• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

AMD Zambezi watercooling

gabberstein

New member
hallo ik heb een lijstje gemaakt voor mijn waterkoeling:
namelijk:
water: EK-Ekoolant Blood RED premix 1000ml
radiator: Black Ice GT Stealth 280
CPU waterblock: Watercool HeatKiller Rev. 3.0 754/939/AM2/AM3 Black Nickel Chrome
Fans: Xigmateek 140mm Orangeline LED PWM Fan XAF-F1453 12000 RPM
Pomp en Reservoir: XSPC XC2O 5.25 200 single bay reservoir Pump
slang: Tygon R3603 - 6.4MM ID - 9.6MM OD - Clear
CPU: amd zambezi fx-8120
Case: Aerocool strike-x air
MoBo: ASUS Sabertooth 990Fx

dit is mijn eerste waterkoeling die ik wil gaan kopen en ik heb nog geen fittingen enzo uitgezocht van die vind ik namelijk erg onoverzichtelijk. ik vond de Bitspower Bronze Age er erg vet uitzien en die past ook bij mijn colorscheme. maar goed ik graag advies over: is mijn lijstje een beetje goed en wat voor fittingen en dat soort gedoe ik moet kiezen en wat tips over het instaleren van de waterkoeling set.
Gabberstein
 
In combinatie met dat XSPC bay pompje zou je het beste voor 1/2 ID slangen kunnen kiezen. Die pomp is namelijk niet zo heel erg krachtig en met een zo groot mogelijke binnendiameter slang ontlast je de pomp een beetje. Met die wat dikkere slangen in een set met alleen een CPU blokje en een radiator erin is de XSPC single bay pomp wel voldoende. Zeker al omdat die 260mm radiator, wat voldoende koeloppervlakte is voor de CPU alleen, een beetje minder flow geen probleem hoeft te zijn voor de koelprestaties. Een slang met een 3/8 binnendiameter moet denk ik ook nog wel kunnen.

Als je graag die Bitspower bronze age fittingen wilt hebben zou je voor 1/2 ID slang die stubby fittingen nodig hebben. Daar moet dan wel weer een slangklem op waardoor je niet veel meer van de fitting zal zien. Die bronze age schroeffittingen zijn wel een stuk beter zichtbaar. Op het moment zijn die alleen voorradig voor een kleiner slangformaat: namelijk voor 3/8 ID - 5/8 OD slang.


In totaal heb je zes fittingen nodig.

Voor 1/2 ID - 3/4 OD slang heb je 1/2 OD fittingen nodig
Voor 3/8 ID - 1/2 OD slang heb je 3/8 OD fittingen nodig
Voor 3/8 ID - 5/8 OD slang heb je 3/8 OD fittingen nodig

Let wel op met de maat voor schroeffittingen. Bij dit type fitting moet je ook kijken naar de OD van de slang. Bij die 3/8 ID - 5/8 OD slangen zoek je dus schroeffittingen uit waar ook die 5/8 maat bij vermeld staat.
Een ander ding waar je op moet letten is de schroefdraadmaat van de fitting. Standaard voor nagenoeg al het waterkoelspul is de G1/4 schroefdraad. Die moet je dus hebben. (Er staat ook een paar andere maten tussen, zoals G3/8, maar het overgrote deel is G1/4)


Misschien wel handig om een link naar je winkelwagentje te plaatsen (als je die al hebt gemaakt). Dan is het wat gemakklijker helpen. :)

http://forum.highflow.nl/f35/hoe-kan-ik-een-link-maken-naar-een-winkelwagen-4832/
 
Die Bitspower bronze age fittingen vallen denk ik buiten je budget.

Misschien dat deze je ook bevallen:

10MM (3/8) Schroeffitting - G1/4 Black Nickel

Voor de bay reservoir/pomp en het CPU koelblokje heb je voor de bevestiging niets extra's nodig. Bij de radiator zal je, afhankelijk van de manier van bevestigen, zeker wel wat nodig hebben. Je case is niet standaard en dus zal je een beetje moeten gaan improviseren.
Voor bevestiging kan je denk ik het beste kiezen voor 4M schroeven met een afstandbusje ertussen. Bij HighFlow zag ik alleen de 3M versie daarvan. Je kan natuurlijk altijd even vragen of de 4M versie ook verkrijgbaar is. Of bij de bouwmarkt of iets dergelijks op zoek gaan naar wat je nodig denkt te hebben.

Zo te zien zijn er drie plekken waar je de radiator zou kunnen bevestigen: bovenop die klep, boven de bays of aan de zijkant naast de bays. Eén van die twee laatste plekken lijken me beter dan op die klep ivm de looks en beweegbaarheid van die klep.


Gemakkelijker is denk ik om het rad is een radiator standaard naast de case te zetten. Wel het liefst zo dicht mogelijk naast de case om de slangroute zo kort mogelijk te houden (ivm het ontlasten van de pomp)

XSPC 140mm Universal Radstand

Die radiator stand is misschien ook wel ergens aan de kast te bevestigen. Maar in dat geval zijn de schroefjes met afstandbusjes weer veel goedkoper.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Bl4ckj4ck666 amd ryzen cpu 5000 series Hardware & Software 1
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
D Waterblock voor am4 amd socket Waterkoeling 5
H Nvidea A6000 + Asus Pro WS WRX80E-SAGE SE WIFI + AMD Ryzen Threadripper PRO 3975WX Waterkoeling 1
Jason XSPC RayStorm EDGE ARGB CPU Waterblock INTEL & AMD - Silver or Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Velocity D-RGB Intel / AMD / sTR4 - Full Nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Bl4ckj4ck666 Amd ryzen 7 3800x Hardware & Software 1
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Rammstation Gratis AMD Game - Horizon Zero Dawn : The Complete Edition Overige 3
S AMD threadripper 3960x met water- of luchtkoeling Waterkoeling 3
Hightower Ekwb gpu blok amd 5700/xt HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
XenoMorpH EK-Velocity Intel/AMD Mounting Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M Gezocht een AMD backplate voor een supremacy EVO Gevonden 3
N Water koeling oplossing voor een AMD 7 Advies Waterkoeling Setup 3
R Single slot bracket for AMD Vega HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
R Alphacool Eisblock GPX-A acetal AMD RX Vega M03 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
iSP Oud low-end test pci-e kaartje AMD/Nvidia Gevonden 1
Freddy Nieuwe EK-Supremacy sTR4 AMD Threadripper waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy AMD Threadripper Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Sw333t [TKA PC] Kleine AMD PC, zie omschrijving Verkocht 1
Sw333t [verkocht] AMD set met A6-7400K, MSI A88XI AC, RAM, SSHD en W10 Home Verkocht 1
R Full Cover waterblock amd saphire R9 280x vaporx HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
C is het mogelijk om met deze set (EK-KIT X360 Performance) 2 x amd r9 290x te koelen Waterkoeling 5
volcom EK-Supreme LTX AMD PreciseMount - Nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D Waterkoeling Hulp bij samenstellen X79 S2011 3x AMD HD79xx € ???? Advies Waterkoeling Setup 12
J GPU waterkoeling AMD Radeon R9 290 Advies Waterkoeling Setup 2
I Waterkoeling [€...,-]AMD FX8150 Quad Advies Waterkoeling Setup 8
V Hardware configuratie 4x AMD R9-290x watergekoeld. Hardware & Software 2
J Waterkoeling voor een AMD Radeon R9 290(X) Advies Waterkoeling Setup 3
O Vraagje over amd R9 290 vrm koeling Overige Koeling 5
volcom [Gezocht] 240mm rad, pompje en cpu block (amd) Gevonden 6
T Waterblok installatie AMD Gpu Waterkoeling 3
T AMD Radeon R9 290X en waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
Dave-V [GEVONDEN] EK Supreme HF AMD mouting bracket Gevonden 3
Cerenas Overclocken geünlockte AMD 960T Overclocking 2
Cerenas Cerenas - Louw Post - AMD systeempje Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
reclamations Mounting plate Supremacy AMD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
H [GEZ] Supermicro G34 moederbord met 4 sockets / AMD Opteron cpus Gevonden 0
H Cooler Master Haf X ( AMD Edition )( Air Cooled ) Gallery & Build Logs 4
NAVYVIPER [VERKOCHT] amd phenom 9500 2.2ghz quadcore am2+ Verkocht 1
AzzKickr EK-Supreme LTX AMD Plexi versie ? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
A amd fx 8320 overclocken. Overclocking 3
A even voorstellen ik en mijn eerste amd. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
z999 [VERKOCHT] EK Waterblocks EK-Supreme HF, Full Nickel (enkel amd mounting) Verkocht 5
z999 [IN-ACTIVE] AMD cpu koeler Gevonden 3
MASTERBLASTER [IN-ACTIVE] heeft iemand dit nog liggen Backplate CPU AMD/i5/i7! Gevonden 3
z999 [GEVONDEN] Amd 5870 Gevonden 1
Cygnitr0n Welke GPU, Nvidia of AMD? NVIDIA 29
JeanPaul [VERKOCHT] Amd hd7970m 2gb Verkocht 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan