• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Beginner met waterkoeling

Ik heb echt alles geprobeerd, zelfs met zeep, het wil gewoon niet, gaat zelfs zo moeilijk dat ik bang ben dat ik spullen ermee kapotmaak en ben er dus mee gestopt.
Ik ben nu alles aan het monteren met slangklemmen van de gamma ( werkt prima, maar ziet er niet echt super uit)

Mischien handig om dit op de site erbij te vermelden, dat de "koolance fitting setjes met klem" klemmen hebben die tot slang 16mm OD gaan

Oh ben ook vergeten een antiknikveer mee te bestellen, die heb ik dus echt wel nodig, ben nog een oplossing aan het zoeken voor de knik zodat ik vanavond toch kan vullen.

Bedankt allemaal alvast, ga weer verder sleutelen :)
 
Ok alles draait :033:

OC-ed
core i7 940 @ 23x166 HT on 3.815 Ghz
gtx295 @ 650 1200 1500

Mb temp idle 38 stressed 40
Gpu temp idle 42 stressed 48 (was 98 :025: )

Alleen ...

Cpu temp idle 46 43 45 41
Stressed 70 71 70 72

D8 toch echt wel dat hij er goed op zat.
Zo gauw ik begin te stressen is hij ook binnen 2 sec 70 graden

Houdt dit nou gewoon in dat hij er op 1 of andere manier niet goed opzit ?
Of teveel koelpasta voor een (zelf) gelapte cpu ? (2 hele kleine drupjes en heel dun uit gesmeerd)
 
Moet alsnog alles beetje netjes maken :)

Antiknikveren, reservoir ophangen, andere raidkaart erin, kabels opruimen en de 3 noctua's vervangen voor 6 Scythe Gentle Typhoon 120 MM Casefan (1450 rpm) waarvan 3 voor radiator en 4 in systeem


008191-12.jpg
 
DAt snap ik , maar dat de temp echt binnen 1-2 seconden oploopt tot 72 graden vind ik vreemd, dat is nog slechter als met een thermalright extreme.
Dit terwijl de gtx295 eerst 98 graden werd en nu maar 50 op 700 - 1220 - 1500
 
En je hebt de NB voor de cpu in je loop zitten?
Ik blijf er toch een voorstander van om als 1e de cpu in de loop te zetten.
Die geeft het meeste warmte af.
En elke graad koelere vloeistof eroverheen scheelt weer.
 
Laatst bewerkt:
Volgorde moet niet veel uitmaken, zie onze discussie op dit forum hier:
http://www.highflow.nl/forum/f6/volgorde-componenten-loop-1287/

@ l3p, productinfo van de fittingen+klemmen geupdate. Dit moet idd vermeldt worden (was er zelf nog niet van de hoogte, thanks)

Het is idd vreemd dat jouw CPU zo warm wordt, terwijl jouw GPU zo koel blijft.

Ik denk in eerste instantie dat de koelpasta niet goed erop zit.
Ik vind het beste manier om een lijntje te trekken.
Dan blok erop en de pasta verspreidt zichzelf.
Er is dan zelfs een beetje "vacuüm" effect.
Meer info hier:
http://www.highflow.nl/forum/f14/koelingspasta-handleiding-165/

En mooi systeem, nu nog de kabels mooi wegwerken zoals meeste hier al zeggen :D
 
denk dat mijn 24/7 overclock 23 x 166 wordt 3815 Mhz geheugen kan dan op 2000 Mhz en hij wordt niet te warm.

Heb gebenched op 4.2 ghz, hoger kom ik gewoon niet
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
P Water koeling voor mijn Radeon VII grafische kaart 100% beginner hier sorry;) Advies Waterkoeling Setup 4
Z Advies waterkoeling voor een beginner Advies Waterkoeling Setup 7
foxbuster Beginner casemod en waterkoeling Waterkoeling 32
R Wat vragen van een beginner Waterkoeling 3
D Als beginner heb ik een vraagje over wat ik moet kopen Advies Waterkoeling Setup 8
T Waterkoeling voor beginner Advies Waterkoeling Setup 7
B de juiste waterkoeling producten voor een beginner Advies Waterkoeling Setup 8
D Vragen van een beginner Cases en Modding 3
M Beginner op gebied van waterkoeling: vraagt advies Advies Waterkoeling Setup 9
W Waterkoeling samenstellen, Beginner Advies Waterkoeling Setup 22
L Beginner in waterkoeling ( hulp nodig ) Advies Waterkoeling Setup 1
boefmans beginner: wie helpt mij op weg :-) Advies Waterkoeling Setup 6
Freddy Spiegelreflex camera, doen of niet? Zo ja, welke voor beginner? Fotografie, Film en Video 166
E I7 920 Waterkoeling beginner Advies Waterkoeling Setup 4
Calimero Beginner zoek hulp / duwtje in de goede richting Waterkoeling 23
S Beginner waterkoeling Waterkoeling 13
Rensko Waterkoeling voor beginner (CPU-Only) Advies Waterkoeling Setup 51
J Beginner Advies Waterkoeling Setup 7
wijthoef Beginner casemodding Cases en Modding 23
S Beginner Watercooling! Hulp nodig op paar vragen Advies Waterkoeling Setup 37
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
D aansluitingen op waterblock met ABP Waterkoeling 2
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
HighFlow AtGames Legends Ultimate Arcade Kast met 300 games HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
Robin Iemand ervaring met een coolermaster masterbox nr600 case en radiatoren? Waterkoeling 14
Jason Nieuw: Singularity Computers Protium 2.0! Reservoirs met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D 2 GPU's met active backplate koppelen HighFlow Forum 7
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
C Te weinig Flow met mijn EK pomp? Waterkoeling 8
L Hulp met uitzoeken van de rest van de onderdelen. Advies Waterkoeling Setup 14
HighFlow Lian Li komt met SL120 fans die met elkaar verbonden kunnen worden HighFlow Product Suggesties en Nieuws 34
D M3 schroefjes Corsair AIO? Zwart of evt wit met platte kop kruiskop Cases en Modding 1
HighFlow EK-Quantum Flow Indicator / Flow Meter met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
HighFlow Alphacool introduceert vijf radiatoren met formaten tot 1260mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S Ervaringen met Ek quantum reflection pc-o11d-xl d5? Waterkoeling 1
HighFlow Sony toont uiterlijk PlayStation 5: zwart met wit, twee varianten Gaming 4
Rammstation Iemand ervaring met dancing light 6 led 6 collour ? HighFlow Product Reviews 2
D 75 graden met 360 fractal design koeler?? Waterkoeling 4
S AMD threadripper 3960x met water- of luchtkoeling Waterkoeling 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan