• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Bekabeld Thuisnetwerk aanleggen, hoe en wat?

En waar je op moet letten als je stekkers koopt, gewoon een knijp systeem nemen zijn beter steviger en veiliger.

Dat is wel een leuke switch je kan er genoeg mee instellen, als je hem in combinatie met deze router neemt.
 
hmm foutje ik bedoelde die andereroutert
(had 3 tabs geopend:S)

De Wireless Router 300N maakt het mogelijk om draadloos bestanden en breedband internet te delen en gezamenlijk gebruik te maken van randapparatuur. Deze 300N router garandeert betrouwbare prestaties in omgevingen met veeleisende toepassingen zoals HD-video en -audio, VoIP, multiplayer gaming en de overdracht van grote hoeveelheden gegevens met snelheden tot 300 Mbps.
 
Ikzekf ben erg te spreken over dlink. Heb momenteel een dir-665. Heeft ook gbit. In jou situatie zou ik gaan voor een dir885 met deze router kan je bandbreedtes reserveren per app en per pc ( correct me if im wrong)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Is ook een goeie combinatie, eigenlijk zolang ze maar van hetzelfde merk zijn...

Dan bestel ik die binnenkort.
Beide adressen doen aan gratis verzending dus dan hoef ik geen "one stop shop" ;)

In jou situatie zou ik gaan voor een dir885 met deze router kan je bandbreedtes reserveren per app en per pc ( correct me if im wrong)

Ik wil juist geen gezeik over verschillende bandbreedtes ....

Pa, m'n verbinding is k*t, ben je weer aan het knoeien ? :p

Ik heb nu ook een D-link, een wat oudere. Draadloos is niet geweldig (= niet erg) en
bedraad is het een 10/100Mbit dus eigenlijk te langzaam inmiddels.
Qua resetten en dat soort ellende heeft de D-link inderdaad weinig steken laten vallen.

*edit*

Ik heb die 855 nog eens bekeken en zo ver ik begrepen heb gaat hij zelf automatisch
inteligent met verschillende soorten data om.
Mogelijk dus toch de betere keus met oog op de toekomst ....
 
Laatst bewerkt:
Valt inderdaad mee.. en Dlinkjes zijn best wel leuk te configureren.
Mijn vader gebruikt de DIT-665 ook:D nooit problemen mee gehad maar ze storen wel met netgear switches(vaak) en thomson modems(soms).

ben trouwens benieuwd hoe het er uit gaat zien:D
 
Wat is je uurloon en voorrijkosten ? :D
(geintje)

Maar nog iemand nog een idee m.b.t. die Sitecom switch ?

Met 4 ben ik helemaal gered, mits ze goed zijn natuurlijk.
Ik zou dan 2 kabels naar boven kunnen trekken zodat het dataverkeer
over 2 kabels verdeeld wordt ?

Over het algemeen ben ik niet erg gecharmeerd van sitecom. Liever geef ik iets meer geld uit aan een kwalitatief betere switch van bijvoorbeeld 3com of netgear/linksys. Meestal hebben die ietsje betere koeling waardoor ze het meestal langer volhouden. Let ook op als je gigabit neemt dat je switch/router "jumbo frames" oid ondersteunt. Hierdoor gaat bestandsoverdracht met grote aaneengesloten bestanden sneller.

Voor de rest zou ik alle bekabeling netjes naar de meterkast leggen en centraal aansluiten. Puur omdat je dan alles centraal hebt zitten. Hierdoor kun je evt ook later makkelijker dingen instellen. Ik loop nu bijv tegen het probleem aan dat ik met een netwerkprinter over lan per se ergens een switch moet hebben. Een extra switch betekent extra elektra-kosten, maar ook een extra apparaat dat kapot kan gaan. Ook kun je met 1 switch evt later makkelijk vlans aanleggen.
 
Ik heb me een beeld proberen te vormen van de mogelijke datastromen en op basis
daarvan heb ik besloten 4 knooppunten over het huis te verdelen.
2 knooppunten in de woonkamer en 2 boven, en dan aan elk knooppunt een switch.
Zo zullen alle datalijnen richting router ongeveer gelijk belast worden in mijn geval.

Als ik 28 kabels richting meterkast trek kost me dat zó veel extra aan kabel dat ik
prijstechnisch beter nog een router en een switch op reserve kan gooien.
Nu is 28 wat overdreven maar je snapt m'n punt wel ;)
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt idd ook, maar qua management is het een stuk makkelijker.

Stel je wil bijv een accesspoint maken voor gasten (lijkt me gek, maar het kan) dan kun je in je switch een VLAN aanzetten, maar dat wil bijv niet als het AP achter een andere switch draait.
 
Vergelijkbare onderwerpen

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan