• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Beastie

Hangt er vanaf hoe je de psu hebt liggen. In het huidige ontwerp zuigt de fan aan via het zijpaneel ipv binnenkant.
Ik denk dat de lucht in de kast anders ietsje te warm wordt en de fans dus eerder moeten aanslaan.
 
De koelribben dikker maken heeft weinig zin, oppervlak neemt dan nauwelijks toe. Meer koelribben zou wel zin hebben alleen vind ik dat niet heel mooi. Ik dacht dat ze wel dicht genoeg op elkaar zitten om een lichte convectiestroming ertussen te krijgen, te dicht op elkaar is ook niet goed.
 
Inderdaad. Het doel was om volledig fanless te draaien bij lage belasting, en ik denk dat dat wel gaat lukken.

Met welke software is het mogelijk om de voltages en clock terug te schroeven bij idle of is dat lastig
 
clock is niet moeilijk, da's een standaard feature op bijna ieder bord/CPU, bij (zeer) hoge OC's raad men het eerder af, maar voor jouw doel-einden wil je het dan natuurlijk aan laten.
Wat voltages betreft, da's andere koek. Zowat ieder bord heeft de optie om zelf zijn voltages te regelen en aan te passen aan de vraag, maar dat is een van de eerste zaken die je af wilt leggen bij een serieuze OC.
 
toch nog maar een vraagje: (betreft de psu)

ik ga voor de 1000w seasonic platinum deze heeft tot ±30% fanless mode.
deze staat op z'n zijkant in de kast en kan zijn lucht óf van binnen óf van buiten kunnen halen.


voor mezelf (en jullie) even de nadelen opgezet:

interne intake:
- 'onderdruk' wanneer fan psu wel aanslaat maar fans van radiator niet (al acht ik deze kans niet erg hoog)
- psu krijgt verwarmde lucht van radiator en moederbord
- psu straalt in fanless mode zijn warmte uit over het moederbord (al is dit niet meer dan ±30 watt)

externe intake:
- extra luchtfilter welke moeilijk te plaatsen/schoonmaken is.
- gat in de zijplaat, uiteraard minder mooi.

als ik nadelen ben vergeten hoor ik dat graag. ik weet niet hoe zwaar ik de nadelen voor de interne intake moet laten wegen, want deze opstelling geniet toch mijn voorkeur.
mijn dilemma is dat met de asymmetrische gaten van een psu ik niet makkelijk van interne intake naar extern kan switchen wanneer de eerste optie mogelijk toch niet zo geslaagd is.
 
Nog iets. Ik kwam gisteren de officiële lengte voor een pci-e slot tegen. 311,xx. De lengte die ik in m'n huidige ontwerp heb is 300mm, is het aan te raden om er 15mm bij te snoepen? Of komt een kaart langer dan 300 nooit voor
 
Een Mars II is langer dan die specificatie :p. Die meet 13 inch, 33 cm dus ongeveer. Maar bijvoorbeeld een GTX690 zit onder de 300mm, gok dus dat je niet snel de extra ruimte nodig gaat hebben (hou wel rekening met stroomkabels die ook eventueel wat ruimte nodig hebben).
 
Stroomkabels zitten in de regel op lange kaarten toch aan de zijkant? Daar heb ik zat ruimte namelijk dus dat zou geen probleem zijn.

Ik kan de kast nu nog gewoon 3 of 5 cm langer maken, straks lukt dat niet meer dus ik denk dat ik dat toch maar gewoon doe, ik heb weinig zin om er over 3 jaar achter te komen dat de kaart die ik erin wil hebben moet past.
 
Terug
Bovenaan