• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

advies voor i5 750 + 6950 2gb dirt3

Mosquito

New member
Beste waterkoelers,

Ben zeer geinterresseerd in een waterkoeling systeem voor m’n pc en ben een noob op dit gebied.
Behuizing is een Antac sonata 2, hierin zit een te koelen 1156 socket i5 750 processor en een Ati 6950 2gb dirt3 (unlocked naar 6970) videokaart.
Systeem is iets overklokt, is niet de main thing om hoger te gaan. Doel van de setup is koel en stil, de looks zijn niet belangrijk aangezien het in een gesloten kast komt.

De beschikbare ruimte in de kast is niet veel en wil de radiator (360) aan de buitenkant maken.
De GPU zal helaas niet te koelen zijn met een full cover block, aangezien de dirt3 geen reference pcb layout heeft. Wil deze dan koelen met een core only block en dan losse koelingribjes te plaatsen op de vitale delen.

De vloeistof heeft geen kleurtje nodig, is demi-water icm Feser Base corrosion blocker voldoende?
Kunnen jullie tips geven op m'n samengestelde winkelwagen?
Winkelwagen

Nutshell:
- Welke behuizing heb je? Antec Sonata
- Welke hardware wil je gaan waterkoelen? I5 750 + sapphire 6950 2gb dirt3
- Waarom wil je gaan waterkoelen? stillere pc en koeler.
- Waar wil je de radiator gaan plaatsen? extern

Beschikbaar budget is variabel, wil een degelijk systeem met de daarbij behoorde kosten. Zijn deze te hoog, zal ik verder moeten sparen.

mvg,
Dennis
 
Parts in het huis, altijd goede ervaringen met PostNL, zijn er altijd op de dezelfde tijd... dank voor het advies en de snelle levering.

Hopelijk heb ik volgende week tijd om het erin te klussen.
 
Heb het circus geinstalleerd ( zal later nog wel foto's plaatsen). Ben er erg blij mee.:048:

Wil nu de fans op oa de radiator wat langzamer laten draaien ivm met minder geluid. Dit kan dmv een fancontroller met draaiknoppen of via een 'automatische' controller, zodat de fans harder gaan draaien als dit nodig is.

Wat is het verschil tussen de Aqua-Computer Aquaero 5 LT USB fan controller en de mCubed T-Balancer bigNG en wat is jullie ervaring ermee?

Kunnen ze gebruik maken van de bestaande sensor in de GPU/CPU?
 
Wil wat bochten verwijderen in de loop welke de slang iets knijpen. Hierdoor wordt de looplengte ook weer minder. Wil evt de volgende koppelingen plaatsen, maar kan je zelf bepalen welke richting de aansluiting op 'wijst'? Bedoel dat je ze niet vastdraait op je blok en dan maar kijken welke richten ze opwijzen??

Is zo'n 90 graden hoek een belemmering voor de flow of is het beter dan een geknepen slang?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
R Advies pomp voor eerst installatie Advies Waterkoeling Setup 2
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
Z Advies waterkoeling voor een beginner Advies Waterkoeling Setup 7
D [Advies] Vervangen 90 graden bochtje voor RP-452X2 Advies Waterkoeling Setup 1
F Advies gevraagd voor pc met 2 GPU's + Watercool setup Advies Waterkoeling Setup 13
S Delidded i7 7820X 4.8GHz OC, GTX 1080Ti, Advies nodig voor custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 4
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
Freddy Advies gevraagd voor hardware keuze (mobo+CPU+RAM) Werk PC? Hardware & Software 9
M Hulp gevraagd voor juiste configuratie. Advies koppeling/Radiateur Waterkoeling 2
M In Win 805I advies gevraagd voor plaatsen fans. Waterkoeling 33
M Advies gevraagd voor 2 de reservoir Waterkoeling 2
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
J HELP! Advies nodig voor simpele stille setup Advies Waterkoeling Setup 1
M aangepast advies gevraagd voor een newbee Waterkoeling 7
A Advies voor een ventilatorloos servertje Advies Waterkoeling Setup 19
P Advies gevraagd voor keuze 420 radiator Waterkoeling 10
FactoryDefaults Advies voor mijn waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 65
B Advies voor nieuwe tubing Advies Waterkoeling Setup 12
G advies voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 26
M Advies gevraagd voor nieuwe gaming pc (4790K, ASUS M7F) Advies Waterkoeling Setup 31
S Tips/advies gevraagd voor nieuwe set-up waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 6
S Mening/Advies voor nieuwe pomp/reservoir Advies Waterkoeling Setup 1
DieHard Advies waterkoeling voor xbox 360 slim. Advies Waterkoeling Setup 5
P advies gevraagd voor water koeling Advies Waterkoeling Setup 4
P [Waterkoeling] Advies voor 1e keer? Advies Waterkoeling Setup 15
L Advies voor componenten 1e WC PC Advies Waterkoeling Setup 6
S Advies gevraagd voor mijn 7870 in Crossfire met BF3 / BF4 Problemen & Oplossingen 32
D Advies nodig voor 1ste build Advies Waterkoeling Setup 3
G Advies waterkoeling voor 3x 7990 (liefst 4x 7990) Advies Waterkoeling Setup 7
K Corsair Obsidian 650D (advies voor andere fans) Cases en Modding 2
C Graag hulp/advies voor een waterkoeling setup! Advies Waterkoeling Setup 3
P advies gevraagt voor mijn loop Waterkoeling 0
chicken Advies voor mijn eerste waterkoelings setje Advies Waterkoeling Setup 12
Thieutje Graag wat advies inzake waterkoeling setup voor nieuwe high-end IVY build Advies Waterkoeling Setup 39
D Advies, thick 360 rad genoeg voor i3930 (OC) + GTX680 + Chipset ? Advies Waterkoeling Setup 3
D Advies voor waterkoeling Setup Advies Waterkoeling Setup 15
D Advies voor radiator keuze, XSPC RS120 vs EK XT120 Advies Waterkoeling Setup 1
the_cyberspace Advies gevraagd voor een compleet setje Advies Waterkoeling Setup 4
anub1s18 advies voor stilste radiator sandwich Waterkoeling 4
L Advies nodig voor het bouwen van eerste water cooling setup. Advies Waterkoeling Setup 12
S Advies gevraagd bij keuze van MB voor gamen Hardware & Software 5
X Gevraagd: advies voor pc Hardware & Software 2
N Graag advies voor waterkoeling setup voor mijn 3960X Advies Waterkoeling Setup 6

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan