• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

ax850 coilwhine

Verderf

Junior Member
Ik ben inmiddels al 2x terug geweest bij de mycom om mijn corsair AX850 om te wisselen voor een andere vanwege coilwhine en inmiddels ben ik er een beetje klaar mee.

1ste: Coilwhine
2de: Coilwhine, maar wel stuk minder
3de: nog meer coilwhine dan de eerste!

Ik heb hiervoor met een CM M700 gedraait zonder problemen dus ik snap het niet helemaal meer :S

-c1e uitgezet in de bios
-alles keer los getrokken
-bios reset gedaan
-voeding omwisselen voor nieuwe x2

Enige wat ik me nog kan voorstellen is dat het mijn 5870 is of dat mijn stop contact op zolder niet geaard is maar zoals eerder gezegt heb ik met mijn m700 nooit last gehad van coilwhine.

heb ik nou gewoon veel pech of mis ik wat?

Dat zou ik inderdaad nog kunnen proberen, maar het blijft vreemd dat dit probleem nu pas naar voren komt, de pc van mijn vrouw zit ook op dezelfde stekker aansluiting en die heeft net zoals ik had met mijn m700 geen problemen.

Of een stop contact geaard is of niet zou toch niet zoveel moeten uit maken?

Dat kan best veel uitmaken, ik heb het in het verleden redelijk wat problemen verholpen met een geaard stopcontact.
Ook bij klanten toen ik nog bij een helpdesk werkte :)

Maar dan zou ik dat probleem toch met veel meer voedingen moeten hebben gehad?
+het geluid per 1x850 was echt duidelijk verschillend.\

Nou viel me gisteren iets op, ik heb een msi x58 xpower met van die cpu phase ledjes, het geluid leek gelijk op te lopen met de ledjes. zou het een combi van voeding mobo kunnen zijn?

AX serie staat erom bekend erg veel last te hebben van Coilwhine.

Mijn AX1200 moet ik bij uitschakeling van de PC helemaal van spanning afhalen anders krijst hij zo verschrikkelijk irritant dat slapen niet mogelijk is.

Ik heb een AX750 nu in mijn systeem zitten, besteld bij Highflow uiteraard ;) En ik heb dus ook flinke coil whine, vaker zelfs als ik met mijn muis over een flashfilmpje heen ga o.i.d. Vreselijk irritant, maar ja ik ging er vanuit dat ik niet zomaar kon retourneren omdat dit niet echt een "defect" is. Ik dacht eerst dat het de fans van mijn videokaart waren die misschien gingen loeien (omdat de TwinFrozr3 er bekend om staat dat het soms lawaai kan maken), maar die zijn in full load zelfs redelijk rustig. Dus ik weet ook niet wat ik moet doen met die coil whine...
EDIT: ow ja, ik zit op een Brennenstuhl stekkerdoos die weer naar een non-geaard stopcontact gaat....

Laatst bewerkt:
is voor zover ik weet gewoon een defect waarvoor je het spul kan retourneren.

Anyway, ik heb nog wat door getest:
-Andere pc, zelfde
-andere stroom groep met andere pc, zelfde
-andere kabels, zelfde

Ik gooi het gewoon op een slechte batch, in de winkel vertelde ze me vrolijk dat dit aan intel zou liggen, das leuk voor corsair maar dat gaat er natuurlijk niet in.

Ik heb een OCZ 850 watt besteld, die corsair gaat gewoon terug :)

@k.3nny, dit is in windows alleen al, zelfs als ik niks doe. onder load is het helemaal dramatisch.

Het is mij inmiddels wel duidelijk dat het niet aan mij ligt en dat deze voedingen gewoon of heel erg slecht zijn of corsair zijn QC is gewoon ronduit slecht en is dit een slechte batch.

Anyway, heb nu uit cold boots ook last van blue screens na het inloggen van windows, een reset werkt niet omdat mijn pc dan vast loopt in de bios.
PC moet echt uit wil hij normaal booten.

Alright, gister de ocz zx 850 ingebouwd en zowaar geen coilwhine!

enige waar ik het niet zo mee eens ben:
-Kabels zijn gekleurd
-24 pin en 6/8 pin PCi-E hebben caps in de kabels, no go aangezien ik ze wil sleeven
-De voeding is itt de fan van de corsair nogal erg luid
-molex stekkers zijn niet van geweldige kwaliteit
-pci-e kabels zijn kort
-de 24 in kabel is NIET te buigen door de caps
-de PSU zelf is groot, erg groot vergeleken met de corsair.
-Geen garantie bij sleeven itt corsair.

Ik denk dat ik de gok neem en bij een andere winkel nog een ax850 bestel en deze test, als deze geen coilwhine heeft gaat de ocz weer terug.

Voordeel van die corsair is gewoon dat hij een stuk kleiner is en dat de kabels van een goeie kwaliteit zijn en dat je ook nog eens gewoon je garantie behoud ook al heb je alles gesleeved in tegen stelling tot wat andere bedrijven voor policies hebben.

En bij Cooler Master bestel je gewoon eventueel andere kabels tegen een kleine vergoeding :p. Als ik zou moeten kiezen tussen een voeding waar veel coil whine problemen mee zijn of een voeding die dat niet heeft maar die qua gesleevde kabels iets moeilijker zijn... just my 2 cents.

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Bart D Welke Corsair AX850 pci-e extension cables? Cases en Modding 7

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan