• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

ASPHIAX - VENATOR Class Republic Star Destroyer

Thanks mannen !
De prijs/pret verhouding is gewoon verkeerd geworden, te veel stress, verwachtingen en ondanks ik niet zeg dat ik nooit meer iets met een sponsor zal doen, ga ik deze gewoon weer lekker old-skool doen !
 
Hier is weer een weekend update !
Vandaag vrijgezellenfeest gehad van zwager en dus niet veel kunnen doen!

Ben begonnen aan de commando toren. Ondanks dat dit een simpel werkje lijkt was het best een uitdaging om hem precies met de juiste verhoudingen en hoeken te krijgen.

041.jpg


051.jpg


011.jpg


Hier gaat mijn bloed harder van stromen ...
021.jpg


De engines moeten natuurlijk anders gemaakt worden. Ik ben van plan dit volledig volgens specificatie te doen maar moest toch even wat buisjes plaatsen om te kijken hoe het zou passen in het design.
031.jpg


061.jpg


Volgende stap is het omzetten van de schotten naar aluminium schotten en het maken van de fan assembly voor onder het schip. Ik ga toch waarschijnlijk voor 6 x 92 mm fans aan de onderkant die zichtbaar zijn door de spiegel. Daarboven 2 x 240 rad en daarop 4 x 120mm slim fans. volgens mijn berekeningen moet dat net gaan. De warme lucht kan dan dmv een mesh aan de bovenkant ontsnappen.

Iemand een idee waar ik niet standaard mesh vandaan kan halen ? Geen ronde gaatjes of honycomb maar langwerpige spleten oid?

Laters !
 

Das een hele mooie man ! Thanks !


Thanks man ! Freddy ... Ik ook een stukkie !!

ben een grote fan van je builds en van starwars dus deze ga ik volgen
Dank je ! Ik hoop elke week weer wat vooruitgang te boeken !

Moet serieus meer tijd doorbrengen op dit forum, zodat ik projecten zoals deze niet MIS, Goed bezig kerel!
HAHAHA, thanks man !
Moet volgend jaar op TP10 toch maar echt een dubbele plek boeken als ik met deze kom!
 
Hier een hele kleine update.
heb de ruimte voor de mesh gemaakt. Toen ik deze foto maakte schoot het wel door me hoofd om de mesh zo te maken maar dan zou ie gaan uitsteken en de zijaanblik te veel veranderen.
De gemarkeerde vlakken moeten er uit om ruimte te maken voor de radiatoren en fans.
dsc08962.jpg
 
HAHAHA, dat valt toch wel mee !
Ik heb toevallig voor een artikel op maximumpc dat over een paar weken uitkomt een overzicht gemaakt van de tools die ik gebruik.
Tis wel in het engels

Proxxon Electrical Fret saw (figuurzaag) - 199 euro
(at least 20 euro of blades per build)

Mach2 Drill press - 140 euro
- Assortment of drills - 20 euro

Tap - 20 euro
- assortment of m3 and m4 taps - 10 euro, good oil 15 euro

Screwdriver / powertool - 120 euro

Hotwire bending device - 240 euro

Proxxon Hotwire cutting device - 110 euro

Aluminum bending table - 135 euro
 
Ben blij dat midden bestaat. Slaat ook mijn creatieve geest van op hol. Maar leuk dat je bezig blijft met SW. Ooit ST?

En de keuze om het zelf te doen zonder sponsor kan ik zeker inkomen. Scheeld je veel administratie. Als je een passie hebt voor bouwen. Ja, dan is dat de beste keus.

Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan