• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Apogee GTZ montage

Sp33dFr34k

Member
Zoals de heren opmerken in mijn buildgallery, lopen mijn slangen niet zo mooi met name bij het cpu blok.

wc1ki8.jpg


wc2sk8.jpg


Is het erg als ik het blokje een kwartslag draai? Want je moet 'm in een bepaalde richting monteren voor beste prestaties. Misschien kan ik beter een 45gr koppeling gebruiken en dan de ene onder de andere door laten lopen? Wat vinden jullie?

Had er eerder overigens geen zin in, maar krijg een (2ehands) gpublokje binnen dus de setup moet sowieso gedrained worden. Het handigste bij de gpu zijn sowieso 2 hoek koppelingen denk ik?
 
Ik weet niet of dat mooier is, dan zou ik de andere optie ook moeten zien en zo naast elkaar leggen :D

Maar ik ben gewend om de aansluitingen van het CPU blok horizontaal naast elkaar te zien.
Verticaal zal ik daarom wel een beetje vreemd uit zien vinden.
 
ik weet dat je probleem al is opgelost maar voor evt andere mensen... ;)

als het goed is moet het een kwart slag draaien van je blok (dat de fittingen boven elkaar staan ipv naast) niet zoveel uitmaken alleen zou ik wel willen aanraden de uitgang aan de "bovenkant" te zetten wat minder kans op het vastzitten van luchtbellen maakt :)
 
ik weet dat je probleem al is opgelost maar voor evt andere mensen... ;)

als het goed is moet het een kwart slag draaien van je blok (dat de fittingen boven elkaar staan ipv naast) niet zoveel uitmaken alleen zou ik wel willen aanraden de uitgang aan de "bovenkant" te zetten wat minder kans op het vastzitten van luchtbellen maakt :)

Er is maar 1 manier om je blok vast te zetten, de GTZ heeft een plaatje voor de inlaat zitten die extra druk levert en het dan over je cores verspreidt.
Door je blok 45 graden te draaien krijgen je cores slechter contact met je water.

Laat het ook duidelijk zijn voor anderen met een EK supreme of een GTZ dat je je inlet en outlet niet verkeerd monteert. Als je deze omdraait dan worden je cores slecht gekoeld en je flowrate gaat drastisch achteruit.
 
ok je hebt gelijk met de GTZ moet je ook dan het plaatje naar de andere plek verplaatsen (ofwel zorgen dat hij weer op de inlet zit)
met de EK lijk je inderdaad niet de in+ oulet physiek te kunnen omdraaien (anders gebeuren er wrs raare dingen)
 
Zo, gisteren de goeie extender binnengekregen na een verkeerde (kreeg een endcap :p), ziet er inderdaad wel beter uit! Hopelijk is het op het volgende plaatje een beetje te zien.

hrfy2v.jpg


70es6s.jpg
 
Laatst bewerkt:
kan je een foto uploaden vanuit het center genomen? Nu moeten we boven die graka kijken en dan zo een beetje van die hoek zien. Heb namelijk zelf een GTZ en ben benieuwd naar jouw resultaat
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
W Swiftech Apogee GTZ blackplate Waterkoeling 2
MASTERBLASTER [IN-ACTIVE] heeft iemand nog een setje van swiftech apogee gtz liggen!! Gevonden 0
W Swiftech Apogee GTZ mount voor S1156 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
M Apogee GTZ s1156 mounting HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Blackruby Apogee GTZ Ci7. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S Temperaturen i940 @ 3.8Ghz, Apogee GTZ+TFC240+P12-1300+MCP355 Waterkoeling 23
Strict Swifttech apogee GTZ lekt bij fittingen Waterkoeling 26
coolfris Apogee GTZ HighFlow Product Suggesties en Nieuws 20
vincent Nieuwe cpu block Swiftech Apogee GTZ Waterkoeling 9
I [Gezocht] Swiftech Apogee Drive 2 Gezocht 2
DBRichard [VERKOCHT] Swiftech Apogee XL2 CPU Waterblock with Iris ALED controller Verkocht 1
J vraag over Apogee Drive II Waterkoeling 1
J Swiftech Apogee XL HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
T swiftech apogee drive II sterk genoeg of niet? Waterkoeling 11
I rampage 4 extreme X socket Swiftech Apogee HD Gold Waterkoeling 5
R Swiftech Apogee Drive II HighFlow Product Suggesties en Nieuws 33
W Apogee XT & Socket 2011 Waterkoeling 3
Luculenus [VERKOCHT] Apogee HD met LGA2011 mounting kit. Verkocht 16
Freddy Swiftech Apogee HD CPU Block - GOLD - LIMITED EDITION HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
thiesggb Swiftech Apogee HD waterkoelblok voor LGA2011 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
AceBaran [REJECTED]Swiftech apogee XT Verkocht 5
brianos Swiftech Apex Ultima set, nieuwe versie met Apogee XT of niet? Waterkoeling 4
G Swiftech apogee xt Waterkoeling 4
H Apogee xt + i7 930 Advies Waterkoeling Setup 4
vincent Swiftech nieuwe Apogee XT HighFlow Product Suggesties en Nieuws 34
Thierry Swiftech Apogee Drive 350 Waterkoeling 10
Thierry Swiftech Apogee Drive 350 Waterkoeling 0
Source DDC355 ''Gold'' Top & Apogee GT Copper Bracket Waterkoeling 34
arwin74 [VERKOCHT] swiftech gtz s775 Verkocht 5
Xtrafresh 1156 kit voor GTZ HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D swiftech GTZ spacer ertussen? Waterkoeling 3
I Montage reservoir phanteks enthoo pro Waterkoeling 2
T montage handschoenen meer maten? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Intel LGA-1151 (Socket H3) Skylake i5/i7 -> zelfde montage als 1150, 1155 en 1156 Hardware & Software 6
B Montage 240 Radiator, welke schroeven nodig? Waterkoeling 2
Sw333t Voeding verlengkabel, voor montage van de voeding aan de voorzijde. Cases en Modding 18
Vissa Montage tools Waterkoeling 8
O Danger Den Reservoir montage Waterkoeling 0
Sw333t [VERKOCHT] Radiator in 5.25 bay Montage Brackets Verkocht 6
R 5.25 bay montage brackets Waterkoeling 11
aadje93 Corsair Obsidian 800D radiator montage, welke schroeven? (XSPC) Cases en Modding 8
B Corsair H50 fan montage, push pull? Overige Koeling 7
K Montage Koolance RAM-33 Waterkoeling 2
Freddy Radiator Montage Mogelijkheden Handleidingen en Installatie Tips 22
Caveman 4870x2 ek wc blok montage ok? Waterkoeling 12
Quadcore Silverstone Raven, Radiator montage Cases en Modding 9
R TIPS!(plaats hier) over GPU WC montage Waterkoeling 20
M probleem bij montage ek-fc8800 gtx/ultra plexi Waterkoeling 3
vincent probleem opgelost bij montage 2 9800GX2 Waterkoeling 7

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan