• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Barrow 16 Way SATA Power, 6Pin - 5v RGB Controller with Remote

dutchfly

New member
Hallo allemaal,
ik had deze vraag gesteld via de mail en er werd mij geadviseerd dat hier even te vragen dus bij deze, hopelijk kunnen jullie mij dit vertellen.

Ik wil bovengenoemde controller (https://www.highflow.nl/modding/led...power-6pin-5v-rgb-controller-with-remote.html) gebruiken om de Argb LianLi fans (bora digital) aan te sturen, het gaat hier puur om het rgb gedeelte.
Ik heb geen rgb header op het mobo dus wil ik het op deze manier bereiken als dat gaat.

Het lijkt mij leuk om dus mijn fans in te kunnen stellen in 2 kleuren (per fan, rood en blauw bijvoorbeeld). Nu is mijn vraag, is dit mogelijk met de barrow controller.

Ik heb in totaal 8 fans 1x galahad aio rgb en een lian li led strip die ik aan wil sturen.

De fans en aio hebben allemaal een 3/4pins stekker (pwm) aansluiting, de led strip heeft een traditionele rgb aansluiting zoals die normaal ook op je mobo zit.

Dus is het mogelijk de argb aan te sturen voor dit alles ( en dus ook 2 kleuren per fan) en kan je dus ook een eigen profiel kiezen/maken met deze controller ?
Dit alles zal moeten gaan dmv het gebruik van de meegeleverde remote.

Hoop dat het duidelijk is en jullie me kunnen helpen.

Hartelijk bedankt alvast.

groetjes

Richard
 
Je kan de Bora Digital fans niet op de Barrow controller aansluiten, de stekkers komen namelijk niet overeen.
(of je zou zelf moeten gaan knutselen om andere stekkers op de kabels te zetten)

Als het goed is wordt bij de fans adapter kabeltjes meegeleverd, waarmee je het kan aansluiten op een 'normale' 3-pin DRGB aansluiting.
In dat geval kan je o.a. de volgende controllers overwegen:

 
@Freddy,
Zo, dit alternatief heb ik dus even compleet over het hoofd gezien, het gebruiken van de andere meegeleverde rgb kabels.:oops:
Ik heb de gelid dus al willen kopen maar dacht niet dat dit een optie was dmv de aansluiting.

Ik heb totaal geen ervaring echter met arduino techniek, begrijp ik het goed, als ik deze rgb controller koop, je dan zelf de code moet maken/downloaden/instellen (als ik dit goed zeg) om je fans op de juiste manier te verlichten ?
Of stuur je dit software matig aan met een vrij duidelijk programma ?

Alternatief zou de bitspower touchaqua zonder rf remote te nemen maar dan kan ik denk ik nog steeds niet 2 kleuren in 1 fan creëren voor zover ik me in kan lezen ( ik kan namelijk nergens vinden wat de voorgeprogrammeerde licht instellingen zijn).

Dankjewel zover voor je reactie !

groetjes

Richard
 
Ik heb er zelf ook geen ervaring mee, maar het zou vrij eenvoudig moeten zijn en gezien hoe populair deze controller is, geloof ik dat ook wel :)
Je kan voorbeeld codes downloaden van de website van Gelid:
Een van deze codes kan je bijvoorbeeld gebruiken als basis en kan je aanpassen naar wens.
Om elke fan een andere kleur te geven, dan zal je wel deze moeten nemen eigenlijk.
De andere controllers kan je niet per fan instellen.
 
@Freddy , kan je mij misschien ook vertellen of er verloop stekkertjes zijn voor die Lian li aansluiting ? Zoals hun zelf dus ook bijleveren, hun rgb connector op de fans is dus een (soort van) fan-3pin connector, die aangesloten wordt op hun eigen meegeleverde controlbox.
Maar dus ook een meegeleverde verloopstekker voor standaard rgb aansluiting, echter zijn dit gelijk splitter kabels en zou ik (mits dat bestaat) gelijk elke fan los willen verbinden zodat je elke fan afhankelijk kan aansturen in rgb.

Lijkt me niet dat dit kan met de codi6 ? aangezien je het aansluit met een splitter kabel neem ik aan dat deze wordt uitgelezen als 1 fan terwijl er dus 2 of 3 aangesloten zitten.
 
Als je met splitter kabels gaat werken, dan zal alle ledjes aangesloten op de splitterkabel dezelfde effect hebben.
Je moet dus goed bepalen welke ledstrips/fans je gaat aansluiten op de controller en welke op een splitter (die dezelfde kleuren mag hebben).
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Bl4ckj4ck666 Barrow slf-v1 flow indicator Waterkoeling 7
Bl4ckj4ck666 Barrow ventiel...Hoe gebruiken? Waterkoeling 6
Jason Barrow Supreme Infinity Mirror CPU Waterblock HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Barrow Supreme Infinity Mirror CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, AM3/ AM4 and Intel 115x / 1200 - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Barrow Nvidia RTX 3080/3090 LRC 2.0 RGB Graphics Card Waterblock HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Barrow 14mm OD - Twin Seal Hard Tube 90 Degree Compression Fitting HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Quint0sz Barrow Hard tube 14/10mm, niet vast genoeg in fitting? Handleidingen en Installatie Tips 2
Bl4ckj4ck666 Barrow Antec p120 crystal waterblock Waterkoeling 51
G FS: Bitspower, EKWB, Koolance en Barrow Fittingen en koppelingen Verkocht 1
Hightower Barrow bracket HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S Nieuwe pomp voor Barrow top Waterkoeling 1
GrimmReaperNL Barrow flow indicator Waterkoeling 4
Hightower Barrow gpu waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S Barrow Waterway LRC 2.0 RGB Distribution Panel (Front) for Lian Li Dynamic PC-O11 C Waterkoeling 13
Freddy Nu ook Barrow waterkoeling verkrijgbaar bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
M Barrow reservoir (Lian Li O-11 Dynamic) advies Waterkoeling 5
Ubbidude Barrow? Waterkoeling 7
Red Falcon SATA data kabel sleeven Cases en Modding 5
T Corsair PSU naar SATA Power cable gezocht. Cases en Modding 1
Freddy Sharkoon SATA kabels in allerlei lengtes en kleuren HighFlow Computer Cooling Shop 3
alain-s Silverstone CP11B Sata cable HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
DieHard [VERKOCHT] 320GB HDD - 2.5" - 5400 RPM - Sata III Verkocht 1
Sw333t [Gezocht] 3 stuks rechte sata kabels (geschikt voor sata3) Gevonden 1
Sw333t XIGMATEK 3 in 3 SATA HDD Hot-Swap Cage HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Sw333t [Gezocht] 2,5" Notebook harde schijf minimaal 750GB (sata) Gevonden 1
Sw333t [GEVONDEN] 2,5" Sata hard disk Gevonden 1
Harjo [GEZ] Laptop HDD sata 80gb ? Gevonden 0
maomanna Sata gold Pins HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
P SATA Data Kabels Sleeven. Cases en Modding 8
P Witte SATA III / SATA-600 Kabels Cases en Modding 5
volcom Phobya sata power extension 30cm black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
T OCZ Vertex 2 (Sata 2) Asus P8Z68-V Pro welke sata poort? Hardware & Software 2
Sw333t Modding -> SATA connectors HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
T 800D sata bay ? Cases en Modding 4
Homienator Meer sata poorten?! Hardware & Software 7
l3p [VERKOCHT] Zalman F1 120GB Sata 600 Verkocht 1
P Na plaatsen extra Sata schijf start pc niet op Problemen & Oplossingen 6
Skydrone Nieuwe Silverstone SATA-kabel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Sw333t [GEVONDEN] Zwarte sata dvd brander, moet redelijk stil zijn Gevonden 3
X Corsair Obsidian 800D SATA Controller Cases en Modding 8
Sanders Micro SATA 7+6 Female kabel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
D [IN-ACTIVE] hardeschijven sata 1 of 2 2tb Gevonden 1
L Silicon image 2 sata controller Hardware & Software 0
F [IN-ACTIVE] Msi externe sata behuizing met 320gb hdd Verkocht 2
Sw333t [VERKOCHT] Icy Box IB-290StUSD-B 2,5 SATA - USB2.0 - eSATA met 120gb 2,5" sata hdd Verkocht 4
Sw333t [IN-ACTIVE] Sata harde schijf gezocht (circa 80gb) Gevonden 3
Yinchie Corsair Obsidian Series 800D SATA 6Gb/s Upgrade Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
soppy [INACTIVE] OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 90GB Gevonden 0
Legendary1985 [VERKOCHT] Sata-Controller Highpoint RocketRaid 2320 Verkocht 5
Sw333t [TKG HDD] 40 / 80 Gb SATA of IDE schijfje gevraagd. Gevonden 11

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan