• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Airborn industrial

meneer peer

Tja, fruit....
Airborne industrial

weuj :D

Ik ga deze vakantie beginnen aan mijn über casemod.
De naam zegt het eigenlijk al een beetje.
Een industriële look en dan lucht gekoeld :)
Eigenlijk is het een compleet nieuwe kast, ik ga alleen het frame gebruiken van de huidige.

Ik ben eerst even mijn huidige kast in 3D aan het zetten. Ben nu goed op weg:
voorkantkast.jpg

fangrill.jpg



En in het echt ziet hij er zo uit:
p1705091607.jpg


wat er allemaal in gaat komen:
Voeding AXP630 watt
Mobo Asus P5N-T Deluxe
RAM 2x 2GB Buffalo DDR2
CPU Intel core 2 Quad Q9450
GPU Evga GTX275
HD 1TB Seagate + 250GB Seagate
Case Fans
4 x 120mm nexus
2 x 80mm nexus
7 x 40mm scythe
CPU Fan Waarschijnlijk een scyth Mugen oid.

Ik zit heel erg met een budget dus het is geen uber stuff, maar toch :) we komen er wel :p

update: 28mei
voorkant is af, nu hard bezig met de achterkant

update: 1 juni
ben begonnen aan de mod versie :)
hier is hij 5cm hoger geworden + 4cm breder (achter mobo tray)
helemaal onderin komt de DVD waardoor bovenste bay eruit kan.

laatste update vandaag
kastmodvoor.jpg

kastmodrechts.jpg

kastmodlinks.jpg

kastmodachter.jpg


update: 2 juni
inventarisatie onderdelen
tekeningen zijn af
 
Laatst bewerkt:
ik flikker het ding eigenlijk helemaal weg op frame na en het systeem waarmee je je kast open en dicht kan doen.. als ik orginele body gebruik ben ik denk ik veel langer bezig met zagen/dremelen etc.
ik wil er namelijk 3 extra fan holes in :) 2 op de top en nog 1 aan de voorkant (onder de cd lade)

over clocken doe ik bij deze cpu zeker wel. valt veel winst mee te halen, 30% ofzo.. als vannos nou eens de zijne aan mij verkoopt.. ipv wachtten op een vriend van een vriend ofzoiets :p

ik ga weer verder met mijn cpu martelen :) dalijk ff 750 cirkels kopie/pasten voor de gril onderin de pc :p ik schat de wachtijd op 10 minuten XD
 
ik denk dat de tekening al doet vermoeden waarvoor.. 3d rendering.. dit vrij makkelijke model hapert nu als een mtf. (komt door rooster voorin de pc, bestaat uit heel veel cirkeltjes ;))

en heb het frontje van de pc helemaal af, ga nu aan de achter kant beginnen (belangrijkste want die blijft grotendeels zo)
edit:
ik was toch nog het onderste stukje vergeten :p heb er ff 1 pic van gepost in start post ;) nu ga ik echt aan de achterkant. :D
 
Laatst bewerkt:
Zoiets vermoedde ik al wel ja ;)

Dat SketchUp is een leuk programma trouwens, nu m'n eigen i7-systeem ook eindelijk weer draait kan ik me er ook eens wat meer in verdiepen, renderen op de laptop was geen succes :042:
 
woohoo het gaat steeds beter, 2e fan hole nu ook af.. moet alleen nog alle stekker aansluitingen erin tekenen :| en daarna (eerst dat mobo + quad instaleren) een massive render, heb al 103.425 lijnen gebruikt :)
 
update:

cpu is binnen, Q9450
nu start de zoektocht naar een nieuwe.

Ook ben ik verder gegaan met tekeningen.
en wat nieuwe ideeën.
- De dvd lade gaat helemaal onderin, daarom bouw ik 5cm ruimte onder de kast. Bovenste bay kan er daardoor uit.
- kast wordt ook 4cm breder zodat ik ruimte heb achter mobo tray.

op de tekening is het front verwijderd, er komt een gloednieuwe :)
aan de lijnen onderin kun je zien hoeveel groter het is tov. de oude kast.
kastbinnenkantmod.jpg
 
ziet er goed uit!
als ik zo vrij mag zijn advies/comentaar te geven op je ontwerp :p
ik zou niet zo een grote ruimte achter je moederbord nemen (of je moet er heel wat van plan zijn) 1cm is in mijn ogen zat
ik zou niet 2X 80mm fan achterin nemen maar 1X 120mm
door die grotere fan gaat zoizo je mobo tray naar je ruimte achter je mobo toe (waardoor die kleiner word) en zo kan je ook meteen hierdoor hogere heatsinks op je cpu monteren (wat uit mijn ervaring met jouzelfde kast nogal een probleem is)

het is uiteraard maar een advies/idee of je er wat mee doet is jou keuze ;)
 
120mm past niet achterin. en die 4cm achter mobo is omdat ik daar een fan ga plaatsen, want bij mijn huidige configuratie blijft daar enorm veel hitte hangen. heb al even getest door er een fan te houden en dat scheelt 3 graden.
 
zo, dit wordt de binnenkant, mobo + gpu + hdd's hangen er niet in omdat ik het mobo nog niet heb, dus ook geen maten.

de 2 'schoorstenen' zijn fan outlets :)
nu is de kast ook te gebruiken als keuken machine :)

de bovenste bay is er geheel uit, de HDD bay laat ik zitten.

kastbinnenkantmod2.jpg
 
Vergelijkbare onderwerpen

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan