• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Afhandeling garantie

Gruffi

New member
Ik heb een paar vraagjes over garantie.

Ik zal even schetsen wat ik heb voorgehad in een Belgische winkel:
Op 27 december breng ik mijn Asus 570 vga kaart terug naar de winkel waar ik het gekocht heb omdat deze na een half uur tot een uur meestal crashed. De verkoper zegt dat hij zal nakijken of het product wel degelijk defect is en daarna de rma procedure zal opstarten. Ik heb hier geen probleem mee. Daarna zegt hij dat als de Asus wel degelijk defect is hij me waarschijnlijk een MSI zal geven ter vervanging. Hiermee ging ik niet akkoord omdat ik specifieke waterblokken heb voor mijn Asus kaart. Hij ging het doorgeven en me op de hoogte houden.

Vandaag (10 Januari) bel ik om te horen hoe ver het staat en de verkoper meldt mij doodleuk dat er nog TOTAAL NIETS ondernomen is omdat ze geen Asus meer kunnen bestellen bij hun leverancier en dat de leverancier geen rma's doet maar enkel geld teruggeeft. Ik zei dat me dat niet boeit en dat hij mij een kaart moet terugbezorgend. Hij ging het nakijken en terugbellen...

Nu moet je weten dat hardware in Belgie schandalig duur is maar ik mijn spullen in Belgie kocht zodat ik terug naar de winkel kan als er iets kapot gaat. Maar blijkbaar is dat niets gekort en heb ik weer iets bijgeleerd. Mijn bloed kookt onderhand.

Een en ander ligt natuurlijk aan mezelf, ik was veel te braaf. Als ik elke dag gebeld had en de winkel op stelten had gezet had ik waarschijnlijk al lang een nieuwe kaart gehad. Maar daar kan ik mijn energie niet insteken.

Hoe gaat dit bij highflow?
1. Word een defect product onmiddellijk getest?
2. Geeft highflow EXACT hetzelfde product terug?
3. Hoe lang duurt een omruiling doorgaans nadat vastgesteld is dat het product defect is?
4. Word ik wel degelijk op de hoogte gehouden bij eventuele problemen?

Iemand ervaring met een garantiegeval?
 
Hoe gaat dit bij Highflow?

1. Word een defect product onmiddellijk getest?
Je moet het opsturen naar Highflow, aangezien ik geen RMA ervaring heb kan ik hier niet over meepraten, maar ik lees nooit slechte RMA afhandelingen omtrent Highflow!

2. Geeft highflow EXACT hetzelfde product terug?
Ik denk dat Highflow altijd zijn klant op nummer 1 wil zetten, maar als een product EOL is dan is er natuurlijk niks anders aan te bieden als een tegoedbon naar bedrag van het teruggestuurde product, of een vervanger van een ander merk.

3. Hoe lang duurt een omruiling doorgaans nadat vastgesteld is dat het product defect is?
RMA duurt gemiddeld een week(uitzonderingen daar gelaten), incl de 2 dagen verzenden naar Highflo., Highflow houd je altijd netjes up2date met e mails, dat is echt een enorm pluspunt!

4. Word ik wel degelijk op de hoogte gehouden bij eventuele problemen?
Lees laatstre regel 3.

Tuurlijk is freddy er altijd nog om me te verbeteren :p! maar dit is mijn ervaring ;)
 
Ik werk zelf bij een pc shop en idd van asus krijg je een credit nota voor een product met zelfde specs.
Waarmee de meeste al blij zijn want bij gigabyte mag je tot 8 weken wachten tot ze je kaart hersteld hebben.
Bij tones heb ik hetzelfde antwoord gekregen alsook bij alternate dus het zal overal zo zijn.


Sent from my Sony Tablet S using Tapatalk
 
Ik vind dat een service goed moet zijn voor wat het is, niet omdat het minder slecht is dan een andere service. Ik hoop dat het in orde komt anders gaat dit me enorm veel geld kosten.
 
Welke 570 van Asus heb je eigenlijk dan, als het de ref kaart is past je waterblok ook wel op een Msi hoor, en de dcII kaart is in NL nog gewoon te koop als je dat model zoekt

Beide kaarten zijn (ref en dcII) staan in de vraag en aanbod op Tweakers.net dus als je het geld voor je kaart aanneemt kan je een 2de handse kopen en dan nog geld overhouden ;)

Asus ENGTX570/2DI/1280MD5 aangeboden | Core | Tweakers.net Vraag & Aanbod
Asus ENGTX570 DCII/2DIS/1280MD5 aangeboden | Core | Tweakers.net Vraag & Aanbod
Asus ENGTX570 DCII/2DIS/1280MD5 aangeboden | Core | Tweakers.net Vraag & Aanbod
 
Bedankt voor je reactie. Ze hebben mij beloofd vandaag of morgen te contacteren dus ik kijk het deze week nog even aan en anders kan ik proberen 2de hands een kaart te bemachtigen maar dat vind ik een beetje tricky.

Ik heb de dcii, ik ga er bij mijn volgende aankoop op letten dat ik iets meer "algemeen" koop om problemen te voorkomen.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan