• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Armored Red Fusion

Ik zou wel willen, maar zoals ik in mijn beginpost al gezegd heb, als ik er nog 1 euro aan uitgeeft in het komende jaar dan mag ik eerst een nieuwe woonst gaan zoeken :p

Wat betreft praktisch, het valt eigenlijk best mee, het is steviger dan je zou denken van de foto. Aan de andere kant oogt het wel niet mooi. Ik denk dat ik misschien ga kijken om eens met een doorzicht visdraadje te proberen zoals l3p zegt, maar die heb ik zo eventjes niet liggen.

Uiteindelijk die graca wel watergekoeld worden, hopelijk word dat mijn volgende kerstcadeau :D (met de nodige verlichting ofc >:D)
 
Zo, gaan we hier ook maar eens nieuw leven in blazen :p
Blijkt dat ik de update van de werken in maart/april zelfs gewoon volledig vergeten te posten ben :eusa_wall:

Er is dus veel verandert. Eerst en vooral hebben het toch zo ver kunnen krijgen dat ik nieuw spul heb gehad (2 keer zelfs) en toch op mijn kamertje mocht blijven, geen idee hoe het me gelukt is :sarc:

De eerste update die jullie gemist hebben was het waterkoelen van mijn kaart en het toevoegen van een drainpunt (en het vullen met drainpunt open :eusa_wall: en het toevoegen van verlichting. Degene die op TP10 waren hebben hem zo gezien.

Ondertussen is er terug een hoop verandert. Om te beginnen heb ik hier nu al bijna 2 maanden een chiller van X-tripiot staan, welke ik 3 weken geleden terug eindelijk aangesloten heb. Zoals ik X-tripiot had belooft, bij deze een review ;)

De chiller is ontwikkeld om rond de 800W aan warmte zonder problemen af te kunnen voeren. Zelf verbruik ik wat minder (zal maar rond 500W onder full load liggen), maar voor een volgende build wilde ik toch goed zitten ;) Hoewel het een heel avontuur was is alles eigenlijk perfect op zijn pootjes terecht gekomen, waarbij ik X-tripiot wil bedanken voor de vele antwoorden op mijn eindeloze vragen stroom :039:

Het was best even schrikken toen ik de chiller en behuizing voor de eerste keer zag. Vooral de behuizing dan, zijn leverancier had de verkeerde opgestuurd, groot genoeg om er 2 in kwijt te kunnen :S Vooral ze terug op te sturen heb ik echter beslist deze eerst eens te proberen, zoizo moest deze namelijk onder mijn bureau komen, en de kast die hij had leek me qua omvang beter dan een klein kastje dat veel te diep staat. De chiller zelf was zoals ik verwacht had, maar ook best groot. Let wel dat ik ook geen beperkingen gesteld had.


Zo staat ie nu in de kast. De unit zelf wordt aangestuurd door een controllertje waarop je instelt hoe koud je je koelwater wenst en welke offset je er op wilt. In mijn geval staat deze momenteel op 20°C met 1° offset. Hij begint dus te koelen vanaf 21°C en stopt aan 19°C. Daarna zakt hij nog wat door, wat normaal is gezien de koelspiralen zelf snel kouder zijn dan de vloeistof. Al met al wil dit zeggen dat hij na 2 minuutjes koelen 11 en een halve minuut niets meer moet doen (dit bij normaal gebruik). Onder full load is het meer 3minuutjes koelen, 8 - 9 minuten niets doen. Dat is natuurlijk zeer intressant naar geluidsproductie toe. Niets is irritanter dan een fans/rad die constant zo'n vervelende toon maakt. Dat heb je hier dus niet. Wat het geluid tijdens het koelen betreft, dat valt ook goed mee. Het kwam ongeveer overeen met mijn GTX360 met fans op 1350RPM. Dus niet echt stil, maar ook zeker niet zo luid als een performance rad met fans op vol vermogen. Het luidste wat je hoort van de chiller is eigenlijk de 230V fan. Dat is wel een beestje en kan helaas maar op 1 snelheid :( Als ik morgen tijd vind maak ik misschien nog snel een geluidsopname van de chiller in actie.

Wat ook zeker opgemerkt moet worden is dat je hier veel beter af bent als je een glycol gebaseerde koelvloeistof gebruikt. Deze bevriest namelijk niet rond de koelspiralen, waardoor je een veel betere warmte afgifte hebt. Dat heeft me dus wel een vermogen aan fesser heatcarrier gekost :p Moesten er verder nog vragen zijn dan hoor ik het wel, maar als je het zeker wilt weten ben je beter af bij X-tripiot zelf ;)

Op naar het volgende puntje: Een nieuw res/pomptop:


CPU block uit gekuist (GPU was nog oke):


Verder is ook heel de loop herdaan (en lekvrij :)):


En heb ik het zijpaneel eindelijk onder handen genomen:


Verder zijn de loop/case en de chiller aan elkaar verbonden door middel van koolance Quick Disconnects, zodat ik voor LAN's enzo de case los kan koppelen en aan een Reservoir met QD's kan hangen ;)

Zo, dat was het voor de update, Ik hoop morgen mijn broers foto toestel even te kunnen gebruiken om een paar mooie/all round pics te kunnen maken.
 
En bij deze de laatste foto's van deze build. Ik heb een redelijk deftig toestel van mijn broer kunnen gebruiken, maar van zodra je de flash afzet werd alles ineens zo onscherp :( Gelukkig geeft mijn broer er met vaste hand nog een paar deftige night-shots kunnen maken.
Bij deze dus :
























Zo, nu maar eerst eventjes sparen voor we aan de volgende beginnen ;)
 
Zoveel is er niet van te zien, zit in een zwarte behuizing, daar kan ik wel wat foto's van tonen. Van de chiller zelf kan ik niet veel meer tonen zonder deze af te koppelen. Als je echt een reeks foto's ervan wilt dan doe ik dat wel even (ik heb de QD's voor een reden he ;)).
Laat maar weten als er interesse is ;)
 
Eerst had ik EK-Ekoolant Blood RED premix 1000mL er in zitten en moet zeggen dat ik daar zeer tevreden van was. Op de foto van het CPU blok ziet het er wel een hele hoop drap uit, maar dat komt wss. door het licht. In werkelijkheid viel het reuze mee voor bijna een jaar in gebruik geweest te zijn (wat je hebt dit met bijna elke mix).

Nu zit er fesser heat carrier in, omdat dit een heel stuk beter werkt met chillers (ivm. niet bevriezen)
 
Nee net niet! Deze is echt donker, donker rood. Als je er dan verlichting op zet (in mijn geval een zwak rood) dan krijg je een mooi effect in de vloeistof waardoor die semi doorzichtig wordt. Maar zonder licht is deze zo donker dat het meer naar zwart neigt.
 
Zo, tijd voor een laatste update-je, hierna beginnen we aan de volgende build ;)
Gisteren pakje gehad van wwwicked, nu is hij helemaal af:
rode wwwickedleds: veel en echt rood licht:

lekker strak, met een 3pin aansluiting (en er zit een 3 pin naar molex stukje tussen). Past mooi op mijn fancontroller:

Met zwarte carbon-folie:

En zelfs wat heatshrink rond de weerstandjes, zodat alles lekker zwart is. Prachtwerk mark!

En gemonteerd:

In het donker:

En om het af te leren:


Nu draaien we terug op een Alphacool NexXxos ST30 rad met 3 corsair fans, lekker stil en koel :) De chiller gaan we langs de kant zetten voor het overklokken, die zal daar meer tot zijn recht komen ;)

Om het nog even leuk te maken: Ik heb een 'foutje' gemaakt bij het aansluiten van de loop, wie vind het het eerst? :112:
 
al mijn ervaring? ;)
Kabelmanagement is het ook niet, ik had het graag wat netter gedaan, maar dat was helaas niet mogelijk, dan moest ik zoizo al delen van mijn voeding gaan sleeven, en dat neemt tijd in beslag, tijd waarin ik mijn PC niet kan missen ;) De fan kabels had ik misschien mooier kunnen doen door een gat in de zijkant van de 5.25 bay te maken, maar gezien het plan is om deze binnenkort van de hand te doen heb ik dat maar gelaten.

k.3nny heeft zijn drie pogingen gehad, wie nog? :p
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Slade Blue and Red, or Red and White Tubes? What looks better? HighFlow Forum 1
HighFlow Gefeliciteerd, Red Falcon. Felicitaties 0
Rammstation PrimoChill FI-V-BR Vortex Black POM Flow Indicator - Blood Red HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
M-O-D Powercolor RX 5700xt red dragon Waterkoeling 2
P advies clear red coolant non-uv Waterkoeling 6
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
iSP Alpenföhn Wingboost 2 120mm Blood Red Review (English) HighFlow Product Reviews 0
G Nzxt s340 black/red Gallery & Build Logs 0
P Red Harbinger Fmj Series reservoir cover HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
R Titanium Red Gallery & Build Logs 7
J joeri1 / Joeri / Red Storm Gaming-PC Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
Hightower Bitspower Pump Cooler For DDC/MCP355 (Red) - BP-DDCPC-RD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Dirk Kramer Red Carbon desk build Gallery & Build Logs 15
S BIG RED 900D Steves1990 Gallery & Build Logs 38
A Mayhem pastel red? Waterkoeling 5
DjangoSoe -Red NineHundred- By DjangoSoe Gallery & Build Logs 11
the_cyberspace Mayhems X1 UV Red Coolant 1Ltr HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
R Red Haze (pc-d600) Gallery & Build Logs 17
volcom Aerocool DS Dead Silence Fan 120mm Red HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
C ASUS Republic of Gamers FERRARI RED Liquid Cooled PC Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
B BitFenix PSU 8-Pin - 8-Pin PCI-E Verleng Kabel 45CM Sleeved Red/Black Cases en Modding 4
Freddy Red Harbinger FMJseries Reservoir covers, uit voorraad leverbaar! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
volcom phobya extension 3 pin 30 cm UV Red HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
volcom Cooler Master Jetflo 120mm Red HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
Freddy Red Harbinger Cross Desk - Ultimate Liquid Cooling Ready HighFlow Product Suggesties en Nieuws 45
D [IN-ACTIVE] RESERVOIR BITSPOWER (Bitspower Water Tank Z-Multi 250 - POM - Ice Red) Verkocht 0
PlayGamble Mayhems Pastel RED HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
PlayGamble Red Black White MOD Gallery & Build Logs 5
B XSPC LCD Temperature Sensor V2 - Red + G1/4 Plug Sensor HighFlow Product Suggesties en Nieuws 18
jev09 The Desk "Red Dragon" Gallery & Build Logs 52
canonchiel [VERKOCHT] Bitspower G1/4 Deep Bold Red 1/2 Fitting 11 stuks Verkocht 0
G AGB-O-Matic Red of Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
yamaha_R1 a real "RED" CATHODE ? does it exist? Cases en Modding 12
R Blood Red kleur, welke koelvloeistof met welke slang? Waterkoeling 1
l3p [VERKOCHT] 5 x BitFenix Spectre Pro Led Red 120mm Verkocht 4
l3p [VERKOCHT] 3 x Enermax T.B. Vegas Duo UCTVD14A 140mm Fan - Blue/Red- 1500RPM Verkocht 9
l3p [VERKOCHT] Enermax T.B. Apollish Red 4x 140mm & 1x 120mm Verkocht 9
l3p Cross by Red Harbinger Gallery & Build Logs 219
K Aerocool Strike-X Panel Fan Controller Red Hardware & Software 0
DieHard vraagje: Aerocool RS12 Carbon Fiber 120mm Fan - Red Overige Koeling 2
DieHard Enermax Apollish Red 120mm case fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Asphiax Koolance LIQ-702 Liquid Coolant Bottle, High-Performance, 700mL (UV Red) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Homienator [RES]Bitspower Ice red. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Lindenberger Red Phantom en ik. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Sw333t [VERKOCHT] 3 x Phobya Nano-G 12 Silent Waterproof 1500rpm Multioption 120mm RED/BLACK Verkocht 8
K [IN-ACTIVE] 2x Enermax 120MM Apollish VEGAS RED Gevonden 0
chicken Aerocool 120mm Shark Devil Red edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
dennuzzz AMD Red light district Gallery & Build Logs 14
Betrayedcover Code Red X Gallery & Build Logs 14
B [2012] Red Tails Films / Movies 6

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan