• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Animal's HTPC

animal baars

Pannenkoek
Na een aantal maanden van verzamelen van spullen was het dan vanavond mogelijk om te starten met het bouwen van mijn HTPC! :woot

Componenten
Behuizing: Zalman HD160
k0ij3p.jpg

Moederbord: Asus P7P55
3
3
2gujzoz.jpg

Processor: i5-750 (Nog te kopen)
Geheugen: 2x2GB Kingston HyperX DDR3-1600MHz
2eltts3.jpg

Grafische kaart: XFX HD5570 met Revoltec Graphic Freezer PRO koeler
343rr60.jpg

HDD 1: Corsair F60 SSD (Nog te kopen)
HDD 2: Western Digital Caviar Green WD20EARS (Nog te kopen)
Optical: Blu-ray lezer/DVD brander of iets in die geest. (Nog te kopen)
Voeding: Corsair HX520W
fmqpuw.jpg


Het plan
Het plan is om uiteindelijk de i7-930 in mijn workstation te gaan koelen met een EK Supreme HF Nickel-Plex blok en de CPU-unit van de H70 die daar nu op zit in combinatie met een 80.2 rad te gaan waterkoelen.
Waarom kies ik hiervoor? De HD160 is nu al onwijs vol. Om daar ook nog een res+pomp kwijt te kunnen zou simpelweg niet lukken. Het swifttech microres wat ik nu in mijn workstation heb zitten, wordt al een uitdaging :S

Vordering
Ik heb vanavond de hele avond geploeterd om de kast in elkaar te krijgen en alle kabels zo netjes mogelijk te laten lopen. Excuus voor de crappy foto's. Het licht was niet echt fantastisch meer zo laat ;)
2db71fk.jpg

Maar aan het begin van de nacht kon ik de voeding aan zetten en werkte het display spontaan. Mission HTPC pt.1 accomplished. Ook kon ik alle fans even laten draaien, maar zonder CPU doet een mobo niet zo veel. En zonder SSD kan ik niets installeren dus de CPU en SSD staan voor deze build op nr. 1.
2rclx6h.jpg


En van de laatste foto ga ik nog een leuke flitsende banner fabrieken. Of als iemand het voor mij wilt doen, be my guest ;)
 

Woooot kunnen eindelijk eens zien waar het over gaat, van wat je praat :D
Succes ga m volgen.

Succes, i'm a follower to :D.

Thanx all! Ik zit me alleen nu te bedenken dat ik niet veel ruimte heb om een 160mm rad intern kwijt te kunnen. De radiator zal dus aan de achterzijde buiten de kast moeten. Bij mijn Gigabyte UD7 mobo is het bovenste slot een PCI-e 1x slot. Hier zit mijn grafische kaart op die plek. Dus ik heb geen plek om mijn slangen de kast in te laten lopen omdat de HDMI kabel daar aangesloten moet worden... Is dus even een kleine uitdaging.

Maar wellicht dat de grafische kaart ook gewoon in het zwarte slot gestoken kan worden. Dan werkt 'ie alleen wel maar op 4x in plaat van 16x. Het performanceverschil is dan ong. 25% (bron) en ik vermoed dat de grafische kaart dan nog steeds vlot genoeg is voor een simpel spelletje en een HD filmpje.
 
Die ventilatiegaten zijn niet geschikt voor een fan in combinatie met een ATX mobo.. Dat past net niet.. Mijn plan is om een dual 80mm rad te pakken en die achterin te monteren. Daar dan 2 80mm BeQuiet fans op geeft een mooi stil en goed gekoeld systeempje denk ik. De i3-540 die ik van plan ben in te bpuwen geeft niet veel warmte af dus dat moet wel genoeg zijn. Maar eerst komt er gewoon luchtkoeling in het systeem :)

Ik zal rond volgende week eens wat mooie fotos maken voor een banner! Tof dat je dat wilt doen :D.
 
Fijne build lijkt me dat.
Ben net zelf "klaar" met een HTPC in een Zalman 160HD Plus. Daarom even een vraagje: de stock koelers die op mijn case zitten maken eigenlijk een vreselijke herrie. Is dat bij jou ook zo?
 
Even een miniupdate-je:

Er is vorige week een i3-540 geïnstalleerd en een Intel 40GB X25 SSD besteld. Er zit nu een 320GB hdd in (zat voor een paar leuke films en een boel muziek). Ik wacht nu nog op de SSD, dan kan ik beginnen met installeren. En uiteraard een paar nieuwe foto's maken :)

Fijne build lijkt me dat.
Ben net zelf "klaar" met een HTPC in een Zalman 160HD Plus. Daarom even een vraagje: de stock koelers die op mijn case zitten maken eigenlijk een vreselijke herrie. Is dat bij jou ook zo?

Het is ook zeker een fijne build!! Ik wilde eigenlijk ook de HD plus, maar die was niet te krijgen :(. Het display van de HD plus is net wat mooier imo. Maja, dit gaat ook prima!

De herrie van die fans had ik ook wat last van ja, maar heb m'n fans nu op 5V aangesloten en hoor ze nauwelijks. Er komen binnenkort stillere fans aan. Ben ook niet helemaal tevreden over de airflow die de zalman 80mm fans produceren. Ik ben nu aan het kijken naar een van de volgende fans:
BeQuiet Silentwings PWM: Be Quiet! 80MM Fan SilentWings PWM 2000RPM
Nanoxia DX08 1200rpm: 80mm Nanoxia DX Series DX08- 1200RPM
Nexus RealSilent 80mm: Nexus 80MM Real Silent Case Fan
Noctua NF-R8 1800rpm: Noctua 80MM NF-R8 1800RPM

Belangrijk criteria is dat ze in pull bij een dual 80mm radiator komen. Maar op zich hoeft die i3 niet heel zwaar gekoeld te worden. Zoveel warmte komt daar niet vanaf verwacht ik als ik ook naar het kleine stock-koelertje kijk ;).

Als iemand mij ff kan helpen met de ventilatorkeuze (andere suggesties zijn welkom. De noctua's vind ik eigenlijk veel te duur :p) zeer welkom!
 
Update-je :D

De HD160 wordt omgeruild verkocht en vervangen door de mooiste HTPC: de Origen AE S10V. :praygod
1229683648.jpg

Een probleempje wat hierbij kwam was het moederbord. ATX ging niet passen dus deze wordt omgeruild voor een Asus P7H55-M. De rest van het systeem blijft hetzelfde. Moet alleen nog een goede 2TB schijf op de kip tokken.

Waarschijnlijk wordt het gewoon op lucht gekoeld. Er zit toch bijna niets in de kast wat serieuze hitte produceert en een dual 60mm radiator is niet te vinden. Helaas. Maar dan kan ik mijn H70 over een tijdje in de verkoop gooien en heb ik daar weer wat centen van over :p
Voor interesse in m'n gemodde H70 graag ff een mailtje

Genoeg plannen om tot uitvoer te brengen dus! Nu eerst maar eens wachten op de kast en dan het heerlijke ombouwen van een systeem :)
 
Laatst bewerkt:
Zeker nu die helemaal vol gestopt is :) Ga binnenkort experimenteren met de aansluiting naar de TV en m'n audio.

Moet alleen eerst de remote nog mappen naar XBMC (wil het knopje 'ehome' laten verwijzen naar XBMC en de nummerieke knoppen kunnen gebruiken voor het zoeken) en XBMC instellen als shell in plaats van Explorer. Maar zit dan met het 'probleem' dat XBMC het enige is wat gebruikt kan worden. Ik wil eigenlijk ook wel eens een spelletje kunnen spelen. Maar dat moet dus nog opgelost worden.

Volgende week komen een keer foto's! Ben daar niet zo trouw in :p
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Fuwa Fuwa Amazing Geographic Animal Videos! Algemene Discussies 0
bunbun passief gekoelde ryzen/vega htpc Gallery & Build Logs 5
Sw333t HTPC with Air Flow [HAF] Gallery & Build Logs 24
CDA441 Modular HTPC Gallery & Build Logs 15
gerjanlubbers Hulp gezocht bij samen stellen van HTPC/server Hardware & Software 8
gerjanlubbers Clean HTPC Gallery & Build Logs 5
reclamations Hulp gezocht voor samenstellen HTPC Hardware & Software 2
X Htpc Problemen & Oplossingen 17
J Jap2slow - Danny - Game-PC & HTPC Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
Sw333t Nieuwe HTPC bouw, advies gevraagd over tuners Hardware & Software 10
gerjanlubbers HTPC Build (SINASS Case) Gallery & Build Logs 5
Wally1987 [CCIP] Car computer/HTPC Gallery & Build Logs 19
Mobomonster [VERKOCHT] Lian Li PC-C32B - Black - HTPC Case Verkocht 5
bundymania [Bundymania User Review] Streacom F7CB - ein neuer Stern am HTPC Himmel ?! HighFlow Product Reviews 4
T Benodigdheden voor een NAS/Fileserver/HTPC? Hardware & Software 6
vincent Vincent,s HTPC Gallery & Build Logs 42
animal baars [VERKOCHT] Zalman HD160 HTPC behuizing Verkocht 11
H HTPC advies Hardware & Software 4
D Waarom een htpc ? Hardware & Software 8
M Advies, soort van htpc Overige Koeling 4
P HTPC koelen Overige Koeling 34
H HTPC configuratie? Hardware & Software 17
D htpc samenstellen ? Hardware & Software 20
MonsterEnergy Monster's Custom HTPC Gallery & Build Logs 27
Freddy Moneual Mediacenter / HTPC cases! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
D Htpc Hardware & Software 8
D HTPC configuratie Hardware & Software 13
Mobomonster Mobo's Peace 'nd Quiet - HTPC Gallery & Build Logs 97
F HTPC Configuratie, zo voordelig mogelijk Algemene Discussies 5
Johnny Johnny's HTPC Monsta Gallery & Build Logs 40
Johnny [HTPC] Vragen en tips. Hardware & Software 17
Killerbee Thermalright kondigt low-profile-koeler voor htpc's aan Overige Koeling 3
maomanna Full HD HTPC Gallery & Build Logs 53
maomanna HTPC samenstellen Hardware & Software 10

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan