• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

advies WC Case

Als je de hdd kooi onderin weg haalt dan passen daar toch wel twee 240 naast elkaar?

Of de PSU naar midden boven plaatsen en een 360 + 240 onderin. Hou je nog ruimte voor een pomp daar.

Beide ideeën staand dus, niet liggend.

Wat wil je eigenlijk koelen? Volgens mij moeten twee 240s ruim voldoende zijn voor je huidige setup.
 
Ik ben eigenlijk een beetje vooruit aan het lopen op haswell die binnenkort uit gaat komen. Ik zit nu nog op Nehalem en zou graag een keer een echte dikke PC bouwen. Wat ik belangrijk vind in dat project is dat hij stil is, er leuk uitziet en goed presteerd. Ik denk dat ik dan de mosfets van mn mobo ga wcen, 2 gpu's en natuurlijk de cpu.
 
Weten jullie wat er zo qua radiatoren zo in een corsair 650d past? Die kast blijft vind ik ook een optie.

Of de PSU naar midden boven plaatsen en een 360 + 240 onderin. Hou je nog ruimte voor een pomp daar.

Ik Snap niet helemaal wat je met dat psu gedeelte bedoelt. bedoel je dat ik hem aan de voorkant plaats? met zijn achterkant aan de voorkant van de case?
als dat zou lukken kan ik onderin idd een hele hoop dingen kwijt ja. maar als ik onderin staande rads zou plaatsen, waar moeten die dan heen met hun lucht. Bedoel je dan aan de zijkant van de case gaten maken oid waardoor ze naar buiten kunnen blazen?
 
Ik Snap niet helemaal wat je met dat psu gedeelte bedoelt. bedoel je dat ik hem aan de voorkant plaats? met zijn achterkant aan de voorkant van de case?
als dat zou lukken kan ik onderin idd een hele hoop dingen kwijt ja. maar als ik onderin staande rads zou plaatsen, waar moeten die dan heen met hun lucht. Bedoel je dan aan de zijkant van de case gaten maken oid waardoor ze naar buiten kunnen blazen?

Ja dat de PSU aan de voorkant komt met de fan naar voren gericht of naar onder. Wat je zelf mooier of makkelijker vindt.

En inderdaad onder de zijkanten open maken, grill erin maken of ervoor of wat dan ook. Ene zijkant erin, andere eruit. TJ07 stijl.
 
Als je van plan bent hem te modden dan ja. Als je van plan bent hem zo te gaan gebruiken dan nee.
Ze hebben de TJ07 nooit een lift gegeven dus de hele binnenkant en achterkant is zilverkleurig. Spiegelend. Hij heeft een klein beetje meer aandacht nodig. Ondanks dat de standaard vorm echt briljant is en ook de lay-out.

Er zijn voor mij twee soorten kasten. De tijdloze strakke designs van Silverstone en Lian Li. Daar kun je alle kanten mee op en de kwaliteit is ongeëveraard. Dan zijn er de kasten die al af zijn. Die hebben als zoveel vorm van zichzelf dat je er bijna niets mee kan. Zoals veel HAf modellen en Thermaltake modellen.
 
Ik denk dat ik toch wat ga modden.

Ik denk dat ik redelijk eenvoudig plek kan maken in de onderkant van de case waar nu de hdd cage zit. het tussenschot gaat eruit en de bracker waar de hdd cage aan vast zit. Er is dan volgens mij genoeg plek om een 240 rad te plaatsen. Misschien zelfs 2 (in de breedte heb ik 180mm ruimte). Vanaf de voorkant van de case tot aan het tussenschot is ongeveer 240mm. Ik heb dan daar toch wel wat ruimte.
Ook kan ik dan naar mijn idee de psu op dezelfde plek laten zitten wat ik wel prettig vind.

Nu vraag ik mij af hoe ik deze rads het beste vast kan gaan maken. Ik moet een soort van brackets hebben waar wat speelruimte in zit. Is er iemand op de hoogte of deze bestaan? Ik heb die speelruimte nodig om de fans van de rads zo dicht mogelijk aan te kunnen sluiten op het zijpaneel zodat ze geen valse lucht zuigen / warme lucht de case inblazen.
Wat ook nog zou kunnen is een afdicht rand maken de zijpanelen. Alhoewel ik niet weet hoe ik dit zou moeten doen.
Tips zijn erg welkom!?

even rekensommetje voor in de breedte. ik heb 180mm ruimte. 2 x 120 mm fans kost in de breedte 50mm. 180mm - 50 mm = 130 mm over. ik zou dus in principe plek hebben voor 2 60mm dikke rads. deze som klopt toch? ik zit namelijk aan deze te denken.

zijn er soortgelijke buildlogs waar ik af kan kijken? Misschien niet dezelfde case maar wel zelfde mods?
 
Is dat sarcastisch:confused: snap hem niet helemaal? Dat is niet mijn aanbieding hoor. Ik zou dan de boel eerder gewoon los verkopen.
Probeer alleen ideeen aan te dragen:D.
Als ik geld over had,dan had ik die deal gepakt,de onderdelen gewoon los verkocht en er aan het eind geld aan over gehouden hebben.

Verstuurd van mijn HTC Sensation Z710e met Tapatalk
 
Is dat sarcastisch:confused: snap hem niet helemaal? Dat is niet mijn aanbieding hoor. Ik zou dan de boel eerder gewoon los verkopen.
Probeer alleen ideeen aan te dragen:D.
Als ik geld over had,dan had ik die deal gepakt,de onderdelen gewoon los verkocht en er aan het eind geld aan over gehouden hebben.

Verstuurd van mijn HTC Sensation Z710e met Tapatalk

Sorry voor mijn onduidelijkheid, het was inderdaad een beetje sarcastisch bedoeld. Die aanbieding is een beetje ver weg voor mij om te gaan kijken.
Dank voor je idee in ieders geval.

Ik denk dat ik toch wat ga modden.

Ik denk dat ik redelijk eenvoudig plek kan maken in de onderkant van de case waar nu de hdd cage zit. het tussenschot gaat eruit en de bracker waar de hdd cage aan vast zit. Er is dan volgens mij genoeg plek om een 240 rad te plaatsen. Misschien zelfs 2 (in de breedte heb ik 180mm ruimte). Vanaf de voorkant van de case tot aan het tussenschot is ongeveer 240mm. Ik heb dan daar toch wel wat ruimte.
Ook kan ik dan naar mijn idee de psu op dezelfde plek laten zitten wat ik wel prettig vind.

Nu vraag ik mij af hoe ik deze rads het beste vast kan gaan maken. Ik moet een soort van brackets hebben waar wat speelruimte in zit. Is er iemand op de hoogte of deze bestaan? Ik heb die speelruimte nodig om de fans van de rads zo dicht mogelijk aan te kunnen sluiten op het zijpaneel zodat ze geen valse lucht zuigen / warme lucht de case inblazen.
Wat ook nog zou kunnen is een afdicht rand maken de zijpanelen. Alhoewel ik niet weet hoe ik dit zou moeten doen.
Tips zijn erg welkom!?

even rekensommetje voor in de breedte. ik heb 180mm ruimte. 2 x 120 mm fans kost in de breedte 50mm. 180mm - 50 mm = 130 mm over. ik zou dus in principe plek hebben voor 2 60mm dikke rads. deze som klopt toch? ik zit namelijk aan deze te denken.

zijn er soortgelijke buildlogs waar ik af kan kijken? Misschien niet dezelfde case maar wel zelfde mods?

Ik was eigenlijk op zoek naar wat antwoorden/suggesties op deze vragen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
P Desk-case advies Cases en Modding 2
T Advies nodig: Moederbord in case isoleren tegen condens Overige Koeling 3
canonchiel Advies watercooling case, Cases en Modding 5
D Advies omtrent hafx case met asus maximus formula v en i7 ib (mobo heeft wc opties) Advies Waterkoeling Setup 4
J Advies over case light Cases en Modding 12
S advies voor een nieuwe case Advies Waterkoeling Setup 4
R Advies koppelingen en slangen gevraagd Waterkoeling 3
D Vertical GPU mount advies Waterkoeling 1
Sanders Tweemaal advies gevraagd Waterkoeling 3
D Advies mbt aanpassen ekwb loop Waterkoeling 10
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies plaatsing radiator. Advies Waterkoeling Setup 7
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
S Advies watercooling 6900xt reference + 5600x Advies Waterkoeling Setup 1
H Advies watergekoelde setup Advies Waterkoeling Setup 1
Y airflow waterloop advies gevraagd. Waterkoeling 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
D Advies setup drain Corsair Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies setup Advies Waterkoeling Setup 4
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
A Advies nodig, Lian Li DK-05X Waterkoeling 4
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
2 Advies watercooling 2 x rtx 3080 Advies Waterkoeling Setup 5
K advies setup Advies Waterkoeling Setup 8
P Advies handleiding Thermaltake Pomp/Res PR22-D5 Plus Hardware & Software 3
N Advies gevraagd MSI RTX3080 loop Advies Waterkoeling Setup 3
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
LoyalFoxx Advies betreft voeding Hardware & Software 4
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
P Graag advies om deze pc te maken Waterkoeling 9
J Enthoo Evolv ITX Custom loop - Advies nodig :) Advies Waterkoeling Setup 5
R Advies pomp voor eerst installatie Advies Waterkoeling Setup 2
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
P Advies over Coolant Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies over bending tools Waterkoeling 2
K advies GPU waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan