• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Aran - Ricardo - CM690II

Aran

New member
Goedemorgen iedereen!
Ik ben Ricardo, inmiddels 21 jaar oud, en kom mezelf even voorstellen;)
Mijn 'avontuur' begon eigenlijk een tig aantal jaar geleden toen ik me eerste pc kocht. Deze werd niet door mijzelf samengesteld en in elkaar gezet, dat werd nog voor me gedaan. Maar na een x aantal jaren begon deze wat aan de ouderwetse kant te worden, dus besloot ik, om in eerste instantie, een nieuwe videokaart erin te proppen:) Nou was ik al redelijk trots dat ik dat voor mekaar wist te krijgen (Hey, ik was een knulletje nog, net uit de pamper, wat wil je;)).

Maar ja, na een aantal jaren voldeed die pc ook niet meer. Toen kocht ik dus weer een nieuwe, deze keer had ik de onderdelen wel al zelf uitgezocht, maar nog steeds niet zelf in mekaar gezet. Even later werd het wat serieuzer gelukkig, ik verving af en toe een onderdeel van de pc. Na een tijdje was er al van alles vervangen, GFX, processor, geheugen, noem maar op. Ik begon er eindelijk achter te komen dat het allemaal nog niet eens zo lastig was. Dit heeft het allemaal een redelijk tijdje volgehouden, maar uiteraard werden mijn eisen wat bijgesteld naarmate de games wat meer begonnen te vragen. Volgens mij heb ik toen nog een keer de GFX en de processor vervangen (voor een E8400) en kon ik weer even vooruit. Dit was tevens de eerste processor die ik ging overklokken. Maar ik had maar een stock koeler dus veel verder dan 3.6 GHz durfde ik niet te gaan.

Nu was ik vorig jaar ergens mijn pc kast een beetje boel zat (had namelijk nog een oude standaard Norrod kast, die meer te verduren had gehad dan goed voor zijn uiterlijk was). Ik besloot wat rond te neuzen, en ook maar meteen een nieuwe PCU erin te gooien, met het oog op de toekomst. Oh, en als ik toch bezig was, een nieuwe geheugenmodule erbij;) Zodoende kocht ik een Coolermaster 690II Advanced, met een Chouriki 2 750 Watt CPU. Dat allemaal ingebouwd in mijn nieuwe kast, en wederom bleek het niet zo lastig te zijn als ik dacht. Een paar maand geleden had ik wat geld over dus besloot ik om ook maar es mijn oude GFX (een 6800GT geloof ik) te upgraden naar een XFX HD 6970 HD. Maar wat ik ook probeerde, toen ik de drivers geinstalleerd had, en de pc opnieuw opstartte, deed hij niks meer. Naar wat gepuzel bleek mijn moederbordje (P5N-E Sli van Asus) niet overweg te kunnen met alles dat de 6970 is.

Dus toen besloot ik maar eens wat beter te werk gegaan en heb wat nieuwe goodies erin gegooid;) Eerst maar een goedkoop processortje, gezien mijn liquide middelen niet toereikend genoeg waren voor een i7 2600k. Dit is wat erin kwam:
i3-2100
GIGABYTE GA-Z68XP-UD3P
2x2Gb Ripjaws

Maar goed, ik heb alweer veel te lang lopen lullen, ik vul het verplichte lijstje maar eens in:)

Inhoud van jouw Topic
Je dient minimaal het volgende lijstje in te vullen:
0. Echte naam: Ricardo van der Heide
1. Nickname: Aran
2. Leeftijd: 21
3. Woonplaats: Bedum (Robbendorp;))
4. Studie/Werk: Natuurkunde te Rijksuniversiteit Groningen
5. E-mail: woofer165AThotmailPuntcom
6. MSN: woofer165AThotmailPuntcom
7. Xfire: n.v.t.
8. Hoe ben je bij HighFlow gekomen? Via google, ik was opzoek naar een sidewindow voor mijn CM690II en tja, nergens te krijgen;)

Jouw PC:
MOBO: GIGABYTE GA-Z68XP-UD3P
CPU: Intel i3-2100
MEM: 4Gb Gskill Ripjaws
VGA: XFX 6970
SOUND: onboard
HDD1: WD500GB
HDD2: Externe 1TB Hitachi
OPT1: LG Dvd brander
PSU: Scythe Shouriki 2 750W
CASE: Coolermaster 690II Advanced
OS: Windows 64bit Ultimate
MON: Samsung Syncmaster T200HD (weet het, is een tv, komt nog een nieuwe:))
KB: Logitech G19
MOUSE: SteelSeries Worldofwarcaft
MOUSEPAD: Steelseries
HS: een witte van SteelSeries.. vraag me niet welke:p
SPRS: Logitech Z506 5.1
INET: Ziggo, is snel genoeg, geen idee wat betreft te exacte snelheden
Koeling: 3 fans in mijn kast, stock koeler op CPU(komt nog waterkoeling op wanneer ik een 2600k koop)

En natuurlijk een paar mooie fotos erbij:
sam1590.jpg

sam1591f.jpg

sam1592.jpg


Oh en je mag zelf je hoofd ff draaien voor het laatste plaatje:p
Hopelijk heb ik verder genoeg verteld(mag het wel hopen tenminste), en anders: Stel je vraag:p

Aran
 
Welkom Aran. Mooie pc!

Overigens, de Samsung Syncmaster T200HD is officieel geen TV maar een monitor ;). Althans, zo heeft Samsung hem neergezet. Heb hem hier in gebruik als TV :p.
 
Leuke pc history :) zou ik ook eens moeten doen al weet ik inmiddels niet eens meer wat ik allemaal gekocht/gebouwd/vervangen heb in de loop der jaren. Sterker nog: bij 2 pc's weet ik niet eens wat er nu inzit :)

Wanneer ga je waterkoelen ? ;-P
 
Ach ja vond het wel grappig dat er ook even bij te zetten:) en wat waterkoeling betreft, ik wil eerst een 2600k erin gooien. Waarschijnlijk ga ik daarna door voor waterkoeling:) De 690II is er voor gemaakt, wie ben ik dan om te zeggen dat hij het maar met de stock koeler moet doen toch;)
 
Welkom en de advanced 2 bied genoeg mogenlijkheden betreft waterkoeling.
Maar als je in je behuizing nog geen waterkoeling gehad heb, waarom zijn de onderste vier 3,5inch brackets al weg dan ? :p

Hier mijn 690 ad. II
GroteFoto-L8DL73AC.jpg
 
Bedankt allen! En ja ik weet dat hij genoeg mogelijkheden biedt, heb hem uitgezocht denkend aan de toekomst:)
En jou CM ziet er erg vet uit, maar het gaat wel even duren denk ik voor ik het geld bij mekaar gesprokkeld heb om fatsoenlijke waterkoeling te kunnen aanschaffen.. Wat betreft de 3,5 inch brackets, ik heb zoiets van, waarom dingen in je kast hebben die je toch niet gebruikt;) lijkt het net even wat strakker en ruimer:)
Maar goed, ik ben nu eerst aan het sparen voor een 2600k en/of een SSD.. wanneer ik die heb ga ik waterkoeling proberen te bekostigen:)
 
Goeienavond iedereen!
Zoals ik in een ander topic al liet weten, zijn ik en mijn vrouwelijke aanhang druk bezig met een verhuizing. Nu wil ik het interieur retestrak hebben dus komt er een nieuw bureau.. probleem is echter, dat ik nu mijn pc OP het bureau heb staan, maar als het aan mij ligt, gaat ie straks in een van de kastjes van het bureau, zodat hij geen overbodige ruimte in beslag neemt. Nu vroeg k me af of dat wel goed gaat komen wat betreft koeling. Zelf vind ik het een wat lastig geval. Ik heb een 2500k overclocked naar 4.0 GHz met de standaard koeler en stressed zit ie rond de 60 graden max. Hij kan nu echter gewoon de koelere lucht uit de kamer aanzuigen, straks niet meer. Gaat dat wel goed komen? Of moet ik er voor kiezen om het bijvoorbeeld zonder deurtje te gaan doen... want dan ga ik twijfelen aan het bureau zelf;)

Ps. Ik had geen idee in welk topic dit moest, dus dit vond ik de makkelijkste weg;)
 
Lijkt me GEEN goed plan. :) je gaat echt warmteproblemen krijgen. Aangezien je nu al 60 graden draait (valt me overigens mee met een stock koeler). Het zou kunnen mits er lucht in en uit kan en mits je de pc niet lang aanhebt :)

Wat je zou kunnen doen (afhankelijk vanhet bureau uiteraard): het mobo uit de kast halen en los in het bureaukastje schroeven, evenals de andere onderdelen. Dan een in en out in de kast zagen met een in en out fan (of meer) erachter, met een grilletje ervoor ziet dat er netjes uit. Ik heb zoiets gedaan met een custom made kastje: mobo aan de muur etc.
 
Jah ik was er al bang voor dat het niks werd;) Misschien dat ik hem gewoon in het kastje zet, en de deur niet monteer.. heb ik eigenlijk precies hetzelfde als nu, hij kan lucht aanzuigen uit de kamer, en als ik ervoor zorg dat de achterplaat open is, kan ie het ook weer kwijt..
 
Ik zie dat het alweer een dik jaar geleden is dat ik voor het laatst actief was! Dat kan natuurlijk niet.. Uiteraard is er in dit jaar een aantal dingen aan veranderd. Binnenkort ga ik echter eindelijk overstappen op watercooling, dus hou dit topic in de gaten! Misschien maar ik ook wel gewoon een build topic aan gezien ik meer van plan ben dan alleen dat.
 
Ik ben heulemaal niet verslaafd! Toegeven dat ik eventueel verslaafd zou kunnen zijn, wordt als de eerste stap naar genezing gezien... En daar heb ik helemaal geen behoefte aan ;)
 
Het onderkennen van een verslaving geeft aan dat je verslaafd bent :p
Het toegeven vergemakkelijkt de omgeving je:
A) Met rust te laten op bepaalde tijden wanneer de verslaving toetreedt cq op zijn hevigst is.
B) Je behoefte aan je verslaving te moeten voldoen, anders zijn de gevolgen niet meer te voorzien
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan