• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Backplate vraag

Harry

New member
Ik ben bezig met de onderdelen te monteren voor mijn wc setup
Nu heb ik het moederbord terug geplaatst ,maar nu komende schroeven van de backplates van de cpu en mosfet tegen de behuizing aan
Er zitten van die plastic busjes tussen,het moederbord en de backplate
Dus hij maakt geen contact met het moederbord
Moet ik nu stukjes uit mijn kast gaan halen of kan ik dit zo laten ?
Want ik wil geen kortsluiting maken omdat het mekaar raakt
Harry
 
Daar zit geen isolatie materiaal tussen?
Want een backplate dat niet tegen het moederbord komt verliest eigenlijk wel zijn nut dan.
Weet niet of er aan de onderkant ook wat chippies zitten op die plek voor koeling.

Groet
 
ik denk dat jij hem verkeerd gemonteerd hebt, je moet de rubberen plak (in de backplate vorm) tussen backplate en moederbord stoppen

waar die busjes dan moeten komen durf ik niet met zekerheid te zeggen
 
Ik heb de backplate van de cpu geinstalleerd zoals op de tekening staat van ek
Dat epdm rubber moest alleen ,geinstalleerd worden met een intel lga-775 en een amd socket
Bij de lga-1155/1156 en de lga 1366 (degene die ik heb ),moest de backplate gemonteerd worden tegen de kleine backplate van het moederbord (als je op de foto kijkt zie je hem zitten in het midden bij die opening )daar moest hij tegen aan
En moesten er bij iedere schroef 2.5mm standoff s komen ,die zitten er op
Harry
 
Wat je zegt klopt Harry, de back plate is juist gemonteerd.
Een backplate hoeft ook niet perse het moederbord te raken, want het punt van de backplate is dat het niet meegeeft zodat de schroeven ten opzichte van elkaar omhoog of omlaag komen te staan, wat zou lijden tot he buigen van het moederbord.

Ik ben er ook vrij zeker van dat je hierdoor geen kortsluiting veroorzaakt.
De mosfet backplates hebben toch ook een isolatie eronder zitten neem ik aan?
De schroeven zelf zouden geisoleerd moeten zijn voor elektriciteit omdat op die plek uiteraard geen kanalen door het moeder bord lopen.
Voor de rest is er geen direct contact met het moederbord.
 
Die cpu backplate is idd goed gemonteerd.
Waar ik aan dacht was die mosfet backplates, die lijken me helemaal niks te raken namelijk.
De cpu backplate raakt wel degelijk de socket onderkant wat juist ook de bedoeling is zodat er niks buigt ;)
En voor de rest ja Sanders zegt het al :)
 
Die backplates van de mosfets zitten met 2 stand off's aan de onderkant,en een plastic ringetje op de schroef
Er tussen in zit geen isolatie materiaal ,maar ze raken het moeder bord niet
Nu ik weet dat het zo kan, kan ik weer op mijn gemak verder gaan met in elkaar zetten
Nog bedankt voor het reageren
Harry
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Jason Watercool HEATKILLER V EBC - Active Backplate for RTX 3080/3090 EVGA FTW3 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Eisblock Aurora GPX-N Acryl Active Backplate 3090/3080 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D 2 GPU's met active backplate koppelen HighFlow Forum 7
Jason EK-Quantum Vector XC3 RTX 3080/3090 Active Backplate Acetal & D-RGB Plexi HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Vector RE RTX 3080/3090 Active Backplate Acetal & D-RGB Plexi HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason The Alphacool Eisblock Aurora Plexi GPX-N RTX 3080 Founders Edition with Backplate HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Eisblock Aurora Plexi GPX-N RTX 3090/3080 with Backplate (Reference) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J EK-FC Strix RTX 2080 Ti Backplate Classic - Black HighFlow Webshop 2
Hightower EK-Vector RTX 2080 Backplate -> EK-Quantum Vector RTX Backplate HighFlow Webshop 3
M Gezocht een AMD backplate voor een supremacy EVO Gevonden 3
A 2x Phanteks glacier waterblokken met custom backplate's. Verkocht 4
D [TKA] Gigabyte GTX 980 G1 + NIEUW EKWB FC Waterblock & Backplate Verkocht 3
Fryslanboy ModMyToys 4 Pin PWM splitter 4 way en EKWB backplate 1080 FWT2 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
T Eerste waterloop problemen met gpu backplate hitte Waterkoeling 17
Q EK-FC Titan X Backplate, MSI logo? Waterkoeling 1
TinusB XSPC Razor GTX 780 Backplate HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
X EVGA gtx980 backplate HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
M Backplate voor MSI GTX 970 Gaming HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
stigma [VERKOCHT] EK-FC780 GTX Classy + Backplate Verkocht 1
S EK-Supremacy Backplate en monsoon fittings en co HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
H ek supremacy backplate schroef gaten te klein.. Waterkoeling 2
G EKWB FC780 GTX TI Nickel (Original CSQ) & backplate HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Hightower ekwb backplate titan se HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
C [CLOSED] Sapphire Radeon HD 5870 1GB + EK blok en backplate Gesloten 3
P EK-FC770 GTX GW - Acetal+Nickel & EK-FC770 GTX GW Backplate - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Cygnitr0n [VERKOCHT] EK-FC670 GTX DCII - Acetal+Nickel + EK-FC670 GTX DCII Backplate Verkocht 14
Cygnitr0n [CANCELLED] Asus DCII GTX660Ti + EK-FC670 DCII + EK-FC670 Backplate Verkocht 3
Sw333t [CLOSED] EVGA GeForce GTX 680+ 4GB w/Backplate Gesloten 3
l3p [VERKOCHT] EK GTX680 Plexi + Backplate (Old style!) Verkocht 1
R Watercool HEATKILLER® GPU Backplate 79X0 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
T Socket 1150, backplate zelfde als 1155? Waterkoeling 1
P EK-FC680 GTX Backplate - Black CSQ HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
l3p [CLOSED] 2x ASUS GTX580 + 2x EK Nickel/plexi + 2x EK Nickel backplate Gesloten 4
webdesigner EK FC7850 Acetal-Nickel + backplate HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
l3p [VERKOCHT] Asus GeForce GTX 660 TI + EK Block+ EK Backplate Verkocht 3
canonchiel [VERKOCHT] Asus 7970 met Swiftech Komodo+backPlate Verkocht 16
z999 [VERKOCHT] Asus 5870 MET ekwb waterblock (nikkel acetal) en backplate + carbon look Verkocht 10
R vraagje over radiator en backplate voor gtx 670 Waterkoeling 9
Cygnitr0n EK-FC670 GTX DCII Backplate - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
MASTERBLASTER [IN-ACTIVE] heeft iemand dit nog liggen Backplate CPU AMD/i5/i7! Gevonden 3
ShadowBumble [VERKOCHT] Asus EAH6870/2DI2S/1GD5 + EK Block + Backplate + MiniDP -> VGA Adapter. Verkocht 4
Cygnitr0n [VERKOCHT] EVGA GTX560Ti FPB + EK FC-560Ti V2 + EVGA GTX 560Ti Backplate (2x) Verkocht 12
R Heatkiller GTX 680 + Backplate HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
arwin74 [IN-ACTIVE] EVGA backplate voor gtx 470 Gevonden 0
N EVGA GTX580 Backplate. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
ThomasJS [CANCELLED] Watercool HeatKiller Rev3 S1366 + Backplate Verkocht 8
Homienator [VERKOCHT] 3x Asus HD5850 incl EWB block+backplate! Verkocht 21
Cygnitr0n Antec Darkfleet H²O - GTX560Ti Backplate Mod Cases en Modding 36
W EK GTX 580 backplate op een Twin Frozr kaart Cases en Modding 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan