• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Bar Weinig - Eelco - First Build.

Bar Weinig

New member
Me netjes aan de regels houdende:
Mijn echte naam is Eelco. Mijn achternaam houd ik om Google-redenen liever voor mezelf. Mijn nickname is Bar Weinig en ik ben 40 jaar oud. Ik woon in Eindhoven en ben "between jobs". De PC die ik wil bouwen is deels ook om te kijken of ik in grafisch design, CAD-tekenen en YouTube-filmpjes misschien wat werk kan gaan doen. Mocht je mij willen mailen dan kan dat op barweinig80@gmail.com.
Ik was op zoek naar Phanteks NEON D-RGB strips en vond HighFlow. De goedkoopste aanbieder.

Ik werk momenteel al een paar jaar met een Asus laptop. Hij doet alles (behalve video-encoding), maar het is niet meer van harte. Het is de hoogste tijd voor een upgrade. Om mezelf wat ruimte te bieden om meer geaffanceerde dingen te doen heb ik bedacht dat ik een high-end PC wil gaan samenstellen. Daar ben ik inmiddels al een maand onderzoek voor aan het doen. De lijst is al voor een groot deel samengesteld, maar ik heb nog steeds wat vraagtekens.

Mijn PC-wishlist:
MoBo: MSI MAG X570 Tomahawk Wifi
CPU: AMD Ryzen 9 5900X
CPU-koeler: Arctic Liquid Freezer II 280
RAM: Team Group Dark Pro 2x16GB 3600MHz (of Patriot Viper 4 Blackout 2x32GB 3600MHz?)
GPU: Radeon RX 6800 XT (moet nog zien welk merk)
SSD: Seagate FireCuda 520 2TB (waarschijnlijk)
PSU: Seasonic Prime PX-750
Case: Phanteks Eclipse P600S
OS: Windows 10 Home Edition
Monitor: LG UltraGear 34GN850-B (hopelijk vind ik een goede aanbieding)

Op het moederbord na, heeft deze PC geen RGB. Omdat het me toch wel leuk lijkt om wat RGB te programmeren wil ik het één en ander toevoegen:
Case-fans: Phanteks PH-F140MP black/white, 140mm
Fan-RGB: Pahnteks Halos Lux D-RGB, 140mm
Strip-RGB: Phanteks Neon D-RGB, 1m, 0,55m en combo
Keyboard: Razer BlackWidow Elite

Ik hoop echt dat ik all RGB (behalve die van het MoBo) can aansturen vanuit de Razer software. Dit lijkt te moeten kunnen, maar het is praktisch niet te verifiëren. Ik heb ook Corsair en SteelSeries toetsenborden overwogen, maar het lijkt onmogelijk om de Phanteks D-RGB aan te sturen vanuit hun software.

Als de PC gebouwt is zal ik zeker wat foto's delen.
 
Laatst bewerkt:
Beste Eelcoo
Ik ben Giuseppe van A.H.E-Comoputers. Mooie computer heb je samengesteld, Ik heb helaas alleen slecht nieuws voor jou want je wil er 2x 16 Gb van Group Dark Pro met een kloksnelheid van 3600 MHz inzetten maar de AMD RYZEN 9 5900X processor heeft een maximale geheugen kloksnelheid van 3200 MHz, hij schakeld het geheugen dus terug naar 3200 MHz maximaal. Je kunt het er wel inzetten maar is dat niet een beetje zonde van de vermoedelijk hogere prijs die je voor dat geheugen moet betalen? Verder zou ik er als je jezelf wil gaan verhuren als CAD ontwerper er een Quadro GPU inzetten inplaats van een Radeon of Geforce RTX van Nvidea. deze kaarten zijn namelijk speciaal ontwikkeld voor gaming en van die kaarten is de OpenGL iets teruggedraaid waardoor je er geen bouwtekeningen van hoge kwaliteit mee kunt maken. )dit is voor simpele game 3D afbeeldingen niet nodig). Als je verder nog vragen hebt post ze dan hier even ik wil jou graag helpen.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan