• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Advies voor eerste waterkoelling project intel 3930K, Asus GTX570 en Corsair 800D ?

Spillertwo

New member
Hallo,

Ik wil beginnen aan mijn eerste waterkoeling project en na ongeveer een volle week forums gelezen te hebben en filmpjes te kijken op youtube had ik graag hier even mijn huidige keuzes voorgesteld en wat vragen gesteld.

Systeem:
Corsair 800D kast
Intel 3930K processor overclocked tot 4.7 Ghz
Asus GTX 570 Direct CU II GPU die ik ook wens te overklokken in de toekomst

Huidige keuzes qua waterkoeling systeem:
1 XSPC RX360 rad
1 XSPC RX120 rad
4 Cougar Vortex PWM fans 1200 RPM in pull opstelling (op de grote rad die bovenaan gemonteerd wordt wil ik de 3 fans in pull zetten zodat ze de warme lucht uit de kast trekken, op de kleine rad die onderaan gemonteerd wordt zal het ook pull zijn naar boven in de kast gericht, tenslotte nog één 140mm fan achteraan de kast die verse lucht in de kast blaast)
Lamptron FC-5 V2 fan controller
2 Koolance PMP-450 pompen
1 Koolance RP-452X2 REV 2 reservoir
1 XSPC Raystorm CPU block
Koelpasta Prolimatech PK-1 30g
3 meter Tygon R3603 heldere slang of Feser UV blue slang (1/2 ID 3/4 OD)
Mayhem's ultra pure H20 koelvloeistof
Iand's Silver Coil
EK-FC580 DCII Acetal Nickel EN GPU block
EK-FC580 DCII backplate
EK-FC geforce link
EK-FC link blank parallel
EK-FC bridge dual parallel
6 quick disconnect Koolance VL3n 1/4 thread voor in radiatoren en reservoir
6 quick disconnect Koolance VL3n compression 1/2 3/4 als aansluiting op voorgaande
4 Koolance compression fittings voor in het CPU block + EK-FC link
5 Bitspower 45° rotary fittings om de hoogte en hoekverschillen te compenseren bij het aansluiten van de componenten


Opmerkingen:
+ de quick disconnects worden zo in het systeem verdeelt dat alle componenten altijd individueel uit de loop kunnen genomen worden zonder draineren.
Bovendien wil ik eerst het ganse systeem monteren met alle leidingen op maat, daarna alles demonteren,
elke component vullen met koelvloeistof en ook het reservoir vullen.
Dan testen op lekkages en met deze manier van werken, hoop ik ook dat het ontluchten zeer snel zal verlopen vermits er weinig lucht in het systeem kan zitten door vooraf te vullen.

Na lektest alles terug monteren in de kast, daar een laatste keer ontluchten en een 24u lektest laten draaien.

+vandaag start ik met één GPU maar plan is om op middellange termijn over te stappen naar ofwel 2 GPU's ofwel over te stappen naar één nieuwe GTX600 kaart wanneer deze beschikbaar komen in waterkoeling
(op voorwaarde dat deze laatste sneller is dan combinatie van twee GTX570)

Vragen:
1. één van de dingen waar ik blijf tussen twijfelen is de keuze pomp(en)/reservoir.
Naast bovenstaande optie heb ik als alternatieven:
dezelfde pompen + Bitspower dual mod top + EK Bay spin reservoir of
één pomp gecombineerd met Bitspower mod top + EK Bay Spin reservoir.

De combinatieset pomp/reservoir heeft voordelen op vlak van simpelere layout maar ik heb wat schrik van het ontluchten en het lawaai van de pompen die hoger en dichter bij de buitenzijde van de kast zitten.

Bedoeling is immers om het systeem zo stil mogelijk te maken.


2. tweede ding is de vraag of het nut gaat hebben om een tweede 120 rad bij te monteren in dit systeem.
Zowel de CPU als de GPU gaan wel overklokt worden maar vraag is wat het effect op de temperaturen gaat zijn van deze extra radiator.

Alle opmerkingen of advies zijn welkom :041:
 
Ik heb zelf een dubbele 35x in bijbehorend reservoir, inderdaad niet fluisterstil :)
Daarnaast heb ik in de 800d een 480 en een 140 rad, in push pull: dat is een overkill. Het maakt qua Temps niet zoveel uit of ik de fans harder zet of de helft zelfs uitzet... Of dat met een 360 ook zo is weet ik niet... Ik zou echter gewoon daarmee starten en kijken wat er gebeurd: maakt het voor de Temps heel veel uit of je de fans helemaal openzet of half open, dan kan een extra rad nut hebben.
 
Bedankt voor de feedback.
Als ik het goed begrijp zou je dan adviseren om toch maar te gaan voor de setup met
dezelfde pompen + Bitspower dual mod top + EK Bay spin reservoir.
Dan is het gescheiden en misschien makkelijker om fluisterstil te krijgen.
Verder heb ik ook al gedacht om eerst maar met de 360 te beginnen en daar dan eerst eens te verkennen wat er mogelijk is met de fans.
Misschien kan een RX 360 gewoon de ganse set up aan (zeker in beginsel met één GPU) met fans in push/pull.

Hoe zijn de fans bij jou ingesteld op je 480 bovenin ? Push/pull met lucht in of uit de kast gericht ?

Heb je verder per toeval wat foto's van je 800D of een link waar ik ze eens kan bekijken ?

De mod met de 480 bovenin heb ik al een paar keer gezien maar foto's van een ingebouwde 140 rad zijn eerder zeldzaam.
 
Ja mijn kast is nogal zwaar gemod.
- bovenin 480 in push pull, 4250 rpm push (staan vrijwel altijd uit ) en 1850s push (waarvan er een stuk bleek te zijn maar geen zin om de boel uit elkaar te halen, meestal staan ze op 1000 rpm ofzo).
- voorin (waar normaal het deurtje zit) een 140, ook push pull met Vegas fans. Staan meestal beiden op 800 rpm oid.
- intake: de achterste fan een 140 Vegas, onderin een intake Vegas met vlak daarboven nog eentje. Staan meestal zachtjes te spinnen.
- helemaal onderin aan de voorkant is een harddraven bay met een fan intake 120mm, 1000 rpm.


Dat van die pompen zou ik eerlijk gezegd niet weten. Ik draai een 35x op max en dan twee stuks in een bay reservoir, zijn niet Duitstalig maar ik vind hetprobleem. Ik neem aan dat er stillere lossingen zijn.
Ik zou je adviseren om idd eerst een 360 push pull te doen en dan achterin een intake fan te doen en onderin. Dan kun je altijd nog de drive bays slopen voor een extra rad :)

Zie mijn build, staat ergens op het forum!
Edit even opgezocht: http://forum.highflow.nl/f16/boefmans-10659/index2.html
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
chicken Advies voor mijn eerste waterkoelings setje Advies Waterkoeling Setup 12
L Advies nodig voor het bouwen van eerste water cooling setup. Advies Waterkoeling Setup 12
Asphiax Advies over combinaties van producten voor eerste WC Build Advies Waterkoeling Setup 27
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
R Advies pomp voor eerst installatie Advies Waterkoeling Setup 2
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
Z Advies waterkoeling voor een beginner Advies Waterkoeling Setup 7
D [Advies] Vervangen 90 graden bochtje voor RP-452X2 Advies Waterkoeling Setup 1
F Advies gevraagd voor pc met 2 GPU's + Watercool setup Advies Waterkoeling Setup 13
S Delidded i7 7820X 4.8GHz OC, GTX 1080Ti, Advies nodig voor custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 4
Freddy Advies gevraagd voor hardware keuze (mobo+CPU+RAM) Werk PC? Hardware & Software 9
M Hulp gevraagd voor juiste configuratie. Advies koppeling/Radiateur Waterkoeling 2
M In Win 805I advies gevraagd voor plaatsen fans. Waterkoeling 33
M Advies gevraagd voor 2 de reservoir Waterkoeling 2
J HELP! Advies nodig voor simpele stille setup Advies Waterkoeling Setup 1
M aangepast advies gevraagd voor een newbee Waterkoeling 7
A Advies voor een ventilatorloos servertje Advies Waterkoeling Setup 19
P Advies gevraagd voor keuze 420 radiator Waterkoeling 10
FactoryDefaults Advies voor mijn waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 65
B Advies voor nieuwe tubing Advies Waterkoeling Setup 12
G advies voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 26
M Advies gevraagd voor nieuwe gaming pc (4790K, ASUS M7F) Advies Waterkoeling Setup 31
S Tips/advies gevraagd voor nieuwe set-up waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 6
S Mening/Advies voor nieuwe pomp/reservoir Advies Waterkoeling Setup 1
DieHard Advies waterkoeling voor xbox 360 slim. Advies Waterkoeling Setup 5
P advies gevraagd voor water koeling Advies Waterkoeling Setup 4
P [Waterkoeling] Advies voor 1e keer? Advies Waterkoeling Setup 15
L Advies voor componenten 1e WC PC Advies Waterkoeling Setup 6
S Advies gevraagd voor mijn 7870 in Crossfire met BF3 / BF4 Problemen & Oplossingen 32
D Advies nodig voor 1ste build Advies Waterkoeling Setup 3
G Advies waterkoeling voor 3x 7990 (liefst 4x 7990) Advies Waterkoeling Setup 7
K Corsair Obsidian 650D (advies voor andere fans) Cases en Modding 2
C Graag hulp/advies voor een waterkoeling setup! Advies Waterkoeling Setup 3
P advies gevraagt voor mijn loop Waterkoeling 0
Thieutje Graag wat advies inzake waterkoeling setup voor nieuwe high-end IVY build Advies Waterkoeling Setup 39
D Advies, thick 360 rad genoeg voor i3930 (OC) + GTX680 + Chipset ? Advies Waterkoeling Setup 3
D Advies voor waterkoeling Setup Advies Waterkoeling Setup 15
D Advies voor radiator keuze, XSPC RS120 vs EK XT120 Advies Waterkoeling Setup 1
the_cyberspace Advies gevraagd voor een compleet setje Advies Waterkoeling Setup 4
anub1s18 advies voor stilste radiator sandwich Waterkoeling 4
S Advies gevraagd bij keuze van MB voor gamen Hardware & Software 5
X Gevraagd: advies voor pc Hardware & Software 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan