• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

ATI HD4890 & EVGA N68 (Nvidia 680i)

ok ik kom uiteindelijk op een hoog bedrag uit. wat doe ik fout?

highflow.png

(exclusief verzendkosten, inclusief btw)

Zou je willen registeren+inloggen op ons webshop, dan alles in winkelwagen doen.
Winkelwagen opslaan.
Naar lijstje van winkelwagens gaan en daar de desbetreffende link kopieren en hier plakken?

Dan kunnen we precies zien wat je besteld en wat er eventueel verbeterd kan worden ;)

Je hebt 14 fittingen nodig (je hebt 7 componenten, elk 2 fittingen).

OCZ Freeze is al weer oudje en het is altijd een discussie geweest welke beter was, de MX-2 of OCZ Freeze.
MX-2 werd in grotere porties geleverd, dus vandaar dat wij alleen MX-2 in het assortiment namen, o.a. om de keuze gemakkelijker te maken.
Nu heb je MX-3, wat beter is dan de MX-2, dus hoogstwaarschijnlijk ook beter dan de OCZ Freeze :)

En anders kan je ook nog gaan voor deze:
Innovation Cooling Diamond 7 Carat Koelpasta (1.5g)
Die is volgens vele testen de beste.

Als er bepaalde fans zijn die je graag wilt, maar niet in de shop staat, kan je dat ons aangeven.
Dan kunnen we die eventueel toevoegen, zodat je kan mee bestellen.

Freddy,

Ik zal de fittingen updaten en de innovation toevoegen.

kwa fans komen deze er in:

http://www.ikbenstil.nl/Fans/IBL-Fan/IBL-Fan-120mm/IBL-Fan-PE-12-1050-Premium-Edition::2393.html

(beste fans die ik ooit heb gehad, en ik heb er al heel wat "versleten" (noctua, scythe, antec, coolermaster, arctic cooling, revoltec, sharkoon en nog een hoop andere merken)).

nieuwe winkelwagen:
http://www.highflow.nl/index.php?ta..._id=593&hash=6a701e752c9ff8df7c94b05bfe78af0c

maar is er een mogelijkheid om dit goedkoper te maken? ik hou die mounts (te geil om een andere voor in de plaats te doen).

Laatst bewerkt:
Waterkoeling voor jouw moederbord kan je niet doen, dat scheelt ook een hoop geld.
Het moederbord hoeft niet zo goed gekoeld te worden als de CPU.
Of je kan zo doen dat je alleen de NorthBridge waterkoelt, die wordt het meest warm.

Voor de rest heb je 2 radiatoren en 2 Koolance brackets, dat maakt het geheel wel prijzig.

Freddy,

Het moederbord is juist een van de dingen die ik graag wil koelen. de temperatuur van de NB word nu rond de 100 graden. zou ik mosfet koeling achterwegen kunnen laten?

en wat betreft de 2 rads, ik dacht dat dat beter was, omdat ik dan een broken circuit kon maken, en eerst mijn mobo+cpu kon koelen, daarna door naar de rad en dan naar de vga. dacht dat dat beter zou zijn. anders misschien alsnog warmte problemen, of is 1 echt genoeg?

Je zou de mosfet idd achterwege kunnen laten en alleen de NB doen.
(je moet dan wel even de standaard koeling "modden", volgens mij zat de standaard mosfet heatsink vast een heatpipe, dan moet je die even doorzagen/breken)

Ik zou in jouw geval 1 dikke radiator nemen, bijvoorbeeld de XSPC RX360.
Dat heeft voldoende koelvermogen voor jouw setup.

Volgorde in de loop maakt overigens weinig uit, overal heb je ongeveer zelfde temperatuur, zie meer info hier:
http://www.highflow.nl/forum/f6/volgorde-componenten-loop-1287/

HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming! - hailbaal

freddy, ik dacht niet zozeer aan twee achter elkaar, maar broken zodat er niet heet water naar mijn vga stroomt. ik snap dat de volgorde niet veel uitmaakt, maar ik dacht dat een extra wel uit zou maken. dat werd mij ook aangeraden door IBL.

en over mijn mosfets, daar zit geen koeler op. de luchtstroom die langs mijn processor gaat koelt mijn mosfets.

hoe groot is de kans dat het gaat lekken btw? is het tegenwoordig van zeer goede kwaliteit? en waar word de stroom op aangesloten? via een externe bron of op de voeding? als het op de voeding is, hoe veel watt trekt de pomp?

Je kan nu ook twee fittingen minder nemen, nu je ook 1 radiator minder hebt :)

Het water is overal in de loop ongeveer even heet.
Je zou dus ook gewoon radiator->radiator->cpu->vga kunnen doen ipv rad->cpu->rad->vga

Maar meer radiatoren is in de meeste gevallen inderdaad beter, dan kan je simpelweg meer warmte kwijt.
Met jouw setup heb je genoeg aan 1x RX360.

Kans op lekken is zeer klein als je het goed monteert.
Daarbij verkopen wij alleen kwaliteitsproducten, vandaar ook de iets kleinere assortiment dan concullega's.
Het is aan te raden dat je van te voren gaat lektesten, voordat je de stroom op alle hardware aansluit.
Dat kan met dit product:
PSU Bridging Tool 24 pin

Je bouwt alles in en je geeft dan alleen de pomp stroom en alle andere hardware niet.
Dan gaat het water dus stromen en mocht er een lek zijn en er komt water op jouw hardware, dan is dat geen probleem.
Gewoon droogmaken en er gaat niks kapot, want er zit geen stroom op.
Vervolgens kan je het probleem verhelpen (vaak een fitting net iets strakker draaien).

De pomp wordt dus gewoon aangesloten op jouw voeding als elk ander apparaat in jouw PC.

ok dan heb ik nu alles, maar ik vind het nog minimaal 100 teveel.

wat er echt gekoeld MOET worden:
NB
CPU
VGA

ik weet net eens of mijn mosfets zozeer gekoeld moeten worden, en of een rad van 85 nou echt nodig is.

evga680isli04.jpg

ik vind het gewoon echt heel erg veel geld voor koeling.

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Wouzke ATI HD4890 Full Cover blok Waterkoeling 20
Dustyrick Scythe Setsugen goed genoeg voor ATI HD4890? Overige Koeling 26
Kvasir 2e loop GPU ati hd4890 Advies Waterkoeling Setup 12
B ATI Radon Hd 7950 dubbel dispantion 2x mijn Buget is tussen de 200 en 300 euro Advies Waterkoeling Setup 3
T custom koeling voor ATI r9 290X? Overige Koeling 3
R [Waterkoeling] 2x ATI Radeon 7990 Advies Waterkoeling Setup 1
S Tips voor vervangen stock fan ATI Radeon Club 3D 7870 Tahiti LE. Overige Koeling 4
Vannos [VERKOCHT] Ati Radeon HD5870 1GB GDDR5 Verkocht 4
DieHard [VERKOCHT] Intel P3, ATI 3D Rage Pro Turbo Agp Verkocht 2
Vannos Ati radeon HD5870 Hardware & Software 3
Dustyrick [CLOSED] GPU ATI Asus EAH4890 1gb Gesloten 8
B Past EK ATI 4870x2 GPU waterblock op elke 4870x2 ? Waterkoeling 1
K GPU Waterblock Ati Radeon HD 7850. Waterkoeling 8
L Advies nodig bij eerste build. I7 2600k+Ati 7970 Advies Waterkoeling Setup 15
D Drivers ati radeon 9250 werken niet op windows 7 AMD / ATI 2
joostgvk Ati Sapphire HD 7970 OC Overclocking 3
C ATI 1090T - HD6970 - Custom Case Advies Waterkoeling Setup 10
P Eerste keer wc ( ati 6990 en 2600k cpu oc als doel ) in NZXT Phantom Advies Waterkoeling Setup 3
Sw333t [CANCELLED] EVGA 8800GTS 512MB met ATI kap Verkocht 2
K [Waterkoeling] €600 I7 2600k, ATI 6990 Sapphire Case Haf X Advies Waterkoeling Setup 15
Killerbee Waarde Ati Asus 5970 Gesloten 1
wijthoef [VERKOCHT] Ati Radeon 4870x2 + WC blok Verkocht 14
Joren [VERKOCHT] Ati HD5770 1gb Verkocht 8
Sw333t [TKG] Defecte ATI 4xxx / 5xxx met actieve koeler. Gevonden 11
olympus [VERKOCHT] Ati xfx hd4770 Verkocht 9
V Vreselijke framedrop ATI HD5870 crossfire Hardware & Software 43
koendb [REFUSED] Saphire ATI HD 4870 Verkocht 3
D Crossfire Ati hd 4890xxx werkt niet :S Hardware & Software 5
Wally1987 [VERKOCHT] Ati radeon HD5870 Verkocht 8
Sw333t [VERKOCHT] MSI ATI HD Radeon HD3870 512mb OC-edition (RX3870-T2D512E-OC) Verkocht 1
Sanders nVidia en Ati op hetzelfde moederbord Hardware & Software 6
S ati radeon hd 5870 eyefinity 2 gb probleempje Hardware & Software 7
l3p Ati 5970 Artifacts Hardware & Software 8
k.3nny Ati is niet meer :( Algemene Discussies 16
D [Waterkoeling] €600-€700 I7 920 + ATI 5870 - advies Advies Waterkoeling Setup 5
G Core i7 930 ATI Radeon HD5870 Advies Waterkoeling Setup 5
V Waterblok voor ATI HD4650 en ASRock G43Twins-FullHD? Waterkoeling 3
Homienator ATI HD5850, liefst met zwarte PCB. Versie 1 (geschikt voor EK-FC5850) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
X-Tripiot [INACTIVE] Diverse ati 5870 kaarten Verkocht 19
E ati had4870 groen scherm Overclocking 5
J Overclocken van de ATI Sapphire Radeon HD 4850 Overclocking 0
S I7 920@3.6 en Ati radeon 5970 Advies Waterkoeling Setup 36
J ATI Radeon HD4850 Coolers Overige Koeling 69
Dustyrick raar geluid van ATI Asus 4890 Hardware & Software 10
R 2 ATi Kaarten in CF-setup Hardware & Software 9
K0G3L K0G3Ltje's Ati - Cube Gallery & Build Logs 79
stravinski ati (club3d) 4670 wordt niet herkend Hardware & Software 11
Colossus Ati leesvoer, Nieuwe generatie half 2010 Hardware & Software 5
Fuwa Fuwa Ati Radeon 4850 HD res: 1920x1080 Hardware & Software 16
Sanders Ati Tray Tools Overclocking 22