• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Apples G5 casemod: Ipple i5

GNOOM

New member
Beste HighFlowers,

Zo'n maand geleden is één van mijn droompjes in vervulling gegaan; De aanschaf via MP van de "dode" G5. Alles compleet alleen starte de G5 niet meer op. De aanschafprijs was dermate goedkopp dat ik deze G5 case een beter leven wilde gunnen; Een Windows 7 Pc met I5 processor. Ik ben niet van plan om "the top off the bill" te gaan investeren maar de uitdaging ligt in het feit om de Apple van buiten nog appelig te laten zijn terwijl er van binnen ander bloed stroomt. Na veel gegoogle is het me duidelijk; er zijn veel mooie casemods maar in mijn ogen ook een beetje veel doorgeslagen exemplaren. Hier op het forum ben ik het nog niet tegengekomen. Ben ik toevallig de eerste of eerder de laatste die een G5 onder handen neemt?

:033:

Groet Gnoom
 

Bijlagen

  • IMG_3969.jpg
    IMG_3969.jpg
    107,3 KB · Weergaven: 85
Laatst bewerkt:
Apple G5 casemod; Ipple i5

Hoi Xtrafresh,

Die van Cyprio heb ik ook gezien, het uiteindelijke resultaat is fantastisch. Ik probeer nog meer de G5 case er aan de buitenkant standaard te laten uitzien, dus alle aansluitingen werkend. Tevens wil ik gebruik maken van de interne componenten als ventilators en dergelijke. Dat wordt wat soldeerwerk.:120: Ben nu begonnen met de voeding. De standaard voeding van de behuizing wordt vervangen voor een Enermax 465 watt voeding. Die zou in de behuizing kunnen passen.

GNOOM
 

Bijlagen

  • IMG_3982.jpg
    IMG_3982.jpg
    132,7 KB · Weergaven: 51
Beste Freddy,

Dankjewel voor de aardige woorden. Ik zie dat Flythe al bijna een jaar bezig is. Waarschijnlijk eindigen we gelijk. Twee verschillende invalshoeken. Ik probeer zoveel als mogelijk de buitenkant standaard Apple te laten. Aan de binnenzijde wil ik gebruik maken van de bestaande fans en het binnenwerk voorzien van waterkoeling; een stil systeem staat voorop.

Groet GNOOM
 
Haha, ik denk dat jij nog wel sneller klaar zal zijn :p.

Misschien heb je ze al gezien maar, op tweakers staat ook al een mooie apple die zo veel mogelijk standaard is gehouden aan de buitenkant. Ook bit-tech heeft er 1tje, staat ook ergens een aansluit schema voor de front panel aansluitingen in als je die nog niet had.

Succes ermee iig, zijn heeeeel goed gebouwde/mooie kasten :).
 
Hallo Flythe,

Ik ben al dik een maand aan het googelen; :119:

Apple Core Duo: Largish UPDATE (25th May) - bit-tech.net Forums
Damn Technology: Rebuilding a Powermac G5 power supply using ATX partsI
Hack Pro i7 (G5 case mod) - Forums | MacLife
InsanelyMac Forum > My G5 case mod
Project Bad Apple - My G5 Casemod - bit-tech.net Forums
Project G5 build log - Guru3D.com Forums

Alle bedrading en fans zijn al bijna omgezet naar PC maatstaven. De fans lopen op 5 volt en zijn stil. Ben nu met de frontaansluitingen bezig.... da's een uitdaging.

ps. Misschien zijn we wel tegelijk klaar, je hebt tussendoor wat "tijdverlies":031: gehad zag ik.
nb. Het zijn zeker mooie kasten. heb daarvoor een Thermaltake, Stacker en nu een Silverstone Raven maar de Apple G5 blijft kwalitatief hoogstaand.

Groet GNOOM
 
Frontaansluiting werkt (volgens mij)

Na veel bezoekjes op het internet om wat voorbeelden te zoeken over het modden van een G5 kast heb ik een schema kunnen achterhalen van de frontaansluiting. Aangezien de originele kast geen HD led heeft heb ik die meteen meegenomen. Ik moet nog even zien of ik deze blauwe led hou. Mocht het niet bevallen dan kan ie er gewoon weer tussenuit.

Het design van de Apple G5 case is alweer van 2003. Toch blijft de kast naar mijn mening tijdloos. Zwart is nu wel meer de mode kleur, maar zilverkleur zal wel weer terugkomen. Van de opbouw van de kast kunnen nog vele merken wat leren; 3 mm alluminium, degelijk in elkaar gezet, geen scherpe kanten en hoeken en bovenal een prima airflow.
 

Bijlagen

  • IMG_3973.jpg
    IMG_3973.jpg
    131,1 KB · Weergaven: 19
  • IMG_4338.jpg
    IMG_4338.jpg
    94,8 KB · Weergaven: 18
voeding gereed en werkend

De voeding heb ik in de bestaande ruimte kunnen onderbrengen. Slechts 8 centimeter hoogte, ken net. Wel genoeg ruimte in de breedte en de bestaande ventilators zijn hergebruikt en werken op de temperatuursturing van de Enermax. Was even schrikken bij het aanzetten van de losse voeding... de fans werkte niet, maar na 5 minuten begonnen ze gezellig te draaien. Ohh wat wordt ie lekker stil zeg.... :055:
 

Bijlagen

  • links Enermax rechts apple.jpg
    links Enermax rechts apple.jpg
    49,5 KB · Weergaven: 20
  • ontstoorfilter op apple 22o volt aansluiting.jpg
    ontstoorfilter op apple 22o volt aansluiting.jpg
    34,1 KB · Weergaven: 20
  • Voeding.jpg
    Voeding.jpg
    132,7 KB · Weergaven: 23
Welk mini ATX i5 moederbord?

Beste Allemaal,

Mijn oog is gevallen op een betrouwbaar Intel bord de DP55SB. Een I5 moederbord met veel aansluitingen (gelukkig geen ps2, voor het omzetten) en ziet er mooi uit. Qua overklokken kan het bord niet veel maar de I5 kan opschakelen als de processor niet warm is. Aangezien er ook waterkoeling in komt ben ik benieuwd wat ie gaat doen.

Maar zijn er misschien onder de lezers andere voorkeuren voor een bord dat in de Apple past? Of misschien moet ik de Intel echt laten liggen?

Ik hoor het graag. :icon_pidu:
 

Bijlagen

  • dp55sb.jpg
    dp55sb.jpg
    116,7 KB · Weergaven: 23
Alweer een kleine week geleden en ben weer verder met het project.

Blackruby wees me op EVGA P55 Micro. Na alle test gelezen te hebben gaat het deze zeker worden. Ziet er ook erg strak uit en de kleuren ( afgezien van het rood ) past goed in de kast.

121-LF-E652-KR_LG_1.jpg


Maak me alleen een beetje zorgen over de grote heatsink op de spanningsregelaars. Daar in de buurt moet namelijk de Balck ice 180 rad komen.

Ik heb afscheid genomen van de Enermax voeding die ik in de bestaande 6 cm hoge behuizing had geplaatst. Ik kreeg hem maar niet stil, zelfs niet met Papst fans, de case bleef maar brommen. Het was een aardige :096: klus. Ik ben gaan zoeken op MP en vond deze wonderschone voeding;

2.jpg

Modulair en met zwarte kabels, zelfs de modulaire verbindingen zijn net als de orginele Apple bedrading; Geweldig:041: Geen problemen meer met sleeven.

De komende dagen tussendoor ga ik bezig met het passend maken van de voeding.
 
Laatst bewerkt:
Ploeteren met de beschikbare ruimte

Afgelopen week wat spulletjes van directe concurent Freezinghardware ontvangen. Highflow kon namelijk niet meer aan de Blackice GTX 184 radiator komen. Freezing had hem nog op voorraad.
ea43294eb7472b8cae300911b214ee63.jpg


Wat een enorme "dikbast" is het. :013: Ik wilde de radiator tegen de achterfans plaatsen maar ben bang dat ik in de knel kom met het moederbord. Nu aanpassingen gemaakt aan de voorzijde.




"Het ken net" zoals je ziet op foto van de binnenkant. Nog even ter verduidelijking; op de onderzijde de nieuwe coolermaster M600 silent voeding
bovenaan de XSPC dualbay reservoir en pomp.
 

Bijlagen

  • IMG_4381_resize.jpg
    IMG_4381_resize.jpg
    111,3 KB · Weergaven: 27
  • IMG_4382_resize.jpg
    IMG_4382_resize.jpg
    87,2 KB · Weergaven: 26
  • IMG_4383_resize.jpg
    IMG_4383_resize.jpg
    114 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:
Fans en Blackice

Zoals op deze foto te zien is zijn de fans met een aluminium plaat geborgd tegen de radiator aan. De snelheid van de fans moet ik nog gaan regelen. Dit is afhankelijk van de uiteindelijke temperatuur. Ik vind het toch nog niet de beste oplossing, de warme lucht wordt naar binnen geblazen. Bent er nog niet uit..... :wehe
 

Bijlagen

  • fans met aluminium.jpg
    fans met aluminium.jpg
    115,3 KB · Weergaven: 25
Doe je netjes zo met de originele onderdelen :).

Welke link van photobucket gebruik je? je moet de standaard link (bijv. http:// i950.photobucket.com/albums/ad344/flythe/IMG_0062.jpg) gebruiken en tussen img-tags zetten.
 
Fotoos van photobucket toevoegen

test 1
Ipple%20i5


test 2

[ame="http://s930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/Ipple%20i5/?action=view&current=Hetorigineel_resize.jpg&newest=1"]Ipple i5 :: origineel picture by GNOOMsphotos - Photobucket[/ame]


Ben er zeker te oud voor... mij lukt het niet. En waar moet je de tags tussenzetten?
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
A [CaseMod] Copper Pyramid - Azza 804 - Designed by Vogd Gallery & Build Logs 7
foxbuster Beginner casemod en waterkoeling Waterkoeling 32
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
bunbun vraagje betreft koeling custom casemod Overige Koeling 9
Freddy The Party 15: HighFlow Casemod Compo, doe nu mee! Lan Party 20
L casemod vraag Cases en Modding 1
Freddy Car Wrap / Wrap Folie -> Casemod Wrap bij HighFlow! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
V Comsom 2 casemod Gallery & Build Logs 2
alain-s [VERKOCHT] Custom casemod watergekoelde game pc Verkocht 3
Freddy The Party 13: HighFlow Casemod Compo, doe nu mee! Lan Party 47
Freddy The Party 12: HighFlow Casemod Compo, doe nu mee! Lan Party 56
C Kleine casemod Coolermaster 430 Elite en Cyborg rat 5 pinksteun mod Cases en Modding 2
k.3nny ModWithMe: Nederlandse Casemod/Designing onderneming Algemene Discussies 8
NaabJ Casemod als profielwerkstuk Cases en Modding 28
kier Maximus VI Formula Show Casemod MbK Gallery & Build Logs 15
Cygnitr0n [Casemod] Raspberry Pi "Silent 4 Twin Cooler" Gallery & Build Logs 8
Sw333t [VERKOCHT] Addonics STMPC-B Storage Tower (gemod, casemod "siNAS" Verkocht 20
sireentje allerlei vragen ivm mijn komende casemod Cases en Modding 18
gerjanlubbers Casemod mini ITX kast, Iemand een leuk idee? Cases en Modding 4
Freddy TP11 HighFlow Casemod Compo Lan Party 5
k.3nny [VERKOCHT] LianLi PC-7HX Casemod INCL voeding + more Verkocht 11
H [Casemod] GAME HARD, FOLD HARDER Gallery & Build Logs 162
k.3nny K.3nny's "Classy" LianLi Pc-7HX Casemod Gallery & Build Logs 148
S nieuw bureau voor smiley(casemod) Gallery & Build Logs 33
Freddy TP10: HighFlow Casemod Compo, jouw tips aub Lan Party 37
T1mmy Eerste casemod project, frame of niet? Cases en Modding 0
gerjanlubbers pc onderdelen voor mijn 1ste casemod Hardware & Software 4
gerjanlubbers mijn eerste casemod ideen. White and orange Cases en Modding 5
mierenking Xbox360 Casemod Saints Row theme Gallery & Build Logs 17
Freddy TP9 HighFlow Casemod Compo Lan Party 42
MrGiorgio Highflow'ers in de casemod compo van CM Cases en Modding 15
M Advies Watercooling voor Cosmos S casemod ( €250 - €300 ) Advies Waterkoeling Setup 13
focus08 First Casemod HAF932 Gallery & Build Logs 28
G Welk moederbord voor mijn casemod; Ipple I5 Hardware & Software 2
Celly M'n nieuwste awesome casemod Cases en Modding 7
fatal_error.be fatal_error eerste casemod/ build log/upgrade Gallery & Build Logs 80
E even better then the tubberware casemod Cases en Modding 1
vincent leuke antec 900 casemod Waterkoeling 6
G Guardian's casemod log Cases en Modding 64
D ward0 casemod log Gallery & Build Logs 69

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan