• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

BC's low buget server.

en die gaat dan in een PCI slot of USB slot?

ik had zelf het idee (weet niet of het kan) om mijn sterkere voeding paralel aan tesluiten dat hij aagaat me de computer maar dathij alleen extra HDD's aan stuurt. vervlogens een RAID kaartn mijn PCI slot te doen en boven op de bestaande kast een tweede to bouwen met de HDD's
 
de enige server progammas ik ken zijn windows server en IMB

leg nader uit wat een CF kaartje is graag, daar heb ik nog nooit van gehoord

FreeNAS is simpeler dan je denkt. T installeren is makkelijk daarna moet je ff een vast ip geven en dan kun je in de webinterface alles instellen. Daar heb je geen windows voor nodig :098: Freenas gebruikt trouwens ook enorm weinig geheugen.

En een CF kaartje is een CompactFlash kaartje. Stop die in een CompactFlash2IDE adaptertje en dan heb je een heeuuuul goedkope SSD (die dus perfect voor freenas is).
 
update 3:
in deze update:
  • geheugen upgrate
  • uitbouw
  • iets kleins
en sorry de verrasing is dat de verrasing ver valt...ik wou een server gaan kopen tweede hands en upgraden maar de ferver gebruikt geen sata/ata voor de HDD's maar een andere spciaal voor servers (ben de naam vergeten) en die HDD's zijn vrschrikelijk duur.

de latjes:
DSC00551.jpg

boven is het nieuwe latje (562 MB)
onder: ht oude latje (216 MB)
DSC00552.jpg

en het nieuwe latje bleek net 2 mm te hoog te zijn:
DSC00554.jpg

vandaar heb ik de server opnieuw ingedeelt:
DSC00556.jpg

en daarom heb ik de case swith misleid >=3:
DSC00555.jpg



iets totaal random:
DSC00541.jpg

niet zomaar een kist maar:
DSC00542.jpg

de kist met all (op moodo's en supy's na) computer onderdelen die niet gebruikt zijn:



en nu iets verschrikelijks...ik zet de computer aan en ik merk...dat het nieuwe latje kapot is :wehe:wehe


en nog iets anders..ik heb nog een modo gevonden:
MSI MS-7346 versie 1.0
socket: 775
DDR 2
2X PCI-8
2x pci
4X SATA
2X IDE
1X FDD

dus na zo veel probleemen met mijn oude computer ga ik dit bordje gebruiken voor een nieuwe sever.
wat will ik kopen:
-intel socket 775 procesor
- 1 GB DDR2
- goedkopen PCI-e video kaart
- CF2IDE voor de OS
- 1 TB SATA HDD
- 300/400 W stile koeling
- mooie en goedkope kast
wat komt er dan in wat ik al heb:
- 150 GB IDE HDD
- 40 GB IDE HDD
 
tijd om deze build tot 26 juni in de ijskast te zetten waarom? hier om:
update 4:
ik heb het gehad met deze computer...hij is te slecht dus ga ik een nieuwe computer bouwen als server...dit betekent ook de deadline verplaatsen IVM geld. ik hoop de onderdelen te hebben in 4 maanden.

dit zijn de onderdelen:
Lian li PC-v351B zwart
v351b.jpg

MSI F615M-P33
G.jpg

kingston 1 GB DDR3 PC8500 CL7
computermemorystore_2103_61527482

AMD athlon II x2 240 2,80 GHz
1015675939.jpg

cooler master 390 W extreme power
cmaster_ex390.jpg

seagate 2 TB sata 300
seagate-2tb-const-rm-eng.jpg

CF2IDE adapter
popup_image.php

Compact flash kaart 2X
 
Laatst bewerkt:
Geen coolermaster voeding. Schaf jezelf een efficiente voeding aan (t is een server, die zuipt dus constant stroom ;)) van Bijv BeQuiet. De 300w zou prima wezen zo gauw je maar geen dikke videokaart neemt.
 
DIe fans kun je wel op 5v of 7v draaien dan word het wel stil. Weer geld bespaard ;)

En die fans van BeQuiet zijn echt niet stil (ze draaien 1500RPM max). Beter schaf je jezelf een stel Nexus Real Silents aan of een paar Scythe Slipstreams 1200 (beiden zijn op 7v onhoorbaar).

Edit: Ik heb nog 2 reepjes 512mb DDR2 liggen, heb je daar misschien wat aan? Ze komen uit een acer desktop.
 
iegelijk wel, want ik heb nog een MSI moo lichen mt socket 775, maar waarom ik een nieue modo (en CPU) koop is omdat dit MSI modo geen onboard videokaart heeft..ander moet ik een intel 2 dual core of zoe iets open met een goed koop ati kaartje.

en wat betreft die fans:

IPV 3 nieuwe an to kopen (2X 120 mm 1X 80mm) koop ik wel een simpel controlertje

edit:
ik geef wel graag geld uit aan stille fans etc. omdat de server in mijn kamer komt...en aangzien ik ook nog een koede nacht rust will hebben :p will ik wel stille fans
 
UPDATE TIME!
Bestelt:
  1. intel pentium 4 (van wwwicked)
  2. 4 gram koelpasta
binnen:
  1. MSI modo ATX
  2. Q6700 stock cooling voor de P4
nog te bestellen:
  1. ATX kast (een stille en goedkoope)
  2. bequite 430 W voeding
  3. 2x 2 TB sata HDD's
  4. cheaps ass PCI-E video kaart
  5. 2 tot 4 GB DDR 2 RAM
  6. lap setje
ik heb besloten om een modo te gebruiken die ik nog had liggen. omdat het goedkoper is dan een totaal nieuw systeem :033:
ik heb ook bij wwwicked een P4 3 GHz gekocht die ik morgen binnen krijg hopelijk. nu wilde ik deze lapen maar ik weet niet of dat moeilijk is. iemand ervaaring hier mee? aangezien ik mijn server still wil hebben en een beetere koel prestatie beteekent dat mijn fans stiller kunnen draaien.
voor een video kaart zat ik te denken aan een of ander ATI kaart met passieve koeling. (hij moet alleen maar desktop aan sturen)
oke nu wat foto's:
modo.jpg

modostaant.jpg

2 foto's van het modo'tje ^
voedingconectors.jpg

iets waar van ik raar ok keek, niet de 8 pins CPU power conector, maar de molex die er naast zit...weet niet waarvoor die is...op mijn betere 780I ziet die niet.
koeling.jpg

standaart Q6700 koeling
modokoeling.jpg

koeling + modo, de CPU zit er nog niet tussen.

nu is het wachten tot morgen. dan krijg ik mijn CPU binnen en een paketje van highflow....ik hoop dat er een kitkat in zit :033:
 
Had even aangegeven dat je hem gelapped had willen hebben, dan had ik dat nog wel "even" voor je gedaan ;).

Eerlijk gezegd, verwacht ik niet dat het lappen nodig is voor deze setup. Heb niet het idee dat je gaat overclocken of de boel op water gaat gooien.

Lappen heb ik nu een keertje gedaan.
 
Laatst bewerkt:
oke ik heb mijn salaris binnen dus ik heb weer wat geld om neiuwe onderdelen te kopen. ik heb al een kast en een voeding alleen is die PCU conector 4 pins en ik heb 8 pins nodig...kan ik niet gewoon een 2de voeding nemen en de twee 4 pins CPU conector naast elkaar aan sluiten?
anders heb ik dit setje gevonden, wat naar mijn idee wel aardig is:
-Corsair MC2X2048 2 GB DDR2
- OCZ modXstream pro 500 W PSU
- CLub 3D 8400 GS passive 256 MB.
 
Op mijn mobo (Asus P5Q) zit ook een 8-pins voedingsaansluiting, maar heb gewoon de P4 (4-pins) stekker erin zitten.

Overigens.. die molex aansluiting er naast is voor het extra voeden van het PCI-express slot. 9 van de 10 keer niet noodzakelijk.
 
was ik ook achter gekomen na wat google.

dit modo zou eigelijk als standaart in mijn paket komen maar ik heb hem er uit gehaalt voor dat ik de computer ooit maar aan heb gezet en een 780 I modo er in gedaan.

dat is de reden dar er geen klepje op zat.

vandaag ergens weer een updatje, ik krijg mijn video kaart, mem latjes, extra stuff, fan binnen
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
iSP Oud low-end test pci-e kaartje AMD/Nvidia Gevonden 1
B [Waterkoeling advies] low budget Threadripper 1950X Advies Waterkoeling Setup 1
R 240mm rads voor low rpm ventilatoren Advies Waterkoeling Setup 10
TinusB XSPC EX420 Triple rad Low Profile HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
mailbomber Project low on ammo Gallery & Build Logs 6
Besje Koolance swiveling elbow G1/4 low profile, black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
H low budget waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 4
T beginnende wc low budget Advies Waterkoeling Setup 7
D3T0X Welke rad voor low noise bij OC prestaties Waterkoeling 13
dark viper zwolle [INACTIVE] OCZ Gold DDR3 PC3-12800 Low-Voltage Triple Channel Verkocht 0
S low profile audiocard Problemen & Oplossingen 11
XenoMorpH Low flow pomp Waterkoeling 20
Killerbee Thermalright kondigt low-profile-koeler voor htpc's aan Overige Koeling 3
B ATI Radon Hd 7950 dubbel dispantion 2x mijn Buget is tussen de 200 en 300 euro Advies Waterkoeling Setup 3
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
MisterIce Home server/FreeNAS build Gallery & Build Logs 7
ProAce [CiP] Server Case 2.0 Gallery & Build Logs 12
ProAce Eerste Build: Server Case Gallery & Build Logs 6
volcom Zelf Nas / media server bouwen Hardware & Software 3
gerjanlubbers Hulp gezocht bij samen stellen van HTPC/server Hardware & Software 8
canonchiel DS-Craft Minecraft server 24/7 online Factions PVP Gaming 0
gerjanlubbers Hulp gezocht bij een Dedicated server PC Electronica 1
Adam Vandervorst Server cod 4 Gaming 5
Adam Vandervorst nog iets te doen met ouwe server (case) ? Cases en Modding 0
X Battlefield 3 - Highflow Server Gaming 25
dark viper zwolle alteriw hulp nodig server instellingen Gaming 4
K [IN-ACTIVE] Server DDR2 FB dimm geheugen liefst 800Mhz Gevonden 0
M MrMilco's Server Pc Gallery & Build Logs 19
D server processoren ? Hardware & Software 4
D [IN-ACTIVE] Lange voeding / server voeding van min. 750 watt Gevonden 0
D Windows server 2008 of 2011. Hardware & Software 0
B Advies Waterkoeling voor 2U server Advies Waterkoeling Setup 21
J vraag over cod4 server Algemene Discussies 13
D Windows Server 2008 R2 Printen Hardware & Software 0
MonsterEnergy Probleempje switch, server en FTP Problemen & Oplossingen 4
Sw333t Stille harde schijf voor FTP server Hardware & Software 3
D Linux Ubuntu Server, toetsenbord instellingen? Hardware & Software 3
G cs 1.6 rare server... Gaming 1
maomanna Raad de content van Colossus server!? Algemene Discussies 15
P .doc documenten in server 2003 .. welk programma kan dat Problemen & Oplossingen 5
Slader Dedicated server voor MW2 Nieuws en Sport 35
V Lan Party organiseren, DHCP server nodig? Hardware & Software 6
Wouter Over de FTP server. HighFlow Forum 9
P Eigen web/ftp server opzetten, voordelig of toch huren? Hardware & Software 14
JaccoW Scythe Kaze Server Review HighFlow Product Reviews 14
Source Windows Home Server, ervaringen? Hardware & Software 8
Joren j0ren's Server't' Gallery & Build Logs 21
MASTERBLASTER java ps3 media server. Hardware & Software 5
stravinski stravinski's server Gallery & Build Logs 41

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan