• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Beginner op gebied van waterkoeling: vraagt advies

Maxzor

New member
Ik heb net mijn nieuwe PC binnen en wil ipv luchtkoeling wat ik normaal doe een keer beginnen met waterkoeling.

Ik heb de CM Storm Styrker, AMD FX8350, 2x 4 GB vengeance, 1x Asus GTX 580 (later mis SLI), en een 990FX MB van Gigabyte.

Mijn insteek is dat het er mooi uit moet zien, niet te veel lawaai maakt, de CPU moet koelen @5.0GHZ (standaard 4.0Ghz) en niet te duur is.

Ik kwam zelf uit op het volgende:
- XSPC X2OKIT750 RayStorm Dual WaterCooling Kit
- Mayhems Pastel - Ice White - MD-P-IW
- 6x 11MM (7/16 ID - 5/8 OD) EK-PSC Fitting 12mm - G1/4 Black
- LED 5mm Ultra Helder WHITE 2-pin LED-5T-W

*Zou dit relatief dunne Rad de CPU goed koel kunnen houden?

*Is een zo'n fles genoeg voor het systeem? Moet ik alles eerst spoelen met DI water?

*Zijn deze fitting de goede maat en heb ik er genoeg?

*Maakt deze pomp nu wel of niet veel herrie (hoor hele verschillende verhalen) vergeleken met een Aircooler?

*Verder wil ik in tegenstelling tot wat veel mensen doen de Rad beneden in de kast installeren, de kast heeft hier de mogelijkheid 2x 120MM fans te installeren. De kast staat van de grond af en zou via onder (stoffilter) lucht van buiten krijgen toegevoerd. Zouden hier nog nadelen voor zijn?

Bedankt alvast voor de hulp,

Gr Maxzor
 
De set is compleet, dus alles is voldoende om het geheel in je kast te monteren. Vloeistof is voldoende, maar een extra fles (ivm knoeien etc)
De radiator heeft voldoende capaciteit om je cpu koel te houden, elders op het forum staat voldoende informatie, maar de vuistregel is dat per onderdeel wat je wilt koelen 1 120rad voldoende is.
De radiator is overigens niet relatief dun rad, het is zelfs een dual rad, 6.3cm dik, een slim rad is bijna 2x zo dun.

De D5 is variabel, is op elk gewenste snelheid (al dan niet geluid :p)in te stellen.

Een rad onderin zou geen probleem hoeven geven, heb er zelf ook 1 onderin: http://forum.highflow.nl/f34/u-s-s-sulaco-14084/
 
Volgens mij praten we over verschillende sets, ik zie ook dat highflow niet de juiste benamingen gebruikt voor de sets. De set welke ik bedoel is de volgende

XSPC RayStorm 750 RS240 WaterCooling Kit (XSPC RayStorm 750 RS240 WaterCooling Kit [XS-750-RS240] from XSPC Online Store)

met een 35mm Rad, bovendien zit er een andere pomp bij: X2O 750 Dual 5.25 Bay Reservoir Pump [XSPC-750-BPUMP] from XSPC Online Store

Verder is de set compleet maar die fittingen met plastic slang klemmen vind ik niet mooi dus vandaar mijn vraag of 6 van deze maat schroef fittingen goed zouden zijn.

Ik wil alle blauwe LED's die bij deze set komen vervangen voor witte LED's vandaar dus de extra leds.

1 zo'n pak koelvloeistof kost 18euro nog wat... Ik zorg wel dat ik niet knoei en anders meng ik wat DI water erbij (of is dat heeel erg?)
 
het een leuk rad.
allen die pomp kan tot 42 db geluid maken.
dat is redelijk hart vindt ik persoonlijk maar dat is een eigen overwegen ( verbeter me als ik het fout heb )

het zijn wel dunne slangen zo te zien.


180 euro ben je voor deze set kwijt.
niet een idee om hier wat uit te zoeken?
 
Oke mooi daar gaat het om :D

en de slang klemmen passen die??

Over de pomp heb ik nog even het een en ander opgezocht en het schijnt dat er meerdere versies van zijn.
Op deze site worden ze zoals ik nu zie nog verkocht met V2 pomp/res combo maar volgens de site van XSPC is RayStorm 750 RS240 WaterCooling Kit | XSPC dit de vernieuwde set met V4 pomp (pas 2 maanden uit ongeveer) Maar qua prijs exact hetzelfde volgens de fabrikant dan dus wil wel de vernieuwde stillere pomp ;)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
P Water koeling voor mijn Radeon VII grafische kaart 100% beginner hier sorry;) Advies Waterkoeling Setup 4
Z Advies waterkoeling voor een beginner Advies Waterkoeling Setup 7
foxbuster Beginner casemod en waterkoeling Waterkoeling 32
R Wat vragen van een beginner Waterkoeling 3
D Als beginner heb ik een vraagje over wat ik moet kopen Advies Waterkoeling Setup 8
T Waterkoeling voor beginner Advies Waterkoeling Setup 7
B de juiste waterkoeling producten voor een beginner Advies Waterkoeling Setup 8
D Vragen van een beginner Cases en Modding 3
W Waterkoeling samenstellen, Beginner Advies Waterkoeling Setup 22
L Beginner in waterkoeling ( hulp nodig ) Advies Waterkoeling Setup 1
boefmans beginner: wie helpt mij op weg :-) Advies Waterkoeling Setup 6
Freddy Spiegelreflex camera, doen of niet? Zo ja, welke voor beginner? Fotografie, Film en Video 166
E I7 920 Waterkoeling beginner Advies Waterkoeling Setup 4
Calimero Beginner zoek hulp / duwtje in de goede richting Waterkoeling 23
S Beginner waterkoeling Waterkoeling 13
l3p Beginner met waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 73
Rensko Waterkoeling voor beginner (CPU-Only) Advies Waterkoeling Setup 51
J Beginner Advies Waterkoeling Setup 7
wijthoef Beginner casemodding Cases en Modding 23
S Beginner Watercooling! Hulp nodig op paar vragen Advies Waterkoeling Setup 37
sir serial Wat is je beste aankoop/deal op pc gebied ooit? Algemene Discussies 34
J Wat is er nog te krijgen op WC gebied? Waterkoeling 5
HighFlow HighFlow twee weekjes op vakantie, van 29 april t/m 14 mei 2024 HighFlow Computer Cooling Shop 0
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
L Lian Li DK-04 Doorvoer van leiding Waterkoeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
Freddy HighFlow twee weken op vakantie, van vrijdag 21 april t/m dinsdag 9 mei 2023 HighFlow Computer Cooling Shop 6
Freddy Alphacool XMAS22 deal, 10% korting op alles van Alphacool! Geldig t/m 31 December 2022 HighFlow Computer Cooling Shop 0
Bl4ckj4ck666 Van soft tube naar hard tube Waterkoeling 1
CyrilBerge Computer start opnieuw op tijdens het starten van Valorant! Gaming 3
Jason Corsair Hydro X Sale - 15% Korting. Van 6 t/m 31 December 2021 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
J DDC pomp revisie van EK Distro-Plate G1 HighFlow Webshop 2
D tips en tricks verbeteren van loop HighFlow Forum 15
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
HighFlow Gefeliciteerd, Willem van den Broek. Felicitaties 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Jason Ultradunne radiatoren van XSPC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Soft-tube slangen minder helder na verloop van de tijd? Handleidingen en Installatie Tips 3
C Lek -> product verwijderen van moederbord Waterkoeling 4
HighFlow Gefeliciteerd, I. van der Laan. Felicitaties 1
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
M Bouwen van custom CPU only loop. Waterkoeling 21
L Hulp met uitzoeken van de rest van de onderdelen. Advies Waterkoeling Setup 14
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
HighFlow HighFlow een weekje op vakantie, van dinsdag 18 augustus tot 25 augustus 2020 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Rammstation inkorten van None Chamfer Crystal Link Tube ??? Waterkoeling 3
Freddy Donderdag 03-07-20 onderhoud, van 08:00 tot 16:00 uur. HighFlow Computer Cooling Shop 7
HighFlow *update* Webshop weer geopend! Webshop was gesloten van 15 juni tot 19~21 juni 2020, i.v.m. grote update HighFlow Computer Cooling Shop 13
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan