• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Always online...

Overduidelijk niet. Ik geloof dat zelfs laatst 1 van de hoofden van EA/Maxxis nog zei dat die always online constructie vanaf het begin al gedoemt was te falen en dat hij zelfs op het begin er over dacht de boel gewoon offline te maken.
 
Ze gaan het nooit leren. Een van de zaken die echter maar weinigen 'beseffen' is dat er eigenlijk 2 delen aan 'Always Online' zijn. Enerzijds heb je de werking van de game, Als het ware al je game info wordt op de server bij gehouden, wat eigenlijk een flink aantal voordelen heeft. Cheaten wordt veel moeilijker tot onmogelijk, je kan van om het even waar gewoon verder spelen, geen save games verloren bij crashes ofzo en we zitten toch bijna altijd on-line. Het probleem hiermee is dat je servers de toestroom aan nieuwe gamers aan moeten kunnen direct na de release, maar daar zijn simpele oplossingen voor (ze willen ze gewoon niet implementeren :p).

Wat de Content industrie (Ubisoft voorop) echter verstaat onder 'always online' is hun licentie model. Je moet altijd met een account met hun servers verbonden zijn. Die accounts zijn volledig in hun beheer dus je 'kan' de game gewoon niet kraken en deze toch off-line spelen. Dat is ook de reden waar ze de 'simpele' oplossing voor de lag-problemen niet willen implementeren, die bestaan er uit een lokale 'cache' te implementeren die ze kunnen regelen aan de hand van belasting van hun servers.
 
Ze gaan het nooit leren. Een van de zaken die echter maar weinigen 'beseffen' is dat er eigenlijk 2 delen aan 'Always Online' zijn. Enerzijds heb je de werking van de game, Als het ware al je game info wordt op de server bij gehouden, wat eigenlijk een flink aantal voordelen heeft. Cheaten wordt veel moeilijker tot onmogelijk, je kan van om het even waar gewoon verder spelen, geen save games verloren bij crashes ofzo en we zitten toch bijna altijd on-line. Het probleem hiermee is dat je servers de toestroom aan nieuwe gamers aan moeten kunnen direct na de release, maar daar zijn simpele oplossingen voor (ze willen ze gewoon niet implementeren :p).

Wat de Content industrie (Ubisoft voorop) echter verstaat onder 'always online' is hun licentie model. Je moet altijd met een account met hun servers verbonden zijn. Die accounts zijn volledig in hun beheer dus je 'kan' de game gewoon niet kraken en deze toch off-line spelen. Dat is ook de reden waar ze de 'simpele' oplossing voor de lag-problemen niet willen implementeren, die bestaan er uit een lokale 'cache' te implementeren die ze kunnen regelen aan de hand van belasting van hun servers.

Dit gebeurt al met de game Trials Evolution gold edition, als je de connectie verliest dan kan je wel door blijven spelen maar de leaderboards en friends zijn er niet, boven op het feit dat de game slecht optimized is, echt bagger heb ik er bijna spijt van dat ik voor een trials game een damn ubisoft account moest hebbe. Afijn ik heb de game via steam dus refunds nevermind en de multiplayer met friends is wel goeie fun. Is ook gelijk de laatste ubisoft game die ik gekocht heb want leren doen ze toch niet.
 
Ik vind een cloudsysteem op zich wel fijn werken, maar je kan er ook mee doorslaan. Zoiets als Steam doet het heel erg goed, al je gegevens opslaan, zit je op een andere PC, geen probleem. Maar mijn games wil ik gewoon lokaal kunnen draaien.
Want wat gebeurt er als mijn connectie onverwacht wegvalt? Juist, dan kan ik niet meer spelen, tenzij ze een failsave inbouwen zodat je nog (tijdelijk) kan doorspelen. En als jij je connectie dan voor elkaar hebt, maar aan hun kant gaat er iets fout, dan ben je ook de Sjaak. Kijk maar naar de rollback problemen van SimCity, waardoor iedereen z'n steden kwijtraakt.

Dus, opslaan in de cloud zodat ik op een andere/nieuwe PC zo verder kan spelen, JA! Altijd online zijn terwijl ik een spel wil spelen, NEE! En cheaten en piraterij zal altijd bestaan, je kan je hier tegen wapenen, maar als dit de normale gebruiker raakt, doe je toch iets fout. Online cheaten wordt al heel erg lastig gemaakt door verschillende software als Punkbuster.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan