• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Advies waterkoeling + (evt)vervanging voor Armor VA8000

mystiqu

Member
Nou goed, ik heb me de laatste tijd wat meer ingelezen op het koelen met water in je pc. En dit ligt me allemaal wel, vind het alleen nogal aan de prijzige kant uitkomen, en weet ook niet of ik wel de goede samenstelling in elkaar draai. Verder heb ik ook zitten kijken naar de kits die EKWB verkoopt, en die spreken me wel aan, maar ik weet niet of ze beter zijn als zelf samengestelde kits... En daar moet ik apart nog de blokken voor mn SLI bij halen =.=
Anyway,
Mobo: Gigabyte GA-P55-UD4
CPU: I5-750 ~ 3.72 Ghz
Geheugen: 4 GB OCZ low voltage dual channel ~ 1866 Mhz
2 Hdd, 750 GB data van samsung, 160 gb backup van maxtor(?)
Thermaltake armor VA8000 (ZONDER de sidefan, wel windowed)
Gigabyte GTX 460 1 GB SLI

Nou, als ik zelf iets in elkaar draai, kom ik hierop uit:
ek supreme lt - acetal
xspc passive alu reservoir 150 mm black
laing ddc1 mcp350 12v
feser one cooling fluid black 1
ek ddc x-top rev.2 acetal
feser tube uv - highflow0 1/2id-3/4id black 2.5 M
ek coolstream rad XT 360
coolink 120mm fan 1200 800RPM X 3

Dus, even in het kort,
1: Is er iemand met ervaring van de all-in-one kits van EKWB?
2: Is deze zelf samengestelde setup voldoende om evt in de toekomst ook nog een GTX460 in SLI te waterkoelen?
3: Heb ik alles?
4: Kan iemand een goedkopere set samenstellen met dezelfde specs?
5: Als ik alleen mn cpu stil gekoeld wil hebben, maar wel tot +/- 4 Ghz wil overklokken, kan iemand dan nog een andere set in elkaar draaien, voor minder geld?

Thanx in advance :)
 
De kits van EK zijn prima, meeste producten erin zijn van EK zelf, dus is sowieso kwaliteit :)
Voordeel is dat je alles gelijk hebt, geen kopzorgen, enkel nog koelvloeistof erbij.
Nadeel is dat je vast zit aan de spullen die erin zitten, dus je kan de set niet maken naar eigen smaak.

Jouw eigen setup is zeker voldoende en niet veel meer te verbeteren (is uiteraard ook afhankelijk van budget).
Je mist dan alleen nog de fittingen.
 
Hmm ok, dus in principe kan ik net zo goed voor een 360 set van EK zelf gaan? Qua budget heb ik geen idee, moet er sowieso voor sparen voordat ik uberhaupt aan een WC setup begin (17 jaar, 4 havo en geen vaste baan =.=), maar wat ik me dan wel afvraag:
Haal ik met een WC setup meer prestatie winst als met bijv. een i7-860 die ik overclock?
Kan ik met de 360 set van EK bijv. een andere slang erin proppen?, want die doorzichtige dingen zien er niet uit IMO
En kan ik met de 360 set van EK ook nog mn videokaarten koelen? Want die zitten er niet bij in het pakketje, haalt de pomp dat?

~ off: dankje voor de snelle reactie :D
 
Ja dat kan. Je kan idd ook andere slang nemen, dan vervang je gewoon de standaard slang (die heb je dan dus over).

Een 360 radiator (en dus ook de set) is meer dan voldoende voor CPU+Graka+Overclock, je zal zeker lagere temps merken, mits je het goed monteert en de airflow goed hebt.
 
Hmm okee, en wat bedoel je dan met 'airflow' ? een intake aan de voorkant en een outtake aan de achterkant ? Want als dat goed werkt, kan ik iig beginnen met alleen mn cpu in mn WC setup te zetten, en dan later nog over te gaan naar CPU + SLI (denk ik)?)
 
Voor die 40 euro extra zou ik dat tweede setje eigenlijk niet laten liggen. In mijn ogen bieden zowel de pomp als het CPU blok een meerwaarde die het zeker waard is. Hoewel het niet precies te voorspellen is, zou ik verwachten dat je toch minimaal 3-5C erop vooruit gaat t.o.v. het eerste setje. Zoveel ben ik er tenminste vooruit gegaan toen ik overstapte van het CPU blok uit het eerste setje naar het CPU blok uit het tweede setje ;).
 
Hm okee, heel erg bedankt voor alle info guys !!
Nu afwachten op het loonstrookje, bestellen en inbouwen die hap ! :D

EDIT: Toch nog een vraagje, als ik er andere slangen bij wil doen, heeft dat dan een (nadelig) invloed op de koelprestaties, als we het over de feser slangen hebben, de zwarte + witte?
Daarop aansluitend, hoe maak je zo'n slang passend? Knip je hem gewoon door zodat je de goede lengte hebt of wat??
 
Laatst bewerkt:
De pomp trekt 18W, en de fans zullen in totaal ook niet meer dan 10W-15W doen. Dit is vergelijkbaar met het plaatsen van een nieuwe harde schijf. Ik denk dus dat het wel moet kunnen :).

Zolang de slang dezelfde maat heeft als degene die in dat pakket zitten, zou je geen nadelige effecten moeten zien. De slang maak je inderdaad passend door ongeveer te schatten hoeveel slang je nodig hebt voor een bepaalde verbinding, en dan gewoon door te knippen. Je kan beter overschatten dan onderschatten omdat je gemakkelijk 2cm van zo'n stuk af kan halen als het nodig is, maar het is lastiger als je opeens met een te kort stuk van 20cm zit ;).
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
K advies GPU waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W Advies waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 3
D Advies 1e Waterkoeling setup, i9 9900k, Fractal Design Define R6 USB-C Blackout Advies Waterkoeling Setup 2
Z Advies waterkoeling voor een beginner Advies Waterkoeling Setup 7
T Advies Waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 2
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
S Delidded i7 7820X 4.8GHz OC, GTX 1080Ti, Advies nodig voor custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 4
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
B [Waterkoeling advies] low budget Threadripper 1950X Advies Waterkoeling Setup 1
N Advies waterkoeling 3 á 400 euro i7-970 en asus nvidia gtx 970 Advies Waterkoeling Setup 10
R Advies/buildlog waterkoeling - Phantekst ATX Evolv Tempered Glass Advies Waterkoeling Setup 6
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
V Advies gevraagd over eerste custom waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 8
P Advies Waterkoeling GTX1070 / Asus Ranger vii I5 4690K (4-500 euro) Waterkoeling 34
S Advies nodig met samenstellen waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 9
Heineken Advies nieuwe GPU (custom waterkoeling setup) Advies Waterkoeling Setup 2
M Advies waterkoeling 780 ti 4x sli Advies Waterkoeling Setup 1
W Advies gezocht Asus matrix 980ti waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 5
P Advies bij waterkoeling opbouw Advies Waterkoeling Setup 2
D Advies waterkoeling i7-4790, 3x280x ineen corsair 750D begroot budget 600-700 Advies Waterkoeling Setup 6
A Nieuw met waterkoeling ...advies...compleet set... Advies Waterkoeling Setup 3
FactoryDefaults Advies voor mijn waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 65
G advies voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 26
W Waterkoeling Complete Set. CPU (+GPU) Advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 18
S advies waterkoeling - Advies Waterkoeling Setup 6
A Advies over waterkoeling nodig Advies Waterkoeling Setup 3
J Advies Waterkoeling set (CPU Only) Advies Waterkoeling Setup 3
S Tips/advies gevraagd voor nieuwe set-up waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 6
Johnny Advies waterkoeling Deel II Advies Waterkoeling Setup 22
X Advies gevraagd waterkoeling CPU + GPU Advies Waterkoeling Setup 3
H Advies gevraagd! - Waterkoeling QUAD CROSSFIRE (HW Black ICE XT 480) Advies Waterkoeling Setup 3
E Advies i7 920 waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
N Advies eerste waterkoeling. Socket 1156. Advies Waterkoeling Setup 1
D Advies Waterkoeling Setup Advies Waterkoeling Setup 1
H Advies eerste waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 1
DieHard Advies waterkoeling voor xbox 360 slim. Advies Waterkoeling Setup 5
S Waterkoeling bouwplan met Chiller, advies a.u.b. Advies Waterkoeling Setup 4
B Advies nodig ivm men eerste waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan