• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Arniebomba's Standing bench table

Arniebomba

New member
Hallo allemaal.
Na een tijd lang rond te hebben geneust hier op het forum, helemaal sinds ik besloot voor een custom WC set te gaan, wilde ik mijzelf hier ook even aanmelden en daarbij voorstellen.
Mijn naam is Arnout en woon al mijn 29 natte zomers in Amsterdam. Ik ben pas op latere leeftijd "serieuze" interesse gaan krijgen in PC's en alles daar op en in. Ik beschouw mijzelf als een hardware enthousiast en een benchmark liefhebber.
De afgelopen twee jaar heb ik aardig wat hardware in mijn handen gehad en info vergaart waardoor ik nu kwam tot een setup welke geheel naar mijn wensen is.

Hieronder de spec lijst en de bouw van mijn project.
Ik wil de mensen van High Flow via deze weg ook ontzettend bedanken voor hun dienstverlening. Ik ben iemand die het spreekwoord "klant is koning" nogsteeds hoog in het vaandel heeft, en ik heb gemerkt dat HighFlow die uitspraak deelt.

Dat gezegd, hierbij de bouw van mijn setup.

Ongeveer een maand geleden besloot ik dat ik een bench table wilde maken. Niet omdat ik zo een giga bencher ben of omdat ik constant mijn hardware verwissel, maar omdat ik de looks van een open kast en een bench table gewoonweg mooi vind. In eerste instantie wilde ik zelf een bench table gaan bouwen van alluminium, maar ik kwam er al gauw achter dat ik, doordat ik de bewerkings middelen mistte en dus al het allu bewerken moest laten doen, heel veel geld en tij kwijt zou zijn als ik alles compleet vanaf de grond af zou opbouwe. Zodoende wijzigde ik mijn plannen en deed ik wat onderzoek naar de mogelijkheden.
Uiteindelijk kwam ik uit bij de Little Devil PC-V4. Een schitterend bench table met veel toepassings mogelijkheden. Ik besloot hem te bestellen waarna ik alles op kon gaan meten voor mijn bouw.

Ik begon met een zeer artistieke schets :p



Ik bestelde vervolgens de bench table bij HighFlow welke ik de volgende dag binen had.





Daarna begon ik de posities op te meten van de locaties waar ik hardware of WC onderdelen wilde hebben. Ik besloot uiteindelijk te gaan voor:












Ik had alles bijzonder snel binnen waarna ik kon beginnen met de bouw.






Omdat ik niet wilde dat mijn bench table plat of rechtop staand op mijn bureau zou liggen/staan, besloot ik dat ik een standaard wilde gaan maken om het geheel als een soort display op te kunnen plaatsen.






Toen alle hardware en WC componenten gemonteerd waren en ik een test run gemaakt had, merkte ik dat ik het geluid van de fans wat te aanwezig vond voor dagelijks gebruik. Zodoende besloot ik dat ik een fan controller wilde. Ik kwam een super simpele maar kleine controller tegen van Zalman welke perfect voor mijn setup was.
Toen ik hem binnen had, ben ik hem in de table gaan monteren met de controller knop aan de buiten zijde van de kast.






De uiteindelijke spec lijst:

Intel i7 3930K C2
Asus Rampage IV Formula
Asus GTX680 DCUII TOP SLI
Swiftech Apogee Drive II
EK Multi X2 reservoir
EK Coolstream XTX 360 radiator
EK schroeffittingen
EK Blood Red vloeistof
Tygon slangen
Corsair SP120 fans
Corsair Dominator 1866 16GB
Corsair Force GT 120GB
Corsair AX1200




Toen uiteindelijke alles gemonteerd was, ben ik de standaard voor de table gaan verven en monteerde ik het geheel goed vast aan elkaar.
De bouw was klaar en ik was tevreden met het resultaat.



sbt6.jpg









sbt8.jpg










sbt5.jpg










sbt1.jpg










sbt4.jpg









sbt7s.jpg







sbt2.jpg







sbt3.jpg










En zo staat hij er nu bij
700
 
Laatst bewerkt:
Zo, dat gaat snel! Grappig hoe dat gaat in de wonderlijke digitale wereld haha
Bedankt allemaa! :)

Ps: Komt half niet in de buurt van jouw epische bouwwerken naar mijn mening..maar bedankt! :)
 
Laatst bewerkt:
Haha Feedback is altijd welkom.
Ik wist niet zo goed wat ik er mee moest. Als ik ze los zou laten hangen dan zag het er een beetje slordig uit. Misschien dat ik ze nog met een vis draad ofzo bij elkaar kan houden. Voor nu vond ik dit de meest nette oplossing :)
 
Ja ik heb ook geen idee. Ty rip had ik al geprobeerd maar dan gaat het los hangen aan de zijkant. Ik kij zo nog wel even. Ik wil toch nog even wat betere foto's maken, doe ik dat gelijk wel even. :)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan