• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Beginnende watercooler vraagt hulp!!

bazzy3000

New member
Hallo allemaal, eerste post hier dus vergeef mij als ik iets stoms doe :047:

Eindelijk is het moment hier, ik heb besloten mijn game/werkpaard te gaan waterkoelen, momenteel zit er een AIO waterkoeler in (H100i) maar ik wil meer. Niet omdat ik het nodig heb maar omdat het gewoon gaaf is. Het enige probleem is dat ik eigenlijk amper weet waar ik aan ga beginnen, vandaar mijn roep om hulp.

Ik wil mijn huidige PC incl. componenten en kast gewoon blijven gebruiken dus eerst mijn setup:

- kast: Corsair 760T (wit)
- Mobo: Asus Maximus VII formula
- CPU: 4790K (niet overgeklokt maar dat gaan we straks dus mooi wel effe doen)
- GPU: 2x R9 290x 8gb (deze gaan nu niet mee in de loop, straks met de nieuwe chips die eraan gaan komen is het wel de bedoeling dat de GPU mee gaat bij een upgrade)
- Fans: 2x Corsair 120SP (er zitten natuurlijk meer fans in de kast maar dit zijn de enige 2 die ik wil hergebruiken)

Mijn budget zal ongeveer 600 euro zijn, het lijkt mij dat we daar toch iets moois van kunnen bouwen?

Ik heb al een beetje rond zitten shoppen in de highflow winkel en heb het volgende lijstje:

Alphacool NexXxoS XT45 Full Copper 280mm - 14169

Alphacool NexXxoS XT45 Full Copper 360mm 14166

EK-Supremacy EVO - Full Nickel (wellicht mooier om de zwarte variant te kiezen met mijn hardware?)

Alphacool D5-VPP655 - Single Edition / No Top

Alphacool Eisbecher D5 250mm Acetal

Mayhems X1 UV Red Coolant 1L

Mayhems Ultra Clear Tubing (3/8 - 5/8) 10/16mm Tubing - 3M


Nu zit ik met de volgende zaken

1) Het reservoir (Eisbecher) is ok volgens mij, alleen dat ding eronder vind ik niet zo mooi (dat blok, vergeef mij ik weet niet hoe je dat ding noemt) Hebben jullie misschien een mooiere oplossing voor mij? Een glazen reservoir heeft eigenlijk mijn voorkeur maar ik weet niet zo goed wat bij wat gaat. Ik begrijp dat ik meer nodig heb dan alleen een reservoir.

2) Ik wil 1x een 360rad en 1x een 280rad (360 bovenin de kast en 280 voorin) is deze keuze van Alphacool een goeie? (ik laat de fans liever wat langzamer draaien)

3) Is de tubing een goede keuze of is er een betere keuze? een paar tientjes extra betalen is niet zo'n probleem maar ik weet simpelweg niet wat een goede keuze is, ik wil wel graag clear tubing en een beetje strakke boch moet ik wel kunnen maken.

4) de pomp lijkt mij een goede keuze, ik wil hem graag onder het reservoir monteren, alles zal in het zicht blijven dus het oog wil ook wat! Wellicht dat jullie een mooiere oplossing hebben?

5) Verdere moet ik natuurlijk nog fittings hebben, hier wil ik eigenlijk gewoon de beste die er zijn voor hebben. Welke raden jullie mij aan? Ik had mijn oog laten vallen op de fittingen van Bitspower (zwart) is dit een goede keuze en welke moet ik hebben? Naar mijn berekeningen moet ik er 10 hebben (2x cpu blok, 4x radiatoren, 2x koelblok VRM (zit al op mobo) en 2x reservoir/pomp). Zie ik wat over het hoofd?

6) Een tappunt lijkt mij ook handig, wat moet ik daar voor hebben? Bij voorkeur zal ik een kraantje+stop toepassen.

7) Als ik een gat bovenin de kast maak, kan ik de loop dan vullen via de radiator aan de bovenzijde (hier heeft de alphacool aansluitpunten) of is dit niet handig? lijkt mij uberhaupt wel handig om erbij te kunnen om een luchtaanzuigpunt te hebben bij het aftappen/legen van de loop.

Al met al zien jullie wel dat ik goede wil heb maar nog vol met vragen zit! Single sleeved cables ed zijn al in huis dus het moet een mooie build worden!

Alvast bedankt voor jullie input en suggesties!

Bas
 
1) Het blok onder het reservoir is ook gelijk de "top" voor de pomp.
Als je dit niet mooi vindt, kan je een normale tube reservoir nemen en de pomp apart/elders plaatsen in jouw behuizing.
Je moet dan wel een top bij bestellen voor de pomp en twee extra fittingen.


2) Dat zijn goede radiatoren. Let op dat je radiatoren altijd goed moet doorspoelen met gedistilleerd water.
Zie meer info: Radiator door spoelen voor gebruik


3) Prima keuze


4) Prima keuze, als je toch de pomp on het reservoir wilt laten, dan kan je ook kijken naar de D5 reservoirs van Bitspower:
Geavanceerd zoeken :: Zoekresultaten - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!


Je hebt dan ook een Bitspower D5 top nodig:
Geavanceerd zoeken :: Zoekresultaten - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!


En je kan het nog mooier maken met een Bitspower pomp mod:
Geavanceerd zoeken :: Zoekresultaten - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!


5) Bitspower fittingen zijn erg mooi (maar wel prijzig), als je het budget hebt een goede keuze.
Berekening klopt, 2 fittingen per onderdeel.
Je kan dan voor CC3 fittingen gaan:
Geavanceerd zoeken :: Zoekresultaten - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!
Aantal 45 graden en 90 graden adapters zijn altijd aan te raden.


6) Aftappunt is zeker handig.
Zie daarvoor het volgende onderwerp:
http://forum.highflow.nl/f6/drain-aftappunt-leegloop-ideeen-847/


7) Als je een tube reservoir hebt, gewoon een spuitfles gebruiken:
Spuitfles - 1000ML
Dat werkt perfect ;)
 
1) Het reservoir (Eisbecher) is ok volgens mij, alleen dat ding eronder vind ik niet zo mooi (dat blok, vergeef mij ik weet niet hoe je dat ding noemt) Hebben jullie misschien een mooiere oplossing voor mij? Een glazen reservoir heeft eigenlijk mijn voorkeur maar ik weet niet zo goed wat bij wat gaat. Ik begrijp dat ik meer nodig heb dan alleen een reservoir.

"Het blok" is een top voor de pomp. Deze top zorgt namelijk voor een betere flow en performance. Je zou ook eventueel kunnen kijken naar andere buis reservoirs van bvb Bitspower.
2) Ik wil 1x een 360rad en 1x een 280rad (360 bovenin de kast en 280 voorin) is deze keuze van Alphacool een goeie? (ik laat de fans liever wat langzamer draaien).

De dunnere radiatoren worden veelal gebruikt waar dikkere radiatoren niet passen. Ze zijn opzich een prima keuze, al zou ik voor een wat dikkere radiator kiezen. Als je wat leesvoer wilt: Radiator Review Round Up 2015 - ExtremeRigs.net

3) Is de tubing een goede keuze of is er een betere keuze? een paar tientjes extra betalen is niet zo'n probleem maar ik weet simpelweg niet wat een goede keuze is, ik wil wel graag clear tubing en een beetje strakke boch moet ik wel kunnen maken.

Tja, wat wil je :) Als je voor slang gaat dan is dit een prima keuze.

4) de pomp lijkt mij een goede keuze, ik wil hem graag onder het reservoir monteren, alles zal in het zicht blijven dus het oog wil ook wat! Wellicht dat jullie een mooiere oplossing hebben?

Prima pomp, vooral wanneer je hem toch gaat gebruiken icm het uitgekozen reservoir. Deze bevat volgens mij alleen de pomp en niet de standaard top incl. standaard pomp montage.

5) Verdere moet ik natuurlijk nog fittings hebben, hier wil ik eigenlijk gewoon de beste die er zijn voor hebben. Welke raden jullie mij aan? Ik had mijn oog laten vallen op de fittingen van Bitspower (zwart) is dit een goede keuze en welke moet ik hebben? Naar mijn berekeningen moet ik er 10 hebben (2x cpu blok, 4x radiatoren, 2x koelblok VRM (zit al op mobo) en 2x reservoir/pomp). Zie ik wat over het hoofd?
Kies wat je mooi vindt. De Bitspower fittings zijn naar mijn mening vooral duur, maar hebben wel een grote hoeveelheid aan keuze in bochtjes, aansluitingen, verloopjes etc etc.
Je moet berekenen dat elk aansluit-punt 2 fittingen nodig heeft :). Bekijk ook of je eventueel een L-stuk nodig hebt, of een verloopje, dus teken je loop eerst uit om te zien hoe je hem het beste kunt laten lopen en of je dus nog extra's nodig hebt.

6) Een tappunt lijkt mij ook handig, wat moet ik daar voor hebben? Bij voorkeur zal ik een kraantje+stop toepassen.
Een aftappunt is inderdaad geen overbodige luxe. Vooral wanener je regelmatig hardware vervangt, loop ververst, ofwat voor een rede dan ook. Een extra uitgang op het laagste niveau van je loop is waar ik hem zou plaatsen, icm een kraantje en een stop inderdaad. Elders in het forum is een topic hierover waar je ideeen op kunt doen :).

7) Als ik een gat bovenin de kast maak, kan ik de loop dan vullen via de radiator aan de bovenzijde (hier heeft de alphacool aansluitpunten) of is dit niet handig? lijkt mij uberhaupt wel handig om erbij te kunnen om een luchtaanzuigpunt te hebben bij het aftappen/legen van de loop.
Vullen gebeurd veelal bij het reservoir, juist omdat deze ALTIJD boven je pomp staat in de loop, dit om te voorkomen dat je pomp droogloopt. Wanneer de vloeistof eerste je halve loop door moet om uiteindelijk bij je pomp te komen, lijkt mij ook niet handig. Kijk dus goed hoe je je opstelling in je pc wilt en kijk dan waar het makkelijkste is om je loop te vullen.
Vulpunt bij de radiator raad ik sowieso af, je krijgt dan namelijk te maken met luchtpockets in je radiator waardoor het water niet goed gekoeld wordt.
Bij het drainen van je loop hoef je bvb idd het vulpunt alleenmaar te opene en het kraan van de aftap open te zetten zodat het water kan weglopen.


Al met al zien jullie wel dat ik goede wil heb maar nog vol met vragen zit! Single sleeved cables ed zijn al in huis dus het moet een mooie build worden!

Alvast bedankt voor jullie input en suggesties!
Je bent vergeten om 5 fans te kiezen voor je radiatoren. Heb je geld over, zou je deze in gedachten kunnen houden. Duur? Ja, maar zijn hun geld zeker waard voor de performance die je ervoor krijgt.
Wellicht is te overwegen een spuitfles, trechtertje, een PSU Bridging Tool 24 pins (om je PSU mee te starten wanneer je je loop aan het vullen bent, dit zodat de rest van je systeem niet onder stroom om kortsluiting te voorkomen indien je een lek hebt), 1 extra fles koelvloestof (dit voor reserve, je hebt niet alleen een vrij fors reservoir, maar bij lekken, morsen heb je tenminste nog extra).
 
Laatst bewerkt:
wat opzig ook handig is voor een aftap punt is een
[h=1]PCI bracket met 4x G1/4" aansluiting om onderin je kast bij een leeg pci slot te plaatsen en een splitsing onderin je koel systeem en daar een kraan op en dan een slang naar het pci slot en dan kun je daar een slang aan de buitekant maaken als je gaat leegen en er af haalen als je die niet gebruikt die slang kan dan naar een emmer waar die in leegloopt dit ga ik ook zelf doen wand ik vin het erg handeg en wat me opviel aan jou pc is het mobo wand die heb ik zelf ook en ook de cpu heb ik ook veel suc6[/h][h=1] [/h][h=1] [/h]
 
Dank voor de input!

Allereerst dank aan Freddy en Xenomorph voor de info! En djghostogb voor de tip.

Ik heb mijn lijstje wat aangepast en jongens... pfew.. die fittingen drijven de prijs goed op zeg :icon_evil:! Wellicht toch maar even naar wat goedkopere kijken maar dit is voor nu even niet van belang.

Ik heb even een tekeningetje gemaakt van de geplande loop:

loop.jpg

Het zal wel duidelijk zijn maar toch even een uitleg:

-paarse lijnen zijn de radiatoren
-groene lijnen zijn de fans (allemaal intake)
-gele lijnen zijn de slangen inclusief stroomrichting
-blauwe lijnen zijn de pomp/top/reservoir en cpu koeler

Na de tip van Freddy toch maar gekozen voor een Bitspower D5 Reservoir incl een Bitspower Top. De pompmod laat ik maar even achterwegen aangezien het nu al uit de hand gaat lopen :icon_winkle:. Ik neem aan dat ik de pomp zelf gewoon kan vastschroeven aan de top? Ik zie op youtube genoeg van die mod filmpjes waarmee je de pomp vastschroeft aan de top maar hoe doe ik dat zonder die pompmod?

Verder denk ik dat het handig is als ik een andere deksel voor het reservoir bijbestel voor het vullen aangezien ik de returnloop vanaf boven wil maken.

Het plan is om vanaf de pomp/reservoir naar de radiator aan de voorzijde te gaan (2x 90gr fitting is hier denk ik wel nodig toch?), dan aan de radiator een Bitspower G1/4 Silver Shining TII-Rotary IG1/4 X2 Extender - BP-TIIR-C te koppelen met daaraan een kraantje voor het aftappen en natuurlijk het vervolg van de loop naar de cpu. Vanaf de cpu naar het mobo koelblok, dan naar de radiator bovenin de kast. Vanuit die radiator weer een 90gr fitting en achter de fans langs richting het reservoir. (misschien hier 2x 90gr fitting toepassen? 1x richting de achterzijde v/d kast en dan 90gr naar rechts gezien op de foto? of kan ik deze bocht maken met een slang?).

Ik zit er aan te denken wat slangbeugels in de kast te schroeven om de slang achter op de kast te klemmen. Klinkt ok toch?

Mochten jullie nog input hebben dan is dit ZEER welkom :045:

Ennuh Xenomorph.. thanks voor de fan tips maar dit was ik niet vergeten. Das voor de toekomst als er weer wat geld binnenkomt op de rekening ;)
 
De top maak je aan de top met een D5 ring:
Laing threaded Rim/Main Ring for D5/MCP655/PMP-450/VPP655


Het is best lastig om van te voren exact te bepalen welke fittingen je gaat gebruiken.
Ik raad je aan om bij de eerste bestelling enkele 90 graden, extenders etc. te bestellen.
Dan ga je aan de slag met jouw systeem, radiator, reservoir inbouwen en kan je alles een beetje passen.
Vervolgens kan je bepalen welke fittingen je exact nodig hebt en kan je de juiste fittingen met de juiste aantallen bestellen.
 


thanks! lelijk ding maar het moet maar even voor nu.. het budget is gewoon even te klein.

fittingen je gaat gebruiken. Ik raad je aan om bij de eerste bestelling enkele 90 graden" data-source="" class="bbCodeBlock bbCodeBlock--expandable bbCodeBlock--quote js-expandWatch">
Freddy;297301Het is best lastig om van te voren exact te bepalen welke fittingen je gaat gebruiken. Ik raad je aan om bij de eerste bestelling enkele 90 graden zei:
tja... en daar heb ik dan geen geduld voor ;) ik denk dat ik voor wat goedkopere fitiingen van alphacool ga en gewoon wat extra bestel. Bedankt voor de info!
 
thanks! lelijk ding maar het moet maar even voor nu.. het budget is gewoon even te klein.



tja... en daar heb ik dan geen geduld voor ;) ik denk dat ik voor wat goedkopere fitiingen van alphacool ga en gewoon wat extra bestel. Bedankt voor de info!

Persoonlijk heb ik het liefst alles met rechte fittingen, helaas komt dat niet altijd uit.

Het ligt er aan hoe je je slang hebt liggen en hoe je die wilt hebben.
En ook hoe kort stuk slang er tussen 2 fittingen zit.

Ik heb recentelijk mijn build wat om moeten bouwen en nu lekte er een 45 graden fitting tussen het draaigedeelte door, dat is gewoon een zwak punt in de 45 en 90 graden fittingen die kunnen draaien.
(Ik heb er even wat band tussen gedraaid, dat hele dunne wat je om schroefdraad heen draait. Dat was een goeie tijdelijke fix, maar inmiddels die fitting vervangen.)

Dus zo veel mogelijk recht of niet draaiend.
 
Dus zo veel mogelijk recht of niet draaiend.

Ben ik niet helemaal met je eens, je kunt gewoon de pech hebben met een fitting.
Ik maak gebruik van de EK 45/90 graden adapter fittingen waarbij je een rechte fitting op moet schroeven. Heb bij deze fittingen geen problemen.
Soms ontkom je niet aan 45/60/90 graden adapters en heb je deze gewoon nodig vanwege rare bochte oid, dus staar je niet blind op alleen rechte fittingen.
 
Soms ontkom je niet aan 45/60/90 graden adapters en heb je deze gewoon nodig vanwege rare bochte oid, dus staar je niet blind op alleen rechte fittingen.

Inderdaad, als het nodig is dan is het nodig, ik heb ze ook in mijn systeem zitten. Maar als het niet nodig is, en de slang haalt de bocht dan toch zeker een rechte fitting.
een 45 graden of 90 graden is sws beter dan onverwachts een knik in je slang terwijl het systeem draait.

Mag ik vragen wat precie het voordeel is van de fans die jij linkte. Ik heb mijn oog op nieuwe fans zelf had ik phobya op het oog (vanwege rad + grill van zelfde merk) en die hadden ook een goede performance (op papier)

Het plan is om vanaf de pomp/reservoir naar de radiator aan de voorzijde te gaan (2x 90gr fitting is hier denk ik wel nodig toch?), dan aan de radiator een Bitspower G1/4 Silver Shining TII-Rotary IG1/4 X2 Extender - BP-TIIR-C te koppelen met daaraan een kraantje voor het aftappen en natuurlijk het vervolg van de loop naar de cpu. Vanaf de cpu naar het mobo koelblok, dan naar de radiator bovenin de kast. Vanuit die radiator weer een 90gr fitting en achter de fans langs richting het reservoir. (misschien hier 2x 90gr fitting toepassen? 1x richting de achterzijde v/d kast en dan 90gr naar rechts gezien op de foto? of kan ik deze bocht maken met een slang?).

Ik kan er naast zitten, omdat ik niet alle afstanden weet.
- vanaf res/pomp > rad voor Ik denk dat je dit met 2× 45 kan halen
- extender > cpu deze slang is aardig lang, het ligt er maar net aan hoe je de slang precies wilt hebben, het is mogelijk met 2 rechte fittingen maar dan loopt je slang misschien wat lelijker door je kast.
- cpu > mobo dat zullen wel 2× 90 graden worden ( of 90 en 45 )
- mobo > rad boven zou met 45 en recht kunnen
- rad boven > res/pomp De 90 graden zul je nodig hebben als je de slang naast de fans wilt laten lopen en ik denk dat dat wel een nette route is, op het res/pomp kan natuurlijk dan een rechte fitting. De 90 graden fitting die je hiertussen wilt om de slang recht achter de fan vandaan laten komen dat is dan ook maar net hoe jij het wil.


Al met al, Ik weet niet hoeveel haast je hebt of dat je alles in een keer wilt bestellen ivm bezorgkosten.
Je kan precies het aantal en de vorm fittingen kopen wat je denkt nodig te hebben
Je kan een aantal van elke vorm bestellen wat je sws nodig hebt en dan passen en meten en dan aanvullen wat je verder nodig hebt
Je kan een goede schatting maken wat je denkt nodig te hebben en waar je twijfelt een paar extra bestellen. (een extra fitting is altijd handig om in voorraad te hebben, naast een extra fles koelvloeistof)
 
Laatst bewerkt:
Mag ik vragen wat precie het voordeel is van de fans die jij linkte. Ik heb mijn oog op nieuwe fans zelf had ik phobya op het oog (vanwege rad + grill van zelfde merk) en die hadden ook een goede performance (op papier)

Als je zoekt op google naar Sythe Gente Typhoon reviews zul je zien dat deze fans voor watercooling qua performance echt super zijn. Helaas leverde Scythe deze fans niet meer (weet zo niet precies waarom dat was, iets met contract met Nidec ofzo...) en duurde het zeker een jaar voordat ze weer te krijgen waren, in dit geval dus nu onder de naam van Darkside.

De Noiseblockers e-loop fans schijnen ook goed te presteren (heb er ook 2 van), ook qua geluids niveau, maar die zijn bijna net zo duur (of zelfs iets duurder) als de GT's.
 
Ik kan er naast zitten, omdat ik niet alle afstanden weet.
- vanaf res/pomp > rad voor Ik denk dat je dit met 2× 45 kan halen
- extender > cpu deze slang is aardig lang, het ligt er maar net aan hoe je de slang precies wilt hebben, het is mogelijk met 2 rechte fittingen maar dan loopt je slang misschien wat lelijker door je kast.
- cpu > mobo dat zullen wel 2× 90 graden worden ( of 90 en 45 )
- mobo > rad boven zou met 45 en recht kunnen
- rad boven > res/pomp De 90 graden zul je nodig hebben als je de slang naast de fans wilt laten lopen en ik denk dat dat wel een nette route is, op het res/pomp kan natuurlijk dan een rechte fitting. De 90 graden fitting die je hiertussen wilt om de slang recht achter de fan vandaan laten komen dat is dan ook maar net hoe jij het wil.

thanks!

-wellicht heb je gelijk dat ik dat niet ga halen (res/pomp > rad) we zullen het wel zien. Ik denk dat het verstandig is om wat fittingen extra te bestellen.
-extender >cpu, ja hier maak ik mij ook wel een beetje zorgen om, deze slang zou wel eens een erg lelijk beeld kunnen geven. Ik zou alleen niet weten hoe ik het anders zou moeten oplossen. Ik zou de radiator om kunnen draaien zodat de slang korter is maar dan wordt het drainen van de loop weer zo lastig.
-cpu > mobo , ik heb het even uitgetekend maar 2x90 gr gaat hem echt niet worden. De ruimte is er niet voor, 2x 45gr zou wel lukken denk ik maar ik denk dat een bocht met de slang een wat mooier gezicht is. De bocht zou dan zo klein mogelijk moeten worden zonder dat hij knikt.

We zullen het wel gaan zien! Ik wacht nog even op een betaling van een klant en dan ga ik op de bestel knop klikken :icon_super:

Als je zoekt op google naar Sythe Gente Typhoon reviews zul je zien dat deze fans voor watercooling qua performance echt super zijn. Helaas leverde Scythe deze fans niet meer (weet zo niet precies waarom dat was, iets met contract met Nidec ofzo...) en duurde het zeker een jaar voordat ze weer te krijgen waren, in dit geval dus nu onder de naam van Darkside.

De Noiseblockers e-loop fans schijnen ook goed te presteren (heb er ook 2 van), ook qua geluids niveau, maar die zijn bijna net zo duur (of zelfs iets duurder) als de GT's.

Die fans die je adviseerde zien er prima uit, denk dat ik er inderdaad maar 3 van bestel, kan je een advies geven over welke van de 3 die je hebt gelinked jij zou gebruiken? Ik ga ze aansluiten op mijn mobo die dan de snelheid gaat sturen (gebruik hier fansplitters voor die op de cpu fan aansluiting komen)

Verder zie ik dat deze fans niet in een 14cm variant beschikbaar zijn, welke fans kan je dan aanraden? Ik had mijn oog laten vallen op die noctua industrial fans maar ik begrijp dat die nogal luidruchtig kunnen zijn. Deze fans moeten voor in de kast komen bij die 280 rad.
 
Ikzelf maak gebruik van de non PWM editie, maar in jouw geval zou ik dan de PWM editie nemen. Bedenk wel dat de fan 0.44A op max uit je bord trekt he en dat met 2 van deze jongens bijna 1A trekt. Niet alle moederborden kunnen dit aan, dus kijk na of je moederbordt dit aan kan :)

Je zou kunnen overwegen een fan-controller te nemen om de fans te regelen, ikzelf maak gebruik van de Aquaero van Aquacomputer waarbij ik softwarematig mijn pompen, fans en bechting kan bedienen. Of temperatuur gericht kan laten aansturen.
Of je koop een 'simpele' 5.25" handbediende controller net wat je wilt.

En 14cm fans.....heb zelf geen 280 radiator, maar de e-loops Noiseblocker fans schijnen het aardig goed te doen.
 
Laatst bewerkt:
dit ziet er heel mooi uit tot nu toe ik wil je er een complimentje voor geefen en een vraag de Fans blaazen die naar buiten die op de radiatoren zitten anders word het in de PC erg warm maar dat weet je denk ik wel maar tog is die erg mooi!!:041:
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan