• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

aquabay

ShaquilleMoreno

Senior Member
Ik heb een klein probleempje.

In mijn computer heb ik het volgende probleem. Ik kan vanwege mijn rad de eerste drie bays niet in volle diepte gebruiken. Nu heb ik een mooie oplossing voor ogen, maar kom er toch niet helemaal uit. Ik ben benieuwd of een van jullie een oplossing kan bedenken.

Bay 1 komt zit al een fancontroller zo dat bay 1 geen probleem meer is.

Bay 2 en 3 wil ik een reservoir plaatsen zoals het volgende plaatje.



Binnenkort zijn de meeste van mijn aansluitingen G1/4 en een paar 1/2. Daarop komen weer 1/2 slangen. Dit alles heeft twee redenen. Ten eerste wil il alles langzaam omzetten naar 1/2, maar mijn pomp en een paar andere dingen zijn te nieuw om nu al te vervangen dus komt het later wel een keer. Ten tweede gaat het mij ook wel om de looks en in mindere mate de prestaties. De prestaties zijn toch al dik oke dus dat is wel goed zo.

Nu het probleem. De Aquabay heeft alleen 6 G1/8 aansluitingen. G1/8 icm met de 1/2 slangen is wel een beetje tegenstrijdig.

Een oplossing is er misschien wel.

A) De gaten groter maken in de aquabay, maar is dat te doen?
B) Meerdere gaten gebruiken van de Aquabay met Y stukken, maar daar kom ik niet echt uit. Bijv. 2 in en 2 uit.
C) De Aquabay in een andere kleinere slangmaat loop zetten. Ook nog nooit gedaan.
D) ....

Als iemand een idee heeft hoor ik het graag.
 
Jammer dat die G1/8" heeft :(

Dat is inderdaad erg belemmerend voor de doorstroming van het water.


Maar je hebt wel een zilveren model die wel G1/4" schroefdraad heeft, zie foto's bij bijlage.
Je moet dan nog een front plaatje bijkopen.
Wel aardig duur!

Is bij aquacomputer op voorraad en kan die voor je bestellen.

Totaal setjes:
Aquatube met zilveren front: 54 euro
Aquatube met zwarte front: 57 euro

Anders de optie met Y stukken kan ook.
Wordt wel ingewikkeld met al die slangen, maar kan er wel tof uit zien als je het klaar hebt :)
 

Bijlagen

  • silver2.jpg
    silver2.jpg
    31,5 KB · Weergaven: 5
  • silver1.jpg
    silver1.jpg
    25,4 KB · Weergaven: 1
  • black.jpg
    black.jpg
    23,4 KB · Weergaven: 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan