• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Advies waterkoeling €1000 ,Core i7 980 X ,RexIII (NB SB), 2x Gtx 480

Ik wil nu zachtjes aan met waterkoeling gaan beginnen en heb zeker advies nodig.
Mijn budget voor waterkoeling +- €1000
Opsomming van de hardewaren
Mobo REXIII
CPU Intel core i7 980 Extreme
12 GB Kingston Hyperx DDR3
2 x GTX 480
2 x OCZ Vertex2 SSD
Microcool Banchetto benchtafel + Silverstone Strider 1500W

Het liefst wil ik beide GPU's ,CPU en REXIII NB SB waterkoelen,allee ik vraag mij wel af
of dit goed te doen is met één 360 Radiator in een single loop.

Waarom ik wil gaan waterkoelen omdat ik een stiller systeem wil,en omdat mijn beide GPU's loei heet worden als je na een race Dirt2 voelt aan de heatpipes blijven haast de vellen eraan hangen.
Verders ook wel intresse om wat te overklokken en optische vindt ik het gewoon zo mooi om te zien,en omdat ik het altijd al in mijn hoofd heb gehad maar nooit echt gedurfd hebt.

Ik heb nu mijn nieuwe systeem paar weekjes draaiende en moet zeggen wouww wat loopt dit soepel met Windows 7 Ultimate x64

In Idle toestand worden de GPU's en REXIII NB SB het heetst beetje grof genomen zitten deze componenten tussen de 55 en 65 graden in.De CPU zit rond de 35 graden.

Het liefst zou ik dit willen zo'n mooi plexiglas rek waar ik 2 radiatoren aan kan mounten zoals hier te zien is [Project] DP's Watercooled Banquet Table :p - XtremeSystems Forums dan een mooie dualloop maken.Iemand hier een idee heeft om dit te realiseren hoor ik het graag.

Verders wil ik weten voordat ik een boodschappen tas gaat vullen is het goed te doen hetgeen ik wil koelen in een single loop ?
 
Ik zou sowieso 2 loops maken,
en dan of 480 voor de GPU's en 360 voor de CPU/NB nemen of 360 voor de GPU's en 240 voor de CPU/NB.
Omdet het niet allemaal de koelste onderdelen zijn en zeker als je stilte en overklokken wilt moet je toch wel wat marge hebben om mee te koelen.
De vraag is of je het een beetje netjes kwijtkomt rondom je tafeltje
 
Kee, we gaan even wat berekeningen doen:

Als eerste de GPU's. Die hebben elk een TDP van 300W. Ga er vanuit dat er ongeveer 80% max gedumpt wordt (tenzij je uiteraard continue furmark draait). Dus een gezamelijke hittedump van ongeveer 500W. Een radiator als de Swiftech MCR320 kan een hittedump van 500W verwerken bij 1800RPM, met een delta T van 7C (delta T is het verschil tussen de temperatuur van de lucht die erin gaat, en de temperatuur van het water dat eruit komt). Andere radiatoren zullen vergelijkbare prestaties halen. (De reden dat ik de MCR gebruik in mijn vergelijking is omdat het een goedkope radiator is, die op gelijk niveau presteert met veel andere radiatoren.) Dus aan een 360 rad zal je in principe genoeg hebben voor je GPU's. Uiteraard kan je nog een grotere variant, zoals een 480 radiator nemen, zodat je je fans wat langzamer kan laten draaien, of juist een lagere delta T krijgen.

Dan je CPU + Mobo. Je CPU heeft een TDP van 130W, maar dit gaat hard omhoog met een overklok. Aangezien je een 980x extreme hebt, lijkt het me logisch dat die overklokt is, of wordt. Dan mag je al gauw 200-250W rekenen. Tezamen met je moederbord zal je rond de 300-350W max zitten. Dit is te koelen met een 240 radiator, hoewel een 360 meer speelruimte geeft.

Dan de keuze: Singe loop, of dual loop. Normaliter is het gewoonte single loop boven dual loop te verkiezen, omdat de prestaties dan net wat beter zijn. Maar vanwege de nogal grote hittedump van jouw systeem is het aan te raden om voor een dual loop te gaan, zodat de loads beter verdeelt blijven.

Ik zou dus gaan voor 2x 360 radiatoren, in een dual loop opstelling. Je kan dan minimaal zoiets verwachten:

HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming! - Pompmasker

Graag zie ik zelf nog dat er wat anderen commentaar geven op deze setup.
 
Ja dat zou een mogelijkheid zijn om een dergelijke bracket door K.3nny's Modservice te laten maken ,als diegene dat ook ziet zitten.

De radiator die jij aanbeveelt is volgens mij dezelfde http://i297.photobucket.com/albums/mm234/Aposto83/Computers/DSC_0690.jpg is het niet ?

Ik heb zelf ook al een beetje naar spullen zitten kijken en een behoorlijke wensenlijst gemaakt ik had zelf als radiator een TFC Xchanger Monsta Lite 420/360 Radiator Black in gedachte met TFC Triebwerk TK-122 - 1800RPM - 120MMx55MM

En GPU blocken Bitspower Black Freezer VG-NGTX480 Acrylic-Black/Clear Panel BP-VGNGTX480AC-BKCL of deze Koolance VID-NX480 (GTX 480) FC Block

En als pomp Laing D5-MCP655 12V - 1/2 slang aansluiting + XSPC Acrylic Dual 5.25 bay Reservoir for Laing D5/MCP655/PMP-450

Ik kan ook eerst bijv de GPU's onderhanden nemen ,die maken momenteel het meest lawaai en worden echt bloedje heet.
Ik zie niet 123 gebeuren dat ik zo'n bracket gerealiseerd heb.

Ik wil eigenlijk het budget bijstellen om te kijken wat er dan voor moois uitkomt ,dus het budget no limit.
 
google anders naar water of lasersnijders bij jou in de buurt.
Die kunnen zoiets altijd wel realiseren, een plexiglas plaat van +- 5 mm moet altijd wel te krijgen zijn ergens.
Je zou ook naar aluminium kunnen kijken mocht je dat mooi vinden.
 
Ik heb op mijn werk ook al geinformeerd en wij hebben bij een afdeling wel plexiglas is niet zo heel dik ,maar in het voorbeeld heeft diegene twee van die plexiglas brackets achter elkaar,en inderdaad aluminium is ook een goede optie dat hebben we zeker op het werk en ook andere ijzersoorten. Ben op zoek naar een water of lasersnij bedrijf hier in de Spijkenisse en omstreken.
 
Over +-3 weken is de plexiglas bracket gereed, ik heb een bedrijf gevonden in mijn eigen woonplaats die voormij dit gaat realiseren.
Het enige waar veel werk in gaat zitten is het uitmeten voor de computer,normaliter krijgen zij tekeningen in cad formaat zodat het gelijk de computer in kan om te snijden of te graveren.Nu moet hij dat zelf allemaal uitmeten en invoeren,maar hij zei dat het goed te doen was.

Dus kunnen we verder met samenstellen voor een mooie dualloop waterkoeling.
 
Hoi,ik wil toch proberen zelf een waterkoelingset samen te stellen in de hoop meer ideeen en advies te winnen ,hoe maak ik die lijst zodat ik het hier kan posten met één link ? Moet ik dan gewoon boodschappenwagen gebruiken en die link hier neer zetten ? Of beter handmatig alles hier intikken ?
 
Ik heb alvast een boodschappentas gevuld ,en vindt het toch wel lastig al die keuzes die je hebt.

bij deze http://www.highflow.nl/index.php?ta...id=1958&hash=28c3c889f013e29c23f51cfec5eef2be

Ik weet dat ik nog wat mis ,en dat is de aansluitingen voor SLI ik weet echt niet wat ik hiervoor moet gebruiken.
En ook het aantal Bitpower schroefkoppelingen weet niet of er misschien een bochtje of andere stukken bij moeten.

Qua radiator was mijn oog ook gevallen op TFC Xchanger Monsta Lite 420/360 Radiator Black ik weet niet of dat gaat passen aan het acrylaat bracket wat ik laat maken,en hij is behoorlijk aan de maat benchtafeltje is 40 cm breed dus hij zal ong 5 cm aan iederekant uitsteken,en is misschien een rot gezicht maar verders lijkt me dit een gruwelijk goeie radiator.Het lijkt ook op de foto's van deze radiator dat je de fittingen en stop plug's kan verwisselen zodat je de slang haaks op de radiator weg kan laten lopen en dan de stop plugs op de kop erin draaien.

Voor de koelblokken voor mijn graka's had ik heel graag die zwarte van Bitpower willen nemen maar is niet voorradig,dus ik weet niet of ze lange levertijd hebben.

De gekozen pomp en reservoir ik weet echt niet of ik daar goed aan doet ,ik begrijp uit deze combinatie dat de pomp in dat reservoir komt (correct me if am wrong) Ik had ook iets op het forum gelezen dat het reservoir op een hoger punt moet zijn dan de pomp hoeft dit dan niet met deze set? Btw ik moet spullen hebben voor een dual loop,dit gaat volgen mij niet werken voor een dualloop ?

De fannen die ik gekozen heb vindt ik heel mooi ,ik weet niet of er ook iets met verlichting mogelijk is met deze fan's.

De gekozen tube en koelingvloeistof ik weet niet of ik de juiste hoeveelheden heb gekozen.

Verders ben ik best benauwd of dat het allemaal wel gaat lukken met het bevestigen van de radiators ,dat ik ze niet lek maakt.

Leuk zou zijn als er medeforummers kickass iedeeen aandragen zodat het er echt waus uitziet.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ze bekeken vindt ze uiterlijk niet zo ,maar presteren waarschijnlijk erg goed moet ik nog naar de toeren tallen kijken voor het geen wat ik wil koelen,verders schiet mij te binnen hoe sluit ik 6 fannen aan ik geloof niet dat ik zoveel aansluitingen heb op mijn mobo.

Een mooie fancontroller lijkt mij ook wel wat.
 
gezien je voor geringe geluid wil gaan en een onbeperkt budget hebt zou ik er direct een Aquaero bij bestellen. Dit apparaat meet je temps en zal daarop reageren door de fan voltages te verhogen, dus speel je geen DIRT2 dan zal het zeer stil worden, ga je los dan koelt hij harder, je kan het instellen op een target temp. bijvoorbeeld 30c voor het water, dan zal dit altijd zo blijven, en soms vallen zelfs je fans stil. echt een aanrader dat ding! En als je dan toch bezig bent en je dope looks wil, regel er een flowmeter bij en inline temp meters beide ook van aquacomputer. wil je helemaal gek, dan kan je er ook nog een extra fan controller op aansluiten die licht in je pc regelt aan de hand van de temp van het water. denk daarbij aan 4x rood clf en 4x blauw stijging in temp zal dan overwegend rood licht geven en daling blauw, dan kan je aan de verlichting zien wat je temp is; erg leuk. ipv clf kan je ook gewoon leds gebruiken en die in al je waterblocken steken, of in je plexi ophanging. dit kan je trouwens simpel doen met een dualled draadje van aquacomputer die zo je aquaero ingaat.

Ik heb veel plezier van het apparaat, ik denk jij ook, gezien je wel van de fijneste gadgets houd zoals in je lijst naar voren komt. veel succes met het maken van je uberpc. En denk zeker even aan Kenny, hij heeft momenteel mijn pc ook onder handen, zie buildlog voor hard.fm
 
@lqd Deze iedeeen spreken me zeer aan en hier wil ik zeker wat mee gaan doen.Ik heb verders nog geen response op de boodschappenlijst of het allemaal klopt net als het SLI verhaal ik heb wel in de shop spulletjes gezien voor SLI maar weet niet wat precies nodig is.Het is voor mij nu de eerste keer waterkoeling dus alles is nog erg nieuw voormij.

@lqd ik heb nog ff gezocht naar buildlog hard.fm als hetgeen wat ik gevonden heb het is ,het ziet er fantastisch uit ,Maar laat je dan alles door Kenny installeren of doe je er zelf ook wat aan ? iedergeval ook veel succes met je build.

Super bedankt voor je reacties ik wil hier zeker wat mee doen thanks

Fans Toebehoren

Daar staan allemaal kabeltjes ervoor.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
K advies GPU waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W Advies waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 3
D Advies 1e Waterkoeling setup, i9 9900k, Fractal Design Define R6 USB-C Blackout Advies Waterkoeling Setup 2
Z Advies waterkoeling voor een beginner Advies Waterkoeling Setup 7
T Advies Waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 2
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
S Delidded i7 7820X 4.8GHz OC, GTX 1080Ti, Advies nodig voor custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 4
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
B [Waterkoeling advies] low budget Threadripper 1950X Advies Waterkoeling Setup 1
N Advies waterkoeling 3 á 400 euro i7-970 en asus nvidia gtx 970 Advies Waterkoeling Setup 10
R Advies/buildlog waterkoeling - Phantekst ATX Evolv Tempered Glass Advies Waterkoeling Setup 6
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
V Advies gevraagd over eerste custom waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 8
P Advies Waterkoeling GTX1070 / Asus Ranger vii I5 4690K (4-500 euro) Waterkoeling 34
S Advies nodig met samenstellen waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 9
Heineken Advies nieuwe GPU (custom waterkoeling setup) Advies Waterkoeling Setup 2
M Advies waterkoeling 780 ti 4x sli Advies Waterkoeling Setup 1
W Advies gezocht Asus matrix 980ti waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 5
P Advies bij waterkoeling opbouw Advies Waterkoeling Setup 2
D Advies waterkoeling i7-4790, 3x280x ineen corsair 750D begroot budget 600-700 Advies Waterkoeling Setup 6
A Nieuw met waterkoeling ...advies...compleet set... Advies Waterkoeling Setup 3
FactoryDefaults Advies voor mijn waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 65
G advies voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 26
W Waterkoeling Complete Set. CPU (+GPU) Advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 18
S advies waterkoeling - Advies Waterkoeling Setup 6
A Advies over waterkoeling nodig Advies Waterkoeling Setup 3
J Advies Waterkoeling set (CPU Only) Advies Waterkoeling Setup 3
S Tips/advies gevraagd voor nieuwe set-up waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 6
Johnny Advies waterkoeling Deel II Advies Waterkoeling Setup 22
X Advies gevraagd waterkoeling CPU + GPU Advies Waterkoeling Setup 3
H Advies gevraagd! - Waterkoeling QUAD CROSSFIRE (HW Black ICE XT 480) Advies Waterkoeling Setup 3
E Advies i7 920 waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
N Advies eerste waterkoeling. Socket 1156. Advies Waterkoeling Setup 1
D Advies Waterkoeling Setup Advies Waterkoeling Setup 1
H Advies eerste waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 1
DieHard Advies waterkoeling voor xbox 360 slim. Advies Waterkoeling Setup 5
S Waterkoeling bouwplan met Chiller, advies a.u.b. Advies Waterkoeling Setup 4
B Advies nodig ivm men eerste waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan