Heb even een snel lijstje bij elkaar gezocht van componenten die in ieder geval in je kast passen, gericht op jou doeleinden en verder rond de bodem van de prijsklasses gebleven.
Moederbord: ASUS H97M-PLUS
Dit moederbord heeft de laatste chipset, niet nodig maar in ieder geval optimaal. Een 1150 socket waardoor upgrades in de toekomst makkelijk(er) mogelijk zijn. En 2 PCIe Sloten voor het geval je ervoor kiest extra geld uit te geven aan een geluidskaart. (Ikzelf vindt dit overbodig wanneer je niet op hoog nivea muziek produceerd, maar dit is natuurlijk je eigen keuze.)
Processor: Intel i5 4460
Processor kun je alle kanten mee op, je kunt een makkelijk kiezen voor een goedkopere voor jou doeleinden. Maar aangezien de prijs/performance van deze processor op dit moment ontzettend goed is heb ik deze toegevoegd.
GPU: Gigabyte GTX 750 Ti
Voor lage requirement builds waar op gegamed gaat worden raad ik voortaan minimaal deze kaart aan. Niet heel duur en kan vrijwel alle low standart games goed draaien. Zelfs high end games draaien hierop prima, danwel niet op ultra graphics 60FPS maar Battle field 4 Ultra settings is 30 FPS goed te halen.
Voeding: Corsair CS550M
Goede low end voeding, 80+ gold certified en semi-modulair. Heeft voldoende stekker ingangen voor alle componenten + uitbreiding mogelijkheden
HDD: Western Digital Blue 1tb
Er is eigenlijk geen reden meer om een HDD van lager dan 1tb te kopen met de prijzen van tegenwoordig. Een SSD is zeker een optie om hier je OS op te zetten voor zeer verhoogde snelheden maar zie ik vaak niet als vereiste.
RAM: GeIL 8GB DD3-1333 kit
Dual channel ram > single channel ram. het verschil tussen 1333/1600/1866 mhz is zo minimaal dat er hier weinig aandacht aan besteedt hoeft te worden. Verder heb ik vooral naar prijs/performance gekeken hiervoor.
Hoop dat je hier wat mee kunt (;