• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Advies

Brutus83

New member
na vier jaar lang niks meer gedaan te hebben aan pc door diverse hardware tegenslagen ben ik er dus een tijd tussen uit geweest.

Nou ben ik al meerdere dagen mezelf aan het oriënteren maar kom niet uit er is veel veranderd in de loop der tijd.

Nu dus mijn volgende vragen voor advies voor aanschaf nieuwe hardware.

Ik heb een voorkeur voor asus. Werkte altijd goed. Misschien zijn er betere merken tegenwoordig maar ben daar niet van op de hoogte.

Wat ik wil en doe met me pc.

Speel veel Warface en Euro truck Sims. Ben veel bezig met muziek.

Wat ik nog heb en graag herbruik zijn me Case een antec P180 mini.

Ik wil dus een pc gaan bouwen van begin af aan. Eisen zijn stil en cpu en gpu te gaan koelen en evt mobo met wc. Overclocken is voor mij niet meer van toepassing de stilte wel.

Welke os is slim te gebruiken

Welke type mobo

Welke type harddisk

Welke type processor

Welk type geheugen

Welke type gpu

Welke voeding

wat ik zelf nog heb liggen zijn. Een bayres met 1/2 koppelingen. een liang d5 pomp met 1/2 aansluiting en slangen.

Kunnen jullie me helpen
 
Paar vragen voor we een duidelijk antwoord kunnen geven:

- Is er een/wat is je budget?
- Ben je van plan andere (vooral zwaardere) games te gaan spelen?
- Wat doe je met muziek? Ben je bezig met het maken van muziek of wil je graag op hoge kwaliteit muziek luisteren?
 
Paar vragen voor we een duidelijk antwoord kunnen geven:

- Is er een/wat is je budget?
- Ben je van plan andere (vooral zwaardere) games te gaan spelen?
- Wat doe je met muziek? Ben je bezig met het maken van muziek of wil je graag op hoge kwaliteit muziek luisteren?

Budget tot op heden nog onbekend

Zwaardere games op het moment niet echt ik vermaak me hier al meer dan genoeg mee.

Wat ik doe met muziek is op een zo hoog mogelijke kwaliteit luisteren en mixen
 
Heb even een snel lijstje bij elkaar gezocht van componenten die in ieder geval in je kast passen, gericht op jou doeleinden en verder rond de bodem van de prijsklasses gebleven.

Moederbord: ASUS H97M-PLUS
Dit moederbord heeft de laatste chipset, niet nodig maar in ieder geval optimaal. Een 1150 socket waardoor upgrades in de toekomst makkelijk(er) mogelijk zijn. En 2 PCIe Sloten voor het geval je ervoor kiest extra geld uit te geven aan een geluidskaart. (Ikzelf vindt dit overbodig wanneer je niet op hoog nivea muziek produceerd, maar dit is natuurlijk je eigen keuze.)

Processor: Intel i5 4460
Processor kun je alle kanten mee op, je kunt een makkelijk kiezen voor een goedkopere voor jou doeleinden. Maar aangezien de prijs/performance van deze processor op dit moment ontzettend goed is heb ik deze toegevoegd.

GPU: Gigabyte GTX 750 Ti
Voor lage requirement builds waar op gegamed gaat worden raad ik voortaan minimaal deze kaart aan. Niet heel duur en kan vrijwel alle low standart games goed draaien. Zelfs high end games draaien hierop prima, danwel niet op ultra graphics 60FPS maar Battle field 4 Ultra settings is 30 FPS goed te halen.

Voeding: Corsair CS550M
Goede low end voeding, 80+ gold certified en semi-modulair. Heeft voldoende stekker ingangen voor alle componenten + uitbreiding mogelijkheden

HDD: Western Digital Blue 1tb
Er is eigenlijk geen reden meer om een HDD van lager dan 1tb te kopen met de prijzen van tegenwoordig. Een SSD is zeker een optie om hier je OS op te zetten voor zeer verhoogde snelheden maar zie ik vaak niet als vereiste.

RAM: GeIL 8GB DD3-1333 kit
Dual channel ram > single channel ram. het verschil tussen 1333/1600/1866 mhz is zo minimaal dat er hier weinig aandacht aan besteedt hoeft te worden. Verder heb ik vooral naar prijs/performance gekeken hiervoor.

Hoop dat je hier wat mee kunt (;
 
Heb even een snel lijstje bij elkaar gezocht van componenten die in ieder geval in je kast passen, gericht op jou doeleinden en verder rond de bodem van de prijsklasses gebleven.

Moederbord: ASUS H97M-PLUS
Dit moederbord heeft de laatste chipset, niet nodig maar in ieder geval optimaal. Een 1150 socket waardoor upgrades in de toekomst makkelijk(er) mogelijk zijn. En 2 PCIe Sloten voor het geval je ervoor kiest extra geld uit te geven aan een geluidskaart. (Ikzelf vindt dit overbodig wanneer je niet op hoog nivea muziek produceerd, maar dit is natuurlijk je eigen keuze.)

Processor: Intel i5 4460
Processor kun je alle kanten mee op, je kunt een makkelijk kiezen voor een goedkopere voor jou doeleinden. Maar aangezien de prijs/performance van deze processor op dit moment ontzettend goed is heb ik deze toegevoegd.

GPU: Gigabyte GTX 750 Ti
Voor lage requirement builds waar op gegamed gaat worden raad ik voortaan minimaal deze kaart aan. Niet heel duur en kan vrijwel alle low standart games goed draaien. Zelfs high end games draaien hierop prima, danwel niet op ultra graphics 60FPS maar Battle field 4 Ultra settings is 30 FPS goed te halen.

Voeding: Corsair CS550M
Goede low end voeding, 80+ gold certified en semi-modulair. Heeft voldoende stekker ingangen voor alle componenten + uitbreiding mogelijkheden

HDD: Western Digital Blue 1tb
Er is eigenlijk geen reden meer om een HDD van lager dan 1tb te kopen met de prijzen van tegenwoordig. Een SSD is zeker een optie om hier je OS op te zetten voor zeer verhoogde snelheden maar zie ik vaak niet als vereiste.

RAM: GeIL 8GB DD3-1333 kit
Dual channel ram > single channel ram. het verschil tussen 1333/1600/1866 mhz is zo minimaal dat er hier weinig aandacht aan besteedt hoeft te worden. Verder heb ik vooral naar prijs/performance gekeken hiervoor.

Hoop dat je hier wat mee kunt (;

maar deze videokaart kan je die waterkoelen dan want zie in de shop geen blokken
 
Een SSD is weldegelijk een vereiste tegenwoordig vind ik. Voor de huidige prijzen hoef je het niet te laten.
256GB minimaal voor OS, randzaken en aantal games. Neem een Samsung Evo of Crucial MX of BX reeks

Voor opslag is 1Tb mee dan voldoende idd.

En de gfx kaart...tja,wil je bang for buck..ja dan is het voldoende, houdt ook niet meer over eigenlijk. Zou dan eerder voor een 960 gaan.

Qua OS?...Gewoon Windos 8.1 erop knallen :), update naar 10 is volgens mij gratis dan (als ik mij niet vergis).
 
Goed punt, niet over de waterblock beschikbaarheid nagedacht haha.
In dat geval kom je inderdaad op een 960 uit, maar daar zijn volgens mij nog geen waterblokken voor.. Anders kom je in een veel hogere prijsklaase qua GPU's terecht helaas.

Qua OS?...Gewoon Windos 8.1 erop knallen :), update naar 10 is volgens mij gratis dan (als ik mij niet vergis).
Als je 8.1 koopt is die gratis, anders technisch gezien ook haha
 
Ik wil dus een pc gaan bouwen van begin af aan. Eisen zijn stil en cpu en gpu te gaan koelen en evt mobo met wc. Overclocken is voor mij niet meer van toepassing de stilte wel.
Met luchtkoeling kan je toch ook een stil systeem bouwen ,wellicht nog wat stiller dan een waterkoeling .
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
R Advies koppelingen en slangen gevraagd Waterkoeling 3
D Vertical GPU mount advies Waterkoeling 1
Sanders Tweemaal advies gevraagd Waterkoeling 3
D Advies mbt aanpassen ekwb loop Waterkoeling 10
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies plaatsing radiator. Advies Waterkoeling Setup 7
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
S Advies watercooling 6900xt reference + 5600x Advies Waterkoeling Setup 1
H Advies watergekoelde setup Advies Waterkoeling Setup 1
Y airflow waterloop advies gevraagd. Waterkoeling 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
D Advies setup drain Corsair Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies setup Advies Waterkoeling Setup 4
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
A Advies nodig, Lian Li DK-05X Waterkoeling 4
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
2 Advies watercooling 2 x rtx 3080 Advies Waterkoeling Setup 5
K advies setup Advies Waterkoeling Setup 8
P Advies handleiding Thermaltake Pomp/Res PR22-D5 Plus Hardware & Software 3
N Advies gevraagd MSI RTX3080 loop Advies Waterkoeling Setup 3
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
LoyalFoxx Advies betreft voeding Hardware & Software 4
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
P Graag advies om deze pc te maken Waterkoeling 9
J Enthoo Evolv ITX Custom loop - Advies nodig :) Advies Waterkoeling Setup 5
R Advies pomp voor eerst installatie Advies Waterkoeling Setup 2
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
P Advies over Coolant Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies over bending tools Waterkoeling 2
K advies GPU waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
DFusion Advies over lage flowrate. Waterkoeling 3
W Advies waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 3
D Advies 1e Waterkoeling setup, i9 9900k, Fractal Design Define R6 USB-C Blackout Advies Waterkoeling Setup 2
O Advies water cooling 1000W+ Advies Waterkoeling Setup 57
T Advies custom koeling, 600W TDP Advies Waterkoeling Setup 6
T Advies watercooling Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan