• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Beste PCI WIFI kaart voor Windows 7 (64bit)

Freddy

Administrator
Forumleiding
Ik zit nu met mijn PC op het netwerk via een USB stickie.
Kan niet meer dan 300kb/s downloaden, dat is natuurlijk heel vervelend :013:

Ik zoek nu een goede WIFI kaart, want ik heb nog een PCI slot over.

Maar vele kaarten zijn niet optimaal voor Windows 7 64 bit.

Iemand suggesties?
 
Ik heb nu een Linksys WRT54G geïnstalleerd.

Hiervoor in de plaats zou een Netgear komen, maar die is inmiddels verkocht.

Heb in de kast gekeken met "oud spul" en vond nog een Conceptronics C300BRS4 (300Mbps 11n) router!

Deze moet beter zijn dan de Linksys WRT54G die ik nu in gebruik heb.

Zodra ik een WIFI kaartje heb, gaat de conceptronic de linksys vervangen.
 
Okej, zelf geen ervaring, maar een PCI kaart heelft altijd meer bereik. Zelf heb ik wel een WMP54G, PCI met Broadcom chipset. BCM maakt zeer goede chips. Atheros is ook redelijk goed, intel is creme de la creme en ralink moet je overslaan.

Je kunt in ieder geval proberen (als je de versie weet, staat onderaan de router) om de WRT54G te flashen naar een atlernatieve firmware als Tomato of DD-WRT. Hiermee kun je het bereik vergroten (uitzendkracht vergroten).
 
WMP54G werkt dus niet optimaal met Windows 7 64bit :(
Die had ik ook nog liggen, hele avond zitten prutsen met allerlei drivers.
Uiteindelijk wel werkende gekregen, maar dan gaat ie max met 10kb/s :S
 
Ik had altijd een linksys kaartje, en daar zo'n extra lange antenne opgeschroefd, ik kon gewoon alle netwerken van de straat opvangen :D

Zat ook altijd tegen de maximale 54Mbit aan :033:
 
Hmm apart. ik heb een WMP54Gv2 (heb het nog een keer nagekeken) die werkt wel erg mooi! Bij een vriend zag ik alle netwerken in de buurt en heb ik een zeer redelijke (1.2mb/s) download? Zal wel een ralink chip op hbben gezeten.

En ja ik draai retail Win7 x64.
 
WMP54G werkt dus niet optimaal met Windows 7 64bit :(
Die had ik ook nog liggen, hele avond zitten prutsen met allerlei drivers.
Uiteindelijk wel werkende gekregen, maar dan gaat ie max met 10kb/s :S

Hij werkt bij mij optimaal. :) Ik kan het maximale snelheid uit mijn internetverbinding uithalen. :)

Ik had hier nog een hele uitleg voor geschreven.

Ik heb de oplossing gevonden. via de Lifesaver Google.

Oplossing + omschrijving:

Download eerst de driver van de site Linksys: Ondersteuning en diensten (voer je modelnummer in) kies de hoogste versie en download het.

Nu moet je het installeren, en na de installatie reboot je je systeem. Bij mij was het zo dat hij het nog steeds niet deed.

Nu downoad je dit (heb ik ff geupload) MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service
En pak het uit en installeer Ralink techzine.exe en dan reboot.

Ga nu naar: Aparaatbeheer -> netwerk adapter -> rechter muisklik -> update driver (eerste optie) -> Browse my computer.. (2e optie) -> en dan die 2 optie weer -> Ralink Technologiy Corp. (1e kolom uit de lijst) -> dan 2e kolom en neem je: 802.11g PCI Wireless Adapter -> next -> installeren.

Nu heb je verbinding met jouw internet, MAAR je benut niet al jouw internet snelheid, maar ook daar is een oplossing voor.

Ga nu naar -> Aparaatbeheer -> network adapter -> rechter muisklik -> update driver (eerste optie) -> Browse my computer.. (2e optie) -> Devices vanuit de lijst (2e optie) -> neem de optie: Have Disk... -> ga naar de map: Ralink RT200 & RT61 -> je ziet nu 2 files -> klik op open -> bij Manufacturer ga je naar: Ralink Technology Corp. (die stond er eerst niet) en bij de 2e kolom ga je naar: Ralink Wireless Lan Card V2 en dan steeds op next en installeer hij het vanzelf.

Als het goed is heb je nu full bandwidth van je internet.

Omschrijving van het probleem. (naar mijn weten)

Het blijkt dat er een chip is die Ralink heet (in je internetkaart), windows herkend het nog steeds niet als je de driver installeerd want je hebt nog niet dat ene onderdeel geinstalleerd, dat onderdeel heet: Ralink, maar je moet het aan de hand vanuit de lijst met "force" installeren, dan pas herkend hij het. (dit is niet heel erg duidelijk uitgelegd maar ik hoop dat dit alles wel helpt als je zo'n probleem mocht tegenkomen

:)

Ik had hier echt uren voor moeten zoeken, uiteindelijk toch optimaal werkend gekregen. :D
 
Laatst bewerkt:
Mijn suggestie al geprobeerd? Firmware upgraden (mits juiste versie WRT54G, vind je onder je router) naar DD-WRT of TOMATO? Ook scheelt het heel veel als je in een vrij kanaal zit. Neem dus standaard geen kanaal 11 maar iets anders.

Moet je wel ff doen met een PC die bekabeld is ;)
 
De router is nu niet het probleem hoor, maar de PCI kaart in mijn nieuwe PC.

De huidige Linksys router doet opzich wel goed, maar is gewoon niet de snelste en bij veel gebruik moet ik het rebooten.
 
Ik had inmiddels de Sitecom 300N PCI Card XR aangeschaft.
(WL-181 XR v1 001)

Vanavond geïnstalleerd, nadat ik weer connectieproblemen had met de Linksys WIFI USB stick.

En wauw wat een verbetering!!!
Ontvangst is super goed en downloaden/uploaden gaat weer met normale snelheid :D

En drivers ging ook direct goed (laatste gedownload van Sitecom website).
 
Windows 7 64 Bit - Hoe bevalt-ie?

Sorry voor het reanimeren van een oud topic (en dat op mijn eerste post op het forum :018:) maar hoe bevalt je nieuwe SiteCom wifi PCI kaart? Ik heb zelf net een PC gebouwd, en wilde de Linksys WMP600N gaan gebruiken om draadloos te kunnen internetten. Wat een ramp was dat, de driverondersteuning is, zoals je zei, zwaar miserabel, en ik had eigenlijk de hoop al opgegeven een WERKENDE pci-kaart WiFi kaart op windows 7 64 bit voor in een desktop te vinden, totdat ik jouw post over deze PCI-kaart zag! Alvast bedankt :D
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy [2023] Gelukkig nieuwjaar en de beste wensen allemaal! HighFlow Computer Cooling Shop 4
Freddy [2022] Gelukkig nieuwjaar en de beste wensen allemaal! HighFlow Computer Cooling Shop 2
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
Freddy [2021] Gelukkig nieuwjaar en de beste wensen allemaal! HighFlow Computer Cooling Shop 3
Freddy Fijne feestdagen en de beste wensen 2020-2021! HighFlow Computer Cooling Shop 3
HighFlow Fijne feestdagen en de beste wensen! HighFlow Computer Cooling Shop 5
I 1e keer Waterkoeling, maar wat zijn de beste/handigste onderdelen??? Advies Waterkoeling Setup 2
Freddy [2019] Gelukkig nieuwjaar en de beste wensen allemaal! HighFlow Computer Cooling Shop 8
Freddy Fijne feestdagen en beste wensen 2018!!! Let op, gewijzigde openingstijden HighFlow HighFlow Computer Cooling Shop 7
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
Freddy [2018] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen! HighFlow Computer Cooling Shop 7
Enola beste fan 140 mm voor een rad en airflow? Waterkoeling 11
Freddy [2017] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen! HighFlow Computer Cooling Shop 10
T Advies beste waterloop setup Lian-Li PC08 budget tot 1000 euro Advies Waterkoeling Setup 3
Freddy [2016] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen!!! HighFlow Computer Cooling Shop 8
Freddy Fijne feestdagen en de beste wensen. Check onze Kerst Actie :) HighFlow Computer Cooling Shop 10
P Beste fans voor push/pull combi Waterkoeling 6
AQuAKiNG beste lak voor radiatoren Cases en Modding 5
R s2011 ... goede/beste blokken voor dual proc Waterkoeling 0
D beste voeding voor gtx 770 sli Handleidingen en Installatie Tips 4
volcom beste 120mm rad voor cpu only koeling? Advies Waterkoeling Setup 5
S Welke pomp + top is het beste? Waterkoeling 3
P wat kan ik het beste pakken??? Advies Waterkoeling Setup 13
S Beste optie voor fitting op EK-D5 Vario X Waterkoeling 4
V Wat voor videokaart kan ik het beste aanschaffen voor 4 monitoren ? Hardware & Software 0
olympus Beste (budget) headset Hardware & Software 11
J Beste verlichting voor in m'n case? Cases en Modding 6
stigma Beste Thermal pads Overige Koeling 1
alain-s Beste Case Mod van een Silverstone FT-02 dat ik ooit heb gezien Cases en Modding 3
DeKentering Beste setup met de producten die ik heb?? Waterkoeling 3
arwin74 Welke pomp is nu het beste ? Waterkoeling 3
J Beste plek voor mijn radiator Waterkoeling 2
F Welke laptop is de beste keus voor mij :S Hardware & Software 9
A Beste fans voor op H100. Waterkoeling 2
S Water Koeling voor mijn computer Wat is het beste. Advies Waterkoeling Setup 28
jev09 Beste CPU Block (performance) Waterkoeling 11
jev09 Beste Koelvloeistof Waterkoeling 45
Vissa Highflow, zonder twijfel de beste! HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
Freddy HighFlow Beste Webshop: Hardware.info Awards 2011, stem op HighFlow! HighFlow Computer Cooling Shop 17
Freddy HighFlow Beste Webshop: Tweakers Gouden Steeksleutel, stem op HighFlow! HighFlow Computer Cooling Shop 36
K Goeiemiddag beste mensen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 18
P hoe kan je het beste letters uit een pc paneel halen? Cases en Modding 6
D3T0X Wat is de beste keuze voor oc 2500k? Overclocking 13
J Is deze setup geschikt en welke fan zijn het beste voor een stil systeem ? Advies Waterkoeling Setup 3
sir serial Wat is je beste aankoop/deal op pc gebied ooit? Algemene Discussies 34
F wat zijn jouw beste wensen voor 2011 Algemene Discussies 8
maomanna Beste 32" LED TV? Hardware & Software 1
R Welke sleeve is de beste ? Cases en Modding 11
Katsie beste ram keuze? Hardware & Software 11
E Waar kun je het beste fijn schuurpapier kopen Cases en Modding 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan