• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Beste setup met de producten die ik heb??

DeKentering

New member
Hallo iedereen!,

Ik ben nieuw in de wereld van het waterkoelen. Ik heb vele forums en info verslonden en kijk soms mijn ogen uit wat mensen voor elkaar krijgen qua modden en specs.
Zelf heb ik een Haf X case(licht gemod) met een H50 met 2x gentle typhoons in push/ pull op mijn cpu(i7920@4.0ghz) zitten en ook al weet ik dat dit kinderspel is met custom loops was ik al erg onder de indruk van de mogelijkheden met betrekking tot oc'en. Ik vind echter dat mijn systeem te veel lawaai produceert onder load tijdens gamen en dat ligt voornamelijk aan de gpu(msi gtx580 twin frozr2). Omdat de stock voltage niet goed was(bekend probleem, niet stabiel) en deze dus een bump moest krijgen was het ook noodzakleijk om de fanspeed te verhogen ivm temps.
Ik wil vooral aan WC beginnen voor geluidsreductie(hoeft niet muisstil) en temperatuur controle voor meer oc mogelijkheden.

Ik heb de volgende vraag.

Ik heb wat spullen op de kop weten te tikken en er komt nog het één en ander aan.
Ik zal beginnen met wat ik straks in handen heb en wil daar jullie ongezouten mening en visie op.

Ek GTX580 reference waterblock(geloof acetal+nickel)
Ek cpu block (geloof supreme LTX)
Ek dcp 4.0 pomp
Ek res x3 150 res
Black ice gt stealth 240 rad
Alphacool 360*30 rad
xspc x20 750 pomp/res combi

Mijn vraag is wat zou de beste opstelling zijn het liefst wil ik beide rads gebruiken, heb gezien dat dit mogelijk is in een hafx case met wat modden.
Tevens heb ik 8/6 fittingen en tube.
Hier en daar heb ik wat horror verhalen gelezen over de xspc pomp/res combo, pomp stopt ermee, res is gaan lekken en zelfs een gebruiker waar de boel in de hens is gegaan tijdens het downloaden omdat hij niet bij zn pc zat. Dit soort onzin wil ik niet dus ben benieuwd naar ervaringen van anderen.
Het mooie van de combi is natuurlijk dat het erg efficiënt met de ruimte omspringt maar ik wil nog een gpu toevoegen aan de loop en vraag mij af of deze krachtig genoeg is.
De ek pomp is krachtiger maar wellicht lastiger te installeren plus het res moet ik ook nog kwijt.
Zijn de 6mm tubing plus fittingen die ik heb voldoende, dit is niet echt high flow, of is het beter om groter te gaan? welke grote dan?
Iemand opperde om gewoon twee aparte loops te maken 1 met de ek pomp en 1 met de xspc combi. Wat vinden jullie hiervan? heb ik dan ook niet twee keer gebrom van de pomp of valt dit mee?

Als jullie mij zouden kunnen helpen met mijn quest zou ik jullie zeer dankbaar zijn.

Groet een beginnend WC'er
 
Het XSPC pompres is een prima ding, wordt zeer veel gebruikt in systemen, daarom ook meer te lezen als problemen zijn (mensen die geen problemen hebben, laten het niet weten).
2 pompen tegelijk in 1 loop zou ik niet doen, dat alleen doen als je twee identieke pompen hebt, zodat de ene pomp de andere niet in de weg zit.

Je zou dus de EK pomp weg kunnen laten.
Of de EK pomp gebruiken en het XSPC alleen als reservoir gebruiken (stroomstekker niet aansluiten).
Beide zal wel sterk genoeg zijn.

6mm is wel klein, als je nog budget over hebt, is minimaal 10mm binnendiameter slang aan te raden:
3/8 Slangen (10MM binnendiameter)

Aparte loops kan ook, dan heb je ook een extra reservoir nodig (voor de loop met de EK pomp).
Gebrom van pomp heb je dan idd dubbel, maar dat zal waarschijnlijk niet veel luider zijn dan je fans.
 
edit: Zie dat Freddy me alweer voor was. :D


Mijn vraag is wat zou de beste opstelling zijn het liefst wil ik beide rads gebruiken

http://forum.highflow.nl/f6/de-volgorde-van-de-componenten-12008/

Het enige waar je op moet letten:
01.jpg


De rest van de spullen kan je installeren zoals het je het beste uitkomt.


Het mooie van de combi is natuurlijk dat het erg efficiënt met de ruimte omspringt maar ik wil nog een gpu toevoegen aan de loop en vraag mij af of deze krachtig genoeg is.

De XSPC pomp kan dat zeker wel aan. Die EK pomp ook.


De ek pomp is krachtiger maar wellicht lastiger te installeren plus het res moet ik ook nog kwijt.

Misschien dat een EK-Reservoir Combo DCP 4.0 een oplossing voor je kan zijn wat ruimte betreft.

4313087616_67f36e3c7b_o.png


Zijn de 6mm tubing plus fittingen die ik heb voldoende, dit is niet echt high flow, of is het beter om groter te gaan? welke grote dan?

Het formaat slang heeft weliswaar enige invloed op de flow, maar op de uiteindelijke temps hheeft dat niet heel veel invloed.
Zie hieronder een link naar een post van waterkoelpionier Cathar van een paar jaar geleden. Na die post is de slangenformaatdiscussie langzaam (bijna) verdwenen van de forums. :p

The impact of tubing sizes

Kies voor de slang die je mooi vind of welke door bv de buigzaamheid praktisch beter uitkomt. Als je als slangen/fittingen hebt, probeer die dan eerst. Mocht je een dat nauwelijks meetbare toefje temp winst erbij willen, kan je altijd nog over gaan op 1/2" ID slang.


Iemand opperde om gewoon twee aparte loops te maken 1 met de ek pomp en 1 met de xspc combi. Wat vinden jullie hiervan? heb ik dan ook niet twee keer gebrom van de pomp of valt dit mee?

Dual Loop versus Single, the facts

In de link van hierboven kan je nalezen dat de koelprestaties van twee of meerdere aparte loops niet veel beter zijn dan met een single loop.

Eén loop met één pomp zal inderdaad meer geluidsarm zijn dan twee pompjes. Alhoewel je de pompjes met bv een schoggy sandwich of huis tuin en keuken sponsjes ook vrij stil kan krijgen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn dank is groot heren voor jullie reply.
Die EK-Reservoir Combo DCP 4.0 ziet er ook wel heel mooi uit. Qua tubing maakt het dus niet zoveel uit echter is er voor het 6mm segment niet zoveel keus. Omdat het oog ook wat wil zit ik toch te twijfelen om voor een grotere diameter te gaan, helaas heb ik de 6mm fittingen dan voor jan joker maar kan daar vast wel iemand blij mee maken.
Ik ga aan het eind van de maand en als alles binnen is beginnen met mijn eerste WC project en zal dan mijn progress op het forum plaatsen. Tegen die tijd zal ik nog wel tegen het één en ander aan lopen en hoop ik weer van jullie expertise gebruik te kunnen maken.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
T Advies beste waterloop setup Lian-Li PC08 budget tot 1000 euro Advies Waterkoeling Setup 3
J Is deze setup geschikt en welke fan zijn het beste voor een stil systeem ? Advies Waterkoeling Setup 3
M Welk WC setup het beste? Waterkoeling 1
Robin Welke radiator is het beste geschikt voor me setup? Waterkoeling 3
S Beste WC setup voor I7 965 part2 Waterkoeling 9
Freddy [2023] Gelukkig nieuwjaar en de beste wensen allemaal! HighFlow Computer Cooling Shop 4
Freddy [2022] Gelukkig nieuwjaar en de beste wensen allemaal! HighFlow Computer Cooling Shop 2
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
Freddy [2021] Gelukkig nieuwjaar en de beste wensen allemaal! HighFlow Computer Cooling Shop 3
Freddy Fijne feestdagen en de beste wensen 2020-2021! HighFlow Computer Cooling Shop 3
HighFlow Fijne feestdagen en de beste wensen! HighFlow Computer Cooling Shop 5
I 1e keer Waterkoeling, maar wat zijn de beste/handigste onderdelen??? Advies Waterkoeling Setup 2
Freddy [2019] Gelukkig nieuwjaar en de beste wensen allemaal! HighFlow Computer Cooling Shop 8
Freddy Fijne feestdagen en beste wensen 2018!!! Let op, gewijzigde openingstijden HighFlow HighFlow Computer Cooling Shop 7
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
Freddy [2018] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen! HighFlow Computer Cooling Shop 7
Enola beste fan 140 mm voor een rad en airflow? Waterkoeling 11
Freddy [2017] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen! HighFlow Computer Cooling Shop 10
Freddy [2016] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen!!! HighFlow Computer Cooling Shop 8
Freddy Fijne feestdagen en de beste wensen. Check onze Kerst Actie :) HighFlow Computer Cooling Shop 10
P Beste fans voor push/pull combi Waterkoeling 6
AQuAKiNG beste lak voor radiatoren Cases en Modding 5
R s2011 ... goede/beste blokken voor dual proc Waterkoeling 0
D beste voeding voor gtx 770 sli Handleidingen en Installatie Tips 4
volcom beste 120mm rad voor cpu only koeling? Advies Waterkoeling Setup 5
S Welke pomp + top is het beste? Waterkoeling 3
P wat kan ik het beste pakken??? Advies Waterkoeling Setup 13
S Beste optie voor fitting op EK-D5 Vario X Waterkoeling 4
V Wat voor videokaart kan ik het beste aanschaffen voor 4 monitoren ? Hardware & Software 0
olympus Beste (budget) headset Hardware & Software 11
J Beste verlichting voor in m'n case? Cases en Modding 6
stigma Beste Thermal pads Overige Koeling 1
alain-s Beste Case Mod van een Silverstone FT-02 dat ik ooit heb gezien Cases en Modding 3
arwin74 Welke pomp is nu het beste ? Waterkoeling 3
J Beste plek voor mijn radiator Waterkoeling 2
F Welke laptop is de beste keus voor mij :S Hardware & Software 9
A Beste fans voor op H100. Waterkoeling 2
S Water Koeling voor mijn computer Wat is het beste. Advies Waterkoeling Setup 28
jev09 Beste CPU Block (performance) Waterkoeling 11
jev09 Beste Koelvloeistof Waterkoeling 45
Vissa Highflow, zonder twijfel de beste! HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
Freddy HighFlow Beste Webshop: Hardware.info Awards 2011, stem op HighFlow! HighFlow Computer Cooling Shop 17
Freddy HighFlow Beste Webshop: Tweakers Gouden Steeksleutel, stem op HighFlow! HighFlow Computer Cooling Shop 36
K Goeiemiddag beste mensen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 18
P hoe kan je het beste letters uit een pc paneel halen? Cases en Modding 6
D3T0X Wat is de beste keuze voor oc 2500k? Overclocking 13
sir serial Wat is je beste aankoop/deal op pc gebied ooit? Algemene Discussies 34
F wat zijn jouw beste wensen voor 2011 Algemene Discussies 8
maomanna Beste 32" LED TV? Hardware & Software 1
R Welke sleeve is de beste ? Cases en Modding 11

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan