Heb gisteren deze bench tafel besteld en vandaag ontvangen.
Er zat helemaal geen handleiding erbij.. En het maakte er ook niet veel duidelijker op wegens de aanpassingen die gedaan zijn van versie 1 naar versie 2.
Zag dat er een paar dingen op bespaard zijn..
Alleen zit wel met een paar problemen met dit ding waarvoor ik oplossingen zoek.
1. Het begint al bij de handleiding.. De fabrikant geeft aan geen handleiding mee te geven wegens milieu verspilling..
Maar er zit wel een A4 bij waarop de onderdelen staan en een partnr.. Wat ik vreemd vind is dat de achterkant van het a4tje blanco is.
Dan denk ik, hoeveel meer moeite had het voor hun gekost om een schema te tekenen zoals coolermaster dan onder andere doen en het beter kan aangeven waar en welke schroeven er gebruikt moeten worden.. (kwestie gewoon zoiets in Ikea style) dan was het allemaal veel duidelijker geweest.
1a dan weer over de schakelaar die momantory switch.. Ook had de pinout waar de draden aangesloten moeten horen iets van een schematje op het a4tje erbij mogen staan, en niet klant zoek het maar lekker zelf uit mentaliteit..
Enigste wat ik op het internet vind is dit:
pspanSick of using the stock power and reset buttons on your custom PC? /span/p pspanOur momentary "Bulgin" style switches are ideal as replacement "Power" or "Reset" switches in your custom PC. Our momentary switches feature an illuminated b
modmymods.com
(omdat ik op het partnr heb gezocht)
Dit maakt het wel iets duidelijker, maar het klopt ook niet helemaal als ik op de achterkant van de schakelaar kijk. De 3 middelste pennen moeten nog een kwart slag gedraait worden op die tekening en dan klopt het weer wel.
Hieruit concludeer ik dat de allerbovenste pin de + de voeding is voor de led ring. En de onderste de - massa is voor de led ring.
Nou heb ik nog 3 pinnen over voor de schakelaar alleen mijn kabel heeft maar voor 4 aansluitingen. Dus schakelaar zou er dan maar 2 gebruiken.
Nou snap ik alleen niet wat die afkortingen betekenen zoals NC1 en NO1 en waar die C1 voor is. Snap dat ik ergens de ene draad op moet aansluiten en de andere op de andere.. Ik gok zelf op C1.. en die andere weet ik niet. Wellicht kan het een van beide mogelijk zijn, en maakt het verder niet uit welke van de 2 dat is.
Klopt het dat de rode kabel op de plus moet van de RGB ring en de zwarte op de massa van de RGB ring en de gele voor de schakelaar zelf zijn?
En waar sluit ik die RGB led ring eigenlijk op aan? Moet dit aan de PC voeding komen te hangen op 12volt? Want ik weet dat er op het moederbord niet zoiets zit.
1b wat ik ook niet begrijp ik heb 2 kleuren kabeltjes erbij zitten.. Neem aan dat de rode voor power is en de zwarte voor reset? Wat is hier standaard de bedoeling van?
1c Ik heb ook problemen dat de schuif stekkertje die aan de kabel zitten niet op de momentary schakelaar past.. De pinnen van de schakelaar zijn veel kleiner dan dat schuif stekkertje op de kabel (ja zou het eventueel kunnen oplossen door de schuif stekkers te verwijderen en de boel met krimpkous te solderen.. Maar dit zou toch niet echt de bedoeling moeten zijn?
Ik wacht even op antwoord op deze vragen voordat ik nieuwe ga schrijven.. Anders word het een onduidelijk situatie.