• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

ASPHIAX - VENATOR Class Republic Star Destroyer

Leuk om te zien wie asphiax is...maar hoop daf alles weer aan de betere hand is.je bruist iig van de ideeen zag ik:)
Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
Ja ik heb meer ideeen dan tijd !

Heb de aflevering gezien op Tweakers, respect!
En dat je er 400+ uur tijd aan heb zitten.. een ware modder :D

Succes met je andere mods!
Thanks ! Ja de EURISKO was echt een work of love. Was ook HEEEEL blij dat hij af was. (al zou ik er nog makkelijk 200 uur in kunnen stoppen als ik alles wilde gaan doen wat ik van plan was)

Gaaf man, ik ga 'm volgen. Mooi werk tot dusver, ik ben benieuwd.

Thansk !
 
Nu alle commotie met mij dochter haar diabetes een beetje onder controle is (ze komt er helaas nooit meer vanaf) Kan ik mededelen dat de bouw vanaf 1 januari weer verder gaat !

Ik ben alleen eerst nog even mijn prive systeem aan het ombouwen. Deze heet de BORG COSMOS II en zal binnen een paar minuten hier live zijn !
 
banner.jpg


"YAZI" - Venator Class Star Destroyer

Legend has it that the dragon has nine sons.
Each of whom inherited at least one great talent from their father the great Imperial Dragon.

The 7th son YAZI is the most warlike and fearsome.
With his perpetual wrathful glare, four legs, long tail and long horns he strikes fear into the enemies hearts.
This is the dragon that signifies victory in battle and enhances the morale and strength of soldiers


Carrying Yazi into battle will assist any warrior's triumph over enemy forces!


Na een moeilijk jaar achter de rug te hebben met ziektes, inbraken en geouwehoer met vanalles en iedereen, ben ik weer terug. Terug naar toen modden nog echt leuk was en het om inspiratie en motivatie ging.

Ik heb besloten de Venator af te gaan maken.
Nou ja afmaken, toen ik er aan begon wist ik nog weinig van metaalbewerken en bouwen af (weet ik nog steeds niet vergeleken met mannen zoals Pascal 8)7 ) en sprong ik zoals gewoonlijk met 2 benen vooruit het diepe in.

Nu na een paar jaar met fresen en lasers gestoeid te mogen hebben ben ik van mening dat het tijd wordt om dit gevaarte maar eens af te maken. Het plan is ook iets anders geworden.

Eerst alles maar eens in 3D opgebouwd.
yazi-002.png


yazi-003.png


yazi-004.png


yazi-007.png


partially-rendered-002.png


partially-rendered-003.png


Nog 1 dag voor het compleet opnieuw tekenen van het ontewerp nu ik precies weet hoe ik het wil hebben.
Dan kan het naar de lasersnijder.

Het frame bestaat uit een 3mm dikke aluminium plaat welke op een 90mm brede alu buis gelast wordt. Dit zal de stevigheid waarborgen.
Daarop komt de kap welke van 1.2mm aluminium gemaakt zal worden.
de toren zal geheel van HIPS gemaakt worden.

Ik heb een goede 3D printer gekocht waarmee ik alle details en de toren in HIPS (High Impact Poly Styrene) zal maken.

Het is de bedoeling dat hij voor het einde van het jaar klaar is en dat hij op diverse LANs te zien zal zijn!

Oh ja, ik heb ook nog 3 sponsors welke mee doen.
MSI, Thermaltake en Avexir !

tot de volgende update!
 
Aangezien ik al mijn tools heb moeten verkopen om MWM af te betalen, ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe manier van bouwen. Ik ben terecht gekomen op 3D printen.

Ik heb een Lulzbot Taz 5 gekocht.
Waarom de Lulzbot? Opensource software en hardware. Dus gaat er iets stuk kan je het gewoon printen.
(behalve aluminium stukken)
Ook is deze eenvoudig uit te rusten met een dual extruder EN kan je hout, alu poeder, ceramiek, carbon ermee printen door de 400 graden nozzle. Tevens is hij 3 x zo snel bij het printen van een prototype.
12096541_894523747305665_5566737906716420995_n.jpg


Gelijk even een testprintje in de style van de build gedaan! Alvast een stukje greeblie/nurnie!
11221951_1051296858214760_312375357346581329_n.jpg

Kan nog een hoop aan verbeterd worden, zo is mijn feed hier op high detail waarschijnlijk te veel voor de snelheid, dus sneller laten lopen waarschijnlijk.
Ook zijn (zeker voor de build) de details in het midden te klein. Minimaal hoogte verschil van 1 tot 1.5 mm ga ik aanhouden denk ik.

Morgen nieuwe filament binnen en kan ik echt wat testjes gaan doen!
Laters

Hierbij ook een overzichtje van het 0.1mm accurate design.

total-view-main-body.png
 
290041_309086052516107_313583869_o-1.jpg



"YAZI" - Venator Class Star Destroyer 3D Printing Update 001

Nadat de Venator de berging in ging heb ik veel geleerd.
Ik heb veel geleerd over materialen , bewerkingen, ontwerp enz.
Dit is voor mij bijna even leuk als het bouwen zelf.

Ik denk dat 3D printen de toekomst v an het casemodden is. De mogelijkheid om elke (case)structuur, elke bevestigingsmethode en elk thema zelf vanuit je eigen huis te kunnen maken zal de aankomende jaren gaan vormen.
Natuurlijk moet je nog steeds gezond verstand gebruiken zoals "reservoir voor pomp" en een drainport 2 cm boven je PSU monteren is nog steeds geen goed idee, maar de manier waarop we naar computer systemen kijken en hoe ze gemaakt gaan worden zal danig veranderen. *in mijn mening*

Dus ik heb die Taz 5 gekocht van Lulzbot. Beetje aparte naam maar dat zal wel aan de vertaling liggen ;-)
De machine zelf is erg imposant.
185mm/sec verplaatsings snelheid, 80mm/sec printen, dubbele extruder mogelijkheid en een nozzle die tot 400 graden verwarmt kan worden. Dat houd dus in dat hij een groot aantal materialen kan printen (incl aluminium poeder en carbon fiber)

Na een aantal test prints was het tijd om het wat groter aan te pakken.
Deze engine zal een reservoir bevatten van 50mm doorsnee en 191mm lang
Intotaal 4 engines waarvan 2 met reservoir.
resdesign002.png


resdesign003.png


Maar laten we nog een beetje complexer doen en de reservoirs aan elkaar vebinden!
resoveralldesign-final001.png


resoveralldesign-final003.png



Telkens een stapje groter! De grootste is het echte formaat dat in de Yazi komt.
dsc07069.jpg


Wat shots van het printen zelf. het ontwerpen voor 3D is anders dan voor de CNC of Laser. Bij die denk je vaak in enkele lijnen maar bij 3D ontwerp denk je in dubbele lijnen als een muur.
Klein maar groot verschil IMO

dsc07045.jpg


dsc07066.jpg


Dat was het weer voor deze update, het laatste ontwerp en prints komen in een latere update!
 
Wow! Ziet er goed uit...hoelang duurde het voordat die grote klaar was?

EDIT: Kwam er eigenlijk pas net achter hoe het je was gegaan de afgelopen periode! :schaam Hoop dat alles weer een beetje on track is.
Trieste bedoening.....
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan