• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Audio driver

RRPhantom

HighFlow Moderator
Ik heb een probleem met mijn audio, als ik de driver installeer ziet die mijn systeem alsof ik een HDMI audioaansluiting heb, die heb ik niet, ik heb alleen een 5CH output en 1CH input, maargoed, ik krijg daar dus ook geen geluid uit, wat ik ook probeer, ik heb Windows XP al meerdere malen geïnstalleerd, at werkte allemaal niet, toen heb ik Windows Home Server geïnstalleerd, zonder succes, toen toch maar Windows Server 2008 geprobeerd, weer geen geluid, nu heb ik als laatste stap een x64(!) versie van Vista Ultimate geïnstalleerd, dit is voor het eerst dat ik een x64 OS draai op deze machine, weer netjes nieuwste drivers geïnstalleerd, en nog steeds wordt alleen een niet-bestaande HDMI aansluiting gevonden, in de BIOS staat mijn Azalia audio aan, dit probleem is er sinds ik ben overgeschakeld naar mijn nieuwe kast, maar ook het kabeltje van het frontpanel zit goed aangesloten, voor zover dit uit zou maken, mijn speakers zitten aan het moederbord aangesloten(achterkant), die doen het prima, op mijn laptop komt er nog kraakhelder geluid uit.
Heeft iemand hier een oplossing voor, 't maakt me niet zoveel uit wat ik er voor moet als ik het geluid maar weer normaal aan de praat krijg, of is het (waarschijnlijk?) een hardware probleem?
 
heb je al in de audio instellingen gekeken??
en kan het zijn dat je een ati kaart hebben daarvan kunnen ze vaak namelijk audio over HDMI zenden via de gfx kaart kan zijn dat hij daarmee in de war is ;)
 
Ik heb een ATI HD2600 (GPU PCIe), en een realtek onboard audio chipset (ALC880), maar de totale chipset is ook een ATI, de 1250, heeft dat er misschien iets mee te maken?
 
Laatst bewerkt:
Fujitsu-Siemens BIOS, Gigabyte GA-8TRC410MF, daar is verder heel weinig info over te vinden, omdat het voor Fujitsu Siemens ontworpen/gemaakt is en niet voor de losse verkoop, degene die weet welk retail mobo van Gigabyte vergelijkbaar is qua chipset/socket/aansluitingen ben ik diegene erg dankbaar, want dan kan ik daar de drivers weer van gebruiken en wie weet of dat helpt.
P.S. weet iemand hoe je onder Vista een driver kan installeren van een .INF bestand, zonder dat Vista automatisch drivers gaat zoeken en/of gaat installeren, wat mij nu de hele tijd overkomt?
 
je kan in windows vista handmatig drivers zoeken. daar kan je dan de *.inf ingooien en installeert ie m.

Als het goed is heb je hardwaredetection, wil zeggen dat als het goed is de geluidskaart kan zien welke aangesloten is.

Wat ik me af vraag is waarom je zoveel verschillende OS hebt geprobeerd.
 
naamloosyc6.png


Waarschijnlijk heb je dat al gekeken, maar dit heb je aangevinkt? :p
Als die staat op 'HDMI gebruiken' en de andere staan uitgeschakeld zie je hem idd niet.
 
je kan in windows vista handmatig drivers zoeken. daar kan je dan de *.inf ingooien en installeert ie m.

Als het goed is heb je hardwaredetection, wil zeggen dat als het goed is de geluidskaart kan zien welke aangesloten is.

Wat ik me af vraag is waarom je zoveel verschillende OS hebt geprobeerd.

Omdat ze iedere keer niet werkte, en ik sowieso ze allemaal een keertje wilde proberen:003::eusa_wall:,wat bedoel je met hardwaredetection, zou die in de installer van de realtek drivers moeten zitten?
 
naamloosyc6.png


Waarschijnlijk heb je dat al gekeken, maar dit heb je aangevinkt? :p
Als die staat op 'HDMI gebruiken' en de andere staan uitgeschakeld zie je hem idd niet.
Dat heb ik inderdaad al geprobeerd, bij mij staat er niet bij;
Luidsprekers
Realtek HD Audio

Maar wél, en die heb ik dus NIET:
HDMI
Realtek HD Audio, aangesloten, ingeschakeld


Ik kan nu effe geen screenshot maken maar het ziet er wel precies hetzelfde uit, alleen ontbreken bij mij de luidsprekers dus:120:
 
Dat heb ik inderdaad al geprobeerd, bij mij staat er niet bij;
Luidsprekers
Realtek HD Audio

Maar wél, en die heb ik dus NIET:
HDMI
Realtek HD Audio, aangesloten, ingeschakeld


Ik kan nu effe geen screenshot maken maar het ziet er wel precies hetzelfde uit, alleen ontbreken bij mij de luidsprekers dus:120:

Je moet wel alle niet-aangesloten apparaten laten zien.
Met hardwaredetection kan de geluidskaart zelf "ontdekken" welke kanalen aangesloten zijn (in welk gaatje er een is ingeplugt). dan pakt hij automatisch die.
 
Je moet wel alle niet-aangesloten apparaten laten zien.
Met hardwaredetection kan de geluidskaart zelf "ontdekken" welke kanalen aangesloten zijn (in welk gaatje er een is ingeplugt). dan pakt hij automatisch die.

Bij mij zie ik, wanneer ik niet aangesloten apparaten weergeven heb aangeklikt nog steeds alleen die HDMI aansluiting en daar staat nota bene bij dat hij is aangesloten:wehe
P.S. als ik de stekker van de luidsprekers(3.5mm) er in plug tot het eerste zwarte ringetje, dn hoor ik zo'n zoem/buzz maar als ik de plug er compleet in druk, zoals hoort dan hoor ik niets meer, er komt ook geen melding met er is een kabel aangeslote/losgekoppeld.
 
Laatst bewerkt:
Via Everest Ultimate eindeljk iets gevonden, mij GPU werd herkend als audio device, ik heb nu de drivers gedeïnstalleerd, de PC uitgeschakeld, de GPU losgekoppeld, de PC opnieuw gestart met de monitor op het interne GPU'tje, en nu de drivers opnieuw aan't installeren, kijken of het wat wordt.
 
dat had ik je toch gezegt phantom?? :p (2e post in dit heele topic :D )
wist welliswaar niet dat die bijv ook je "gewoone" audio "wegdrukt"

Klopt:woot, maar toen snapte ik niet helemaal wat je bedoelde, nu wel maar goed, wat ik altijd nog zou kunnen proberen is met een DVI --> HDMI verloopstukje proberen mijn audio aan te sluiten, maar dat is als de drivers niet werken...
 
zoals ik dit nu lees, weet ik waarschijnlijk wat het probleem is.

Je GPU heeft een onboard 5.1 chip zitten om het geluid door de HDMI naar het andere apparaat te duwen. Je wilt het geluid laten lopen via de andere geluidskaart, je zal ergens op de ati site moeten kijken hoe je die chip uit moet zetten. Wellicht pakt hij hem dan wel. Anders is het misschien mogelijk dat je een cheapass pci geluidskaartje erin stopt?
 
zoals ik dit nu lees, weet ik waarschijnlijk wat het probleem is.

Je GPU heeft een onboard 5.1 chip zitten om het geluid door de HDMI naar het andere apparaat te duwen. Je wilt het geluid laten lopen via de andere geluidskaart, je zal ergens op de ati site moeten kijken hoe je die chip uit moet zetten. Wellicht pakt hij hem dan wel. Anders is het misschien mogelijk dat je een cheapass pci geluidskaartje erin stopt?

Ik ga nu bij ATI.com kijken, ik hoef niet perse geluid, ik heb nog een laptop waar ik het meeste gebruik van maak en mijn mobo is op dit moment rijp voor de sloop, omdat je er ook niet mee kan overclocken, ik ben hard aan het nadenken wat ik ga bouwen, Skulltrail/Core i7/wachten op nieuwe Skulltrail, ik moet er goed mee kunnen gamen, en verer hoef ik er niet zoveel mee, maar ik wil tijdens het laden niet eindeloos hoeven wachten en ik wil alles, maar dan ook alles op z'n hoogst kunnen spelen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
stravinski supreme audio driver slecht? Hardware & Software 33
arwin74 Corsair Gaming Audio SP2500 probleem Problemen & Oplossingen 5
Dave-V 2 pc desk build, audio ruis. Problemen & Oplossingen 13
Freddy [GEVONDEN] SPDIF / Optical Audio Out kabeltjes Gevonden 3
J “audio endstage” Koolance Exos 2.5 and 2xMVR-100 Waterkoeling 1
D losse audio vanuit hdmi kabel ? Hardware & Software 16
M audio function panel Hardware & Software 1
l3p ASUS Xonar Xense Premium Gaming Audio Set (Acoustics powered by Sennheiser) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 33
Sw333t Software voor bewerken audio van onze trouwfilm Hardware & Software 11
D Audio rca kabels HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
M Audio kabel van mijn graka moet op... ?? Hardware & Software 6
Blackruby Audio-drivers, beter geluid? Hardware & Software 2
stravinski is er een softwarematig "(audio)patch" programma? Hardware & Software 8
Freddy BSOD's door een nieuwe SSD? Update Marvell driver Problemen & Oplossingen 3
Johnny [Nvidia] Driver problemen Hardware & Software 147
U NVIDIA driver 295.73 WHQL NVIDIA 0
M Intel GMA 900 video driver (915GM chipset) op W7 Hardware & Software 0
U NVIDIA driver 285.62 WHQL NVIDIA 0
Freddy [PC] Driver San Francisco Gaming 11
X AMD - Catalyst Driver 11.10 - Battlefield 3 AMD / ATI 3
X NVIDIA Driver 285.38 Beta - Battlefield 3 NVIDIA 5
X NVIDIA Driver 285.27 NVIDIA 4
X AMD - Catalyst Driver 11.9 RCx AMD / ATI 1
X AMD - Catalyst Driver 11.8 (Microsoft WHQL) AMD / ATI 0
X NVIDIA Driver 280.36 NVIDIA 12
M [MOBO-Driver] ASUS P5KPL-VM Gevonden 2
Sw333t Rainbowduino LED driver platform - Atmega 328 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
xTOX [Q] Laag css fps 9800gt + driver install probleem Algemene Discussies 6
Fuwa Fuwa Welke nvidia driver? Hardware & Software 7
dragon_unleashed driver update g15 keyboard etc Hardware & Software 1
B 9800GTX+ nieuwste driver error Hardware & Software 4
silberfish msi gtx 295 driver Hardware & Software 0
Craven scsi driver Hardware & Software 1
maomanna videokaart driver probleem Hardware & Software 3
vincent nvidia display driver Hardware & Software 8
Fuwa Fuwa [Probleem] video kaart driver error! Hardware & Software 6

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan