• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

BaWi's P180 Mini build

Maar kan ik geen potmeter gebruiken dan om de sterkte te regelen?

Of kan ik beter een PWM regelaar bouwen? Ik meen namelijk dat dat circuitje vrij simpel is om te doen. Ik kan hem evt ook achter mijn fancontroller hangen, bij de vorige kon ik mijn ledbalkjes ook regelen qua sterkte.
Het kan beiden ;). Met een PWM regelaar doe je de leds minder belasten, maar verbruikt je printplaatje ook weer wat stroom.
 
PWM is juist een heel effectieve regeling t.o.v. andere vormen van regeling !!

Het nadeel is dat de LED's behoorlijk belast worden omdat ze steeds kort de volle mep krijgen.
Maar zolang je (ook met de pieken) binnen de specs blijft kan het geen kwaad.

Of een simpele potmeter gaat werken hangt van een aantal dingen af, waaronder het max.
vermogen dat je in de potmeter mag verstoken.
 
Update
Juist. School zit in de weg. Tussen alle drukte door heb ik een videokaart kunnen ophalen. Ik moet nu nog een beetje experimenteren met wat ik doe. Verlichting plaatsen is in alle gevallen niet ideaal behalve als ik de kast flink verbouw. Daar moet ik nog even wat voor experimenteren.

Wel heb ik een 2e hands 5770 op kunnen halen (niet lachen, voor mij is die rap zat :p Alle games die ik soms speel kunnen op full hd dus ik ben tevreden). De onderstaande foto laat het grootste probleem van de kaart zien.

DSCN1016.jpg


De 8 pin PCI connector :p Maargoed, dat is tijdelijk. Ik ga eerst mn 6 pin kabel sleeven voordat ik die plaats in de behuizing. Daarna krijgt mn 4pin nog een kleine behandeling met de soldeerbout (15 cm kabel dr aan zodat ik m achter het moederbord langs kan leggen).

Nu nog wat pretty pics :p

DSCN1020.jpg


DSCN1021.jpg

Deze foto ben ik wel trots op. Kleuren zijn super! Precies zoals de kleur 's avonds in die hoek is.
 
Ik draai nog met een 8800GTS, zwaar overkill voor wat surfen en MSN ;)
Een wat oudere kaart is vaak zeer betaalbaar stil (lees: op water) te krijgen.

Best wel overkill ja :) Maar ik ben super blij met deze kaart. Alles draait die op Full HD wat ik nu speel dus. De 8600 GT had daar veel (lees te veel ) moeite mee.

En ik ga hem op lucht stil krijgen. Ik ga een Setsugen of een Setsugen 2 van Scythe kopen.
 
Vorig weekend heb ik mijn 6pin PCI-e gesleeved. Binnenkort moet ik even mn hardware demonteren omdat ik de voeding wil sleeven, meer gaten voor kabelmanagement wil maken en de kast fatsoenlijk wil uitstoffen. Maar wanneer binnenkort is weet ik niet. Ik heb herkansingen te leren, opdrachten voor school en weinig tijd over :p
 
Update
Ik heb wat cadeautjes gekregen :) Helaas wel van eigen geld, maar wat moet dat moet eh.

- WD Green 2TB [vanwege de stilte, t word een opslagdrive dus dan is snelheid niet zo belangrijk]
- Accelero S1 [again, stilte. En doordat ik een MSI 5770 met non-reference PCB heb past die]
 
ziet er netjes uit, als ik het geld gehad had had ik die p180 mini van het forum hier overgekocht. blijft het een mooie kast vinden.

en ik speel nog met een hd4770. al wil ik die binnenkort wel upgraden zodat assassins creed brotherd e.d kan spelen :D
 
Update
Ik heb wat cadeautjes gekregen :) Helaas wel van eigen geld, maar wat moet dat moet eh.

- WD Green 2TB [vanwege de stilte, t word een opslagdrive dus dan is snelheid niet zo belangrijk]
- Accelero S1 [again, stilte. En doordat ik een MSI 5770 met non-reference PCB heb past die]

Van die accelero S1 ga je geen spijt krijgen!:)
Heb hem hier ook 2 maanden geleden op mijn 4890 gezet, en hij is stil en hij koelt als een gek;)
Wel heb ik er 2x120mm fans ondergehangen, maar die zijn low rpm, zelfs zo sloom dat ze onhoorbaar zijn!
 
ziet er netjes uit, als ik het geld gehad had had ik die p180 mini van het forum hier overgekocht. blijft het een mooie kast vinden.

en ik speel nog met een hd4770. al wil ik die binnenkort wel upgraden zodat assassins creed brotherd e.d kan spelen :D

P180 Mini is een geweldige kast (voor matx is die wel groot) het is te gemakkelijk om een stille pc in deze behuizing te bouwen. En ik vind het design nog steeds heel mooi.

Van die accelero S1 ga je geen spijt krijgen!:)
Heb hem hier ook 2 maanden geleden op mijn 4890 gezet, en hij is stil en hij koelt als een gek;)
Wel heb ik er 2x120mm fans ondergehangen, maar die zijn low rpm, zelfs zo sloom dat ze onhoorbaar zijn!

Ik hoop dat ik geen fans nodig heb. 5770 heeft een vergelijkbaar tdp als een 4850 en een 4850 is bewezen dat die passief gekoeld kan worden met een Accelero S1.
 
Update
Eindelijk is mijn WD Green 2TB terug. Hij lag al een tijdje thuis maar kon hem nu pas installeren.

Wat een fijne snelheden zeg :)

Van mijn WD6400AAKS naar mijn WD20EARS.
WDGreen2TB.png


Kijk, zo doen we dat. Binnnekort mijn Accelero S1 installeren (zo geen zin in met dit lekkere weer) en verder sleeven.
 
Eindelijk!
Ik heb nu eindelijk mijn Accelero S1 ingebouwd :) Wat een rust weer. Helaas moet ik nu mn hardeschijven ff ergens wegwerken want die maken het meeste lawaai nu (weer).

Voor de rest heb ik nog leuke ideetjes gekregen qua verlichting (leds, leds en nog een paar leds, maar dan wel subtiel). Nu nog tijd vinden ;)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
sorry2 P180 mini 200mm rad mod Gallery & Build Logs 15
B [GEANNULEERD] Antec Mini P180 Verkocht 7
wâldpyk (CIP) antec p180 rasta style Gallery & Build Logs 14
Duriel [BiP] Antec Mini P180 Gallery & Build Logs 68
Hightower Lianli front mesh voor de o11 mini Cases en Modding 3
Jason Streacom BC1 V2 & Mini Benchtables HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Reflection PC-O11D Mini D5 PWM D-RGB - Plexi HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Jonsplus i100 Pro Mini-ITX Case / Tempered Glass / Black / Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Bench/Test DimasTech Mini V2.0 - Customizable HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Jason EK-Quantum Reflection PC-O11D MINI D5 PWM D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX – Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black or Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason PHANTEKS Evolv Shift Air 2 Mini-ITX Case, Mesh Panel - Black or Grey HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Mini Bench Cut-off Saw with Steel Blade and Adjust Miter Gauge HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Singularity Computers Wraith Mini-ITX Case/ Behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Maak jouw RGB setup compleet met Phanteks RGB Evolv Sound Mini Speakers xD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Mijn mini arcade zolder / game room Overige Builds 9
Freddy Singularity Computers Wraith Mini-ITX Chassis / Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy TP17 Draagbaar Mini ITX systeem, uiteraard van acrylaat Gallery & Build Logs 53
Fryslanboy Tips/Ideeën met betrekking tot zijpaneel Phanteks Mini XLDS Cases en Modding 5
A Corsair force MP500 120 ssd m2 wordt niet herkend gigabyte mini itx moederbord Problemen & Oplossingen 4
Freddy [BUILDLOG] Mini Virtual Pinball Cabinet van Transparant Plexiglas Virtual Pinball / Flipperkast 67
Sw333t Phanteks Enthoo Mini XL DS (Dual System) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy The Party 14: HighFlow Mini Compo's :) Lan Party 9
Sw333t [TKA] In Win Pro1 Headphone Stand, iSeat mini, iBite Verkocht 3
M Micro-ATX in Mini-ITX behuizing? Cases en Modding 2
Sw333t Antec mini build Gallery & Build Logs 6
volcom mini itx systeem aanbevelingen Hardware & Software 8
nicvdv [IN-ACTIVE] ipad Mini Verkocht 3
melchiortheijs mini -itx game pc Gallery & Build Logs 1
Sw333t [Gezocht] Silverstone Fortress FT03-MINI Zilver (liefst inclusief passende voeding) Gevonden 0
tomasvanderpijl Fractal Design Arc Mini Gallery & Build Logs 17
WiSK NCase M1 (mini ITX, 12 liter, water koeling, fab Lian Li) Cases en Modding 20
Sw333t White Mini Gallery & Build Logs 29
N [CiP] Coolermaster E-Lite Mini Itx Gallery & Build Logs 2
gerjanlubbers Casemod mini ITX kast, Iemand een leuk idee? Cases en Modding 4
WiSK Lori Lemaris (FT03-mini CPU+GPU) Gallery & Build Logs 95
Monster [IN-ACTIVE] 3x Apple Mini Display - Display Cables Verkocht 1
Joren Joren's Mini ITX gaming build Gallery & Build Logs 147
mrsoldier Black beauty (mini project) Gallery & Build Logs 1
tomasvanderpijl [IN-ACTIVE] mini itx Gevonden 0
Sw333t Mini Elite Gallery & Build Logs 187
l3p [VERKOCHT] Addonics STMPC-B Storage Tower for Mini PC Black Verkocht 6
Zwelgje Bitspower X-Station Mini Power-Extension II Female Version HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
thiesggb Thieske's Mini-Lan-Bak krijgt waterkoeling Gallery & Build Logs 21
Besje Xargeant's Mini Tank Gallery & Build Logs 25
Zwelgje Fractal Design Arc Mini Mod "oranges and lemons" Gallery & Build Logs 78

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan