• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Apple iPad

HighSpeed^

Destinasian'
Beste,

Misschien hebben sommigen van jullie er al over gehoord/gezien: de iPad :)

264px-Apple_iPad_Event03.jpg


De iPad is een draagbaar multimedia-apparaat (tablet-pc) van Apple. De iPad is een computer met een multi-touchscherm van 9,7 inch (24,6 centimeter) en weegt ongeveer 700 gram.[1] Het draait op hetzelfde besturingssysteem als de iPhone en iPod touch en is daarmee in feite een grote broer van deze apparaten.

De iPad werd tijdens een persconferentie door Apple in San Francisco op woensdag 27 januari 2010 voor het eerst aan het publiek getoond door Apple-topman Steve Jobs.[3]

Het apparaat is bedoeld voor het lezen van boeken, het luisteren naar muziek, het kijken van films, spelen van videogames, e-mailen en browsen op internet. Apple levert de volgende software mee met de iPad: Safari, Mail, Foto's, Video's, YouTube, iPod, iTunes Store, App Store, Google Maps, Notities, Agenda, Contacten en Spotlight. Tevens kan het apparaat vrijwel alle bestaande programma's uit de App Store gebruiken en zullen er, na de lancering, iPad-specifieke programma's verkrijgbaar worden. Zoals de iPod en iPhone, synchroniseert de iPad gegevens met een Microsoft Windows of Macintosh computer via iTunes.

Evenals de iPod touch en iPhone, kunnen alleen enkele ingebouwde applicaties gelijktijdig met andere applicaties draaien. Hierdoor kan het apparaat echter aanzienlijk langer werken op een batterijlading.[4] Ondanks herhaalde verzoeken van Adobe, weigert Apple ondersteuning voor Adobe Flash te bieden, omdat Apple meent dat het zeer nadelige effecten zal hebben op de prestaties van de iPhone, iPod touch en de iPad.[5] Daarnaast biedt een groeiend aantal websites toegang tot materiaal zonder gebruik te maken van Adobe Flash, door bijvoorbeeld gebruik te maken van video in HTML5, speciale Apps aan te bieden in de App Store of een speciale variant van hun website te ontwikkelen voor gebruik met iPhone of iPad.

In de App Store zal na lancering van de iPad een speciale uitvoering van iWork, Apple's eigen Kantoorsoftwarepakket, verkrijgbaar worden gesteld. Van de tekstverwerker Pages, het presentatieprogramma Keynote en het spreadsheetprogramma Numbers zijn nieuwe versies ontwikkeld, welke geoptimaliseerd zijn voor gebruik met de iPad. Bestanden afkomstig uit iWork kunnen worden uitgewisseld met Microsoft Office.


Bron: iPad - Wikipedia

Hier een filmpje waar het een en ander wordt uitgelegd:
[ame=http://www.youtube.com/watch?v=OBhYxj2SvRI]YouTube - Apple iPad: Steve Jobs Keynote Jan 27 2010 Part 1[/ame]

Officiële website: Apple - iPad - Kenmerken - Het beste apparaat voor internet, e-mail en foto's.

Oke, denk jij dat het een gat in het markt zal worden of juist een flop?
Ik denk zelf dat het veel zal worden verkocht en misschien neem ik er ook wel eentje. ^^
 
Vind het wel erg duidelijk anders :)

Ik mis de voordelen van zowel de laptop als de smartphone bij de ipad. Naar mijn idee een markt die niet bestaat maar door apple gecreëerd is.
 
Ik mis de voordelen van zowel de laptop als de smartphone bij de ipad. Naar mijn idee een markt die niet bestaat maar door apple gecreëerd is.

Ik denk juist dat die de nadelen mist van zowel de laptop als smartphone :033:

Check het filmpje van Steve Jobs in startpost, daar legt hij het netjes uit :)
Natuurlijk is het een verkooppraatje van hem, maar als ik het zelf objectief bekijk, zie ik best het nut in van zo'n apparaat.
Ondertussen zijn er al miljoenen van verkocht, op internet veel gebruikersreviews te vinden. Meeste zijn positief.
Meneer Jobs heeft dus ook zeker een markt gecreëerd / gat in de markt gevonden :120:
 
hee, sinds gisteren heb ik ook een iPad.
En wat is dat een geweldig apparaat! Na lang twijfelen ben ik toch voor de 32GB wifi gegaan,zodat ik ruimte zat heb.

Vandaag alles een beetje geïnstalleerd, en omdat ik ook een iPhone heb, ging dit extra makkelijk. Meteen maar Een paar donald duck pockets erop gezet, en ik vind het heerlijk lezen.
Hij is alleen wat gevoelig voor vingervlekken:p maarja, daar zijn doekjes voor.

Ik geloof zeker dat dit helemaal in komt, want het vult echt het gat tussen m'n iPhone en de laptop op
 
Cool man! Werken alle apps die voor de iPhone/iPod zijn op de iPad?

Zo ja, hoe zit het dan met de resolutie en graphics kwaliteit, want de iPad heeft een veel groter scherm.

Of heeft iPad een aparte appstore? :D

-- edit --
En waar haal jij die Donald Duck pockets vandaan? :D
 
Ja alle apps werken gewoon!
iPhone apps worden well in het klein weergegeven, maar alles doet het.

De graphics viand ik zelf erg goed. Alles is scherp en duidelijk.
De AppStore is gewoon gelijk gebleven, maar er word aangegeven of een app voor de iPad is

Ik zal ff wat screenshotjes maken

Greetz

App store:



Iphone app op ipad:


Uploaded with ImageShack.us

EDIT: Donald Duck Pockets komen van FTD :D en dan gewoon converteren naar het EPUB formaat

OMFG. meest useless aparaat ever. Neem dan een netbookje of een notebook.

Echt een apparaat voor de Apple logo lovers.
Bestel er ook gelijk een van deze bij:

iGotaBigAssPocket-iPad-Jeans_1.jpg

Nee, de ipad is iets heel anders dan een netbook/notebook! Kun je absoluut niet met elkaar vergelijken!
 
De iPad lijkt mij een geweldig apparaat.
Heb destijds de iPhone niet gekocht omdat hij nog niet in nederland was.

Voor degene die Tablet pc's in gebruik wil zien raad ik aan om Stargate Atlantis te kijken.
Ik heb ze daar voor het eerst echt gezien en vond ze geweldig. Heb vervolgens mijn vader een HP Tablet/Laptop geval aanbevolen en hoewel hij het ding altijd als laptop gebruikt (met touch) gebruik ik hem altijd als tablet.

Ben blij dat ze nu eindelijk echte Tablets maken en niet alleen van die Tablet/Laptop combi gevallen.

Nu moet er alleen nog voice control op of een draadloze aangepaste NIA :D.
Weg met toetsenbord en muis :D.
 
Ik hoef er zelg geen te hebben ik heb al ee iphone wat overigens erg handig
is zit altijd forum te lezen in pauzes
maar vindt bijna 1000 euro veel voor een hebbedingetje
maar ik denk dat het een succes wordt
 
Ben nu bij de mediamarkt, helaas de versie die ik wilde uitverkocht :( (iPad 16GB WIFI + 3G)

Vriendin van mijn pa wilde er ook een, de normale 16GB.
Nog 1 van op voorraad, die nog net op tijd kunnen meenemen :)
 
Maar jij hebt er nu dus ook 1??

Ik blijf het een geweldig apparaat vinden. Nu al 3 weken mn pc niet meer angehad.
Bij grote stukken tekst kun je gewoon een bluetooth toetsenbordje aansluiten, en daarna draadloos printen via de ipad:)
 
Nee nog niet :(
Ik wil er een met 3G.
Er was nog 1 op voorraad bij Mediamerkt, die was zonder 3G.
Maar mijn schoonpa wilde die hebben, dus die hebben we voor hem gekocht.
Deze week ga ik er denk wel even mee spelen voordat hij het ophaalt :p

Vindt het overigens wel best wel zwaar, had het lichter verwacht..
Ben benieuwd hoe die in dagelijks gebruik is :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
tomasvanderpijl [CLOSED] Apple iPad Wi-Fi 16GB Zwart + extra's Gesloten 0
R Apple iPad of Archos 101 Internet Tablet? Hardware & Software 2
Vannos Apple ipad OF Samsung galaxy Tab Hardware & Software 17
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
stefan787 Apple G5 Gallery & Build Logs 2
Monster [IN-ACTIVE] 3x Apple Mini Display - Display Cables Verkocht 1
ForresT Apple Wired keyboard op windows 7 Problemen & Oplossingen 7
Freddy Het grote Apple iPhone 5 Topic Gadgets 20
Fuwa Fuwa Apple krijgt 1bn$ van Samsung Algemene Discussies 67
Stephan---pro [GEVONDEN] Apple iphone of Samsung galaxy s2 Gevonden 30
JeanPaul [IN-ACTIVE] Apple Ipod video 30GB Verkocht 2
thijs2163 Speakers voor Apple TV Electronica 28
Demolisher Apple iMac 21,5" 2.7GHz VS zelfbouw. Hardware & Software 3
Cygnitr0n Apple kopieert zichzelf Nieuws en Sport 2
D Apple iCloud Gadgets 13
C Apple's G2 Duo Gallery & Build Logs 8
ForresT apple g5 case mod Waterkoeling 4
D Apple App Store Algemene Discussies 8
Flythe Apple G5 Gallery & Build Logs 39
nicvdv [IN-ACTIVE] ipad Mini Verkocht 3
D Ipad & Tmobile internet ? Hardware & Software 20
The_Saviour# [VERKOCHT] iPad 2 16gb wi-fi White Verkocht 3
HighSpeed^ Chinees verkocht nier voor iPad 2 Nieuws en Sport 11
M PC overnemen vanaf ipad Problemen & Oplossingen 3
D [CANCELED] iPad+Dock+VGA kabel+Ipad case+2e iPad case Verkocht 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan