• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Benodigdheden en uitleg

Fhiko

Banned
Goedenavond,

Ik ben in bezit van een XSPC RAYSTORM RX240 en zoals ik al in een ander topic had verteld dat ik niet zo tevreden ben met de bay reservoir ben ik op wat ideeën gekomen en geprobeerd wat bij elkaar te verzamelen dat ik nodig zou hebben.

Zie winkelwagentje:

Winkelwagens :: Reservoir - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!

Daarnaast zal ik het even uitleggen wat ik precies zou willen en hopelijk goed advies zou kunnen krijgen van jullie.
Zoals aangegeven in de vorige topic heb ik al een pomp die in de bay reservoir zit en ben van plan dus de de bay reservoir te verwijderen. Nu heb ik de top van ekwb besteld(zie winkelwagentje). Dat houd in dat de pomp dus apart word aangesloten in de behuizing. Heb ik daarvoor de juiste top om de xspc d5 pomp te monteren en te plaatsen in de kast?

Ook heb ik een reservoir in het winkelwagentje, de bitspower. Die wil ik gaan plaatsen ipv de bay reservoir maar heb daar wel een paar vraagjes over.
1. Hoe moet deze reservoir aangesloten worden, want zie in de reservoir een zilvere tuutje. Moet die aan de bovenkant zijn of aan de onderkant.
2. Als het vloeistof erin zit en de pomp zijn werk doet hoor je dat het vloeistof in de reservoir vallen alsof een kraan open staat of is dat totaal niet zo?
3. Ik ben in bezit van een fractal design arc midi R2 en wil de reservoir aansluiten zoals de foto hieronder. Wat en hoe raden jullie mij aan dat te doen?

Foto 1 en 2 is van mij behuizing in het rood.

Foto 3 en 4 is hoe ik de reservoir zou willen hebben en dan de pomp apart natuurlijk. Foto's in het groen.

Ps de foto's in het groen, wat is daar de volgorde het water flow?
Want dan zou ik bv dat in mijn huidige systeem kunnen overnemen als jullie mij het advies hebben gegeven.



Om alles in het kort te zeggen is dat ik het systeem in het groen zou willen overnemen met uitzondering van de radiator, waterblok en losse pomp.

Vriendelijke groet,

Fhiko
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    79,4 KB · Weergaven: 1
  • image.jpg
    image.jpg
    63,5 KB · Weergaven: 1
  • image.jpg
    image.jpg
    77,5 KB · Weergaven: 2
  • image.jpg
    image.jpg
    59,4 KB · Weergaven: 2
Beste Fhiko,
Ik heb zelf een BP water tank Z-multi 150, daar zitten 3 uitgangen op aan de ene kant, en 1 aan de andere kant.
Waar de één open is, moet je het water vullen. Die met 3 uitgangen is je water "in" en water "out" (en één opening moet je dicht doen)
Bij dat reservoir krijg je ook een soort van spuitmond, dat is tegen de turbulentie (deze liefst op de "in" van je reservoir plaatsen)
Beste is dus out en in aan dezelfde kant te zetten.
Maar als het niet anders kan (en zoals op de foto moet) dan zou je het best die spuitmond op de ingang zetten van je reservoir (dus de bovenkant)

Op de vraag van het monteren: Ik weet niet hoe breed de opening is tussen je zijpaneel en je grafische kaart, maar van BP krijg je ook houders (duh). Die kan je misschien door je pci bracket schroeven of bouten? en zo vast zetten.

Volgorde waterflow: Pomp -> CPU -> Rad -> Reservoir -> Pomp

En ja normaal gezien is D5 een D5, dus zou het moeten passen. Toch zou ik eens kijken naar een pomp bracket of een spons die de trillingen absorbeert, want de pomp zit dan los in de behuizing.
 
Het probleem is namelijk in de 5,25 bay van mij komt het ringschroef van de pomp zowel aan de bovenkant en onderkant tegen de frame aan en heb al geprobeerd met dempingen materiaal maar die krijg ik er helemaal niet tussen.

Daarnaast zoals je mijn foto's bekijkt welke reservoir zou je me anders adviseren?
Ik zal ook even opmeten wat de maat is tussen de zijpaneel en de videokaart.

Trouwens bij de ekwb top zit toch een bevestigings beugel bij zag ik dis de dempingsmat zou daaronder kunnen komen en dan vastschroeven toch?
 
Maak anders eens een foto op dezelfde afstand van foto 3 en 4, dan kan ik het beter inschatten.
Nu, die 5.25 wordt er toch uitgehaald, dus dat is niet zo'n groot probleem (volgens mij toch?), meer is dat je pomp met die top los in je kast gaat hangen, of ga je die ook ergens monteren?
 
Ik kan je bijlagen niet zien, maar als er 8 tot 8,5cm tussenruimte is, zal het reservoir wel passen.
Pomp met top kan je dan los laten hangen, maar dan op de manier zoals de 3de en 4de fotos met een stukje spons of dempend materiaal tussen de pomp en de kast.
 
Ah ik zie het al, hij heeft de 3 openingen boven gezet en de fillport als uitgang van z'n res genomen.
Als dit dezelfde kast is zou er wel een weg zijn om deze te monteren.
Ik heb ook net de cilinder gemeten (diameter) en die is 6 cm, dus als je die brackets zo plaatst als die van 3 en 4 dat heeft gedaan, kan je het laten passen. :)
 
Ik zie ook dat hij een 12 cm fan gebruikt achteraan de kast en ik heb een 14 cm. Dus dat scheel ook al 1 cm.

Maar goed al met al nu de vraag voor de deadline.

Ik merk dat jij al jaren in de waterkoeling wereld zit en wat zou jij doen in mijn situatie?

A: de tube res plaatsen?
B: bay res met spin meter erin plaatsen
Beidde met de pomp apart aangezien die trillingen veroorzaakt als ik die in de bay plek plaats.
 
Eerlijk gezegd weet ik het echt niet, het is jou pc, en jij doet er mee wat je wil.
Ik draai zelf met een XSPC X2O 450 pomp/res combinatie, en heb daar geen problemen mee.
Het tube res heeft wel z'n voor en nadelen:
Voordeel: meer plaats in je bay voor controllers, kaartlezer etc..
Nadeel: als je je grafische kaart wil vervangen, moet je opletten met hoe breed dat die is, anders past je res niet meer.

Het bay res ook:
Voordeel: grafische kaart kan zo breed mogelijk zijn en plaats voor andere expansie kaarten
Nadeel: Je hebt geen plaats voor je controllers, kaartlezer etc...

Aan jou de keus, want ik zou het echt niet weten ;)
 
Het probleem is namelijk in de 5,25 bay van mij komt het ringschroef van de pomp zowel aan de bovenkant en onderkant tegen de frame aan en heb al geprobeerd met dempingen materiaal maar die krijg ik er helemaal niet tussen.

Mischien dat dit iets voor je is: XSPC D5 Aluminium Screw Ring Black

Die ring vervangt de standaardring van de D5.

ring4.jpg


Zo te zien zal de pomp het frame dan niet meer raken.


Eventueel icm deze strips:
www.highflow.nl/geluidsdemping/lamptron-noise-isolation-strip.html
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan