• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Algemene Lief en Leed topic.

Robin

Member
Ik open hierbij een algemeen topic zodat je het over alles kan hebben over lief en leed. Het kan zijn als iemand overleden is of je een relatie probleem hebt. Post je probleem hier en zie hoe andere erover denken.

Het is wel fijn dat men ontopic blijft.

Ik heb een situatie in me hoofd, en nou zou ik graag willen weten hoe jullie erover denken.

Ik heb nou al meer dan 7 jaar een vriendin. Alleen erg `close` zijn kan het eigenlijk niet (meer) noemen. Ze doet wel allerlei dingen voor mij, maar verplicht haar zoiezo niks. Maar ben bang dat het nog `closer` zijn er niet van gaat komen.
Heb al genoeg dingen mee gemaakt met haar waardoor het `closer` zijn steeds slechter word. En ik ben eigenlijk wel een beetje uitgekeken op onze relatie. Ik weet hoe ze precies is..

En nou stel.. dat je iemand op het werk tegen zou komen en dat het wellicht wel iets zou kunnen worden (niet dat het al is of dat het gaat worden) maar stel.. ik woon samen.. wat zou je zelf in zo`n situatie doen?

Het is wel leuk om die vrouw mee naar huis te nemen, maar daar gooi je ook geen hoge ogen mee denk ik.:doubt:

Trouwens ik hoef niet meteen een nieuwe relatie. Ik zal die `nieuwe` vrouw zeg maar eerst beter willen kennen door wat te babbelen en contact te leggen, en dan zie ik het wel of het een nieuwe vis kan worden of dat het een domper is.
 
Laatst bewerkt:
Hoe denkt jouw huidige vriendin over de relatie?
Als zij hetzelfde denkt als jij, dan maakt de beslissing voor jou (beiden) een stuk makkelijker.

i agree, ik heb dan wel iets langer dan 1 jaar een relatie gehad, maar daar merkte ik uiteindelijk ook dat het haar steeds minder begon te boeien... dus toen heeft voornamelijk zij (maar ik ook hoor) er een eind aangemaakt wat niet wil zeggen dat we elkaar niet uit kunnen staan. we zijn nog steeds goede vrienden dusja. ik denk dat je eens even voor jezelf moet nagaan wat je het beste voor jezelf vind. en vind je haar nog steeds leuk genoeg om er mee verder te gaan? zoniet nja dan spreekt het voor zich nietwaar?

grt en suc6 Strav
 
Ik ben van mening dat je altijd eerlijk moet zijn, tegenover jezelf maar ook tegenover je partner.
Als je niet naar je gevoel luistert zal het alleen maar downhill gaan en op een gegeven moment loopt het écht mis.
 
Zo te zien lezen heb je je beslissing al gemaakt, persoonlijk zou ik het vertellen en even een maand of 2-3 verkassen en kijken wat voor gevoelens je echt voor haar hebt.
Uiteraard wel sporadisch contact houden en als je in een andere state of mind bent (je bent tenslotte weg) kun je het er beide "makkelijker over hebben.
Juist omdat er drastisch iets veranderd is, als je blijft hokken is dat een stuk lastiger.
Na 7 jaar is de nieuwigheid er wel van af, ik heb er 3 T-shirts van maar dat is in een andere relatie niet anders.

succes,

(en uiteraard ben ik het compleet eens met Antyrael)
 
Idd je moet je zelf niet voor gaan liegen, gewoon eerlijk zijn tegen over jezelf en je vriendin.

Dat het na 7 jaar wat minder is niet zo heel gek, maar misschien is het een dipje? Kameraad maakte het ook uit na 5 jaar, maar een maand later hadden ze al weer aan omdat hij toch niet zonder kon :p
 
Zo te zien lezen heb je je beslissing al gemaakt, persoonlijk zou ik het vertellen en even een maand of 2-3 verkassen en kijken wat voor gevoelens je echt voor haar hebt.
Uiteraard wel sporadisch contact houden en als je in een andere state of mind bent (je bent tenslotte weg) kun je het er beide "makkelijker over hebben.
Juist omdat er drastisch iets veranderd is, als je blijft hokken is dat een stuk lastiger.
Na 7 jaar is de nieuwigheid er wel van af, ik heb er 3 T-shirts van maar dat is in een andere relatie niet anders.

succes,

(en uiteraard ben ik het compleet eens met Antyrael)

Ik denk niet dat het zo makkelijk gaat zoals jij dit hier beschrijft.
Ten eerste waar moet ik naar toe?

Ik woon in zuid-limburg en me ouders in de provincie utrecht. En daarnaast heb ik ook me werk hier..

En zo even er tussen uit stappen gaat niet werken.. Ten eerste ik moet wel me huur en overige kosten kunnen blijven betalen, dat zie ik eigenlijk ook nog niet zitten. Waterschaps belasting kost je ook gouw 300 euro.. en dan nog de huur van minimaal 450 euro.. en dan je boodshappen. En als je zoiezo weg zou gaan zou je ook weer allerlei nieuwe dingen moeten kopen zoals wasmachine / droger / koelkast en alle benodigdheden.. zie dat maar eens te kopen van die 50 euro die ik waarschijnlijk nog over houd. Dan kan ik ook wel dag tegen me dure kostende pctje zeggen en tegen me wii en ps3, zodat ik achteraf nog maar in de shit zit en me er niet beter erop gaat voelen.. nee zo zou ik niet graag willen leven..
En relatie beeindigen is helaas niet zo simpel als de meeste mensen denken.
Erg makkelijk als je een rijke stinkerd bent, maar helaas er moeilijk voor iemand die het met veel minder moet doen.. was het leven maar zo simpel.:043:

Idd je moet je zelf niet voor gaan liegen, gewoon eerlijk zijn tegen over jezelf en je vriendin.

Dat het na 7 jaar wat minder is niet zo heel gek, maar misschien is het een dipje? Kameraad maakte het ook uit na 5 jaar, maar een maand later hadden ze al weer aan omdat hij toch niet zonder kon :p

Denk niet dat me vriendin zo simpel denkt zoals jij dat hier zegt. Me vriendin is nogal erg steenvast met keuzes maken.
Dus uit is dan ook echt uit.. En denk maar niet dat het dan ooit nog goed komt.. en dan zit ik dik in de shit..

Enigste simpelste situatie lijkt me dat je verliefd zou kunnen worden op een beste vriendin, en dat je dan bij haar intrekt.

Alleen het leukste is dat ik die niet hebt en ook geen vriendenkring. Dus dat schiet ook niet echt op.
 
Laatst bewerkt:
i agree, ik heb dan wel iets langer dan 1 jaar een relatie gehad, maar daar merkte ik uiteindelijk ook dat het haar steeds minder begon te boeien... dus toen heeft voornamelijk zij (maar ik ook hoor) er een eind aangemaakt wat niet wil zeggen dat we elkaar niet uit kunnen staan. we zijn nog steeds goede vrienden dusja. ik denk dat je eens even voor jezelf moet nagaan wat je het beste voor jezelf vind. en vind je haar nog steeds leuk genoeg om er mee verder te gaan? zoniet nja dan spreekt het voor zich nietwaar?

grt en suc6 Strav

Ik zeg niet dat ik haar niet leuk vind, maar zij en ik zijn gewoon niet `close` samen. We zoenen wel eens ( ook maar eens in de 100 jaar) Maar alleen in bed om het zo maar te zeggen doet ze totaal geen moeite. Terwijl ik meer open minded ben..
En door wat er verder allemaal vooraf is gegaan (details even niet belangrijk) krijg ik gewoon geen hoogte van haar wat ze van me wil. En ik heb ook verschillende ruzies mee gemaakt, en dat maakte de relatie er niks beter op, alleen maar slechter dus..


Wat ik verder graag zou willen weten, (erg rare vraag, maar leef wellicht ook in een eigen wereldje dus ik weet niet beter) hoe kom je eigenlijk aan vrienden? Sporten heb ik zoiezo al geen zin in en geen tijd voor..

Op me werk waar ik al ongeveer 4 a 5 maanden zit lukt het ook niet bepaald. Krijg niet echt de indruk dat mensen mij aardig vinden. Ik heb met sommige wel een beetje contact, maar dat is het dan ook wel alles. En een enkele heb ik meer contact, maar zie niet echt in dat het een goede vriend zal gaan worden.

Echt een uitgaans type ben ik ook al niet... ik vind het zoiezo al niet prettig om alleen wat kroegjes af te lopen.

1. Ik weet bijna zeker dat de mensen me niet kennen en ook me niet zien staan.

2. Wat moet ik daar doen? Het is leuk om eens wat te drinken, oke. Maar denk niet dat er ineens 100dende mensen zijn die me ineens gaan aanpreken.

3. Beetje rond kijken is alles wat ik me kan bedenken, en dan zit je er maar zielig bij en zal je ook wel zielig gevonden worden.

4. Daarnaast is het voor mij al erg moeilijk om in een groep te komen, aangezien ik geen limburg dialect spreekt en alleen nederlands kan praten. Voor 80 % doe ik het wel verstaan. ( ik woon er pas 1 jaar en 4 maanden.)

Ik vind me zelf niet zielig ofzo, alleen contact leggen met mensen zie ik niet zo zitten.. toch wel een bepaalde drempel.

Ik wil ook niet zeggen dat ik nooit geen vrienden hebt gehad, heb het wel gehad, maar omdat ik in een eigen wereldje ben terecht gekomen van thuis zitten en computeren is het er niet beter erop geworden...

En in die tijd dat ik vrienden had, waren het meer van die aso types en het waren ook niet echt diehard vrienden..
 
Laatst bewerkt:
Mag ik je wat van mijn mening vertellen.

7 jaar samen is niet niks, jullie hebben ongetwijfelt veel mee gemaakt.
Als je geen interesse meer hebt, dan neem je jezelf alleen in de maling door het nog meer uit rekken.
Denk aan de toekomst zou ik zeggen.
Als het onvermijdelijk is en jij lijdt eronder zou ik het wagen om het met je vriendin over te praten.
Praat met haar over heden en toekomst, wat in de verleden zit laat het in de sloot liggen.

Ik weet dat het uitmaken erg moeilijk is en je diegene waarvan je veel mee hebt gemaakt niet wilt kwetsen.


Misschien kan ieder van jullie wat inleveren om het toch interessant te maken.

Vrouwen zijn eenmaal erg moeilijk te begrijpen.
Je kan later spijt van jou acties krijgen als je niet zorg vuldig plan.

succes joh.
 
Ik mag dan nog maar 13 jaar zijn, maar in dit verhaal herken ik ook meteen mezelf..
en net zoals iedereen zegt moet je gewoon eerlijk zijn er het er eens over hebben, maar vooral niet meteen beginnen over een andere vrouw ofzo (dat wist je zker al):icon_mrgreen:

Voor sommige mensen is vrienden maken wat moeilijker, zeker als je ergens van buiten af komt ( net zoals ik, kom uit groningen en woon nu in een dorpje eindje weg van de stad, is moeilijk om vrienden te maken en daar ook werkelijk contact mee te houden..)

Maar goed, even terug; Je moet het er gewoon over hebben, ik weet zeker dat ze liever heeft dat je het zegt dan dat je een potje staat te liegen, ookal laten vrouwen niet altijd zien dat dat zo is.

misschien ook een keer echt iets superleuks gaan doen, ken wel mensen die daardoor een flink verbeterde relatie hebben.

iig wens ik je veel suc6 en hou vol hè ;)




Ik zeg niet dat ik haar niet leuk vind, maar zij en ik zijn gewoon niet `close` samen. We zoenen wel eens ( ook maar eens in de 100 jaar) Maar alleen in bed om het zo maar te zeggen doet ze totaal geen moeite. Terwijl ik meer open minded ben..
En door wat er verder allemaal vooraf is gegaan (details even niet belangrijk) krijg ik gewoon geen hoogte van haar wat ze van me wil. En ik heb ook verschillende ruzies mee gemaakt, en dat maakte de relatie er niks beter op, alleen maar slechter dus..


Wat ik verder graag zou willen weten, (erg rare vraag, maar leef wellicht ook in een eigen wereldje dus ik weet niet beter) hoe kom je eigenlijk aan vrienden? Sporten heb ik zoiezo al geen zin in en geen tijd voor..

Op me werk waar ik al ongeveer 4 a 5 maanden zit lukt het ook niet bepaald. Krijg niet echt de indruk dat mensen mij aardig vinden. Ik heb met sommige wel een beetje contact, maar dat is het dan ook wel alles. En een enkele heb ik meer contact, maar zie niet echt in dat het een goede vriend zal gaan worden.

Echt een uitgaans type ben ik ook al niet... ik vind het zoiezo al niet prettig om alleen wat kroegjes af te lopen.

1. Ik weet bijna zeker dat de mensen me niet kennen en ook me niet zien staan.

2. Wat moet ik daar doen? Het is leuk om eens wat te drinken, oke. Maar denk niet dat er ineens 100dende mensen zijn die me ineens gaan aanpreken.

3. Beetje rond kijken is alles wat ik me kan bedenken, en dan zit je er maar zielig bij en zal je ook wel zielig gevonden worden.

4. Daarnaast is het voor mij al erg moeilijk om in een groep te komen, aangezien ik geen limburg dialect spreekt en alleen nederlands kan praten. Voor 80 % doe ik het wel verstaan. ( ik woon er pas 1 jaar en 4 maanden.)

Ik vind me zelf niet zielig ofzo, alleen contact leggen met mensen zie ik niet zo zitten.. toch wel een bepaalde drempel.

Ik wil ook niet zeggen dat ik nooit geen vrienden hebt gehad, heb het wel gehad, maar omdat ik in een eigen wereldje ben terecht gekomen van thuis zitten en computeren is het er niet beter erop geworden...

En in die tijd dat ik vrienden had, waren het meer van die aso types en het waren ook niet echt diehard vrienden..
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan