Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Alphacool Eheim Station II solo UPDATE (excl. pump)
Deze Pump+Reservoir kan 600l/h verplaatsen. Ik heb andere (enkele) pompen gezien, die duurder zijn maar minder l/h verplaatsen. Heb ik dan een mindere kwaliteit pomp+reservoir?
Het aantal liters per uur is belangrijk, maar je moet ook kijken naar de opvoerhoogte van de pomp. Jouw pomp heeft als max 1,5m als opvoerhoogte. Kijk ik even naar de goedkoopste Laing DDC-1 MCP350 12V, dan doet deze 440 liter per uur bij een maximale opvoerhoogte van 3,9m.
Of dit deze pomp sterker maakt dan jouw pomp, kan ik niet duidelijk aangeven. Ik vermoedt van wel, maar heb geen ervaring met die Eheim.
Aangezien de Alphacool pomphuis een onbekende levertijd heb en ik 'weinig' geduld heb ;-), ben ik op zoek naar een andere opvolger/pomp.
Wat is een goeie en mooie pomp? De Swiftech MPC-35x met reservoir spreekt mij zeer (review gelezen), maar 240l/h tot 280l/h. Is dat voldoende?
Enige andere aanbevelingen zijn van harte welkom.
Die is krachtig genoeg, een MCP355 of MCP350 zal ook al ruim voldoende zijn overigens. Maar, dit even uit ervaring van de MCP350/355 gesproken dan. Weet niet hoeveel en welke blokken jij gebruikt.