• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Advies Voeding aankomende PC.

Dank je wel voor de reply.

Dan kan ik het dus beter houden bij de 3 voedingen die ik eerder noemde;

* Enermax Revolution 85+ 1250 Watt
* Sapphire Pure 1250 Watt
* Corsair AX 1200 Watt (voorals nog niet leverbaar bij de shop).

Hier kan ik dan idd. mee vooruit.

13 Jaar lang met een voeding ? ik dacht dat de mijne van ruim 8 jaar al oud was (550 Watt Antec). Waar koop je eingelijk zo'n compressor, en welke zou ik dan kunnen gebruiken om de pc eens goed schoon te maken.

euh....

kopen... dan ga je meer richting een kleintje

wij hebben er eentje voor trekker banden op pompen (woon op boerderij)

dat ding kan 20bar leveren ofzo, (gebruik ik niet uiteraard, dan blaas je je voeding kapot)

maar je moet is kijken naar een kleintje, of een voor het zogenaamde "airbrush werk" die zijn 3-4 bar, werkt ideaal (gebruik ik ook voor PC)

je kan ook gewoon van die lucht spuitbussen kopen.... (als je het niet zo vaak gebruikt)
verder denk ik dat 1250W overkill is??
ik gebruik zelf de corsair hx 1000 en heb een OCed i7 920 en radeon 4870 en kom nog lang niet aan de 600W (met dus speciale stresstesters die 100X meer stressen dan elk normaal programma) houd er ook rekening mee dat ik zo ongeveer 17 casefans daar nog bij heb zitten en dat vreet ook nog wel wat stroom :p

op een goeie 1000W moet je makkelijk een OCed i7 met dual mischien zelfs tripple 480 kunnen draaien

4870, verbruikt de helft van een gtx 480 d8 ik, en hij wil mischien sli gaan doen

twijfel jij nu aan mijn kennis aadje?? ik zeg noooit zomaar dat soort dingen....
zie hier
Power.png

506W power consumption van het HELE systeem onder furmark (100X meer stress als welke game ooit) load
dus jij wilt mij gaan vertellen dat een 2e ineens in zijn eentje 500W op gaat slurpen??

@ Dopestuff

Thx voor de link, Die spuit bussen zijn wat goedkoper. Zeker als er een grote uitgave qua computer voor de deur staat.

Wat de voeding betreft:

Ik ga er zoals Aadje al aangaf, uit van een toekomstige GTX 480 SLI setup.
Verder wou ik er heel graag volgends jaar wellicht ook nog water koeling in hebben, en misschien een lichte overclock.
De koeling zal dan voor de GTX en de CPU wezen. Anders word het wel erg heet.

Ik had eerst ook nog het idee, voor een GTX 470 setup, of een 5970. Maar naar het lezen van de benches
kan ik beter kiezen voor de GTX 480, waar ik op een later tijdstip .. er een 2e naast zet.

Mijn keus wat betreft een GTX 480, is gevallen op de ENGTX 480 van Asus.
Je hebt ook een Zotac, die net zo duur is .. en een EVGA SC, maar die is nagenoeg net zo duur als
een ATI 5970 kaart. De techniek achter de GTX serie heeft mij over de streep getrokken. Mijn eerste keus
was namelijk de XFX 5970.

Toevoeging:

Ik zie net de benchmark hierboven staan.
Een 2e GTX 480 krijgt er een 250 Watt bij. Een goed systeem zal dan op een 787 Watt (volgends andere benches)
gaan komen. Overclocking en waterkoeling niet mee gerekend. Ga je naar een Tripple SLI config, dan zul je minstens een 1000 Watt voeding moeten hebben, een hogere is dan aan te raden.

Je zou idd. een 1050 Watt voeding kunnen kopen, bij een SLI setup ... dan heb je nog wat ruimte over.
Een 1250 zou ook nie slecht wezen ... je weet natuurlijk nooit wat de toekomst brengt.
In het geval van de Enermax Revolution, is het prijs verschil € 40. De Sapphire Pure, moet een € 231 gaan kosten.
Wat de specs betreft. Deze 2 bad boys draaien met 50, 60 en 70% belasting ... ruim een 90% efficientie (bij 100% = 88%). Hoewel ik dus met een 1250 wat ruimte over heb .. zal hij dus ook wat beter presteren.

Je moet niet vergeten dat de genoemde X2 kaart, dacht ik een duel card is.
Dan vreet in vergelijking een single GTX 480, aardig wat stroom.

Bij iedere kaart die je gaat toevoegen, komt er een 250 watt bij.
Vandaar dat een SLI 480, een 750 - 787 stroom vreet, en een Tripple over de 1K.
Mocht ik om een of andere vage reden later toch zo gestoord zijn ... dan heb je met 1250 genoeg power.:066:

ik twijfel niet aan jouw kennis, ik twijfel aan mijn eigen kennis, ik heb nooit een 480 gehad ik zeg duidelijk DACHT ik :)
ik heb ook nog nooit een gtx 480 gehad... maar ik doe onderzoek voordat ik iets zeg zodat ik zeker weet dat het klopt...
het gaat wel om iemand zuur verdiende centen ;)

maargoed om on topic te blijven:
ik zou zoizo voor een kwaliteits voeding gaan, deze zijn en kwalitatief beter (duh :p) en ze zijn vaak efficienter, wat ook uiteindelijk weer in de portemonnee scheelt kwa energie rekening ;)

Meer dan 1100 watt is gewoon overdreven veel voor wat je ermee wilt gaan doen. Met om en nabij de 1000 watt red je het gemakkelijk! Zou ook echt geen overkill 1500 watt voeding gaan kopen, kost je alleen maar onnodig meer geld!

@ Aadje

Voor een Dual 5870 setup, is een 850 Watt zeker genoeg.
Een 1K voeding voor deze efficiente kaarten is wat overdreven.

@ Visje

Stel dat ik voor de 1200 Watt zou kiezen. Dan is in het geval van de 1200 Watt Sapphire Pure, dat deze goedkoper is (€ 20), dan de Enermax Revolution 85+ 1050 Watt. De Enermax 1250 ligt er € 40 euro boven.
Het is gelukkig niet zo, dat ik er extreem meer geld voor ga betalen, dan dat ik al voor de Enermax 1050 wou gaan doen.

Alleen blijft dan toch beetje de vraag schipperen, wat te doen.
Allen 3 de voedingen (1050, en de 1250 varianten) liggen allemaal in dezelfde
prijs categorie. Alle voedingen presteren in het 50 - 60 en 70% klassement over de 90%, op 100 % power is de efficientie 88%. Aangezien je voor de voedingen ongeveer hetzelfde gaat betalen, zal het aankoop
bedrag niet in de beslissing meegenomen worden. Als het nu € 100 had gescheeld, was het wat anders.

Aangezien dat dit Topic over nieuwe PC advies gaat, heb ik nog een vraagje;

Gisteren ben ik nog even een tijdje op het net wezen kijken, naar oa. een goede
nieuwe muis, en een Custom GTX480.

Ik wist dat de Zotac GTX480 AMP bestond, maar die was eingelijk iets te duur (100 Euro duurder). Totdat ik zag, dat de Zotac die de webshop verkoopt (waar ik de pc ga kopen), een Speciale Editie Zotac bundel had; De Zotac 480 AMP + Razer Deathadder muis. Op deze manier zou ik 2 vliegen in een klap slaan; een koelere, stillere videokaart, en een goede muis van een euro of 60. Uiteindelijk ben ik dus voor de videokaart 40 tientjes duurder uit als de Asus GTX480.

PR: New ZOTAC GeForce® GTX 480 AMP!® Edition with Razer™ DeathAdder™ – Limited Edition Bundle | AlienBabelTech

Nu is mijn vraag:

Men neme een Asus Rampage III bordje, en we hebben de Zotac Tripple slots custom GTX480. Deze jongen word in het eerste slot gezet .. een Asus Xonar kaart ..
in het PCI-e 1 x daaronder (onder de 2e 16x slots); zou dan een latere 2e Zotac GTX 480 AMP, in het 3e slot passen (3e slot heeft ook 16 lanes voor SLI). Totaal met de Xonar, zou ik dan op 7 sloten komen. Ik heb nog wel even gekeken of mijn gekozen systeem kast (Corsair 800D) dat aan kan, en dat is volgends mij geen probleem.

Alvast bedankt :)

nee als het een tripple slot kaart is en je stopt hem in je 1e slot kan je in je 3e geen andere kaart meer kwijt...

je kan ook zelf een andere koeler op een standaard kaart zetten (kan je nog degene naar jou keus uitkiezen ook :) )

Thx voor de reply.

Het lijkt mij toch dat er genoeg ruimte is, of vergis ik mij wellicht ?

In de bijlage heb ik het layout van het bord gedaan, met de bijbehorende kleuren.
Het lijkt wat amateuristisch, maar ik heb het met een Mini laptop van Acer gedaan. (mijn
huidige pc, deed weer eens niets meer). Uitleg bijlage:

De Zotac AMP komt in de eerste slot (geel)
Aangezien er tussen slot 1 en 2 een extra slot ruimte zit, zou de Asus Xonar D2X PCI-e 1x (Blauw) er ook ingestoken kunnen worden. Zoals je ziet zit deze tussen stot 2 en 3 in.

Slot 3, (paars) zit normaal op de plaats waar een slot 5 ook kan zitten. Zit is in de meeste
gevallen een PCI slot. Aangezien er genoeg ruimte moet zijn, zou een 2e AMP in PCI-e 16x - 3
kunnen. Aangezien dat deze twee toch niet gebruikt gaan worden.

Voor als de bijlagen niet geopend kan worden, heb ik hier de normale layout (zonder bewerking):

asus-rampage-3.jpg

je kan ook zelf een andere koeler op een standaard kaart zetten (kan je nog degene naar jou keus uitkiezen ook )

Eingelijk vind ik de koeler op de AMP best wel mooi. Verder is de AMP standaard wat
overgeclocked. Daarnaast zit er bij de Zotac AMP een Razer Deathadder muis.
Ik was toch opzoek naar een Razer muisje. Als je de muis van de prijs afhaald, kost
deze custom koeler en overclock. mij omgerekend nog geen € 40 meer dan een standaard GTX 480. :)

Hoewel ik weet wat jij bedoelt, is er in de webshop waar ik het systeempje ga kopen,
niet zoveel keus in custom koelers. Bij andere zaken, zal ik denk ik toch wat duurder
uitzijn, als de omgerekende € 40 extra voor de Zotac AMP.

Later bij een 2e, zou ik voor water koeling kunnen kiezen, maar dat zal denk ik dan toch pas naar de aanschaf van de tweede komen. Intussen zal wel het een en ander
qua grafisch geweld veranderen. Een water koel set is later zo wie zo een hele goede upgrade van mijn aankomende Corsair H50.

btw. Wat ik het mooie aan die water koel setjes vind; je kunt het helemaal op je eigen smaak qua materialen en kleur bij elkaar zoeken. Zelf ben ik een voorstander van zwart gecombineerd met nikkel. Hoewel mijn aankomende systeem zwart/rood zal zijn, is rood niet mijn favo kleur. Met Custom Waterkoeling, kun je dat ook nog eens zo veel mogelijk wegwerken. Maar dat is een update voor op een later tijdstip :)

Bijlagen

• asus-rampage-3.jpg
    asus-rampage-3.jpg
    76 KB · Weergaven: 4
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
LoyalFoxx Advies betreft voeding Hardware & Software 4
P Nieuwe voeding advies gevraagd. Problemen & Oplossingen 4
P advies nodig over voeding! pls! Waterkoeling 6
R Advies koppelingen en slangen gevraagd Waterkoeling 3
D Vertical GPU mount advies Waterkoeling 1
Sanders Tweemaal advies gevraagd Waterkoeling 3
D Advies mbt aanpassen ekwb loop Waterkoeling 10
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies plaatsing radiator. Advies Waterkoeling Setup 7
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
S Advies watercooling 6900xt reference + 5600x Advies Waterkoeling Setup 1
H Advies watergekoelde setup Advies Waterkoeling Setup 1
Y airflow waterloop advies gevraagd. Waterkoeling 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
D Advies setup drain Corsair Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies setup Advies Waterkoeling Setup 4
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
A Advies nodig, Lian Li DK-05X Waterkoeling 4
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
2 Advies watercooling 2 x rtx 3080 Advies Waterkoeling Setup 5
K advies setup Advies Waterkoeling Setup 8
P Advies handleiding Thermaltake Pomp/Res PR22-D5 Plus Hardware & Software 3
N Advies gevraagd MSI RTX3080 loop Advies Waterkoeling Setup 3
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
P Graag advies om deze pc te maken Waterkoeling 9
J Enthoo Evolv ITX Custom loop - Advies nodig :) Advies Waterkoeling Setup 5
R Advies pomp voor eerst installatie Advies Waterkoeling Setup 2
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
P Advies over Coolant Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies over bending tools Waterkoeling 2
K advies GPU waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
DFusion Advies over lage flowrate. Waterkoeling 3
W Advies waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 3
D Advies 1e Waterkoeling setup, i9 9900k, Fractal Design Define R6 USB-C Blackout Advies Waterkoeling Setup 2
O Advies water cooling 1000W+ Advies Waterkoeling Setup 57

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan