• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Algen zijn gek op red-bull !

Druifluis

Junior Member
Hallo Iedereen,

Na bijna een jaartje gedraaid te hebben op mijn redbull 2.0 kist, besloot ik een paar weekjes geleden om de vloeistof maar eens te vervangen. Heb toen gewoon de Aqua computer ACfluid, Feser active dye en een litertje of 4 demi water gekocht. De boel eruit laten lopen, gespoeld met demi, en daarna gevuld en de beide toevoegingen erbij gedaan.

Het begon het me een paar dagen geleden op te vallen dat de temperatuurtjes steeds ietsje hoger begonnen te liggen. Ik kijk niet vaak in me kast, maar een vlugge blik die ik erin worp vertelde me genoeg! Alle slangen waren groen (en niet alleen van het UV spul) :p.

Dus ik baalde wel even, dacht dat met Demi water en de ACfluid corrosie en ook algen wel enigsinds tegengehouden werden. Het vreemde was dat ik met de feser corrosie blokker een jaar gedraaid heb zonder problemen.

Maargoed, aan de slag ! En de boel uit elkaar. Mooi excuus om even een grote schoonmaak te houden en het probleem op te zoeken..

afb043.jpg

Zo zagen de meeste slangen eruit.. Linksonderin de binnenkant van mijn CPU blok. Verklaart de lagere flowrate...

afb006.jpg

De top van het waterblok.. Onder de vieze groene smurrie..

afb000.jpg

En de binnenkant.. Alle microkanaaltjes waren verstopt. Deze ga ik er gewoon helemaal uithalen. IMHO heeft dit blok sowieso teveel weerstand..

afb044.jpg

Het blok van de 4870X2 was er iets beter aan toe..

afb047.jpg

Uiteindelijk heb ik alles van top tot teen gestript. Blokken, pompen.. Alles. Moet het GPU blok nog doen, en de rads even doorspoelen met azijn. Wil niet weten hoe die er van binnen uitzien :p. Het cpu blok werd goed schoon met een tandenborsteltje, en het koperen plaatje met de microkanalen haal ik er helemaal uit.

afb048.jpg

Het blik, inmiddels ook schoongemaakt. Het blikje heeft lange tijd goed zijn werk gedaan, maar de laatste week zijn er op de een of andere manier micro openingen ontwikkeld bij het raampje. De twee componenten kit is daar iets weggevreten, en soms ontstaat er een klein druppeltje aan de onderkant van het raampje.. Deze dus goed afdichten!! Maar vraag me wel erg af hoe dat inene kan..

afb053.jpg

De pompjes en CPU blok, lekker schoon!

afb052.jpg

De rads, die nog gespoeld moeten worden en daarna ook uit elkaar gaan om het stof te verwijderen.. Algen zijn een goed excuus voor een grote schoonmaak..

Nou, ik weet niet hoeveel van jullie wel eens problemen met algen hebben gehad. Dit was mijn eerste keer, en als alles in elkaar zit ga ik toch maar weer aan de FESER vloeistoffen. Weet niet of het aan het flesje ACfluid lag, maar het lijkt mij wel ;)

Wat zijn jullie ervaringen?

Greetz!
 
Jep dat was balen ;) Aan de andere kant ook weer leuk prutsen door alles uit elkaar te halen en beter in elkaar te zetten..

Heeft iemand ervaring met ACfluid? Kan dat de reden zijn?

Greetz,

Stephan
 
Wat ook erg goed algen dood/verwijderd is een Ultrasone bad.

Niet iedereen heeft daar toegang toe helaas. Maar het werkt super.
IK gebruik het vooral om glazen koelers (chemie) alg vrij mee te maken.

Daar staat gewoon kraantjes water in en algen groeien er prima in.

Menno
 
het zou heel goed kunnen zijn dat het geen echte algen zijn maar een reactie van de twee vloeistof toevoegingen....
best vaak kunnen die niet goed met elkaar gemixed worden en heb al heel wat rare effecten ervan gezien... van spookachtige kleine sliertjes tot aan schuim dat ongeveer het res uitkomt ;)
 
Dat laatste zat ik trouwens ook aan te denken! Het lekken van mijn blik kan ook voortkomen uit het toenemen van de druk in de loop. Toen ik mijn fillcap eraf draaide hoorde ik een flinke PSSSST...

Ben ook wel wat rigoreus geweest met de verhoudingen, heb gewoon beide flesjes erin leeggegoten (goed voor zo'n 4 liter) :p.

Anyway, ik ga inderdaad aan de PTnuke, nadat ik het blik weer waterdicht heb gemaakt.

Weet iemand of het verwijderen van de microkanaaltjes uit het PHOBYA blok een negatieve invloed heeft? Waterflow neemt namelijk behoorlijk toe dan!
 
Het CPU blok heeft een koperen plaatje met 'injectieports'.. Die zorgen ervoor dat het water netjes over je heatplate gespoten wordt. Dat plaatje is te zien op de overzichtsfoto met het uit elkaar gehaalde CPU blok en de pompjes. Het gaat om het koperen plaatje, 2e object van onder.

Ps. Anti corrosie spul had ik dus al, en moet er inderdaad in!

Ik ga gewoon over op twee liter kant en klare vloeistof, OF de PtNuke..
 
Volgens Coolfris is het ook voldoende om een silvercoil in je loop te deponeren.
Deze zou uiteraard anti bacterieel, als anti corroderend werken vanwege een aantal wetten at betreft redox reacties...
 
Heb zelf lange tijd Demiwater + silvercoilby roland en PTnuke gebruikt, en dat werkte prima :D water even helder eruit als erin:eusa_clap:

Stap nu weer over naar Feser blue, vanwege UVkleurtje :051:
 
als ik ooit waterkoeling neem dan gaat dit ding er tussen

uvctl+.jpg


Ik heb een koi vijver en aqarium met kois :D JOH:p anyway UVC werkt gewoon perfect er tegen en die kan makkelijk tussen de waterkoeling

het heeft alleen een 230V aansluiting nodig ;)
 
Hallo Iedereen!

Misschien even tijd om uit te leggen hoe het blikje in elkaar zit ;) Er is in ieder geval geen contact met de alu delen van het blik. Dat komt omdat de bodemplaat en bovenplaat plexi zijn, die verlijmd zijn met een plastic buitenwand (dat is dus ook gelijk het 'raampje'). Omdat er nu wel kleine druppels vormden heb ik het blikje uit elkaar gehaald en een kleine upgrade gegeven.. Maar galvanische corrosie kan het euvel dus niet zijn..

Ps. loop zit nu weer in elkaar en is aan het testen! Het leek me leuk om het blikje zo te laten lijken dat er giftige groene meuk uitdruipt.. Al is dat op de fotos slecht te zien! In het echt ziet het er wel gaaf uit, vooral onder UV.

afb055.jpg

De loop, een nachtje testdraaien

afb056.jpg

De wattenstaafjes die ik nodig had om me 4870X2 helemaal schoon te maken.

afb057.jpg

Het blok ziet er weer uit als niew na het nodige poetsen!

afb058.jpg

Blik, met slimy effect.. Moet nog een UV led in..

afb059.jpg

En nogmaals..

Ps. De oude blikjes hadden die interne plastic muur niet, en die werden inderdaad wel snel goor ;) Die link naar mijn gallery laat de twee oude blikjes zien.. Die heb ik een tijd terug vervangen door een grote. Het verbaasd me trouwens hoe sterk de fittingen erin zitten na de verlijming met tweecomponenten epoxy op plexiglas! Je kan er aan trekken wat je wil maar het is bijna niet te slopen!!
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
foxbuster Wederomkoelingsproblemen bacterie / algen Waterkoeling 34
S Oplossing voor Algen en Microben in water? Waterkoeling 1
L Algen in mijn loop? Waterkoeling 3
K Silver KillCoils en toch algen in water? Waterkoeling 5
M EK-Quantum Kinetic FLT 240 D5 PWM D-RGB : zijn allebei de outlet poorten te gelijk te gebruiken ? Waterkoeling 3
mixedup wat zouden deze spullen nog waard zijn Wat is dit nog waard? 2
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
I 1e keer Waterkoeling, maar wat zijn de beste/handigste onderdelen??? Advies Waterkoeling Setup 2
D Welke opties zijn er voor een draaibare 90 graden koppeling Waterkoeling 1
S Zijn er mensen die de volgende LED van highflow gebruiken? Laserled - 3x Ultra Bright Cases en Modding 0
C Zijn dit de geschikte onderdelen voor een custom loop?? Advies Waterkoeling Setup 4
melchiortheijs [gezocht] 100% modulaire voeding (atx mag wel vast zijn)minimaal 650watt Gevonden 0
M Groentje zoekt hulp bij zijn eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 7
Sw333t Inbouw van een computer in een meubel, zijn er zaken waar ik echt op moet letten. Cases en Modding 26
H Hoe groot moet de radiator zijn voor het koelen van een 3770k? Waterkoeling 4
H zijn er richtlijnen voor de grootte van radiatoren? Waterkoeling 29
J Welke thermalpads zijn geschikt voor radeon 4890 Problemen & Oplossingen 2
Sw333t [CANCELLED] Goedkope 240mm radiator (mag lek / beschadigd zijn) Gevonden 1
X Zijn er waterblokken voor ASUS GTX550TI DC? NVIDIA 6
Freddy Maak kans op €50, €25, €15 en €10 shop tegoed door behulpzaam te zijn :) HighFlow Forum 36
B Kan je een gevuld waterkoeling systeem op zijn kant leggen? Waterkoeling 5
M welke video kaart zou er geschikt zijn voor een alienware aurora alx Hardware & Software 0
Zehel Welke kleur zijn de kasten van Corsair (verf laten mengen) Cases en Modding 0
Braam Braam zijn pc. Gallery & Build Logs 12
F [CLOSED] wat zijn deze onderdelen nog waard Gesloten 0
cederieck Wat zijn nu de betrouwbaarste ssd voor een raid 0 config ? Hardware & Software 2
T Help een man zijn dromen te verwezenlijken!(Waterkoeling setup advies) Advies Waterkoeling Setup 44
Wouter Problemen die bekend zijn. HighFlow Forum 2
K Koeling snelle hulpt gevraagd. Gezocht een medeklusser voor zijn hobby. Overclocking 20
VoYaGeRTM Ze zijn er weer als de kippen bij!! HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
J Is deze setup geschikt en welke fan zijn het beste voor een stil systeem ? Advies Waterkoeling Setup 3
Fall3n Welke Aplicaties zijn vereist tijdens het gamen Gaming 8
P Hier Pinda met zijn mATX :-) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
Sw333t [GEVONDEN] Zwarte sata dvd brander, moet redelijk stil zijn Gevonden 3
Tath NZXT fancontroller behoud zijn instellingen niet Electronica 3
Mannozels Zijn we dan. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
C Welk licht zou goed zijn? Cases en Modding 25
BlaserR93 BlaserR93 aka Harry vd Merbel over zijn HAFfective X1 Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
Viepert Viepert zijn eerste ervaring met WC Gallery & Build Logs 16
Harjo Harjo zijn "Cosmos S" Black and Red Gallery & Build Logs 75
L Luc en zijn pc. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
F wat zijn jouw beste wensen voor 2011 Algemene Discussies 8
olympus sander en zijn pc. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
T zijn dit passende onderdelen? Waterkoeling 7
K Zal mijn huidige pomp nog voldoende zijn ? (mpc350) Waterkoeling 2
Wouter Wouter zijn buildlog. Gallery & Build Logs 14
Wouter Wouter zijn Car Project: Peugeot 206 GTI Overige Builds 24
Alex Wat zijn jullie nicknames op andere fora? Algemene Discussies 8
w4rlock Het; Welk merk hardeschijf zijn beter topic. Algemene Discussies 19
K Laing D5-MCP655 plaatsen, mag het op zijn kant? Waterkoeling 13

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan