• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

beetje koelstoef gemorst op gpu?

thaitje

New member
Ik heb wat koelstof gemorst op me gpu.
Heb het gelijk met wc rol het alles eraf gehaalt.
Enigste wat er nog is dat het een beetje plakt.

Het gaat om de Koolance Liquid Coolant Bottle High-Performance 700mL Colorless LIQ-702CL-B
(Link hieronder)
Koolance Liquid Coolant Bottle High-Performance 700mL Colorless LIQ-702CL-B

Lijkt me het verstandigste dat ik gewoon laat opdrogen en morgen pas alles weer opstart?
Iemand enige suggesties of iets hoe ik het proces kan versnellen, of is dat niet mogelijk?

Ik heb net me Corsair 550D in elkaar gezet met WC voor CPU & GPU, dus ben nog bezig met leaktesten. (Nu al 2 uur aan het leaktesten en nog helemaal geen leaks of iets.)
Maar daarom wou ik graag nu beetje alles aansluiten zodat ik alles kan testen enzo.

Dus word het wachten? Of over 1 uurtje alles aansluiten?
 
wat is een beetje? als het een druppeltje was en niet langs een gaatje is gekomen naar de onderkant van het pcb is doorgelekt of langs je pci-e slot, dan gewoon ff 2 minuten een haarfohn erop en gaan met die banaan! mijn 3x 5870's hebben een feser acid green bad gehad! na afdeppen en beetje met de fohn spelen, boote het zaakje weer zonder problemen ^^ heeft wel totaal een dag geduurd om alles op orde te krijgen xD!
 
nee, het is niet n me pci-e slot terecht gekomen.
maar er is wel wat op de bovenkant gekomen, omdat ik nog liquid in de rad had zitten maar ik moest de rad omruilen omdat de swiftech rad lekte.
gelukkig had ik een nog een andere rad en die wou ik gelijk er zitten.
ik had het meeste al uit de loop gehaalt, maar er zat nog wel wat in de rad die ik wou omruilen.
en toen is der wat opgekomen. maar wel direct eraf gedept en de fohn ook al gebruikt.
denk je dat ik het al kan booten? of wachten verstandiger?

thanks 4 je response

Added after 22 minutes:

Ik heb hem net proberen te booten, mar dan gaat die ineens piepen en geeft mijn moederbord een rood lampje aan? wat betekent dat?
hij blijft piepen
 
Laatst bewerkt:
geen idee eerlijk gezegt, zou zo maar kunnen.
maar ik weet wel dat die nu nie meer aangaat en alleen maar piept.
de fancontroller werkt ook niet op 1 of andere manier.
die heb ik aangesloten met molex kabel samen met pomp.
er is ook wel wat op de voeding gekomen, mar allen aan de bovenkant.
dus het word denk ik wachten tot morgen maar.

foto van pc. bovenkant gpu, en wat op de voeding is gevallen.
IMG-20121020-00195.jpg

het is al opgelost(althans voor zover).
het was mijn fancontroller die de piep maakte.
dus denk dat me fan controller kapot is of iets.
want de fans gingen niet draaien mar nu ik hem op de moederbord zelf hb gezet doen ze het wel.
weet je toevallig daar oplossing/reden van?
 
als ik mijn fancontroller niet ver genoeg draait staat mijn fan nog stil maar de controller denkt dat die al moet draaien en begint dan ook te piepen
check het nog een keer voor de zekerheid
 
Al is het in dit geval opgelost...

Ik zou nooit aanraden om binnen een paar minuten al weer te gaan booten, al heb je een fohn gebruikt. (Zelfs al doe ik het zelf vaak ook)

Net nog een beetje gemorst op mobo.

- Deppen met dot keuken/toilet papier.
- Deppen met puntje van keuken/toilet papier in elk hoekje en gaatje.
- Indien beschikbaar even een paar minuten de fohn erop (Niet te heet stoken!)
- Halve/hele dag de loop laten draaien zonder spanning op mobo/gpu's

Dus de volgende dag pas echt booten met spanning op mobo/gpu's
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan