• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server

Ice_Blade

New member
Hallo allemaal,
Wegens geluidoverlast (bij mijn buurman :( ) wil ik graag mijn HP DL380 G7 dual Xeon server waterkoelen.

Deze server heeft 2x een LGA 1366 socket CPU, en 2x 9 DIMMs aan geheugen.

Gezien ik zelf weinig verstand heb van welke modules hier het beste voor geschikt zijn vraag ik het aan jullie.
Kan iemand een voorstel doen voor welke CPU koelers, en RAM modules het beste geschikt zouden zijn voor deze server?

Bij voorkeur een opstelling waarbij de server deksel gewoon dicht kan. De slangen, het reservoir en radiator mogen gerust ernaast op de plank komen te staan, en ik vind het niet erg om een gat in de kast te boren als slang doorvoer, dus daar zitten verder geen eisen aan wat dat betreft. Gezien de server in de (warme (35° zomers)) schuur hangt, bij voorkeur een grotere radiator dan gebruikelijk met een redelijk stille ventilator.

In principe dus enkel voor de CPUs en de 18 geheugen modules. Voor de rest laat ik de gewone ventilatoren zitten. Hopelijk met waterkoeling daalt de temperatuur in de server genoeg dat die niet meer op maximum aanslaan. Misschien dat ik in de toekomst nog wat extra elementen toevoeg voor de RAID controllers of PCI-e kaarten.

En als het even kan met een modest budget, en geen duizenden euros aan materiaal. :unsure:

Alle hulp en voorstellen worden erg op prijs gesteld! Thanks alvast! :cool:

Maurice
 
Ik denk dat je de radiator, reservoir en de pomp extern moet doen.
Voordeel is wel dat je dan echt een grote staande radiator kan pakken met stoffilters erop. Zoiets als deze: https://www.highflow.nl/watercooling/radiatoren/180mm-180-360-540-etc.-nl/

Met een bracket kan je daar ook je reservoir en pomp aan hangen. Je zal dan alleen moeten kijken hoe je de slangen uit je server case laat komen.
Dat lijkt me inderdaad een goed idee. :)
Heb je ook toevallig een advies voor een bepaald setje CPU bloks (130W TDP) en/of voordelige RAM blocks die bij deze chipset passen en voor deze toepassing geschikt zouden zijn?

Zo ziet de server er van binnen uit:
De bestaande heatsink houder kan wat mij betreft gerust weg, maar er zitten maar 6 gaten in het moederbord voor de 2 CPUs samen dus dat is misschien onhandig.
 
Nadeel is dat socket 1366 ook alweer zo'n 13 jaar oud is. Zou je even aan @Freddy kunnen vragen of die dat nog heeft liggen.
Gaat voornamelijk om het montage materiaal, niet zo zeer om de blokken zelf.

Qua geheugen zou hier kunnen kijken:

Als je alle 6 slots links én rechts vol hebt zou je de X6 variant van dit blok kunnen nemen. Twee stuks uiteraard.
https://www.highflow.nl/watercoolin...-cooler-x4-universal-acetal-black-nickel.html (dit voor 4 maar er is een versie voor 6)

Qua loop opbouw heb je dan Radiator --> Reservoir --> Pomp --> Geheugen 1 --> CPU 1 --> CPU 2 --> Geheugen 2 --> Radiator etc.
 
Dat lijkt me inderdaad een goed idee. :)
Heb je ook toevallig een advies voor een bepaald setje CPU bloks (130W TDP) en/of voordelige RAM blocks die bij deze chipset passen en voor deze toepassing geschikt zouden zijn?

Zo ziet de server er van binnen uit:
De bestaande heatsink houder kan wat mij betreft gerust weg, maar er zitten maar 6 gaten in het moederbord voor de 2 CPUs samen dus dat is misschien onhandig.

Zit nu even die video te kijken. Dat ding bovenin is niet eens een heatsink, dat is gewoon een bracket met te kleine luide fans en een airduct. Die kan er helemaal uit. De heatsink zit op de CPU's en daar komen dan de blokken op.

Maar als die verder niet in de weg zit zou ik er 2 fans in laten zitten voor een beetje airflow.

Nadeel is ook dat de middelste gaten tussen de CPU's niet recht tegenover elkaar staan.

Je zou dit kunnen proberen... :rolleyes: dat je het waterblok alleen op die punten vast zet. Is allemaal niet volgens de regeltjes en weet ook niet 100% zeker of het dan ook écht goed zit maar zou kunnen werken.

Naamloos.png
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
Z Advies waterkoeling voor een beginner Advies Waterkoeling Setup 7
M aangepast advies gevraagd voor een newbee Waterkoeling 7
A Advies voor een ventilatorloos servertje Advies Waterkoeling Setup 19
C Graag hulp/advies voor een waterkoeling setup! Advies Waterkoeling Setup 3
the_cyberspace Advies gevraagd voor een compleet setje Advies Waterkoeling Setup 4
S advies voor een nieuwe case Advies Waterkoeling Setup 4
Freddy Advies nodig voor een waterkoeling setup? Advies Waterkoeling Setup 0
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
R Advies pomp voor eerst installatie Advies Waterkoeling Setup 2
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
D [Advies] Vervangen 90 graden bochtje voor RP-452X2 Advies Waterkoeling Setup 1
F Advies gevraagd voor pc met 2 GPU's + Watercool setup Advies Waterkoeling Setup 13
S Delidded i7 7820X 4.8GHz OC, GTX 1080Ti, Advies nodig voor custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 4
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
Freddy Advies gevraagd voor hardware keuze (mobo+CPU+RAM) Werk PC? Hardware & Software 9
M Hulp gevraagd voor juiste configuratie. Advies koppeling/Radiateur Waterkoeling 2
M In Win 805I advies gevraagd voor plaatsen fans. Waterkoeling 33
M Advies gevraagd voor 2 de reservoir Waterkoeling 2
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
J HELP! Advies nodig voor simpele stille setup Advies Waterkoeling Setup 1
P Advies gevraagd voor keuze 420 radiator Waterkoeling 10
FactoryDefaults Advies voor mijn waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 65
B Advies voor nieuwe tubing Advies Waterkoeling Setup 12
G advies voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 26
M Advies gevraagd voor nieuwe gaming pc (4790K, ASUS M7F) Advies Waterkoeling Setup 31
S Tips/advies gevraagd voor nieuwe set-up waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 6
S Mening/Advies voor nieuwe pomp/reservoir Advies Waterkoeling Setup 1
DieHard Advies waterkoeling voor xbox 360 slim. Advies Waterkoeling Setup 5
P advies gevraagd voor water koeling Advies Waterkoeling Setup 4
P [Waterkoeling] Advies voor 1e keer? Advies Waterkoeling Setup 15
L Advies voor componenten 1e WC PC Advies Waterkoeling Setup 6
S Advies gevraagd voor mijn 7870 in Crossfire met BF3 / BF4 Problemen & Oplossingen 32
D Advies nodig voor 1ste build Advies Waterkoeling Setup 3
G Advies waterkoeling voor 3x 7990 (liefst 4x 7990) Advies Waterkoeling Setup 7
K Corsair Obsidian 650D (advies voor andere fans) Cases en Modding 2
P advies gevraagt voor mijn loop Waterkoeling 0
chicken Advies voor mijn eerste waterkoelings setje Advies Waterkoeling Setup 12
Thieutje Graag wat advies inzake waterkoeling setup voor nieuwe high-end IVY build Advies Waterkoeling Setup 39
D Advies, thick 360 rad genoeg voor i3930 (OC) + GTX680 + Chipset ? Advies Waterkoeling Setup 3
D Advies voor waterkoeling Setup Advies Waterkoeling Setup 15
D Advies voor radiator keuze, XSPC RS120 vs EK XT120 Advies Waterkoeling Setup 1
anub1s18 advies voor stilste radiator sandwich Waterkoeling 4
L Advies nodig voor het bouwen van eerste water cooling setup. Advies Waterkoeling Setup 12
S Advies gevraagd bij keuze van MB voor gamen Hardware & Software 5
X Gevraagd: advies voor pc Hardware & Software 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan