• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Beginner Watercooling! Hulp nodig op paar vragen

Grootte van reservoir maakt opzich niet uit, alleen het opwarmen van het water, en het afkoelen daarvan.
qua vullen, naja hoop voor je dat je het nooit hoeft bij te vullen ,anders moet je gaan kijken naar lekken enz. en met de pomp; ligt eraan of je high restriction blocken ga gebruiken, of low restriction. in jou geval is het dus EK-waterblocks, en voor zover ik weet zijn deze redelijk low-restrictive. moet je effe na vragen bij Freddy maar die reageert waarschijnlijk toch zo :)
 
De kracht kan ik je niet presies vertellen, dat ligt eraan hoeveel blokjes en hoe restrictief de blokjes zijn. Tevens hoeveel meter slang enzovoort enzovoort, ik heb echter wel een leuk excel bestandje voor je van Martin's liquid lab misschien heb je er wel van gehoord maar met dit bestandje kun je wat dingetjes bekijken over 1! loop.

Als jij dus zelf ff gaat proberen om hier wat bruikbaars uit te krijgen krijg je zelf misschien ook wel meer het idee hoe verschillende pompen en blokken op je loop werken qua flow.

De grote van het reservoir maakt niks uit, het is echter wel zo dat als je een erg krachtige pomp op een klein reservoir zet je kans krijgt dat het in het reservoir gaat kolken waardoor je lucht in je systeem kan krijgen. Ik heb zelf een Swiftech Micro Reservoir en een MCP655 en heb met deze combinatie geen last hiervan.

Of je vaak moet bijvullen ligt eraan of je een lekje in je loop hebt zitten :p Alle gekkigheid op een stokje, in normale omstandigheden vervang je je vloeistof eigenlijk alleen wanneer het oud is geworden (6 maanden/1jaar) ligt er net aan wat voor vloeistof je hebt. Ik zelf heb mijn loop nu 3 maanden draaien zonder dat ik de vloeistof heb vervangen en het zit ook erg ver ervan af dat het zou moeten.

Opzich is waterkoeling aardig fool-proof je moet echter alleen weten wat je doet dus ;) Gewoon veel lezen, en je zult een keer moeten beginnen met ervaring krijgen. Ik zelf heb tot nu toe 6 verschillende setup's gehad van compleet passief gekoeld naar extreem actief gekoelt.
 
Voor een loop voor alleen de CPU heb je aan 400L/U genoeg.

Een voordeel van een grotere reservoir is dus ook dat je minder hoeft bij te vullen :)

Ik heb ook een Swiftech MCRES.
(super reservoir trouwens, hoe klein die ook is en hoe sterk de pomp ook is, geen kolken/luchtbelletjes).
Met een grotere reservoir zal je minder vaak hoeven te bijvullen, want er zit meer water in om te verdampen :D
 
Ohja, ik was even in de war met een andere setup :)

Met zoveel componenten kan je het beste twee aparte loops doen met twee pompen.

Ik heb twee MCP355 pompen, welke mijn systeem ruim voldoende kan trekken.
(en dat met standaard top)

Denk dat je met twee MCP350 pompen + vervangende toppen of XSPC pompen het ook prima kan redden.

Als je alles in 1 loop wilt doen, dan moet je ongetwijfeld de MCP655 pomp hebben.
 
Ik wil 2 loops!
Maar zit een beetje in over de ruimte dat 2 pompen en 2 reservoirs nemen.

Loop 1 : Pomp 1 - Reservoir - CPU - MOBO - 2x140 MM Rad
Loop 2 : Pomp 2 - Reservoir - GPU - 3X120MM Rad.

Als pompen en reservoir dan 2x MCP355 met een XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir top.

Ik neem aan dat GPU loop heter word dan een overclocked CPU met MOBO loop?

Voor de hetere loop grotere radiator?

Je zult het maar ergens kwijt moeten want met minder zul je niet uitkomen :)

De MCP355 met de XSPC top nemen niet zo veel ruimte inbeslag als de eerste optie die je had van een complete dual bay oplossing.

Je zou voor beiden wel een 360 mm radiator kunnen doen maar ik denk dat een 280mm radiator ook wel zou moeten voldoen. Ik ben van mening dat een 280 mm radiator wel zou moeten kunnen maar dat een 360mm radiator een betere oplossing is, net als bij de GPU.
 
Een voorbeeld montage van twee DDC pompen met XSPC DDCRES:

image.php


Dit is met behulp van dit product:
http://www.highflow.nl/index.php?target=products&product_id=653
 
Lian Li TYR PC-X2000 is een geweldige mooie kast. Deze staat inmiddels ook op mijn verlanglijstje. 90% zeker dat ik deze kast ga aanschaffen bij mijn nieuwe systeem. Ook voor mij wordt mijn nieuwe systeem mijn eerste watergekoeld systeem. Enige waar ik met deze kast mee zit is de plaatsing van de rads. Ik wil absoluut geen externe rads en alles gewoon binnen de kast. Tevens wil ik ook zo min mogelijk de 'pimp' factor zien in mijn kast. Dus geen window in de zijkant, geen licht in de fans enz. Hier een voorbeeld van wat ik eigenlijk ook wil gaan doen Op de pomp/res na. Ik zal waarschijnlijk in de toekomst een topic openen met aantal vragen over de onderdelen
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
P Water koeling voor mijn Radeon VII grafische kaart 100% beginner hier sorry;) Advies Waterkoeling Setup 4
Z Advies waterkoeling voor een beginner Advies Waterkoeling Setup 7
foxbuster Beginner casemod en waterkoeling Waterkoeling 32
R Wat vragen van een beginner Waterkoeling 3
D Als beginner heb ik een vraagje over wat ik moet kopen Advies Waterkoeling Setup 8
T Waterkoeling voor beginner Advies Waterkoeling Setup 7
B de juiste waterkoeling producten voor een beginner Advies Waterkoeling Setup 8
D Vragen van een beginner Cases en Modding 3
M Beginner op gebied van waterkoeling: vraagt advies Advies Waterkoeling Setup 9
W Waterkoeling samenstellen, Beginner Advies Waterkoeling Setup 22
L Beginner in waterkoeling ( hulp nodig ) Advies Waterkoeling Setup 1
boefmans beginner: wie helpt mij op weg :-) Advies Waterkoeling Setup 6
Freddy Spiegelreflex camera, doen of niet? Zo ja, welke voor beginner? Fotografie, Film en Video 166
E I7 920 Waterkoeling beginner Advies Waterkoeling Setup 4
Calimero Beginner zoek hulp / duwtje in de goede richting Waterkoeling 23
S Beginner waterkoeling Waterkoeling 13
l3p Beginner met waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 73
Rensko Waterkoeling voor beginner (CPU-Only) Advies Waterkoeling Setup 51
J Beginner Advies Waterkoeling Setup 7
wijthoef Beginner casemodding Cases en Modding 23
D Watercooling newbie hier en wil even kijken of ik het zo in orde heb Waterkoeling 4
W [Watercooling] €250 - €350, Asus Turbo 3090 GPU Advies Waterkoeling Setup 1
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
Ruud hooge temps watercooling, i9 10900k , 2080 super. Waterkoeling 10
YesonSK Alphacool WaterCooling? NVIDIA 1
S Advies watercooling 6900xt reference + 5600x Advies Waterkoeling Setup 1
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
2 Advies watercooling 2 x rtx 3080 Advies Waterkoeling Setup 5
J 1e custom watercooling setup. Advies Waterkoeling Setup 4
F Eerste watercooling setup - PC-011 Dynamic Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
O Eerste stappen watercooling Advies Waterkoeling Setup 5
T Advies watercooling Advies Waterkoeling Setup 8
F Nieuwe setup custom watercooling 1ste keer Advies Waterkoeling Setup 13
P Review watercooling order Advies Waterkoeling Setup 2
F Samenstellingslijst watercooling maken Advies Waterkoeling Setup 23
S New at watercooling Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 0
J Opzoek naar custom watercooling voor CPU en GPU 980TI en i7 6700K Advies Waterkoeling Setup 5
R Advies Watercooling kits 240 rad €250 budget Advies Waterkoeling Setup 4
D Watercooling set gezocht Advies Waterkoeling Setup 34
G [gezocht] watercooling block hdd Gevonden 3
R nieuwe watercooling setup na 4 jaar Advies Waterkoeling Setup 5
P [ TKA ] Watercooling materiaal ( EK, swifttech, bitspower , cpu , gpu blocks ... ) Verkocht 1
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
Freddy Parvum Systems L1.0 ATX Watercooling Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
H Custom watercooling - Thermaltake Core p5 - CPU Advies Waterkoeling Setup 7
N Watercooling PC Bouwen Waterkoeling 3
V SLI Watercooling Setup [Budget 1000,- ] Waterkoeling 1
O Setup Voor Watercooling Waterkoeling 18
K Watercooling Setup Waterkoeling 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan