• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

BigTower

ZNMarc

New member
Na lang fantaseren om met m’n eerste casemod te beginnen, heb ik nu besloten om eraan te beginnen. Ik doe voor school namelijk een presentatie over casemodding, en daarom wilde ik dus ook echt een case gaan modden om beter te weten waar ik het over heb.

Ik ben maar begonnen met sponsors zoeken, en Coolermaster kwam al vrij snel met een antwoord. Zij sponsoren mij een Haf X, bedankt Marco!
Coolermaster.jpg


De hardware die erin komt:

Behuizing: Coolermaster Haf X
CPU: Intel Q9400
Mobo: Asus P5B
PSU: Cooler Master Real Power M520
GPU: XFX GTS 250
RAM: 2x 2GB Kingston HyperX 1066
2x 2GB OCZ 1066
HDD: 2x Samsung 500GB

Ik hoop nog sponsors te kunnen vinden, daar wordt deze mod een stuk beter van. Duimen maar :)

Alle kritiek, tips, suggesties is/zijn welkom, hier kan ik alleen van leren.

Ik wil ook al mijn sponsor(s) bedanken
Marco, van Coolermaster (Cooler Master - Leading Provider of Computer Case | Cooler | Power Supply)
 
Laatst bewerkt:
En al gelijk de eerste Update

UPDATE 1


Ik weet al wel dat ik er een midplate in wil gaan maken, deze gaat of van aluminium worden, of van plexi. Ik denk dat het het laatste wordt, want dan hoef ik niet het niet te spuiten, wat ook weer centen bespaard.

Tijdens het bekijken van de kast kreeg ik het idee om in de achterkant een switch in te bouwen, dit is handig voor als ik met vrienden ga gamen oid.

Hier wil ik de switch in gaan bouwen
Switch.jpg


Volgend weekend ga ik op karton de maten afnemen voor de midplate, tussendoor zijn er waarschijnlijk nog kleine updates met ideeën en dat soort zaken.
 
Ok, even een kleine tussen update.

Ik had verwacht dat de kast gisteren of vandaag binnen zou komen, maar helaas, toch niet. Ik hoop dat hij snel binnen is, dan kan ik beginnen met een stuk karton op maat maken voor de midplate, dan kan ik, zodra ik heb besloten of het plexi of aluminium wordt, gewoon overtrekken en zagen.

Ik wil de radiator bovenin hebben, maar daar passen dus geen 2 360 rads. Dus ik wilde deze onder elkaar plaatsen met een fan ertussen en het dan koelen met een tegenstroom principe. Dus de rad met het warme water komt bovenop, waardoor het al een beetje gekoelde water door de onderste rad komt. De koude lucht komt dan van onderen, koelt het een beetje gekoelde water waardoor de lucht temp iets stijgt, die iets warmere lucht koelt dan het warme water.
Denken jullie dat dit echt een meerwaarde heeft, of zal ik gewoon een andere opstelling moeten verzinnen?
Hier even een link naar wikipedia over het tegenstroomprincipe voor degenen die het niet (helemaal) begrijpen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Tegenstroomprincipe

Hier is een sketch van wat ik bedoel.
Radiator_resized.png


En wat de switch betreft, dat gaat denk ik niet passen, en anders zie je het zo lelijk uitsteken, dus dat wordt een soort verlengstuk maken dat in verbinding staat met een switch, waarschijnlijk in de 5,25” bays.
Hier dus een sketch van het verlengstuk. Het gat krijgt niet de maat zoals in het plaatje, dan passen waarschijnlijk de kabels niet.
switchverlengstuk_resized.jpg


To do:
- Kast ontvangen
- Midplate model maken
- Sleeve spul bestellen
 
Helaas moet ik de mods vragen deze te sluiten. Er zijn wat probleempjes met de levering van de kast, ik verwacht dat deze volgende week binnenkomt, dan heropen ik deze wel weer als er ook wat gedaan is.

Dus kunnen de mods deze even sluiten?
 
En weer een update!
Update 2

Maandag is mijn Haf-X binnengekomen (heb nu pas tijd om de update te schrijven)! Ik kon het natuurlijk niet laten om meteen de doos open te trekken, dus geen foto van de dichte doos, maar de rest is wel mooi op de foto gezet.

Een plaatje zegt meer dan duizend woorden, dus hier een hele rits met plaatjes.

De kast net uit de doos (nog met een deel van het verpakkingsmateriaal )
_resized_SDC10549.jpg


En een close-up
_resized_SDC10558.jpg


En ook nog een hotswapbay, erg handig!
_resized_SDC10559.jpg


Helaas was er een klein hoekje gebogen :(
Alleen de foto is erg onscherp, dus die post ik maar niet, het gaat immers om het resultaat :p
Maar dat loste ik gewoon op met een tang, en wat verpakkingsmateriaal om het niet te beschadigen
_resized_SDC10577.jpg

_resized_SDC10581.jpg


Moest ook even alle HDD dingetjes eruit halen en een paar keer erin en eruit halen
_resized_SDC10568.jpg


Na 10 minuten met de kast te hebben zitten spelen, zag m’n kamer er zo uit (uiteindelijk was het 100x erger, maar daar heb ik geen foto van kunnen maken, daar was geen ruimte voor)
_resized_SDC10574.jpg


De kabel van deze fan ging naar beneden, dit vond ik niet echt leuk
_resized_SDC10582.jpg


Heb dus gelijk de fan gedraaid
_resized_SDC10583.jpg


Toen kwam m’n oude kastje erbij (een Antec Ninehundred Two), wat een verschil
_resized_SDC10584.jpg


En zo zat het in de Antec
_resized_SDC10587.jpg


GPU eruit
_resized_SDC10588.jpg


Schijfjes eruit
_resized_SDC10590.jpg


Schijfjes in de dingetjes gedaan (weet m’n god niet hoe die dingen heten )
_resized_SDC10591.jpg


DVD-spelertje erin
_resized_SDC10594.jpg


En als laatste het moederbord eruit, met een fanloze Scythe Mugen 2 rev. B., die had ik er even afgehaald
_resized_SDC10598.jpg


En na wat gepuzzel zat het erin
_resized_SDC10602.jpg


And ready to go! (nog wel wat aan die kabels doen…)
_resized_SDC10604.jpg


En toen wilde m’n tweede monitor niet mee meewerken en ging gewoon uit… tot zover niet meer aangekregen … Hij is nu dus gewoon definitief dood, na de vakantie een nieuwe kopen, na volgende week dus.

Hier ging hij dus niet meer aan
_resized_SDC10606.jpg


Ook moet ik het voor nu helaas bij luchtkoeling houden, heb er momenteel niet het geld voor om ook waterkoeling te nemen, ik vind een nieuwe monitor toch net iets belangrijker (ik miste bij het schrijven van deze update al m’n kapotte monitor). Ook zal ik dus geen nieuwe hardware nemen, het blijft dus gewoon een Socket 775 met een Q9400 die ik nog een beetje ga overclocken. Maar zodra Ivy-Bridge uit is hoor ik bij de eersten die het hebben!

Binnenkort weer een update, en dan is er al daadwerkelijk gemod!
 
Update!
Het is al een poosje geleden dat ik zei dat ik zou beginnen, maar door school en wat andere zaken heb ik bijna niks kunnen doen. Maar ik wil toch even laten zien wat ik gedaan heb, dan weten jullie ook weer dat ik ook echt wat doe wanneer ik tijd heb. Dan heb ik nog beter nieuws, ik heb vanaf nu waarschijnlijk meer tijd, dus ik ga ook meer doen.
Ik wilde dus beginnen aan een mooie plaat voor boven m’n voeding om m’n kabels achter te kunnen wegwerken, ik had dit wel wat onderschat met m’n dremel ervaring van 0 dagen, maar met het resultaat ben ik erg tevreden.

Eerst naar bouwmarkt geweest om aluminium te halen en een bus verf (valt toch aardig tegen om met zo’n plaat te fietsen in de wind…)
_resized_SDC10609.jpg


Toen ik wilde beginnen met het op maat zagen van de plaat, had ik natuurlijk niet de goede zaagjes voor de decoupeerzaag, dus kon ik weer naar de bouwmarkt, dit ging toch wat makkelijker door de wind
_resized_SDC10611.jpg


En hier was ik eindelijk bezig op een niet al te zonnige dag
_resized_SDC10612.jpg


Het bijna helemaal gebogen ding
_resized_SDC10614.jpg


Omdat ik geen spul had om het goed mee te buigen, moest ik het maar doen met een paar stukken hout en een speelgoedhamer van m’n broertje
_resized_SDC10613.jpg


En hier het resultaat, erg tevreden mee, zeker als je bedenkt dat het de eerste keer is dat ik zoiets heb gemaakt
_resized_SDC10625.jpg

En ik moest hem er even in doen, nog niet vastgemaakt, want moet nog zwarte popnagels bestellen
_resized_SDC10620.jpg


Ook heb ik er een sponsor bij:
Nexus.jpg

Zij geven mij wat fanmounts, erg handig aangezien ik het bij luchtkoeling moet houden voorlopig.

Ondanks dat ik weinig heb gedaan, ben ik er tot nu toe tevreden mee. Deze week sleeves, popnagels en led strips bestellen. Ik ga waarschijnlijk led’s van NZXT bestellen , die hebben erg mooie gesleevede strips. De kleur weet ik nog niet, ik dacht zelf aan groen of rood, wat het word weet ik nog niet. Dus wat denken jullie?
 
over die leds, t is net wat je mooi vind, ik had eerst groene, dat zag er zo uit:
mod-6.jpg


maar dat beviel me niet, dus toen heb ik zelf rode leds erin gemaakt, zo ziet het er nu uit

led1van1.jpg



ik zou dus voor rood gaan :)
 
haha nee was een grapje, denk overigens niet dat ze dagelijks een aanvraag voor een haf x krijgen.. anyway, het word zoals uit m'n reactie blijkt een haf met watercooling. ga nog geen verdere info uit de doeken doen :D
 
Update

Na een flinke tegenslag toch maar besloten een kleine update te doen. Ik heb halverwege het sleeven van m’n voeding ontdekt dat hij kapot was, dus ik moest een nieuwe hebben. Gelukkig was Marco (van Cooler Master) zo vriendelijk mij een nieuwe te sturen, helaas niet een erg sterke, maar voor nu is deze goed genoeg, want mijn systeem is op dit moment niet erg zwaar.
Maar eerst wat ik allemaal gedaan heb:
Wat ik al een tijd geleden had willen doen is de midplate monteren, en dat heb ik nu dus ook gedaan
RESIZED_SDC10641.jpg


Toen kwamen er 2 pakketjes binnen, 1 van Informatique en de ander van Nils (MDPC-X)
RESIZED_SDC10627.jpg


En wat zou er toch allemaal in zitten?
Een mooie led strip (en hdmi-kabel)
RESIZED_SDC10629.jpg


RESIZED_SDC10632.jpg


En dit spreekt voor zich
RESIZED_SDC10630.jpg


Maar toch om even te laten zien wat ik heb besteld
RESIZED_SDC10631.jpg


Als eerste een fan gesleeved om te oefenen, ik was erg tevreden met het resultaat
RESIZED_SDC10634.jpg

RESIZED_SDC10635.jpg


En dan nu de kapotte half gesleevde voeding…
RESIZED_SDC10660.jpg


Maar gelukkig kwam deze week ook nog een ander pakketje binnen, van Cooler Master, wat zou er toch in zitten?
RESIZED_SDC10642.jpg


Goed beschermt
RESIZED_SDC10643.jpg


Net een grabbelton, wat zou ik toch winnen?
RESIZED_SDC10644.jpg


Een voeding! Een Real Power M520, genoeg voor wat ik er nu mee doe
RESIZED_SDC10645.jpg

Past precies in de doos
RESIZED_SDC10647.jpg


Meer dan genoeg kabeltjes
RESIZED_SDC10649.jpg


520 watt, niet erg veel, maar voorlopig genoeg
RESIZED_SDC10650.jpg


Wat me wel tegenviel: geen zwarte schroefjes bij de voeding
RESIZED_SDC10658.jpg


Zo wil ik uiteindelijk min of meer de kabels hebben, nu nog niet heel erg m’n best gedaan, want alles moet er toch nog een paar keer uit
RESIZED_SDC10656.jpg


Ik wilde ook even weten wat jullie zouden doen, de sleeves van de andere voeding halen, en op m’n nieuwe zetten. Dan zijn we wel te kort, maar dat zie je toch niet, of gewoon nieuwe bestellen, wat me weer geld kost, wat ik niet (veel) heb.

En dan dacht ik er ook aan goedkope (tweedehands) waterkoeling te kopen. Maar als ik het tweedehands koop kan ik natuurlijk nooit zeker weten wat ze ermee hebben uitgespookt, dus als het dan lekt oid heb ik een groot probleem, en daar zit ik niet op te wachten. Dus is het verstandig om tweedehands te kopen, of moet ik gewoon even doorsparen tot ik het nieuw kan kopen?
 
Vergelijkbare onderwerpen

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan