• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Advies watercooling set up AM3

obitwan

New member
Hallo beste mensen,

Ik wil graag advies omtrent het aanschaffen van een watercoolset voor CPU en GPU.
Budget €1200

Volgende setup van PC:

Thermaltake Armor+ VH6000BNS
Asus Crosshair 4 Extreme
Kingston 4x4GB DDR3 PC12800 CL9 HyperX XPM
AMD Phenom 2 X6 1090T
AMD Radeon HD 6870 x2

Dit systeem zal gebruikt gaan worden om te overclocken en gaming.

Kan iemand mij adviseren?

Set up aangepast. (29122010 advies soppy)

http://www.highflow.nl/index.php?ta...id=2494&hash=b00cbfc1f4c8a8bf2f9b53f55a1c6434
socket Am 3

http://highflow.nl/index.php?target...id=2486&hash=de90fd4c80ea92c20dc6b2f38ee1fa28
advies Oli4v

Graag opmerkingen voor eventuele verbeteringen of dingen die niet juist zijn.

Alvast bedankt.
Mvg,
Antwan
 
Laatst bewerkt:
Hoi Antwan,

Welkom op het forum.
We raden klanten altijd aan om zelf eerst in te verdiepen, want dat voorkomt problemen achteraf.
Zeker met zo'n groot budget, is het extra zuur als je achteraf het anders zou willen hebben.

Daarom is het aan te raden het volgende door te lezen:
http://forum.highflow.nl/f6/waterkoeling-59/



Als je alles begrijpt, kan je dit lijstje afwerken voor een complete waterkoeling setup:

1. Kies jouw Radiator:
2. Kies jouw Fans:
3a. Kies jouw CPU block
3b. Kies jouw GPU block (als je ook jouw videokaart wilt waterkoelen)
4. Kies jouw Reservoir
5a. Kies jouw Pomp
5b. Kies jouw Pomp Top (optioneel als je een Laing/Swiftech pomp hebt gekozen)
6. Kies jouw Koelvloeistof
7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten)
8. Kies jouw Fittingen
9. Kies jouw toebehoren en accesoires
Koelpasta, Trechter, Slangknipper, UV lampen, Sleeving Kits etc.


Je kan dan hier jouw topic een link plaatsen naar jouw winkelwagen, wij kunnen je dan tips geven wat er verbeterd kan worden.
Hoe je een link kan maken naar jouw winkelwagen, kan je hier lezen:
Hoe kan ik een link maken naar een winkelwagen?
 
Ja zo werkt ie :)

Tips/Verbeteringen:

Koelvoeistof: 2 flessen
Slang: 3 meter

Je hebt verkeerde formaat fittingen, deze heb je nodig:
13MM (1/2) Koolance Schroeffitting Paar - G1/4 (2 stuks) NZL-V13-19KG2

Verder heb je nog voor tussen de twee GPU blokken een SLI fitting nodig, bijvoorbeeld deze:
Variabel SLI-verbindingsstukken Set - G1/4 (1-3 slots)

Je hebt 8 snelkoppelingen, maar alle 8 zijn koppelingen. Je hebt een stekker een een koppeling nodig.
Dus die 8 moet je veranderen naar 4 stuks. En dan nog 4 stekkers erbij:
Koolance 13MM (1/2 ID - 3/4 OD) Schroeffitting - Extreme Flow Stekker VL4-M13-19S

Voor de rest ziet de set er goed uit, wel mis je nog de aanraders als:
- Slangknipper
- Trechter
- Spuitfles
- ArctiClean
- MX-4 koelpasta
 
Ik wil nu niet lastig doen, maar volgens mijn kan je voor dat geld een mooiere highend WC set samenstellen.

Een goedkoper cpublock dat niet alleen er imho mooier uitziet, maar ook beter presteerd, EK's Supreme HF full nickel of de acetal versie hiervan (en dan moet je geen extra backplate liggen kopen, want dat zit er gewoon bij), nog goedkoper en maar een haartje slechter is de XSPC Rasa.

Pomp zit goed, die D5 kan je mooi regelen en op standje 2 of 3 is die vrijwel onhoorbaar.
Die frozenQ reservoirs zijn eigen keuze, al vind ik ze wel heel duur.

De radiator is ook een zeer goede, een van de beste 360 rads op de markt, ik zou h'm wel met 6 fans uitrusten voor nog betere prestaties (pushpull)

Persoonlijk zijn die grils en die stoffilters wat onnodig, zeker als pc op je bureau staat en ik vermoed dat je het rad achterop zal gaan hangen ..., die stoffilters en grills leveren alleen maar extra lawaai op omdat er wrijving is met de lucht, die filters raken toch alleen maar dicht en dan jaag je al een pak minder lucht door je radiator.

Verder ziet het er wel OK uit, zelf ben ik niet voor hele dikke slangen maar hier spreken we weer over smaak.
 
Hoi Oli4v,

Bedankt voor je reactie.
Ik zal zeker je opmerkingen overwegen.

De PC staat nu op de grond en is een dustdevil! Het leek mij niet geheel overstandig om de rad uit te rusten met filters en grills.
Aangezien deze waarschijlijk achterop moet.
Gemiddeld moet ik nu 1 maal per maand de PC uit stofzuigen.

Ik zou dus de rad kunnen voorzien met 6 fans?
Is er een montage deel om het rad goed te kunnen bevestigen? Zit dit er bij?
Heb je nog een suggestie omtrent een reservoir?

Prestatiegerichtheid alsmede functionaliteit en uiterlijk wil ik meenemen bij aanschaf van een WC set.
Ik ben nog echt een leek op dit gebied dus ik neem alle opmerkingen of adviezen ter oor.

Alvast bedankt voor je reactie.

Mvg,
Antwan
 
Ik zou überhaupt dan de grills weglaten. Ze zijn voor de sier, maar op de achterkant heb je er niets aan dus. Een stoffilter is misschien een goed idee, maar zoals oli4v als zei, de prestaties gaan omlaag, en de geluidsproductie zal waarschijnlijk ook iets omhoog gaan. Zelf ben ik er geen voorstander voor, maar ik heb dan ook een redelijk schone kamer, en mag daarover dus eigenlijk niet spreken ;).

Ik zou zelf voor een MCP355 gaan. Hoewel deze net iets luider is dan de D5 die jij heb (hoewel dat probleem vrijwel helemaal verdwijnt met de juiste isolatie), is de pomp geschikter voor restrictieve setups, zoals die van jou (je hebt immers 3 blokken in je loop zitten). Een ander voordeel aan die pomp is, is dat er veel verschillende pomp tops voor zijn.

Als je een duur reservoir wil, steek er dan een tientje extra in, en neem de Liquid Fusion. Van dezelfde maker als het reservoir dat jij wil, maar in mijn ogen net iets mooier. Anders zou ik gewoon een EK reservoir nemen. Zeer strak design, maar wel 50 euro goedkoper. Een ander voordeel bij die EK is dat ze minder snel lekken. Er zijn bij FrozenQ een paar gevallen bekend waar zijn oude reservoirs lekten (geen idee of Freddy de oude of de nieuwe levert).

De Quick Disconnect fittingen die jij heb geselecteerd worden trouwens op de slang gezet, en dus niet in de componenten geschroefd. Zelf zou ik ipv voor die slang-QDC's te gaan, gaan voor een paar QDC's die op de componenten schroeven. Zelfde functionaliteit, maar bespaart je een onnodige aanschaf van fittingen.

Ook zou ik zelf niet voor die Scythe controller gaan. Hoewel ik het zelf nooit heb meegemaakt (heb er korte tijd 1 gehad), ken ik verschillende mensen bij wie de dingen kapot zijn gegaan. De reden is dat ze gewoonweg niet geschikt zijn voor de hoeveelheid fans die de gemiddelde waterkoeler erop aansluit. Zelf zou ik dan wat zekerheid nemen, en voor de Lamptron FC-5 of FC-6 gaan. Dezelfde functionaliteiten als de Scythe controller, zelfde prijs, maar wel de mogelijkheid om 30W per kanaal te doen, tegen de 12W per kanaal van de Scythe. Een zeer groot voordeel hieraan is, is dat je verschillende fans op 1 kanaal kan zetten, en dus met een draai aan de knop 2 of meer fans tegelijk kunt aanpassen.

Als je mesh filters gaat gebruiken is het aan te raden fans te nemen die echt veel statische druk kunnen leveren. In mijn ogen de beste keuze is (en in veel andere situaties trouwens), is de Gentle Typhoon. Deze is in verschillende tests (vooral die van Martinm) getest als de beste CFM/dBA fan voor radiatoren. Ik heb hem zelf ook, samen met een groot deel van de rest van HighFlow als het goed is, en ik kan zelf zeggen dat ik er erg tevreden over ben.

Ik heb hier even een lijstje samengesteld van een waterkoelingskit op basis van jouw selectie, met bovenstaande suggesties toegepast.
HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming! - obitwan
 
Om een rad achterop te bevestigen bestaan er niet echt middelen, behalve de radbox van swiftech en dat koolance ding dat vrij prijzig is maar wel functioneel. Of met wat handigheid kan je met lange M4 schroeven een functioneel en degelijk ophangingssysteem bedenken.

Als hij op de grond staat is het wel handig om voor je intake fans een stoffilter te hangen, maar de gekozenen vind ik imho wat te dik, enfin eens ze vol met stof zitten zal er nog weinig lucht doorgeraken. Daarom misschien eenvoudige fangrills, die houden ook al een hoop tegen. Die nexus filters zien er mij dan ietsje beter uit, maar op vlak van stoffilters ben ik niet echt een held. (gebruik het niet/zelden).

Je radiator kan je utieraard voorzien met 6 fans, 3 aan elke kant. je krijgt normaal schroeven om 1 kant te voorzien, maar indien je elke van met maar 2 schroeven vastzet kan je 2 kanten van je rad voorzien.

Qua reservoir zou ik eerder voor een EK multires gaan, pakweg de helft dan de prijs en imho massa's veel handiger.

Ik heb ff wat voor je samengesteld met al de basic componenten exclusief fittings

Klikken aub :p
 
Hee mannen ben al zeer tevreden met alle moeite die jullie erin steken.
Helemaal top!!!!

Heb nu 2 winkelwagens geladen.
Op naar de volgende om het af te ronden.
De behuizing lijkt me groot genoeg om alles intern te houden, wat dient er dan aan de setup aangepast te worden?

Mvg,
Antwan
 
Dit leek mij inderdaad ook een logische optie. Je zal waarschijnlijk de onderste 2 3.5" bays moeten opofferen, maar als ik het zo zie moet dat allemaal wel kunnen:

oscar_news_tt_holycowravecase.jpg
 
Hoi Alex,

Ik heb een nieuwe winkelwagen geladen.
Kun je die ff checken of er nog iets veranderd moet worden?
Volgens mij is het goed maar wil toch nog je mening hierover.
Heb het hier en daar wat aangepast maar dat betreft alleen het visueel aspect.

Mvg,
Antwan
 
die geupdate winkelwagen is die in de startpost? dat is inderdaad een hele mooie set maar ik vind dat res wel een beetje raar in samenwerking met rode vloeistof dan zou ik persoonlijk gewoon feser pure pakken (transparant) omdat deze toch net wat minder troep achterlaat in je blokken, of de FrozenQ Liquid Fusion Red nemen of blauwe vloeistof eigen keuze wat je mooi vind natuurlijk

denk persoonlijk dat transparante vloeistof het mooiste die gloed van dat FrozenQ Liquid Fusion reservoir weergeeft
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S Advies watercooling 6900xt reference + 5600x Advies Waterkoeling Setup 1
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
2 Advies watercooling 2 x rtx 3080 Advies Waterkoeling Setup 5
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
T Advies watercooling Advies Waterkoeling Setup 8
R Advies Watercooling kits 240 rad €250 budget Advies Waterkoeling Setup 4
J Advies High-End watercooling setup Socket 2011 Advies Waterkoeling Setup 18
T watercooling loop advies gevraagd Waterkoeling 6
canonchiel Advies watercooling case, Cases en Modding 5
C [WaterCooling] Vragen & Advies (al besteld) Advies Waterkoeling Setup 15
Luculenus Intel LGA2011 3930K en ASUS Rampage IV Extreme- Advies watercooling setje Advies Waterkoeling Setup 22
NielsKorell Heb een watercooling setup samen gesteld(Advies nodig) Advies Waterkoeling Setup 2
wizzard11 Watercooling kit, advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 82
D Eerste watercooling setje - advies Advies Waterkoeling Setup 1
K Check mijn lijst watercooling - suggestie - advies Advies Waterkoeling Setup 26
M Advies Watercooling voor Cosmos S casemod ( €250 - €300 ) Advies Waterkoeling Setup 13
Deleted_User_Z eerste keer watercooling heb advies nodig Advies Waterkoeling Setup 39
M Advies/benodigheden watercooling setup Advies Waterkoeling Setup 15
J Advies watercooling PC JohnnyBoy Waterkoeling 16
R Watercooling setup advies Advies Waterkoeling Setup 2
R Advies koppelingen en slangen gevraagd Waterkoeling 3
D Vertical GPU mount advies Waterkoeling 1
Sanders Tweemaal advies gevraagd Waterkoeling 3
D Advies mbt aanpassen ekwb loop Waterkoeling 10
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies plaatsing radiator. Advies Waterkoeling Setup 7
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
H Advies watergekoelde setup Advies Waterkoeling Setup 1
Y airflow waterloop advies gevraagd. Waterkoeling 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
D Advies setup drain Corsair Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies setup Advies Waterkoeling Setup 4
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
A Advies nodig, Lian Li DK-05X Waterkoeling 4
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
K advies setup Advies Waterkoeling Setup 8
P Advies handleiding Thermaltake Pomp/Res PR22-D5 Plus Hardware & Software 3
N Advies gevraagd MSI RTX3080 loop Advies Waterkoeling Setup 3
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
LoyalFoxx Advies betreft voeding Hardware & Software 4
P advies waterkoeling Waterkoeling 7

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan