• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Arctic Cooling Accelero 5970 Xtreme installatie en resultaten

barterio

Junior Member
ik zat er al maanden op te wachten maar vorige week was het er eindelijk dan!
de accelero xtreme 5970.

ik heb de Club 3D 5970 al een maandje in mijn pc en ik vind het geweldig. hij is zelfs ongeveer 10 graden koeler dan mijn vorige 3870x2 en gelukkig past de gigantische kaart nog net in mijn CM690:
je ziet de overblijfselen van de heerlijke kitkat die ik bij de bestelling kreeg ^^
picture022nu.jpg


de kaart is iets meer dan 30CM lang (mijn meting kwam op 31.5cm)
picture024k.jpg



het past!!!
picture040a.jpg

picture041h.jpg


ik had de koeler al (een paar dagen van te voren) bij highflow gepre-ordered omdat ik het gewoon perse moest hebben voor mijn Club 3D 5970.

ik kreeg het vorige week binnen maar ik wachte nog even met inbouwen omdat ik nog moest wachten op spullen uit duitsland.

vorige week vrijdag ben ik dan aan het werk gegaan maar al snel kwam ik op problemen. het blijkt dat je voor het mosfet block nog een onder blokje moet kopen (dankje duitsland met halve vertalingen). dus, vrijdag middag 17:00 uur. snel bij highflow bestellen maarja die word niet meer verzonden (was te hopen)

ik kreeg gister de spullen binnen dus weer aan het werk. pc gaat perfect met verbouwen, maar toen kwam ik bij de 5970 met de oh zo kleine schroefjes die zo heerlijk strak zitten. ik kreeg ze allemaal los tot bij de laatste mijn schroevendraaier brak (AAAHHHH). dus ik moest deze middag 15KM fietsen voor om een schroevendraaier te kopen.

schroevendraaier werkt dus we gaan verder. schroefjes van de backplate en aansluit kant. beetje peuteren met een plate schroevendraaier om alles los te krijgen en daar heb je het. de oh zo mooie en krachtige chips van de 5970 (met koelpasta):
59703001.jpg


zonder koelpasta (de chips zijn letterlijk spiegelglad):
59703006.jpg

59703008.jpg


met klein koelblok en thermal pads:
59703009.jpg


ik had bij de rest van de spullen ook een tube van AC de MX-3 koelpasta gekocht voor mijn moederbord. ik hield genoeg over dus haalde ik het ook van de koelblok af en deed er MX-3 op (op het koelblok hebben ze vooraf al MX-2 koelpasta erop gedaan).

nu was het een kwestie van koelpasta erop. blok erop. schroeven vast en klaar is kees:
59703010.jpg

59703011.jpg


in de case:
59703012.jpg


Bartje was weer helemaal blij ^^
PC aandoen en de temps checken.
ik zeg alvast ik ben vergeten screenshot te nemen en benches te doen bij de stock koeler maar ik weet nog de temps van toen.

ik had bij de stock cooler de fanspeed op standaard 25% want anders begon je het te horen. in tegenstelling met deze koeler want deze draai ik op 100% en ik hoor pas net een geluidje.

met de stock cooler was de heetste gpu al 50 tot 55 graden en onder full load 80 tot 85.

met de nieuwe koeler erop zie je meteen een zeer groot verschil in idle. maar ook onder full load is de kaart nog steeds heerlijk koel.
in idle maar 37 graden (evenhoog als mijn CPU in idle :O ).
en na iets meer dan 2 minuten onder full load nog steeds maar 55 graden:
ac5970.png


een verschil van 30 graden! geweldig :D
ik ga binnenkort kijken of ik de kaart kan overclocken.

mijn conclusie is dus dat het een geweldige koeler is voor die prijs (de waterblokken zijn minimaal 2 keer zo duur voor deze kaart).

op de schroeven voor het eerst eraf halen is het erg simpel met een handleiding waarbij je alleen naar de plaatjes hoeft te kijken om het te snappen (altijd handig voor de luie persoon zoals ik ^^).
en als laatste een leuke stikker voor op de case van Arctic Cooling

met de combinatie van de MX-3 koelpasta en de geweldige koeler ben ik een beetje fan geworden van AC en hoop dat ze nog meer van deze goeie koelers op de markt brengen.
 
en hoe goed presteert de accelero xtreme tegenover de vapor-x van sapphire? ik heb hier toevallig een 5870 vapor-x draait op 21% ik hoor het niet en blijft netjes rond de 40 graden pas bij 60% begin je het luid te horen op full load draait het 31% en houdt het stabiel rond de 55 graden
 
ziet er goed uit hoor!!

de rest van je componenten draaien nu waarschijnlijk wel wat warmer??
omdat nu de warmte van die kaart in de kast gedumpt word ipv eerst erachter ;)
 
de hitte in mijn case valt mee, want ik gebruik waterkoeling voor mijn cpu, mosfet en northbridge.
ookal zal het waarschijnlijk wel schelen ja omdat mijn radiatoren de lucht vanuit de binnenkant van mijn case pakken.

misschien moet ik dat maar gaan omdraaien

of de viper-x beter ik zou ik niet weten maar ik denk toch wel wat slechter omdat het maar 1 fan heeft en de accelero extreme 3
 
hoi,

Mijn accelero 5870 komt morgen binnen.
Alleen wil ik wel weer een backplate over m'n printplaat.
(uiterlijk en stevigheid)

Hoe heb jij de backplate weer terug gekregen?
Gewoon met losse moertjes erachter?


mvg mukkel
 
ik kreeg bij mijn koeler helemaal geen schroeven
je kan gewoon de standaard schroeven gebruiken
en ja je kan de backplate er gewoon weer op zetten. heb ik ook bij de mijne gedaan

de vrm temps weet ik niet echt ik kan alleen de gpu temps vinden
maar ik denk dat de vrm temps een stuk beter zullen zijn want er zit een appart blokje opgeschroefd met een fan er recht boven
 
Holy f*ck wat een temps!

Mijn 5970 kan je met potje BFBC2 eieren op bakken.
Zit nu wel te denken om mss ook dit aan te schaffen mits het niet duur is.

Hoe zit het met de garantie? Stel je kaart gaat kapot?
 
de vrm temps weet ik niet echt ik kan alleen de gpu temps vinden
maar ik denk dat de vrm temps een stuk beter zullen zijn want er zit een appart blokje opgeschroefd met een fan er recht boven

zou je het voor mij even willen nakijken met gpuz tijdens bijv furmark oid. Ik stond laatst ook voor de keus maar heb uiteindelijk voor een WC oplossing gekozen maar ben toch benieuwd wat er tussen zit kwa temperatuur verschil.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
F Arctic Cooling Accelero Twin Turbo 6990 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Draecko Arctic Cooling Accelero XTREME 7970 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
R Arctic Cooling Accelero Twin Turbo 6990 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
F Plakkende thermaltape voor Arctic Cooling Accelero XTREME? Overige Koeling 15
Dustyrick [IN-ACTIVE] Arctic Cooling Accelero S1 Rev. 2 Gevonden 4
Freddy Arctic Cooling Accelero XTREME Plus HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
wijthoef Arctic Cooling Accelero Xtreme 4870X2 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Legendary1985 Asus 5870 2gb Matrix + Arctic Cooling Accelero Xtreme 5870?? Overige Koeling 6
Dustyrick Arctic Cooling Accelero S1 Rev. 2 Overige Koeling 15
Robert Arctic Cooling Accelero Xtreme 5870 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 29
Robin Arctic Cooling Accelero Twin Turbo HighFlow Computer Cooling Shop 3
M Arctic Cooling Accelero Twin Turbo en ati 4980 in Crossfire Hardware & Software 12
L Arctic Cooling Accelero Turbo Module Overige Koeling 9
V Arctic Cooling Accelero Xtreme 9800 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
F Arctic cooling Twin Turbo II Handleidingen en Installatie Tips 1
Foxdelta-Mods Arctic Cooling MX-4 koelpasta HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
L Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev.2 Overige Koeling 19
Blackruby Arctic Cooling MX-3 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
maomanna Arctic Cooling RC RAM Cooler HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Freddy Arctic Cooling Producten in assortiment HighFlow Computer Cooling Shop 5
Bl4ckj4ck666 arctic p14 pwm pst fans Cases en Modding 7
Jason Arctic BioniX P120 A-RGB PWM fan - 120mm - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
bundymania [Bundymania User Review] Arctic P614 BT Bluetooth Headset (deutsch) HighFlow Product Reviews 0
O [CANCELLED] Point of View gtx460 ultra charged + Arctic Accelero Xtreme Plus Verkocht 1
O [VERKOCHT] EVGA GTX570 SuperClocked + Arctic Accelero Xtreme Plus 2 Verkocht 3
animal baars Arctic MX 4 grote tube HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
K [VERKOCHT] CPU - Arctic Freezer 13 Verkocht 2
M Arctic Freezer 7 pro Fan Overige Koeling 3
Blackruby Arctic Breeze HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
Robin Arctic epoxy lijm Overige Koeling 0
S arctic accelero 4870 x2 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
Freddy CPU cooler refitten, met arctic clean set Handleidingen en Installatie Tips 0
A Mijn Videokaart met Arctic Cooler Accelero S1 Rev2. (Zeer Tevreden) HighFlow Testimonials / Shopreviews 33
Jason Corsair Hydro X Series iCUE RGB PRO Complete Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Ruud Hoe veel meter slang voor GPU en cpu cooling? Waterkoeling 1
R Water cooling Advies Waterkoeling Setup 5
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH303i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B New water cooling build - need help Waterkoeling 2
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH300i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
A Laptop in ladekast verbergen (welke cooling) Cases en Modding 2
C Threadripper 3990x cooling advise Advies Waterkoeling Setup 5
G Watercool VRM cooling DYI HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
W Inbouw Water Cooling combinatie met Asus Maximus IX Extreme mboard Advies Waterkoeling Setup 2
O Advies water cooling 1000W+ Advies Waterkoeling Setup 57
M vraag over EK-KIT X240 Performance Water Cooling Kit Waterkoeling 2
Mandem Innovation Cooling IC Graphite Thermal Pad bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
P welk RAM cooling block voor originele gskill heatspreaders ? Waterkoeling 1
Freddy Bitspower Water Cooling Kit Merge Series HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
M Cooling upgrade voor Xbox One faalt een beetje... Overige Koeling 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan