• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Benchtable Raijintek

Nu heb ik ontdekt dat ik met mijn nvidia rtx 3090fe en de ryzen 7 3800xt de cpu niet goed is(lang verhaal).
Om het kort uit te leggen heb ik een ryzen 9 5950x aangekocht en een tijdje terug had ik van der8auer
van caseking een:

RYZEN 3000/5000 OC AIO montageframe​

en een:

RYZEN 3000/5000 OC op maat gemaakt montageframe​


Nu werkt dat niet met een aio cooler van nzxt(kraken z73).

Dit is omdat bij intel(mijn uitleg) de hotspot in het midden vd cpu zit
en bij ryzen zit die onderaan in het midden(is te zien welke soort ryzen cpu).

Nu zou ik graag een oplossing willen voor het koelen van de cpu,
ik heb wel een koelblok liggen van ek nl de

EK-Quantum Momentum ROG Strix X570-E D-RGB - Plexi​


Maar die koelblok kan ik niet centreren met de hotspot van de cpu dus...ik weet het ff niet meer.
Misschien beter een softtube koeling oplossing zoeken voor op mijn benchtable?
Wat denken jullie,hoe koel ik de cpu het beste?
Ik doelde op dit artikel resizable bar:

 
Iemand die een oplossing weet om de cpu te koelen?Heb nog een aio koeler van coolermaster maar weet niet of die nog ok is?
Beter het koelblok voor het moederbord installeren(koelt ineens de VRM ook(watergekoeld).?
En dan misschien een softtube installatie?
 
Ja gewoon een AIO erop gooien of custom loop. Zo moeilijk is het niet.
Jezelf niet gek laten maken door die onzin zoals 'hotspots' die niet precies in het midden van de cpu zitten en al die andere flauwekul. :sarc:
 
Als ik nu mijn ryzen 9 5950x erin stop,de ryzen 7 3800xt is eruit kan ik dan booten want ik weet niet juist welke bios het is?
En qua geheugen?Ik hoor/lees dat 3200 cl14 de sweetspot is en de andere zegt dan weer 3600???
Ik heb er nu 2 stuks corsair vengeance pro rgb inzitten(omdat er geen 4 inpassen door de aio cooler
en de andere 2 geheugen bars zijn 1.35v ver 5.32 (de andere 2 zijn 1.35v ver 4.32) 3200MHz 16-18-18-36 2x8GB
 
Laatst bewerkt:
BIOS
Version 3801 Beta Version
2021/05/07 20.29 MBytes
ROG STRIX X570-E GAMING BIOS 3801
"- Update AMD AM4 AGESA V2 PI 1.2.0.2
- Fix USB connectivity issue
Before running the USB BIOS Flashback tool, please rename the BIOS file (SX570EG.CAP) using BIOSRenamer

Please note that this is a beta BIOS version of the motherboard which is still undergoing final testing before its official release. The UEFI, its firmware and all content found on it are provided on an “as is” and “as available” basis. ASUS does not give any warranties, whether express or limited, as to the suitability, compatibility, or usability of the UEFI, its firmware or any of its content. Except as provided in the Product warranty and to the maximum extent permitted by law, ASUS is not responsible for direct, special, incidental or consequential damages resulting from using this beta BIOS."
DOWNLOAD
?????

Laatste bios niet downloaden?
 
Vettt Bl4ckj4ck666,

Ik had voor me 3900x ook de der bauer oc bracket gekocht, had hem ook op me 5950x gemonteerd hoeveel mhz pushte je daarna uit je cpu?? en hoeveel grade scheelde het? ik 4725mhz all cores op waterkoeling en met de oc bracket scheelde het 7 grade met origineel!!
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan