• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev.2

Lennart

Junior Member
Ik heb zojuist mijn nieuwe Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev.2 geplaatst met de fan naar beneden.

Nou merk ik dat hij behoorlijk warm word en de fan niet draait... Komt dit omdat de fan naar beneden gericht staat? Doet ie het dan niet o.i.d.?
 
Ik hoef dus niet de hele boel weer los te halen om hem om te draaien? Gelukkig.... Enig idee waar het wel aan kan liggen? Ik heb in me BIOS smartfan uitstaan dus dan hoort hij gewoon altijd te draaien lijkt me.... Het is wel een PWM dus kan het komen dat ie gewoon nog niet warm "genoeg" is om te gaan draaien?
 
Hij kan gewoon vrij draaien. Wat jij zegt over te weinig stroom om hem op te starten klinkt opzich wel logisch. Maar hoe kan zoiets gebeuren :S

Ondertussen zitten we ook op 58 graden trouwens ipv 51.
 
Laatst bewerkt:
dat is wel een heel groot verschil zeg tussen cpu-core temps en wat hij over de geheele cpu zegt.... probeer eens een andere fan in je cpu-fan plek te stoppen?? of hij dan wel draait en probeer de cpufan op een andere plek ;) (waar hij zeker op zal draaien)
 
Een normale fan draait wel op de aansluiting waar normaal me CPU koeler zit. Het zit hem dus echt in de fan van de CPU. Die wil gewoon niet beginnen met draaien. En hij start ook niet altijd op als ik hem een tikje geef.
 
Kijk eens in je bios instellingen hoe het daar ingesteld staat. Voor hetzelfde geld staat het voltage, of de snelheid te laag ingesteld. Sommige fans en moederborden werken niet helemaal lekker samen, als je niet de juiste stand (PWM, Voltage, etc.) instelt.

Kijk eens of er een mogelijkheid is om dit in te stellen.
Experimenteer met de voltages/percentages. Begin hoog, en stel hem steeds lager in.

Ik heb Arctic fans gehad, en die hadden soms als het voltage te laag stond dat ze stil bleven staan, of dat ze alleen maar in tikjes elke halve minuut weer probeerden te draaien.
 
Kijk eens in je bios instellingen hoe het daar ingesteld staat. Voor hetzelfde geld staat het voltage, of de snelheid te laag ingesteld. Sommige fans en moederborden werken niet helemaal lekker samen, als je niet de juiste stand (PWM, Voltage, etc.) instelt.

Kijk eens of er een mogelijkheid is om dit in te stellen.
Experimenteer met de voltages/percentages. Begin hoog, en stel hem steeds lager in.

Ik heb Arctic fans gehad, en die hadden soms als het voltage te laag stond dat ze stil bleven staan, of dat ze alleen maar in tikjes elke halve minuut weer probeerden te draaien.

hij heeft al verteld dat hij smartfan uit heeft staan, dit zou moeten inhouden dat de fan altijd 100% moet draaien... :icon_hang:
 
Beste Freddy,

Top service echt waar! En volgens mij is dat inderdaad de fan. Alleen als ik zo kijk heeft deze geen klemmetjes aan de zijkant waarmee je hem als het ware aan het blok vast klikt. Ik zal anders morgen even een foto maken en die naar je mailen mocht dit niet helemaal duidelijk zijn ;)

Vrijdag zal ik hem even testen op een andere pc zodat we zeker weten of het de fan is of me moederbord maar ik ben bang voor het eerste.
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
F Arctic Cooling Accelero Twin Turbo 6990 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
F Arctic cooling Twin Turbo II Handleidingen en Installatie Tips 1
Draecko Arctic Cooling Accelero XTREME 7970 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
R Arctic Cooling Accelero Twin Turbo 6990 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
F Plakkende thermaltape voor Arctic Cooling Accelero XTREME? Overige Koeling 15
Dustyrick [IN-ACTIVE] Arctic Cooling Accelero S1 Rev. 2 Gevonden 4
Freddy Arctic Cooling Accelero XTREME Plus HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
wijthoef Arctic Cooling Accelero Xtreme 4870X2 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Legendary1985 Asus 5870 2gb Matrix + Arctic Cooling Accelero Xtreme 5870?? Overige Koeling 6
Dustyrick Arctic Cooling Accelero S1 Rev. 2 Overige Koeling 15
B Arctic Cooling Accelero 5970 Xtreme installatie en resultaten Overige Koeling 10
Foxdelta-Mods Arctic Cooling MX-4 koelpasta HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
Robert Arctic Cooling Accelero Xtreme 5870 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 29
Robin Arctic Cooling Accelero Twin Turbo HighFlow Computer Cooling Shop 3
M Arctic Cooling Accelero Twin Turbo en ati 4980 in Crossfire Hardware & Software 12
L Arctic Cooling Accelero Turbo Module Overige Koeling 9
Blackruby Arctic Cooling MX-3 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
maomanna Arctic Cooling RC RAM Cooler HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
V Arctic Cooling Accelero Xtreme 9800 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy Arctic Cooling Producten in assortiment HighFlow Computer Cooling Shop 5
Bl4ckj4ck666 arctic p14 pwm pst fans Cases en Modding 7
Jason Arctic BioniX P120 A-RGB PWM fan - 120mm - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
bundymania [Bundymania User Review] Arctic P614 BT Bluetooth Headset (deutsch) HighFlow Product Reviews 0
O [CANCELLED] Point of View gtx460 ultra charged + Arctic Accelero Xtreme Plus Verkocht 1
O [VERKOCHT] EVGA GTX570 SuperClocked + Arctic Accelero Xtreme Plus 2 Verkocht 3
animal baars Arctic MX 4 grote tube HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
K [VERKOCHT] CPU - Arctic Freezer 13 Verkocht 2
M Arctic Freezer 7 pro Fan Overige Koeling 3
Blackruby Arctic Breeze HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
Robin Arctic epoxy lijm Overige Koeling 0
S arctic accelero 4870 x2 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
Freddy CPU cooler refitten, met arctic clean set Handleidingen en Installatie Tips 0
A Mijn Videokaart met Arctic Cooler Accelero S1 Rev2. (Zeer Tevreden) HighFlow Testimonials / Shopreviews 33
Jason Corsair Hydro X Series iCUE RGB PRO Complete Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Ruud Hoe veel meter slang voor GPU en cpu cooling? Waterkoeling 1
R Water cooling Advies Waterkoeling Setup 5
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH303i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B New water cooling build - need help Waterkoeling 2
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH300i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
A Laptop in ladekast verbergen (welke cooling) Cases en Modding 2
C Threadripper 3990x cooling advise Advies Waterkoeling Setup 5
G Watercool VRM cooling DYI HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
W Inbouw Water Cooling combinatie met Asus Maximus IX Extreme mboard Advies Waterkoeling Setup 2
O Advies water cooling 1000W+ Advies Waterkoeling Setup 57
M vraag over EK-KIT X240 Performance Water Cooling Kit Waterkoeling 2
Mandem Innovation Cooling IC Graphite Thermal Pad bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
P welk RAM cooling block voor originele gskill heatspreaders ? Waterkoeling 1
Freddy Bitspower Water Cooling Kit Merge Series HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
M Cooling upgrade voor Xbox One faalt een beetje... Overige Koeling 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan